Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:09

Die ogen! Wat een heerlijk ventje!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:14

Wat een mooie ogen heeft Milan!

Ik laat Elianne ook maar aan 1 borst drinken, vanaf het begin eigenlijk. Heel soms een toetje aan de andere kant, maar meestal niet. Ze was prima gegroeid, hihihi...Bij geboorte was ze 52cm en 3980gr. Bij de vorige controle cb, een maand geleden was ze 57,8cm en 5085gr. Gisteren, bij 10+3 was ze 62cm en 6145gr...:)
Ik kwam later en de arts vroeg al aan Jeroen, wat voor voeding ze kreeg. Ze was helemaal verbaasd over deze groei bij borstvoeding.
Ik ben helemaal trots dat mijn lijf dit wel goed doet.

Afgelopen woensdag in Heemstede geweest en ik erg hoge kans op Asherman. Moet aankomende woensdag terugkomen voor een diagnostische hysteroscopie. Dan weten we het definitief. Mochten er kleine verklevingen zitten, dan kan hij het direct oplossen, zitten er grote, dan moet ik later terugkomen en dan moet het op de ok weggehaald worden.

De jeuk die je beschrijft BA, kan spruw zijn. Ik heb ook jeuk gehad, toen ik de 1e keer spruw had. Tepel was ook wat rood en schilferig.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:26

Thanks!

Super Ankem! Heerlijk he als ze zo goed groeien op je eigen voeding. Milan is met een half jaar gewogen en hij woog toen 9,3. 15 april mogen we weer naar het CB (7,5 maand) en dan zal hij vast wel op de 10 kilo zitten denk ik :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:41

Mijn kinderen zijn de eerste 4 weken 3 pond gegroeid. Bij het CB kreeg ik op mijn kop omdat ze dachten dat ik (te veel) flesvoeding gaf! :D Ze vroeg niet eens of ik BV gaf... :roll:

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:14

Ja stom is dat he! Toen ik de vorige keer op het CB was vroeg de arts ook hoe laat hij 's morgens de eerste fles krijgt :roll:

Ik zei: niet :D

Ze nemen gewoon automatisch aan dat ze dan toch geen BV meer krijgen.

Ze stond er daarna trouwens wel versteld van dat ik genoeg voeding had voor zo'n stevig mannetje. Maar daar ben ik gelukkig nooit onzeker over geweest. Volgens mij kan ik er wel 3 voeden (al blijft er dan niks van mij over ;) )

Eten jullie ook zoveel? Ik eet echt belachelijk veel. Nou ben ik ook best wel slank/dun (1,75 en 62 kilo) maar volgens mij moet ik na de BV echt afkicken van al dat eten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 22:58

:wow: De jouwes heeft al tandjes!!!
Die van ons heeft net 1 piepklein randje :+

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:03

Haha ja waarom denk je dat dat bijten van hem zo'n pijn deed? Die tandjes zijn gruwelijk scherp! ;)

Hij heeft ze al 2 maanden trouwens!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 23:13

Ja scherp is het zeker, zelfs zo'n randje al :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:21

Die van ons was 10 a 11 maanden toen de tandjes kwamen, nu is hij 14 maanden en heeft hij er 6 maar zo te voelen wel meer in aankomst! :D

Ja, maf is dat he dat ze er vanuit gaan dat je FV geeft!
Met 6 maanden ben ik wel bij gaan voeden hoor, FV langzaam aan. Het is bekend dat BV-babies dan vaak minder hard groeien, uitzonderingen daargelaten. Ik voelde me onzeker worden en ik voelde dat hij meer nodig had, dus begonnen met fruit en dergelijke. En rond een jaar ben ik met de BV gestopt, beeb had er ook genoeg van en ik vond het ook mooi genoeg geweest. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:07

Cyntje, wat wel grappig is, ik heb een tijd niet gebokt, zo'n anderhalf jaar en ik kwam in mei weer op bokt en toen zag ik dat topic van jou dat jij net was bevallen... Is een topic dat ik bij mijn terugkomst heel goed kan herinneren! :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:56

MamboBeach schreef:
BA, ik ben echt voor de hele borst leeg laten drinken en eventueel daarna nog een toetje aan de andere borst! :j
Mijn kinderen zijn daar altijd goed op gegroeid! Zeker om die achtermelk binnen te krijgen!

dat doe ik nu idd. Gaat goed op wat lekkage bij mij na :+

auw ninita, daar zie ik toch wel tegenop hoor; die tandenfase!
en het is echt een onwijs knap ventje!

anke, tepel is verder keurig, net als de rest van mijn borst. denk dat het komt door het vele douchen van mij. normaal douchte ik 1x per dag, nu 2x en soms vaker ivm vloeien. heb een erg droge huid inmiddels.

wbt eten: dat kan ik hier de hele dag inmiddels en de kilo's vliegen eraf! was er 22 aangekomen en moet er nu nog 5,5 om op mijn startgewicht te zitten... en dat terwijl ik toch echt onwijs veel snoep momenteel wbt paaseitjes en lange vingers bijvoorbeeld.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:04

Oeh lange vingers :9

Ik was maar 10,5 kilo aangekomen en na 6 dagen stond ik weer op de weegschaal en zat ik nog maar 1,2 kilo boven m'n startgewicht. Ik kon ook meteen weer m'n gewone kleren aan. De kraamzorg waarschuwde me toen dat ik moest zorgen dat ik echt genoeg bleef eten anders zou Milan me helemaal op gaan eten. Nou dat vele eten is geen probleem hoor :=.

