Ik vat het niet als iemand echt tekeurgesteld zou zijn, je voorkeur mag hoor maar dat je diep in de oliebol ervan zou raken kan ik me niet voorstellen...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zidore schreef:als de 'natuur' zoals jij die noemt het niet doet
dan is het zeker een wonder als je dan een baby krijgt
ik vat het trouwens ook niet
je hebt 9 maanden iets in je buik groeien, en dan komt het er uit (en je kon al maanden weten wat het zou worden) en na alles wat er gebeurd is ben je... teleurgesteld
denk ik het woord wat het minste bij 'een baby krijgen' past, toch?? ik vind de term 'als het maar gezond is' veel belangrijker, en uiteraard mag je wel een voorkeur hebben
en ja als het dan niet is wat je had gewild... had je er dan wel aan moeten beginnen als dat zo teleurstellend blijkt te zijn? het is geen hond die je naar een asiel brengt of een paard wat je op marktplaats kan zetten!!
laetitia schreef:Vandaar ook dat ik kies voor de term kinderen nemen en niet kinderen krijgen.
Toen er nog geen anti-conceptie was was het de natuur om kinderen te krijgen en waren er dan ook hele grote gezinnen van soms wel 16 kinderen.
Echter is er door de komst van de pil een revolutie gekomen.
Kinderen krijgen is nu een keuze. Je neemt daarom kinderen of niet.
MamboBeach schreef:laetitia schreef:Vandaar ook dat ik kies voor de term kinderen nemen en niet kinderen krijgen.
Toen er nog geen anti-conceptie was was het de natuur om kinderen te krijgen en waren er dan ook hele grote gezinnen van soms wel 16 kinderen.
Echter is er door de komst van de pil een revolutie gekomen.
Kinderen krijgen is nu een keuze. Je neemt daarom kinderen of niet.
En ik vind dat je kinderen krijgt!
Alet74 schreef:Ook hoog in mijn ergernissen top-zoveel: wanneer er wordt gezegd dat vaders 'oppassen'. Word ik heel kriegel van, alsof het bijzonder is wanneer vaders ook zorgen zoals de moeders ook zorgen.
Millie houd me ook wel bezig - als je een politieman al niet meer kunt vertrouwen, wie dan wel?