Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:54

Ik ben nog steeds verkouden en hoesterig enzo. Ik baal zooooo als een stekker. Als ik loop dat begin ik me een beetje grieperig te voelen. Kan het niet omschrijven, maar gewoon een naar gevoel.
Bah.

Voor degene die wel kunnen lopen, have fun en geniet van het zonnetje. Hier ligt overigens maar 1 cm sneeuw of minder.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:05

Veel beterschap Jeannine! Ik loop ook al enkele dagen tegen een verkoudheid aan, maar gelukkig valt het nog wat te onderdrukken met medicatie := .

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:29

Mijn zoontje is ook verkouden en houdt ons wakker 's nachts. Ben dus ook totaal energieloos en heb het idee dat mijn weerstand 0,0 is. Hoop snel op betere tijden :-)

FIjn dat je het kunt onderdrukken, maar het zal er toch wel een keer uit moeten komen , toch ;-)

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:56

Goed rusten is de boodschap dus :j .
Ja hoor, het mag eruit komen...na mijn examens :=

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:34

Die verkoudheden gaan erg rond volgens mij. Ik heb er rond
kerst erg last van gehad. Alles zat verstopt...erg vervelend.
Ook grieperig gevoel, maar dat was eigenlijk maar 1 dag.
Gelukkig ben ik er nu weer bovenop.

Probeer straks toch nog even een rondje te lopen, anders
vanavond op de loopband in de sportschool, mocht het
niet te doen zijn.

Hier heeft het gelukkig niet meer gesneeuwd, maar volgens
mij voorspellen ze wel weer van alles! Ach ik vind 't wel lekker
hoor! ;)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:00

Zo toch nog even lekker buiten gelopen, ben weer heel rustig begonnen met 3x 4min hardlopen.... :o
Wel een heerlijk landschap om zo te rennen, met een lekker muziekje! :)ddd

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:06

Bij ons op wegen en in het bos is het ook glad, maar heb vandaag op het strand gerend. Ging erg goed nu. Zand is wat bevroren en dus hard en er hebben shovels en rups dingen over heen gereden omdat ze de zwakke plekken in de duinen aan het ophogen zijn dus liep over een mooie gladde onderweg.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:23

ik kamp nog steeds met knie blessure
Iedereen heel veel succes in dit weer! Ik volg jullie wel hoor.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:12

Veel beterschap!

Wel ik ben gisteren voor het eerst terug gaan lopen en dat een dikke 3 kwartier, wat vandaag dus resulteerd in stijfheid. Maar het voelde zo ontzettend goed en het ging ook best vlotjes. Met 2 lopen bevalt me goed en zo is er tenminst iemand die je even pushed als het wat zwaarder wordt.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:19

Heeft iemand hier trouwens een tip wat je het beste kan doen wanneer je tijdens het lopen een steek in je schouder krijgt? Ik heb dit elke keer bij het lopen en soms gaat het vanzelf over, maar vaak moet ik gewoonweg stappen om de pijnscheut weg te krijgen :\

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:15

Volgens mij herken ik die pijnscheut wel elke86. Waarschijnlijk is dat toch een spanningspunt, waar je onbewust spanning op legt. Ik sta zelf onder behandeling bij een haptotherapeut en daar is bij mij ook gebleken dat ik daar o.a. mijn spieren 'vastzet'. Misschien proberen om er op te letten dat je je boven lichaam ontspannen draagt?

Ik moet eigenlijk vandaag ook weer lopen, maar de wegen zijn hier erg slecht en heb gisteravond nog een half uur geschaatst. Vandaag waarschijnlijk ook wel weer, dus daarmee pak ik m'n conditie ook wel aan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:07

Wat een rust hier!

Ik heb vandaag weer kunnen rennen. Nou ja, erg hard kon het niet want het was op de meeste stukken spekglad. Toch nog 20 minuutjes weggeweest en bijna 3 km gelopen.

Langzamer lopen is wel vermoeiender moet ik zeggen dan gewoon mijn eigen tempo.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:18

Ik heb het de afgelopen week nog niet weer aangedurfd. Hulde aan degene die dapper doorgaan!
Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik vanmiddag toch weer ff een rustig rondje maak

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:56

wilde even stiekem zeggen dat ik me heb ingeschreven voor mn eerste lady'srun..de marikenloop!!!...dus ben erg benieuwd wat er allemaal op me af gaat komen!...tips zijn welkom!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:04

ik wacht eerst even tot het weer wat beter is hoor.
( jaja ik weet het van uitstel komt afstel! :o )
Maar dan wil ik echt echt wel beginnen hoor.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:06

ik heb de afgelopen week echt nog goed kunnen lopen, ben 2 keer geweest en wil morgen voor het eerst de 5 km doen....maar ik zie daar geen problemen in

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:43

Ik ga me ook weer even melden (kan wel een extra motivatie gebruiken haha)!

