Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:27

Als het de natuur is, is het ook een heel logische stap dat je kinderen krijgt. Anti-conceptie is er nog niet zo heel lang als je het zo stelt. Dus vrijen is kinderen. Kijk maar naar het dierenrijk. :) Dus wat nou keuze's?

Ik vat het niet als iemand echt tekeurgesteld zou zijn, je voorkeur mag hoor maar dat je diep in de oliebol ervan zou raken kan ik me niet voorstellen...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:28

Tja, daar kan ik dus niet over meepraten - we kregen ook een dochter... misschien was ik wel niet teleurgesteld geweest wanneer het uiteindelijk toch een zoon zou zijn geweest. Ik snap wel dat niet iedereen dat vat, maar zelf vat ik het wel. Misschien ook een stuk onzekerheid van mijn kant, dat weet ik niet. Het scheelt, ik hoef het ook niet te weten. En net wat je zegt MB, misschien wel niet zo diep in de put.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:28

Zidore: je bedoelt dat als mensen via de natuurlijke weg geen kinderen kunnen krijgen en vervolgens via de medische weg wel een kindje kunnen krijgen?

Of bedoel je dat anders?

Mensen die een baby een wonder noemen, vinden jullie dan alles in de natuur een wonder?
De krokusjes die in het voorjaar opkomen, de beer die een winterslaap houdt, de kruisbestuiving van bloemen?

Misschien is dat allemaal wel een wonder, voor mij is het de natuur en het gevolg van evolutie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:29

Zidore en Alet, volgens mij bedoelen we allemaal wel hetzelfde! :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:30

Zidore schreef:
als de 'natuur' zoals jij die noemt het niet doet
dan is het zeker een wonder als je dan een baby krijgt
ik vat het trouwens ook niet
je hebt 9 maanden iets in je buik groeien, en dan komt het er uit (en je kon al maanden weten wat het zou worden) en na alles wat er gebeurd is ben je... teleurgesteld
denk ik het woord wat het minste bij 'een baby krijgen' past, toch?? ik vind de term 'als het maar gezond is' veel belangrijker, en uiteraard mag je wel een voorkeur hebben
en ja als het dan niet is wat je had gewild... had je er dan wel aan moeten beginnen als dat zo teleurstellend blijkt te zijn? het is geen hond die je naar een asiel brengt of een paard wat je op marktplaats kan zetten!!

Eerlijk, ik ben er nooit mee bezig geweest of ik liever een jongen of meisje zou willen. Een baby was nieuw voor mij en ik vind beide leuk. Jongens zijn op een andere manier leuk dan meisjes. Ik heb het geluk dat ik van beide eentje heb en heb nog steeds niet echt een voorkeur. Ik vind (heel cliche) het allerbelangrijkste dat ze beiden gezond zijn.

Met mijn zoon doe ik weer andere dingen dan met mijn dochter maar zeker niet minder leuk. Ik ben niet een typische meisjes- of jongensmoeder, ik vind alles wel leuk :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:30

Ik noem bewust kinderloos, Kindervrij.
Dat vind ik eigenlijk wel een mooie benaming; kindervrij.

(ik ben en blijf kindervrij, en dat bevalt goed)

MamboBeach

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:31

Ik ook Maikeltje, ik vind het allebei leuk! :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:31

Vandaar ook dat ik kies voor de term kinderen nemen en niet kinderen krijgen.

Toen er nog geen anti-conceptie was was het de natuur om kinderen te krijgen en waren er dan ook hele grote gezinnen van soms wel 16 kinderen.

Echter is er door de komst van de pil een revolutie gekomen.
Kinderen krijgen is nu een keuze. Je neemt daarom kinderen of niet.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:32

Tja, welbeschouwd is alles om ons heen een wonder. (nog even en ik ga heel hard 'hallelujah' roepen ;) )

Maar toch, als je besluit ze te 'nemen' moet je ze nog maar kunnen 'krijgen'.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:34

nou maikeltje dan zit het bij jou gewoon helemaal goed, fijn om hier ook blije moeders te horen!

en ja leatitia dat bedoel ik, voor die mensen is het ws een wonder en een droom die uitkomt... ik geloof dat de wonderen de wereld nog niet uitzijn, maar om die krokus nou zo te noemen. misschien zouden we het wel meer als wonderen moeten zien (zie de WNF reclame met dat Queen lied..) ?
ik begrijp wel wat je bedoelt met de natuur. het is alleen een heel andere discussie want we zijn geevolueerd toch??

Alet74

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:37

Is dat niet mindfullness? Je bewust zijn van de dingen om je heen? Zo wordt alles mooi wat je om je heen ziet.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:37

Ik ben blij dat ik bewust heb kunnen en mogen kiezen, en dat is kindervrij.
Wat dat betreft kun je veel plannen in het leven, een aantal dingen niet en dat is (als je een kinderwens hebt) ook daadwerkelijk zwanger worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:38

laetitia schreef:

Toen er nog geen anti-conceptie was was het de natuur om kinderen te krijgen en waren er dan ook hele grote gezinnen van soms wel 16 kinderen.

En ik vind dat je kinderen krijgt!

Zidore

kindervrij vind ik wel mooi klinken
het voelt af en toe zo als melaatse als je zegt dat je het niet wil, dan kijken mensen je meewarig aan of dat er iets mis met je is..
laetitia ik ben het met je eens over de term nemen maar voor mensen die ze niet zomaar even kunnen nemen is dat een beladen woord.. en ik vind krijgen voor iemand die ze misschien eerst niet wilde ook weer beladen. zou daar geen andere term voor zijn? ehm.. kinderen op de wereld zetten???
en mindfullness of niet, van mij mag de wereld om ons heen wel wat mooier worden!!

