Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:38

Maaaike schreef:
Nee, woon nog thuis.. mn ouders..

Hmmm dat lijkt me helemaal lastig...
Het is extra lastig als je tegen een van je ouders uitvalt. Het zijn toch je ouders....

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:45

Hey Angela, leuk dat je weer terug bent, we zijn er voor je meid. Moet trouwens nog even kwijt dat ik het zo ongeloof vind zoveel je bent afgevallen, echt goed +:)+

PW, fijn dat jou ervaring ermee positief zijn, dat geeft wel moed. Zal hem innemen zodra we naar bed gaan, vriendlief kijkt meestal toch nog tv en dan kan het op het gemak inwerken. Knuffel voor jou :(:) je mag verdrietig zijn, dat is goed. Droefie is altijd bij je.

Maaaike, goed dat er weer wat gevoelens terug komen! Is toch wel fijn te voelen dat je écht leeft? Denk dat je ouders het goed bedoelen, al voelt het meestal niet zo.

Ik heb net in een warm bad gelegen, doet me altijd wel goed. Merk wel dat mn hartslag weer hoger zit dan normaal :s, hoop dat een paar nachten goed slapen zal helpen. Als de griep door komt zetten dan blijf ik lekker thuis, volgende weekend weer een dagje extra weekend ivm de carnaval. Daarnaast krijgen we ook weer de hond van mn ma te logeren dus dat dagje extra is meer dan welkom.

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:52

Ik heb ze al ingenomen. Ga zo naar bed. Ben geloof ik weer even uitgehuild...

Hopelijk merk je effect en slaap je lekker! Het is je meer dan gegund. Lekker dat je volgend weekend een extra dagje hebt. Geniet er maar van.

Tot morgen allemaal!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:54

Slaap lekker PW en heel veel plezier morgen met het ophalen van jullie nieuwe huisgenoot!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:54

Dank je!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:06

PW: Slaap lekker en veeeel plezier morgen!!

Ik had me vandaag voorgenomen een groot stuk te werken aan m'n levensverhaal. Geen woord op papier gekomen.. Baalde daar destraks ook even van.. Waarom ik er niets aan had gedaan.. Gelukkig denk ik nu, jammer, morgen weer een dag.. ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:37

Goed dat je dat uiteindelijk kon denken Maaike!
Kon je je er gewoon niet toe zetten of was je er wel voor gaan zitten maar kreeg je niks op papier?

CIV: Je bent waarschijnlijk al aan het werk, maar hoe hebt je geslapen??

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:37

PW gaaf dat jij bloed geeft. Ik zelf val altijd meteen flauw. Haat prikken. Wat een geluk dat je daar tegen kan ;) Jarlours :P
Lekker huilen pw :) Is goed voor je, maar niet vergeten ook het mooie in het leven te zien. Komt vanzelf weer terug.

Maaike Tja sommige mensen hebben geen takt geleerd in hun leven. Voelde je er rot door dat ze dat zeide? En zoja waarom voelde je je rot. Vaak laten we ons veel te veel beinvloeden door angsten van andere mensen. In het begin woonde ik ook tijdje thuis. Heb ook een aantal vette bonje gemaakt met mijn ouders. Vonden ze achteraff niet erg, ze snapte het toen ik uitlegde waarom ik dat deed. We gingen er over praten. (zijn zowieso een praat familie)Thuis is een hele veilige situatie om boosheid uit te proberen :)

CIV was ook verkoude, zit in de lucht! Ben jij ook vervent boeken lezer? Of alleen zelfhulp boeken? hoe waren de pillekes?

Pff hier nog steeds moe, maar wel beter. Vanochtend bij een sihatsu maseur geweest. Heerlijk, maar nu ben ik pas echt moe. Logisch, omdat er nogal wat vrij komt. Echt heel bijzonder was die masage. Op een gegeven moment hield ze mijn hoofd vast, toen had ik echt het gevoel dat ik mijn zorgen heel ff naast me neer kon leggen. Echt fijn! over 2 weken mag ik weer. Verder lopen de dingen wel lekker. Ik leer en blijf enorm groeien emotioneel. Heel voorzichtig durf ik ook te zeggen dat ik bijna angststoornis vrij ben. (dat wil ik altijd al x zeggen) Het ligt natuurlijk niet zo makkelijk. Heb nog steeds veel sluimer angst, en ook wel af en toe een klein aanvalletje. Maar de angst kan me niet meer echt pakken. Zelfs de extreme moeheid van de afgelopen weken hebben me niet onderuit gehaalt. Kortom ik ben op de goede weg :D:D:D Nu nog die energie pijl...Hoe ging dat bij jullie? hoe zijn jullie terug op energie gekomen??

