Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oamaru schreef:Hier mijn truc om van mn eeuwige puistjes af te komen! (heb er nu af en toe nog 1 maar niet noemenswaardig)
- 2 keer per week licht scrubben met een fatsoenlijke scrubgel van Rituals
- Elke ochtend en avond Detox foam cleanser van Garnier
- Geen foundation, alleen een licht waasje mineral (!) poeder
- En er niet aan zitten.
Na 3 maand had ik geen puistje meer.
Steentje schreef:Oamaru schreef:Hier mijn truc om van mn eeuwige puistjes af te komen! (heb er nu af en toe nog 1 maar niet noemenswaardig)
- 2 keer per week licht scrubben met een fatsoenlijke scrubgel van Rituals
- Elke ochtend en avond Detox foam cleanser van Garnier
- Geen foundation, alleen een licht waasje mineral (!) poeder
- En er niet aan zitten.
Na 3 maand had ik geen puistje meer.
Voor iemand die veel last heeft van puistjes, heeft scrubben een negatief effect.
Je verwoest je huid ermee, en verspreidt de bacterien, waardoor er op den duur juist meer puistjes ontstaan.
Voor een acne huid, is een peeling een fijnere oplossing.
Er niet aanzitten..
Dat is een goede, en heeft inderdaad echt baat!
Alleen zo verschrikkelijk lastig te realiseren!
Esgaroth schreef:Zeg, doe mij ook eens een pareltip? Ik zie hierboven een potje met parels, maar eerlijk is eerlijk: ik gebruik eyeliner boven en onder, mascara en soms lippenstift, maar ik heb geen idee wat die parels zijn! Bestaat er ook een poeder dat je porieen niet verstopt? Zijn dat die parels? Ik heb zelf gewoon poeder van MaxFactor die ik alleen opdoe als ik ga stappen of een feestje heb, das 1x per maand ofzo. En voor mijn huid is dat niet goed.
Is er wel iets dat niet schaadt?
Esgaroth schreef:Steentje schreef:Ik heb aan mijn moeder (doktersassistente) gevraagd of ik die kon krijgen, maar mijn moeder vindt die veel te heftig voor de puistjes die ik heb. Ik vermoed dat ze die jou inderdaad wel aan zou raden, omdat jij er meer last van hebt dan ik. Wat ik op jouw foto's zag, is dat je ze op je hele gezicht hebt, nietwaar? Heb je het ook op je borst en rug? Want dan is de Diane 35 echt een goede pil.Welke pil gebruik je momenteel, ook de Diane 35?
Ik heb het dus echt alleen op mijn kin, en soms wat van die heeeeeele kleine korstjes op mijn rug die je er zo vanaf boent. Dan is de Diane 35 echt veel te zwaar, want het is wel een stoot hormonen die je binnenkrijgt!
Ik ben weer terug naar mijn oude pil, ik heb de Microgynon. Die had ik vroeger, maar die ging uit het pakket, toen kreeg ik Stederil want die was gratis. Nu dus sinds 2 maanden weer terug op de Microgynon.