Ik merk hier geen dip in het groeien van Milan, natuurlijk wel veel minder dan in het begin maar dat is maar goed ook! Toen kwam hij bijna 400 gr per week aan!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 14:22

Ik vrat me dood na de bevalling, nu nog zo nu en dan hoor :')
Maar zat te vreten als een bouwvakker terwijl ik al bijna een jaar gewend was aan het sonja-voedsel en die hoeveelheid :+

Moet nog flink wat kilo's maar das voor na de bruiloft + BV :)

Ha grappig MB, ben nu ook erg blij met dat topic :j
Ben veel van die periode kwijt en mijn krabbels ook omdat ie die door een opwelling verwijderd heb door een *piep*opmerking van iemand op hyves... daar baal ik wel van...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:27

Ninita schreef:
Oeh lange vingers :9

Ik was maar 10,5 kilo aangekomen en na 6 dagen stond ik weer op de weegschaal en zat ik nog maar 1,2 kilo boven m'n startgewicht. Ik kon ook meteen weer m'n gewone kleren aan. De kraamzorg waarschuwde me toen dat ik moest zorgen dat ik echt genoeg bleef eten anders zou Milan me helemaal op gaan eten. Nou dat vele eten is geen probleem hoor :=.

Ik merk hier geen dip in het groeien van Milan, natuurlijk wel veel minder dan in het begin maar dat is maar goed ook! Toen kwam hij bijna 400 gr per week aan!

Dat bedoel ik ook, op een gegeven moment gaat het niet meer zo hard en dat is typerend voor BV-kindjes! :j Geeft niet, anders zouden het michelinmannetjes worden! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:28

Cyntje, leuk is dat he! :j Altijd als ik jouw naam zie moet ik aan dat topic denken! :)

BA, goed bezig! :j

Meiden, ik ben weg! Dochter gaat naar voltigeles! :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:29

Sinds Elianne en ik aan de probiotica zijn, poept Elianne elke dag en ik kan weer pijnloos voeden. Echt heerlijk zeg.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 14:31

Fijn Ankem, die van ons die poept zich zowat dood de laatste dagen maargoed... tandjes :+

Gisteren zette ze even der mond over mijn kin en beet me,... zelfs zo'n randje is dan retescherp :oo

Voor de bruiloft net boeket geregeld en een mini-boeketje voor Chiara :+:

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:05

Hey meiden,

Ik trek me terug uit het topic.
Bedankt voor jullie adviezen en steun, helaas gaat de bv bij ons niet meer zo als het moet.
De wijkverpleegkundige is vanmorgen geweest om [***] extra te wegen en uit de weegschaal bleek dat ze iets meer als 270 gram is is afgevallen..
Dat gaf mij de doorslag om met kv verder te gaan.

:wave:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:38

Dat continu trek hebben herken ik ook wel, kan ook de hele dag wel eten volgens mij. En ben ook al wat afgevallen in een paar dagen tijd. Bv gaat nog steeds prima al moet ik er wel aan wennen dat ze nu steeds wat langer wakker is op de dag, de eerste week viel ze namelijk gelijk in slaap na de voeding. Nu niet altijd en is ze soms ook eerder wakker dan de geijkte 3 uur die ze normaal aanhield. Ik moet me er even op instellen dat ze echt wel weer een keer in slaap valt zodat ik ook wat bij kan tanken.

Die tandjes lijken me ook geen pretje, maar als het goed is gaat het nog wel een tijdje duren voor die hier verschijnen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 15:39

Voed je één of twee borsten SusanH?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 16:36

Ik probeer er standaard 2 te doen, eerst degene die als laatste is geweest, dan verschonen en dan de 2e borst. Dat gaat nu goed, toen ik nog last van stuwing had lukte dat minder goed omdat de linkerborst veel harder "liep" en Marinde zich dan steeds verslikte. Maar nu is alles redelijk in evenwicht met elkaar en lukt het al twee dagen om iedere voeding 2 borsten te geven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 16:43

De 2de borst schijnt namelijk een slaaphormoon te bevatten,...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:27

Steph86 schreef:
Hey meiden,

Ik trek me terug uit het topic.
Bedankt voor jullie adviezen en steun, helaas gaat de bv bij ons niet meer zo als het moet.
De wijkverpleegkundige is vanmorgen geweest om Tess extra te wegen en uit de weegschaal bleek dat ze iets meer als 270 gram is is afgevallen..
Dat gaf mij de doorslag om met kv verder te gaan.

:wave:

He, wat jammer nou! Veel plezier verder met je kindjes! :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:08

SusanH schreef:
Dat continu trek hebben herken ik ook wel, kan ook de hele dag wel eten volgens mij. En ben ook al wat afgevallen in een paar dagen tijd. Bv gaat nog steeds prima al moet ik er wel aan wennen dat ze nu steeds wat langer wakker is op de dag, de eerste week viel ze namelijk gelijk in slaap na de voeding. Nu niet altijd en is ze soms ook eerder wakker dan de geijkte 3 uur die ze normaal aanhield. Ik moet me er even op instellen dat ze echt wel weer een keer in slaap valt zodat ik ook wat bij kan tanken.

Die tandjes lijken me ook geen pretje, maar als het goed is gaat het nog wel een tijdje duren voor die hier verschijnen.

dan gaan onze dames precies gelijk op! overdag na het voeden wakker is niet erg, maar 's nachts wel :+
hoe lang voed jij per keer? tessa wil toch weer 2 borsten, dus voedt per keer zo'n 3 kwartier tot een uur...

jeetje steph, vandaar dat ze zo hongerig was de laatste weken! had je niet genoeg voedingsstoffen maar wel genoeg voeding?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:01

benangelique schreef:
jeetje steph, vandaar dat ze zo hongerig was de laatste weken! had je niet genoeg voedingsstoffen maar wel genoeg voeding?

Ba, ja ik heb wel ''melk'' maar onvoldoende voedingsstoffen in de melk zitten..