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:48

verdorie had ik niet een paar uur werk gehad om te reageren, zou het versturen. Krijg ik te lezen dat ik niet ingelogt ben, was ik wel! :(

Heb nu ff de puf niet meer om het weer te doen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:48

Aikon, wat vervelend, heb dat ook weleens gehad en kopieer nu eerst de tekst voordat ik het plaats. Mocht het dan weg zijn dan hoef ik alleen maar te plakken ;) Hoe is het verder met je?

PW, hoe is gegaan vandaag, ben zeer benieuwd en hoe bevalt het met een nieuwe huisgenoot? Pil heeft niet geholpen, vanavond gaan we voor een halve :D Hoop dat dat wat zal helpen.

Maaaike, hoe was je dag? Alles was gewoon doorgegaan zeker op het werk ondanks dat je er niet was ;)

Jantine, heb best wat boeken besteld, meeste zelfhulpboeken maar ook zoals bij mn laatste aankoop komt het veel op hetzelfde neer. Heb jij er veel? Had een kwart pilletje ingenomen maar dit bleek toch te weinig. Goed dat je kunt zeggen dat je angststoornis vrij bent +:)+ dat is een hele vooruitgang. Wat doen ze anders met zo'n massage dan bij een normale massage? Energie kreeg ik weer terug door dingen te doen die ik leuk vond en verder niks, zodat er geen energie afgaat en alleen maar bijkomt. Je accu moet de kans krijgen om op te laden maar dat komt volgens mij ook wel goed met jou, zoals je schrijft ; je bent op de goede weg, nu koers zien te houden ;)

Mijn dag was wel oke, helaas weer bijna niet geslapen maar wel gaan werken. Met thuiszitten wordt het er meestal ook niet beter op. Iedereen op de afdeling is verkouden en bij mij wordt het ook steeds erger, zolang het verder maar niet door komt zetten. Vriendlief is wat later thuis vanavond en we eten voor de verandering eens pannekoeken :Y) Leek me weer weleens lekker. Morgen weer een hele dag werken, dan donderdag nog een korte dag en weer weekend, kijk er naaruit.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:21

Aikon; altijd jammer als dat gebeurt.. heb het ook wel eens, en heb dan ook geen zin meer om opnieuw te beginnen.. Hoe is het met je?

CIV: Jammer dat het pilletje niet werkte, hopelijk werkt een halve vanavond wel. Lekker dat je al bijna weekend hebt, is een fijn vooruitzicht :)

PW, hoe is het met je nieuwe hond!? Gaat het allemaal een beetje goed? Hoe voel jij je er zelf onder, dat er weer een hond rond wandelt in je huis? Nog over je therapie nagedacht?

Jantine: Fijn dat je je iets beter voelt en dat het masseren zo fijn was. Ben ook een tijdlang wekelijks gemasseerd (gewoon ivm rugklachten, geen sihatsu) vond het heerlijk, maar op het moment kan ik het niet verdragen, m'n lichaam begint dan als een gek te shaken.. Raar hoe dat lichamelijk en psychisch allemaal samengaat he?
Fijn dat je bijna van je angststoonis af bent! Wat zal dat positieve energie geven dat je daar bewust van bent!! Energie komt dan vanzelf wel weer, je hoeft niet meer zo op al die angsten te letten, als je wat beter in je vel zit, komt de energie echt vanzelf wel weer! Je bent goed bezig!

Alles was inderdaad gewoon doorgegaan op m'n werk CIV ;)! Voelde wel weer oke om er weer te zijn, even nog met de directeur gesproken, ging wel goed. Was het op een gegeven moment opeens heel erg zat en ben echt een soort van weggevlucht :Y) . Gewoon snel, onopgemerkt, weggegaan. Had geen zin meer, grens was bereikt. Zonder dat er iets gebeurde of wat dan ook.
PW; ik had gewoon moeite om met m'n levensverhaal verder te gaan, kon me er gewoon niet toe zetten. Heb er gewoon geen "zin" in, ontwijk het liever. Heb nu bedacht dat ik al meer dan tevreden ben als ik vrijdag alleen maar steekwoorden mee kan nemen, verhaal komt in de loop van de weken dan wel :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:21

Jantine: Wat een positief bericht! Goed joh! Wat fijn dat jezelf je groei ziet. Nu mag je lekker moe zijn. Die massage klinkt erg goed. Super goed dat je je niet meer zo laat beïnvloeden door de angst. Daar mag je met recht trots op zijn!

