Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:04

supersambo schreef:
Voor de mensen die deze week toch nog een kilo'tje kwijt willen. Kom even gezellig op de koffie hier. Gegarandeerd buikgriepje mee naar huis.
Dacht dat ik nog redelijk gespaard bleef, maar helaas ik kan nu ook rennen naar de wc.

Even op de koffie in Wierden... dat ligt he-le-maal bij Almelo!
En ik wil toch even passen. :n Liever afvallen om een meer verantwoorde manier. :D
Maarruh, beterschap.

O: Twee eierkoekjes met kaas
T: koffie en appel
L: twee bruine bolletjes met rivierkreeftjes, sla en tzaziki (zelfde als gisteren dus)
T: appel (en heb chocomelletje uit de automaat hier genomen)
A: waarschijnlijk Knorr wereldgerecht met chinese kool (moet nog even boodschappen doen ervoor)
T: handje ongezouten cashewnoten denk ik

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:00

euh....mag ik ook meedoen......heb een stok nodig ...of een zweep ~~}>

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:43

Er is eindelijk 1 kilo af. Weeg nu 56 dus nog even en dan kan ik weer strak de zomer in!

O: 2 crackers met honing
T: Chocolade (kon het niet weerstaan)
L: 2 crackers met bieslook roomkaas.
T: -
D: Een probeersel van mams uit de oven.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:32

Gooit de zweep over Anita ~~}>

Ik baal. Maandag was het juichen, vanochtend zag ik +0,8 op de weegschaal ^) En ik doe echt niks geks -O-
Dus vandaag heb ik me vol gegoten met water en groene thee, en ik mag lijen dat het er positief uitziet maandag :(
Want op marktplaats heb ik 5 bloesjes gekocht, maar dat zijn toch nog wel behoorlijke targetbloesjes :+
Gelukkig is het voorlopig nog geen zomer :D

Buckje

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:53

O: 2 bruine boterhammen kaas
L: 3 bruine boterhammen komijnenkaas
A: kleine beetje boerenkool + worst
T: (verjaardag) tompouce en een stukje worst met deeg? omwikkelt miniding.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:01

Kebie dat is irritant he als je verwacht af te vallen maar een beetje bent aangekomen. maar val je niet af in cm's?

liiza goed gedaan!

anita67 tuurlijk mag je mee doen ;)

gister een redelijke dag gehad, alleen geen avondmaaltijd gehad maar dat maakt niet zoveel uit. daarvoor in de plaats yoghurt met appel en een stukje bon bon bloc.

voor vandaag.. veel groene thee en water,
O: brinta
T: banaan
L": 2 boterhammen appelstroop
de rest weet ik nog niet

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:33

liiza schreef:
Er is eindelijk 1 kilo af. Weeg nu 56 dus nog even en dan kan ik weer strak de zomer in!

Met zo'n gewicht zou ik omvallen. :o

Ik woog vanochtend 71,7. :D Dus precies een halve kilo in een week tijd. Het gaat niet hard, maar wel gestaag! Ik heb toch het gevoel dat die oliën werken. Het afvallen gaat wel beter dan eerst.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:02

Ja ben ik weer. Gister toch maar weer gewoon warm eten gehad. Viel me nog niet echt goed maar had voor het eerst in dagen een beetje honger, dus eten !
Nog steeds buikpijn maar dat negeer maar gewoon.

o: 2 x blueband goede start met 2 plakken ontbijtkoek light
t: 2 kiwi's
l: zelfde als ontbijt, had haast vanochtend
t: minneola, als deze tenminste nog eetbaar is.
a: macaroni prutje

He Duke, werkt toch he die olie ?

Kebie: Targetbloesjes _O-

Ik heb ergens achter in mijn kast ook nog wel een stel targetshirtjes liggen. Die paste ik 8 jaar geleden voor het laatst :+

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:08

Wat voor olie Tamara?

Kebie, vervelend :(

Ik heb gister gewogen en -100 gram :+ Viel me mee, heb in een week tijd 6 stukken taart gegeten :o

Eten gister:
O: 3 boterhammen vruchtenhagel
L: 3 boterhammen jam en ham
A: aardappelen, sperciebonen en draadjesvlees
T: 2 oreo koekjes

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:13

Oehh draadjesvlees dat lijkt me ook wel een keer lekker. Dat heb ik voor het laatst bij mijn oma gegeten zo'n 15 jaar geleden. Kan zelfs iemand met twee linkerkookhanden dat maken ?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:18

Ja zeker hoor!
Gewoon eerst aanbraden, dan afblussen met een halve liter water, als dat kookt doe ik er 1 blokje runderbouillon bij en dan zo'n 2,5 uur tot 3 uur laten sudderen. En het mooie is dat als je magere pakt dat het heel weinig vet bevat. :)

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:39

En als je dan wat meer tegelijk maakt kan je het eerst als draadjesvlees eten en daarvan van de rest hachee maken :9 Licht en lekker!

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:36

Hoi Nou dan gaat de zweep der over.

Ik wil het in stukjes doen hoor der moet zo'n 20 kg af.
maar we gaan eerst voor de 5.

vanmorgen yoghurt met wat havervlokken erdoor op.

Vandaag zal het een moeilijke dag worden want me pa is jarig.
savonds warm en koud bufet.

Ik eet niks van vlees vis .

Ben aan het herstellen van een hernia , hiervoor liep ik km's op me wandelschoenen, samen met me doggies.
Dat ben ik weer aan het oppakken , kan nu een halve km van huis met me sleeppootje.

