B12 tekort??? wie nog meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:13

Koop gewoon naadloze sokken. Hoef je ze ook niet anders om te dragen. Falke heeft super fijne en heb nu 2 paar van nomad die heel fijn zijn. Ik kan ook geen normale sokken dragen. Loop ik me voeten open bij de randjes.

Voor als je thuis koude voeten hebt zijn van die pantoffels voor in de magnetron handig :j

Mijn huid is ook erg gevoellig. Als ik jeuk heb kan ik meestal niet krabben. Doet echt ongelofelijk pijn. Soms doet aanraken al pijn. Maar kan gelukkig wel gewoon broeken dragen. Sterkte morgen!

nynke55

Re: B12 tekort??? wie nog meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:39

Tamadine, dat onhandig zijn, met de mestvork tegen de rand van de kruiwagen stoten bv, kan ook komen als je geen diepte ziet. Ik heb dat jaren gehad, ik keek niet met beide ogen tegelijk, maar om en om. Zette ook altijd de kopjes te hard op tafel. Alternerend zien, noemen ze dat. Een goede opticien kan dat vaststellen, daar zijn testjes voor (o.a. rood-groen proef) Veel van je andere klachten kunnen idd van een b12 tekort komen, maaar ik zou geen pillen gaan slikken voor dit getest is, dan kun je een vertekend beeld krijgen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:52

Er is al getest dat ik een B12 tekort heb. Dat is middels een bloedtest al naar voren gekomen. Vrijdag moet ik naar de dokter om de uitslag te bespreken. Dus dat ik tekort heb staat al wel vast.
En ik heb al een bril, dus neem aan dat als ze je ogen meten, dat ze dat dan ook gelijk kunnen meten? Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het diepte is hoor. Kopjes etc zet ik niet te hard neer. Het is meer klunsigheid en vermoeidheid van mij. Want aan het begin doe ik het niet en na een half uur begin het ofzo..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:06

Ik ben net naar de dokter geweest en heb nu een andere! Die luistert echt goed. Uit mijn bloedonderzoek moest ik 3 weken terug 5 buisjes afgeven en gingen ze testen en kwam dat naar voren.

Die andere dokter zei dat het niet kon. Deze andere dokter helpt heel goed dus nu krijg ik een pufje en 3 keer per week injecties. Wanneer het beter gaat 1 keer per 2 maanden.

Allemaal met behulp van jullie, als ik dit niet gelezen had was ik er niet op gekomen!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:12

Glossi schreef:
Op de vorige pagina staat iets wat je kunt uit printen en mee kunt nemen naar de dokter. Als je googlet naar Hendrik de Jong kun je nog meer info vinden. Staan ook documenten op die je uit kunt printen. Allemaal wetenschappelijke informatie. Want je kunt echt heel ziek zijn van een b12 tekort! En als je een opnamestoornis hebt zal je toch echt aan de injecties moeten. Slik je foliumzuur en die andere vitamines nog wel bij? Want daar moet je wel even mee door gaan. Over een tijdje even bloed laten prikken en zien hoe de vitamines dan zijn (vit.d moet eigenlijk 80 of hoger pas dan heb je een normale waarde)

Wat is de waarde van je vit.d en b12?

Ja het was niet schrikbarend 3 weken terug. Maar nu ben ik veel zieker geworden dus denk dat ik er nu wel onder zit. Bedankt voor de tip. Ik blijf gewoon doorgaan met vitamines slikken.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:56

@daphne: als je ook echt van die stroomstoten heb, zou ik toch adviseren om eens te laten kijken naar je rug.......
ik had dat dus ook heel erg. en als ik opstond, had ik op een bepaald punt dat ik even moest blijven "hangen" omdat ik een soort van 220 door mn been kreeg
ik ben in januari geopereerd aan mn hernia, en af en toe heb ik nog dat er kou door een been trek, maar verder heb ik niet meer dat ik een soort van stroom krijg en dat met die kou is ook stukken minder

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:35

Zou best eens kunnen dat er iets mis is in m'n rug :j Heb ook als ik zit of lig een raar gevoel in m'n rug. Alsof er op m'n rug geduwt word, altijd op dezelfde plek.. heel vervelend gevoel.

Maar ik heb morgen half 9 een afspraak bij de huisarts... 3e keer, maar nu bij weer een andere := Heb er maar bij gezegd dat ik een afspraak wil voor een verwijzing naar de pijnpoli. Erg vermoeiend... ben er al 2 keer geweest voor hetzelfde probleem en dan krijg ik elke keer te horen dat ze niks kunnen doen voor me, maar ze kunnen niet gewoon via de telefoon zeggen dat ze me doorverwijzen ^) Heb speciaal gebeld tijdens telefonisch spreekuur, maar moet toch langskomen.... man, het staat toch al dubbel en dwars in de computer |o

Naadloze sokken is wel een goed idee! Wist niet eens dat het bestond, maar ga nu eens kijken waar ze hier te krijgen zijn :))

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:32

Ik draag al jaaaren naadloze sokken :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:32

Nou.. moet morgen bloedprikken en urine inleveren, om te kijken of er iets mis is met m'n spieren. *ZUCHT* |o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:38

Hoi, Ben gisteren bij de dokter geweest, heb een fors B6 overschot.. Kan je ook allemaal klachten van krijgen. 1 van jullie ervaring mee? Ik moet nu gaan uitzoeken hoe ik die lager kan krijgen...