Ik ben gaan sporten om mijn energiepijl weer omhoog te brengen. Voor een uitleg zie pagina 62 geloof ik (gaat over mijn inspanningstest). Juist omdat je zo krap in je energie(reserves) zit, is het belangrijk om niet teveel en niet te weinig te doen. Dit is zeker voor mensen met een burnout (en zichzelf dus voorbij gelopen zijn) vaak moeilijk aan te voelen. Het resultaat valt of staat dus met een goede begeleiding. Het heeft mij in ieder geval heel erg goed gedaan. Als je er meer over wilt weten, hoor ik het wel.

Verder is het belangrijk om te zorgen voor voldoende rust. Zoals CIV ook zegt, moet je accu de kans krijgen om op te laden. Alleen is mijn ervaring dat als je je reserves helemaal hebt leeggetrokken en je energiepijl dus vrijwel nul is, je heel moeilijk nieuwe energie opbouwt. Hetgene dat je opbouwt, gebruik je vaak ook meteen weer, waardoor je weer terug bij af bent. Vandaar mijn bovenstaande advies ;)

Aikon: Lekker frustrerend is dat he? Soms als ik een hele lap tekst getypt hebt, ben ik zo slim om het voor de zekerheid even te kopieëren voordat ik het verzend. Maar soms ook niet, mij is het dan ook wel eens hetzelfde gebeurd... (Zie dat CIV ook kopieert, ben dus niet de enige :+ ) Ik ben benieuwd hoe het verder met je is.

CIV: Ik had al niet zoveel vertrouwen in een kwart, maar goed dat je het zo langzaam opbouwt om te kijken wat voor jou de juiste dosis is. Hopelijk helpt een halve vanacht wel! Goed dat je bent gaat werken ondanks dat je niet fit bent. Lekker dat je donerdag een korte dag hebt. Waren de pannekoeken lekker?

Maaike: Je lichaam zit complex in elkaar en zo zie je maar dat lichaam en geest niet losstaan van elkaar.
Goed dat je op je werk aanvoelde dat het genoeg was en dat je ook bent gegaan! Dat vind ik echt heel knap. Je bent goed bezig. Ook dat je niet teveel van jezelf eist met je levensverhaal. Je bent echt goed op weg.

Angela: Hoe gaat het met jou? Kom je de dagen een beetje door?

Wij hebben vanmiddag de hond op gehaald. Het is echt een lief beest. Hij ligt nu al rustig op zijn kleedje, kan hij lekker wennen. Hij wilde graag mee de auto in trouwens. Was erg leuk. Hij trekt wel ontzettend aan de riem. We waren meteen wat met hem aan het oefenen toen we gingen wandelen. Toen sloeg opeens mijn faalangst / onzekerheid / minderwaardigheidsgevoel volop toe. Ik voelde me zo ontzettend beroerd, ik ben er nog misselijk van. Ik had het idee dat mijn vriend het allemaal veel beter deed, dat ik er niks van kon en haalde mezelf weer gigantisch naar beneden waardoor ik me af reageerde op mijn vriend. Ik ben bang dat de hond meer naar hem zal gaan trekken. Dan zou je zeggen "Nou en?" Maar zo simpel ligt dat voor mij niet. Als dat al zou gebeuren, dat de hond beter naar hem gaat luisteren dan naar mij, dan voelt het voor mij alsof ik gefaald heb. Ik leg mezelf meteen weer heel veel druk op omdat ik beroepsmatig me met dieren bezig houd. Mijn vriend wilde de hond van mij overnemen en dan denk ik meteen dat hij dat wil om mij wel eens even te laten zien hoe het moet. Het was echt helemaal niet leuk. Waarom kan ik niet gewoon van zulke dingen genieten??

