Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MissBambi schreef:Ik heb gegoogled en van alles maar nog zijn er wat dingen voor mij niet duidelijk
Aankomende dinsdag wil ik mijn spiraaltje laten plaatsen.
Zijn er situaties dat het spiraaltje een verminderde werking heeft zodat ik ongewenst zwanger raak?
Zit het spiraaltje zo laag dat je hem zou kunnen voelen?
Hoe plaatsen ze hem?
Hoe halen ze hem eruit?
Ik moet eerlijk zijn, ik heb hem al een jaar in huis liggen (géén zorgen! uiterste houdbaarheidsdatum verloopt pas in 2012) en ik durf hem niet zo goed te laten zetten
De pil is echter voor mij ook geen optie, ik ben zo vergeetachtig als de neten en zit niet te wachten op een ongewenste zwangerschap
MissBambi schreef:Idunnowstaat echt op de verpakking, maart 2012 ofzo
Plaatsen wordt bij mijn eigen HA gedaan, vind ik opzich wel prettig
Het is dus niet zo wanneer je ziek bent of je krijgt antibiotica (!) de mirena minder betrouwbaar is?
Emytje schreef:Inderdaad, koop wat zwangerschapstesten van de Kruidvat, die van 7,50 per twee of hoeveel het ook was en check het iedere 10 weken ipv een stopweek inlassen. Ik heb nu de Impanon dus ik kan niet eens een stopweek inlassen.Ik doe wel om de zoveel tijd een testje omdat ik niet voor de verassing wil staan dat ik ineens 5 maanden zwanger blijk te zijn en gewoon dacht dat ik wat was aangekomen. Nu hebben mijn vriend en ik nog geen kinderwens en misschien komen er wel geen kinderen (we maken ons al genoeg zorgen om de katten en de andere diertjes), maar mocht ik toch zwanger blijken te zijn, dan is het kindje wel welkom, maar dan dus niet gepland.
Seleentj schreef:Emytje schreef:Inderdaad, koop wat zwangerschapstesten van de Kruidvat, die van 7,50 per twee of hoeveel het ook was en check het iedere 10 weken ipv een stopweek inlassen. Ik heb nu de Impanon dus ik kan niet eens een stopweek inlassen.Ik doe wel om de zoveel tijd een testje omdat ik niet voor de verassing wil staan dat ik ineens 5 maanden zwanger blijk te zijn en gewoon dacht dat ik wat was aangekomen. Nu hebben mijn vriend en ik nog geen kinderwens en misschien komen er wel geen kinderen (we maken ons al genoeg zorgen om de katten en de andere diertjes), maar mocht ik toch zwanger blijken te zijn, dan is het kindje wel welkom, maar dan dus niet gepland.
Haai!
Ik heb zelf ook een implanon , en vroeg me af of jij toevallig ook een onregelmatige menstruatie hebt na het plaatsen daarvan?, Ik ben een maand geleden voor het eerst ongesteld geworden (sinds de implanon) en toen had ik hem al 3 maanden :p
Cookies schreef:Is er iemand die ervaring heeft met zo'n staafje onder de huid van je arm?
xxappiexx schreef:MissBambi schreef:Idunnowstaat echt op de verpakking, maart 2012 ofzo
Plaatsen wordt bij mijn eigen HA gedaan, vind ik opzich wel prettig
Het is dus niet zo wanneer je ziek bent of je krijgt antibiotica (!) de mirena minder betrouwbaar is?
De mirena wordt niet beinvloed door antibiotica e.d.
Ik heb hem door de gyneacoloog laten plaatsen, die doen zoiets toch wat vaker dan de HA. Vind het wel zo prettig als ze het gewoon in 1 keer goed doen.
InekeH87 schreef:Ik moet trouwens echt wel iedere drie weken een stopweek inlassen. Als ik doorslik wordt ik namelijk alsnog ongesteld, ik ga er dwars doorheen. Erg grappig, want ik zou mijn stopweek dus altijd precies in een vakantie hebben (dat komt echt nooit uit). Nu kan ik wel wat rommelen met 1 of 2 dagen minder of langer doorslikken, maar ook dat is maar echt miniem wat ik kan verschuiven. Heb het wel gevraagd aan de arts en die zegt dat dat soms gewoon voorkomt en dat het niet iets is om me zorgen over te maken. Wel heel handig wat betreft controle of je zwanger bent of niet, mijn lichaam is gewoon zo regelmatig dat als het een keer uitblijft in de stopweek ik eigenlijk niet eens meer een test hoef te doen. Toch test ik inderdaad ook om de 3 a 4 maanden, gewoon voor de zekerheid. Mijn studie duurt nog zeker 8 jaar en daarvan kan ik de komende 2 jaar er nog echt geen kindje bij hebben. (alhoewel ik moet toegeven dat ik wel heel graag nu al wel een kindje zou willen hebben) Heb nu wel in mijn hoofd dat ik als mijn vriend en ik trouwen na mijn bachelor dat ik dan een kind zou willen. Ik moet dan nog wel zeker 6 jaar studeren, maar dat is te doen met een kind.
Cookies schreef:Tja voor mij is het niet zo van belang of te implanon betrouwbaar is of niet. Ik ben al gesterriliseerd. Maar ik heb last van hormonale migraine, dus ik ben even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Spiraaltje had de dokter het al over, maar dat zie ik dus echt niet zitten.
@lammie7201, ja wij waren stalgenoten.
MissBambi schreef:Ik heb tot morgenmiddag 15.00 vrij, heb vandaag om 15.00 de afspraak. Neem 2 ibuprofen vantevoren
Ik heb een hoge pijngrens en kan gelukkig erg goed ontspannen, denk dat het zo gepiept zal zijn maargoed, je weet maar nooit
Om ± 16.00 een update van mij(Of niet, als ik het niet heb overleefd
)