MamboBeach

Alet74 schreef:
Tja, welbeschouwd is alles om ons heen een wonder. (nog even en ik ga heel hard 'hallelujah' roepen ;) )

Maar toch, als je besluit ze te 'nemen' moet je ze nog maar kunnen 'krijgen'.

Nou, dat bedoel ik!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:40

MamboBeach schreef:
laetitia schreef:

En ik vind dat je kinderen krijgt!

kinderen krijgen is geen keuze.
kinderen nemen is een keuze, maar of je ze krijgt is maar de vraag

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:40

Inderdaad Mindfullnes.

Ik heb het soms wel hoor, ben vandaag alleen een beetje cynisch door dat gebeuren met Millie. Vind de mens een vreselijk wezen.
Kan er niets aan doen.

Maar ik word nog steeds heel erg gelukkig als ik in het vroege voorjaar de eerste sneeuwklokjes boven het gras zie uitkomen...

Hoe alles is geevolueerd tot wat het nu is, is misschien wel één groot wonder. Het wonder der natuur :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:42

Bij mij was het geen keuze, ik was gewoon zwanger maar dat is weer een ander verhaal. :)
Maargoed, ik heb nooit 'spijt' gehad of iets, helemaal niet.

Overigens ben ik ook opgevoed met dat je kinderen krijgt en niet neemt, mijn moeder heeft altijd een ontzettende hekel hieraan gehad en ik ook.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:43

Zidore: Het is inderdaad een beladen woord voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen.

Echter als je het in het grote verband ziet, ben ik van mening dat het een juist woordgebruik is. Ik wil hier echter geen mensen voor het hoofd stoten of mee kwetsen.
Ik snap dat het heel erg gevoelig ligt.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:44

tja ik zit hier ook die krokus wel af te zeiken
maar dat is wel de eerste die in m'n tuin zo vreselijk mooi aan het bloeien was vandaag
fijn dat je ook het wonder ziet laetitia en ik snap dat je de hoop kan kwijtraken door dat soort gebeurtenissen
vreselijk, het zal je kind maar zijn....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:45

Ook hoog in mijn ergernissen top-zoveel: wanneer er wordt gezegd dat vaders 'oppassen'. Word ik heel kriegel van, alsof het bijzonder is wanneer vaders ook zorgen zoals de moeders ook zorgen.

Millie houd me ook wel bezig - als je een politieman al niet meer kunt vertrouwen, wie dan wel?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:47

ik merk wel dat nu ik wat ouder wordt ik toch wel meer over dingen na ga denken
vroeger had ik echt stellig een mening over zaken
maar met hoe meer mensen ik praat
hoe meer perspectieven en kanten van een verhaal ga zien

ik blijf er bij dat de woorden nemen en krijgen voor sommige BEIDEN beladen kunnen zijn, een juiste keuze is er dan imo ook niet alhoewel krijgen in ons land wel de meest gebruikte is denk ik..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:47

En ik vind dat dus weer een vertoon van een enorme onverdraagzaamheid MB. Omdat je ermee opgevoed bent, is het zo.
De stellen van tegenwoordig hebben de keuze. Ook al ben je ongewenst zwanger, dan nog is er een keuze.

en dat is ook precies wat eerder in de discussie de keuzemaatschappij genoemd werd (overigens kan niet iedereen omgaan met die keuzevrijheid. Maar dat is weer een andere discussie).

Overigens vind ik het hele gedoe rondom die millie zwaar overtrokken. Natuurlijk is het ernstig dat ze door haar buurman vermoord is.
Maar er verdwijnen zoveel kinderen per jaar. Veel ouders worden daarin nauwelijks serieus genomen door de politie. Maar als ze 'hart van nederland' benaderen is het ineens belangrijk?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:50

Alet74 schreef:
Ook hoog in mijn ergernissen top-zoveel: wanneer er wordt gezegd dat vaders 'oppassen'. Word ik heel kriegel van, alsof het bijzonder is wanneer vaders ook zorgen zoals de moeders ook zorgen.

Millie houd me ook wel bezig - als je een politieman al niet meer kunt vertrouwen, wie dan wel?

:D Hier precies hetzelfde! Wat nou oppassen... :roll:

Ik vind het ook verschrikkelijk van Millie!
Ik las al reacties op een website van, waar is de tijd gebeleven van thee drinken met de kinderen, dus met andere woorden, waar was de moeder? Dan denk ik, beetje omgekeerde wereld hè, NIEMAND heeft het recht om aan een ander te zitten zonder dat de ander dat wil, ongeacht wat je leeftijd is. Al loop ik in mijn blote kont op straat, niemand heeft het recht om je aan te raken...

Tja, nog wel een politieman, niet te geloven hè maar toch, laten we elkaar niet gek maken, ik bedoel, het is nu niet zo natuurlijk dat er geen politieman of vrouw meer te vertrouwen is.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:51

misschien zeggen die vaders zelf wel dat ze moeten 'oppassen' :')

wendy ik denk dat eenieder die zijn kind kwijt is serieus genomen moet worden
en dat de politie daar zorgvuldig in moet zijn
1 x in de zoveel tijd duikt er echter een verhaal op wat in de media breed wordt uitgemeten
maar ja de krant van morgen ligt gisteren in de prullenbak..

ben het trouwens erg eens met dat niet iedereen met keuzevrijheid om kan gaan...