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:33

Geen ervaring mee. Zit je al op het b12 forum? Anders zou ik je eens gaan aanmelden. B6 word daar ook wel besproken.

Daphne, hoop dat er iets uit komt zodat je weet wat de oorzaak is en je daar iets aan kunt doen. Jij hebt wel heel erg veel klachten :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:05

Ik had mij vorige week donderdag al B12 gespoten. Maar toch bleek ik moe zijn en gingen mijn benen weer zeer doen. Dus maar weer een spuit gezet gister en het gaat een stuk beter weer met mij.
Dus kan het zijn dat ik vorige keer niet goed geprikt heb? Het deed verder niet pijn en kwam ook niet veel bloed uit. In het begin had ik van die spuitfontijnen wat er soms uit kwam.

En gister mocht voor het eerst mijn vriend meekijken. Die wil ik het in de toekomst ook gaan leren. Dus als er iets gebeurd met mij dat hij het dan kan overnemen van mij.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:16

Nou kom zojuist bij dedokter vandaan...
Ik heb dus idd een B12 tekort. Heb net dus een shot gekregen van B12. Zo, dat doet best zeer zeg. Is in vetweefsel gezet, maar ze zegt dat het vloeistof heel dik is en dat dat zeer doet. Doet echt nu nog zeer gewoon... Is in mn arm gezet.
En ik had een D te kort. Dus daar nu druppels voor mee gekregen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:11

wat een rare plek, meestal zetten ze het in jer bil of bovenbeen hoort in de spier te gaan.
Ik heb er zelf weinig last van, ik zet ze zelf in mijn bovenbeen

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:19

Ja ze hebben m in mn bovenarm gezet en dan een beetje naar onderen. Ik voel het nu nog. Echt een erg zeurend gevoel. Ze zei dat dat kwam door de dikte van de vloeistof...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:33

Ooh doet het zo pijn ja? Ik moet om half 5 naar de dokter. Volgende week krijg ik er weer 3 =(

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:03

Ik werd en wordt ook altijd in mijn arm geprikt. In het vet kan maar de werking is sneller weg. In je arm kan het ook in je spier.

Het kan/ doet zeer als:
De vloeistof te koud is even snel tussen de handen is net iets te kort vindt ik.
Er te snel ingespoten wordt.
Je gaat wrijven of duwen op de plaats na de injectie.
Je niet goed de spier los kan laten.
Bij mij doet het meer zeer als ik geen buikademhaling doet.

Wees handig/verstandig vraag jij of een partner mag leren prikken.
Als de huisarts denkt het is goed zo, kan jij niet meer zelf prikken.

@ LisaFaded s6 bij de huisarts, het valt mee hoor gewoon blijven praten tegen de gene die prikt en niet kijken als je het eng vindt. Het kan even zeer doen, bijt even die max 1 minuut door daarna heb je er zeker weer 3 dagen profijt van.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:06

Ik zal voor volgende week even vragen of het msischien er toch te koud in is gegaan. Maar op het moment heb ik nog steeds last van de plek waar het ingespoten is.
Daarnaast is het bij mij geen opname gebrek, maar inname gebrek. Als het even mee zit hoef ik maar 6 weken 1x per week en is het dan klaar en moet ik het met voeding enpillen gaan doen... Dus zelf prikken is dan een beetje overdreven om te leren.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:57

Dan heeft je dokter gewoon te snel ingespoten. Doen ze eigenlijk altijd. Dus de volgende keer vragen of hij het zo langzaam mogelijk wil doen. En vraag of ze de b12 in je bovenbeen of billen wil zetten. Is minder pijnlijk en het moet wel in de spier! Word het beter opgenomen en werkt het veel langer.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:58

Doe mij maar in me been wil niet in me bil hahaha :S

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:38

Als je dit nog voor half 5 leest, je kunt je dokter gewoon vragen of hij in je bovenbeen wil prikken. Vaak zijn de billen het minst pijnlijk ;) en vraag of hij zo langzaam mogelijk wil in spuiten. Dan heb je niet een nare 1e ervaring met b12 injecties. Het valt best mee. Gewoon goed ontspannen. Als je het been aan spant waar in geprikt word kan het ook pijnlijk zijn.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:16

Ik heb hem in me bil gehad! Ze heeft hem zo langzaam mogelijk ingespoten. Het deed amper zeer.. Dankje ieder geval.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:55

Mooi dat het amper zeer deed +:)+

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:06

Moet vandaag weer merk dat ik weer moe ben. Ook weer heel erg steken in me buik =(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:55

LisaFaded schreef:
Moet vandaag weer merk dat ik weer moe ben. Ook weer heel erg steken in me buik =(.

Meeste merken het pas het verschil naar een paar weken.
Dus kan heel goed je moe voelt. Ik voelde in het begin hooguit 1 a 2 dagen verschil. En zit nu eindelijk na een half jaar op 2 weken tussen de injecties. Soms smokkel ik en zet ik om de anderhalve week een injectie in mijn been.
En 9 van de 10 x nergens last van. Alleen laatste keer iets te veel spanning gehad, want mijn vriend wou graag een keer zien hoe ik het deed. En dan ongemerkt ben je toch iets meer gespannen.