En hoop weer meer te kunnen doen met me knollies .
Mesten bv doe ik nog niet, want dat is ook een goede workout :Y)

zet hem op dames

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:39

Anna-Jelly schreef:
Wat voor olie Tamara?

Kebie, vervelend :(

Ik heb gister gewogen en -100 gram :+ Viel me mee, heb in een week tijd 6 stukken taart gegeten :o

>;) Dat schiet niet op hè, zes stukken taart in de week. :P

Olie: tip van de sportschoolbegeleidster: je moet goede oliën tot je nemen om de vetten te verbranden. Dus dagelijks 1 eetl tarwekiemolie en 1 eetl omega 3-6-9 olie. Verkrijgbaar bij de reformwinkels enzo. Hier verkopen ze deze olieën ook op de markt. Verder vette vis en cashewnoten. Daar zitten ook goede vetten in om de vetverbranding te stimuleren.

@Supersambo: zoals AJ al uitlegt. Ik doe juist liever wat vettere riblappen. Ik houd wel van dat randje vet, maar het vlees ook malser. Ik doe alleen rundvleeskruiden erop, even aanbraden in boter/margarine/o.i.d. in de braadpan op hoog vuur/plaat, glas water erbij, vuur/plaat laag zetten en dan ongeveer 3 uur zachtjes sudderen. Af en toe keren en opletten dat er genoeg water in zit. Is heel eenvoudig. Je moet alleen wel een paar uur geduld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:40

Maar juist dat zichtbare randje vet aan vlees is het slechte vet.. Ik zou toch voor magerder vlees gaan, anders wordt je vetinname icm de olie/vis/noten wel erg hoog..

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:51

Duke schreef:
Olie: tip van de sportschoolbegeleidster: je moet goede oliën tot je nemen om de vetten te verbranden. Dus dagelijks 1 eetl tarwekiemolie en 1 eetl omega 3-6-9 olie.

Ik zit er sterk over te denken om dit weekend inderdaad maar vette vis en cashewnoten te halen :j Vind die eetlepels olie echt een vies idee.
Maar ik geloof dat ik nu "gewoon" vocht vast houd. Ik heb van die dikke vingertjes s'ochtends :+ Hopelijk is het snel weer over.

Je kan trouwens ook een scheutje wijn bij het vlees doen ipv alleen bouillon. De zuren in de wijn maken het vlees ook mals.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:01

Zo, heb me net vergrepen aan een snickers. Hij was erg lekker EN ik heb braaf mijn punten geteld. Een goed begin van het weekend zullen we maar zeggen :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:02

Relaxed schreef:
Maar juist dat zichtbare randje vet aan vlees is het slechte vet.. Ik zou toch voor magerder vlees gaan, anders wordt je vetinname icm de olie/vis/noten wel erg hoog..

Ik eet niet iedere dag sudderlappen/hachee. Dus dat scheelt. ;) Sterker nog... omdat je dus wel effe de tijd ervoor moet nemen, ben ik blij als het me eens per maand lukt.

En die eetlepels olie... tja, dat is effe doorbijten. Doe er gelijk een slok Wake up achteraan en in één keer doorslikken.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:27

kebie schreef:
Zo, heb me net vergrepen aan een snickers. Hij was erg lekker EN ik heb braaf mijn punten geteld. Een goed begin van het weekend zullen we maar zeggen :+

Gelijk heb je :D ik heb een goed punt terug gekregen en nu vakantie! dus ik heb een kit kat op..
nu een lekkere ham kaas sla tosti maken

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:33

Oehh tosti, heb ik ook zin in. Ik maak er altijd een sausje bij van hot ketchup gemengd met curry. Mjammie. Of Ananas ertussen.
Verdorie krijg er honger van hier. Maar dat is een goed teken dan is mijn buikgriepje bijna over.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:40

Met ananas.. lekker lekker! zag net nog dat we dat nog in huis hebben.. helaas, te laat! Maar ik heb er sweet chili saus bij, van de toko! ht aller lekkerste :D

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:04

ik heb tussen de middag op 3 crackers met gemende sla en huttekase en zilverui/augurk.. en heb nog trek.

tussendoor een banaantje

pas op geen trek krijgen door anderen>

al eet ik geen vlees , maak ook voor me mannen draadjesvlees
van sucadelapjes daarop runderkruiden ( wel een stuk duurder) aanbraden eruit halen water met een scheut azijn, dan sudderen maar, doe er ook nog weleens een tomaat / ui in.

nog trek hier ..grrrrrrrr

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:17

Wat een rust hier. Iemand nog tips om da buikgriep virus uit mijn darmen te krijgen ? Ben er klaar mee. Heb buikpijn, kan niet naar de wc (typisch, eerst diarree daarna verstopt) en blijf maar boeren. Sorry al met al een niet erg smakelijk verhaal.
KLeine man wil ook nog niet echt eten. Heeft nog wel een stuk stokbrood weg geknabbelt.

Ben al aan het nadenken wat we met eten doen dit weekend. Moet morgen boodschappen doen. Beetje neutraal voedsel denk ik met onze rommelende buiken.

Idee: zouden die pro-biotica drankjes goed zijn voor buikgriep ?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:29

Kippensoep. Daar schijnt iets in te zitten waar je lichaam dan juist behoefte aan heeft. ;)

Vandaag Carnaval!!! Alaaf!!! :+

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:03

Ik woog gister avond 65,5 kilo! *\o/* dat betekend dt er al 2 kilo af is :)