Jullie zullen wel denken "wat een zeikerd, geniet er gewoon van", maar dat lukte me tijdens de wandeling dus niet. Baal er zo van. Had niet verwacht dat ik zo met mezelf gevonfronteerd zou worden |(

Verder is hij totaal anders dan Droef. Dat vind ik wel fijn. Het voelt eigenlijk meteen heel goed om hem in huis te hebben. Wel fijn, weer wat leven om me heen. Ik heb het idee dat hij wel gaat wennen hier...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:16

Wat fijn dat hij al zo lekker op zijn kleedje ligt! Hij zal zich vast erg fijn en thuis voelen bij jullie.
Jammer dat je er zelf niet zo van kan genieten. Een zeikerd vind ik je niet hoor, vind het een hele logische reactie.
Je wilt het zooo graag zooo goed doen en dat lukt even niet naar je eigen idee.
Vind het geen rare reactie, al weet je zelf, met verstand, waarschijnlijk wel dat het niet nodig is hoe je denkt :)
De hond denkt echt niet na 1 dag zo, hij zal al zo blij zijn dat hij met jullie mee mocht!
Hoe heet hij trouwens :D?

Bedankt voor je lieve berichtje naar mij toe, doet me goed :)
Heb zelf niet het idee dat het goed is wat ik doe en vraag me soms zelf af, waarom ik dit allemaal doe en de strijd aan ga..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:30

Maaaike, goed dat je even weg bent gegaan op je werk? Heb je nog afspraken kunnen maken met de directie? Vind het wel goed dat ze allemaal zo betrokken zijn, volgens mij heb jij ook fijne collega's en een fijne werkplek.

PW, wat jammer dat het nog niet lukt te genieten maar let op dat je dit ook niet teveel móet van jezelf. Genieten komt vanzelf, kijk naar de kleine dingen, hoe als hij op zn kleedje ligt misschien dat je daar een beetje een goed gevoel bij kunt krijgen. En anders komt het wel, leg je jezelf niet die druk op. Doordat je me jezelf geconfronteerd word leer je ook weer bij, probeer het uit positief oogpunt te zien. Pannenkoeken waren wel lekker :Y) maar we zitten altijd zo vol, dat is wel zonde.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:33

Aaaghr.. wil ik eindelijk even een stukje verder gaan met m'n verhaal..
Kan ik hem alleen openen, niet wijzigen, niet kopieren, niets..
Er staat dat de selectie is vergrendeld :? ;(
Iemand een idee hoe of wat?!

Edit; half uur later kan ik nog steeds niets.. :( Maar even bij de techneuten wat geplaatst, misschien weet iemand het [TV] Word 2007; vergrendeld?!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:20

CIV: Ik zit inderdaad op een hele fijne werkplek met fijne mensen om me heen. Daar ben ik ook echt heel blij mee.
Aan de andere kant, als ik me daar niet zo fijn had gevoeld, had ik waarschijnlijk al wel thuisgezeten en was het allemaal misschien iets sneller gegaan :Y)
Pijn op de borst is er nog steeds, heb nu ook rode vlekjes sinds gisteren in m'n gezicht, echt vlekken. Kan dat ook een reactie zijn van dit allemaal?

Fijn dat de pannenkoeken lekker waren, zit je idd snel van vol! Ik heb ze gisteren, toen ik verplicht thuis zat, als lunch gemaakt. Moest mezelf toch een beetje verwennen ;).

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:31

Ik wil het niet, maar ik mis mijn mama zo.. ;(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:38

Barbalala; Sterkte :(:) Je bent hier altijd welkom.. :)

Ik zit al op 4 A4tjes :D Ben zo trots op mezelf, heb nog niet eens het idee dat ik op de helft ben, maar he.. ik ben al een heel eind.
Word doet het nog niet, maar kan nu wel in kladblok werken gelukkig..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:45

Knap van je Maaike :) Een goed begin is het halve werk, 4 A4tjes is gewoon helemaal geweldig! Top!!

Soof, dikke knuffel voor jou. Tis ook niet niks wat je, zover ik weet wat er speelde, de afgelopen +- 2 jaar bezigt heeft gehouden. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten, hoe goed of slecht sommige momenten ook geweest zijn!!

PW, leg de lat niet te hoog voor jezelf he! Kijk eens waar je alweer staat!! Je hebt belangrijke keuzes gemaakt de afgelopen week/weken!! De verandering komt altijd samen met emoties, en helemaal op zo'n spannend moment als voor de eerste keer met je nieuwe hond lopen roept dat veel op. Je hebt niet gefaald hoor!! Morgen weer een dag, morgen beter!! Hoop dat je er morgen weer helemaal voor kunt gaan, je verdient het!!!!!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:47

Liset; hoe is het met jou en al je opdrachten? Krijg je het een beetje voor elkaar??