Ik ben eigenlijk een 2tal maanden terug rustig aan begonnen met hardlopen, toen weer even gestopt en nu wou ik het terug oppakken. Heb dan een aantal keer 5 x 5min gerend. Jaaaa ik ben nog lang niet zo ver als velen hier heb ik gemerkt!
Maar nu heb ik mijn voet overbelast, door de harde grond denk ik, en nu zit ik dus weer stil. Ik probeer wel elke dag een uurtje te gaan wandelen.

Het is (nog) geen grote hobby van me, maar ik vind het wel geweldig te merken dat ik bijna elke keer verder/langer kan! Dat motiveerd wel. Toch kan ik me niet inbeelden dat ik ooit meer dan een halfuur aan een stuk zal kunnen rennen.
Ik baal nu wel... wil terug beginnen maar heb schrik dat ik het erger maak.

Oja: ik doe het om mijn conditie te verbeteren maar heimelijk hoop ik ook er een aantal kilo's door kwijt te geraken :o ervaringen?

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:24

ik was vandaag weer wezen lopen, maar het was super glad dus jawel na 15 minuten kon ik niet anders dan keihard vallen, mijn elleboog lag open en ik durfde niet veder te lopen dus ben weer terug gegaan. Ik wil zo graag weer, dus ik hoop dat het eindelijk gaat dooien :)

@cooky vooral rustig aan beginnen, toen ik begon liep ik 5 keer per week, maar na 3 weken had ik verzuring aan mijn rechter been en toen kon ik 4 weken niet lopen. Gewoon lekker rustig aan doen, en geloof me je valt er flink van af :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:27

Ik hoor net dat de schaatsbaan open is! Morgen ga ik dus schaatsen ipv lopen.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:35

@Mriaam wat vervelend voor je die val!! Hoop dat je er niet lang last van houdt.

Ik heb mezelf de deur uitgeschopt had eerst eigenlijk helemaal geen zin maar was lekker. Heb niet zo'n groot rondje gemaakt (ong 4,5km) maar de tweede helft bij elke lantaarnpaal geschakeld in tempo. Dan weer sprinten, dan weer rustig, dan weer basistempo, dan weer boven basistempo en weer sprinten, etc... was echt lekker :D

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:12

ik ben na een week weer wezen lopen gisterenavond,voor het eerst 5 kilometer gedaan, 2 keer een kwartier en 3 minuten wandelen tussen door.
Mijn zoon was mee dus was leuk met gezelschap.
Normaal loop ik door de wijk maar nu konden we een omweg door het bos lopen samen, was goed te doen op de fietspaden, wel uitkijken maar te doen.
Thuis met afstandmeten.nl even gekeken wat we nu hadden gelopen, ook weer leuk om dat te ontdekken.
Heb meteen een mooi 15 kilometer rondje uitgestippeld voor de training met mijn paard.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:13

mriaam schreef:
ik was vandaag weer wezen lopen, maar het was super glad dus jawel na 15 minuten kon ik niet anders dan keihard vallen, mijn elleboog lag open en ik durfde niet veder te lopen dus ben weer terug gegaan. Ik wil zo graag weer, dus ik hoop dat het eindelijk gaat dooien :)

AUW!
beterschap!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:50

Wat een pijntjes enzo hier allemaal! Sterkte er mee allemaal, hopelijk zijn je dr snel vanaf!

Ben vrijdag eindelijk weer ns wezen lopen, maar wel op de sportschool. Eerst een uur getraind en toen nog 10min hard gelopen op 9,0km/h. Ging best lekker, maar echt veel spierpijn (beetje teveel benen getraind := )

Vanavond weer anderhalf uur gefitnesst en nu halverwege 20min hardgelopen op 9,2 km/h en ik hield het best lekker vol!
Ik vind die warmte alleen zo bedompt in de sportschool....Zit wel een blower op de loopband, maar die is zo hard, dat je keel binnen 10sec kurkdroog is en je gelijk denk dat je keelonsteking hebt... :\
Maar goed, iis weer 2x in 1 week getraind en da's echt lekker!
Benieuwd wat mn spiertjes er morgen van vinden (vanmiddag ook al bijna anderhalf uur geschaatst, voor t eerst vant jaar!)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:03

Hallo hallo!!

Ik heb even een vraag. Ik wil graag beginnen met hardlopen en dan zou ik dat met een hardloopschema willen doen welke ik op mijn mp3 speler kan zetten. Nu weet ik dat er iets is met start to run, maar op een of andere manier kan ik daar niets downloaden.
Kan iemand me helpen??

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:08