joyce2 schreef:Ik ga ook weer even meelezen, mijn HV/paniek had ik heel lang onder controle, maar het is helaas weer terug. Loop bij de psych voor mn klachten en ondanks dat ik exact snap wat het is, hoe het veroorzaakt wordt, blijf ik het moeilijk vinden om het onder controle te houden. Ik word er vaak door overvallen en schrik dan, waardoor ik heel krampachtig mezelf rustig probeer te krijgen, waardoor ik er zo mee bezig ben dat ik eigenlijk alleen maar meer in de stress schiet. Ik krijg geen oefeningen en ik denk dat ik daar juist wel baat bij zou hebben, omdat je je dan misschien net even wat minder machteloos voelt.
Welke oefeningen helpen goed bij jullie? De enige oefening die ik ooit heb gehad is heel bewust door zo'n aanval heen gaan, dat heb ik nu 2x gedaan en dat werkt wel, maar omdat ik vaak alleen ben op zo'n moment blijf ik het eng vinden. En wat ik ook doe is mediteren, maar dat lukt me echt niet als ik al te ver in een aanval zit. Het is wel fijn/handig tegen gepieker of een onrustig en gejaagd gevoel!
Eigenlijk meer om het tegen te gaan: er heel op letten dat ik zo min mogelijk smaakversterkers binnen krijg, veel mensen letten ook op caffeïne en suikers.
En extra magnesium nemen, dat zorgt voor veel meer rust in het koppie, en helpt ook nog eens tegen zere en stijve spieren