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:52

Ja, ben vrij druk. Heb nu het werkproces van mijn groepsplan + uitwerking helemaal op mn portfolio gezet en ga nu nog verder aantonen dat ik 'competent ben in het begeleiden van lerenden' op basis van mijn activiteiten speciaal voor autisten en de begeleidings/werktrajecten voor leerlingen op cognitief gebied :) Moet lukken ;)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:57

Moest het 3x lezen voor ik het snapte en dan hebben we nog wel dezelfde studie gedaan!!
Aantonen dat je bekwaam bent is altijd lastig, vond ik. Zeker om met goed bewijsmateriaal te komen en het compact en overzichtelijk te houden..
Wat ben ik blij dat ik al 1,5 jaar van de opleiding verlost ben..
Maar dat gaat jou ook lukken, daar heb ik alle vertrouwen in!!

Succes he?! En als ik je ergens mee kan helpen, geef een gil!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:57

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Doet me goed, jullie hebben ook helemaal gelijk. Het is fijn dat jullie me dat inzicht even geven. Ik verwachtte meteen weer veel te veel van mezelf, had het idee me meteen te moeten bewijzen (terwijl mijn verstand ook wel weet dat het niet zo werkt met een nieuwe hond). Ik legde de lat meteen weer veel te hoog...

Maaike: Ik kan me voorstellen dat je zelf nog lang niet altijd het idee hebt dat je op de goede weg zit. Dat is logisch. Je oude patronenen zijn zo vertrouwd, dat het vreemd voelt als je daarvan afwijkt. Daarom is dit topic ook zo fijn, dat anderen je net even het inzicht kunnen geven wat zelf nog niet lukt ;) Doen jullie ook bij mij en dat vind ik heel fijn.

Wat irritant dat je niet in word komt. Is het inmiddels gelukt? Goed van je dat je in kladblok bent begonnen en toch een start hebt gemaakt. Het begin is er en je bent heel goed bezig!! *\o/*

Ik denk dat de rode vlekken heel goed ook van de stress en spanningen kunnen komen. Mijn vader heeft dat ook, zodra hij meer spanning krijgt op zijn werk bijvoorbeeld, zit hij onder de vlekken in zijn hals en gezicht. Kan ook iets anders zijn wat door spanning juist opkomt trouwens. Even in de gaten houden zou ik zeggen.

CIV: Ben heel benieuwd hoe je geslapen hebt op de halve Zopiclon. Hoop dat het gewerkt heeft. De pannekoeken zullen inmiddels wel gezakt zijn neem ik aan? ;)

Barbalala: :(:) (Durf het bijna niet te vragen, maar is je moeder overleden?)

Petulan: Je klinkt positief :J Goed zo. Hoe voel je je verder?

Hier gaat het goed. Ik heb gisteren mijn twijfels en gedachten over het falen met mijn vriend besproken. Dat was heel erg fijn. Hij wist niet dat dat me zo bezig hield en vond het fijn om te weten. 's Avonds hebben we nog een keer samen met de hond gelopen. Het ging al zoveel beter! Hij trekt heel erg aan de riem en we draaien nu heel consequent om als hij hard trekt. Gisteravond had ik de riem al aan mijn pink :D Andere honden zijn nog wel een probleem. Daar moet ik me nog even in verdiepen hoe ik dat aan ga pakken, maar heb er al wel ideeën over. Wil er nog even wat over nalezen. Hij heeft altijd samen gezeten met een fox terriër die vreselijk tekeer ging tegen andere honden. Jecko (zo heet onze nieuwe aanwinst) deed dan gezellig mee. Het is puur aangeleerd macho-gedrag, ik heb niet het idee dat hij zelf nou zo vreselijk dominant is. Mooie uitdaging dus. Ik heb zelfs het idee dat het ons wel gaat lukken zonder cursus. (Mocht dat niet zo zijn, gaan we dat uiteraard wel doen hoor)

Verder is hij zo ontzettend lief en gezellig, ik heb er inmiddels alle vertrouwen in dat het goed gaat komen :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:12

Maaaike, is het nog gelukt met Word? Wij hebben weleens zoiets gehad maar dat met een nieuwe computer en na zoveel tijd moest je een "sleutel" kopen om erin te mogen. Heb toen een andere versie via internet gedownload, probleem was opgelost. Rode vlekken kunnen ook komen door spanning of stress, zijn ze nu weer weg? Goed dat je jezelf verwend met lekker eten :Y) Goed voor jezelf zorgen, een ander doet het niet.

Barbalala :(:) dat is iets waar je verdrietig over mag en zult zijn, het is niet niks natuurlijk. Je bent (weer) welkom hier als je er behoefte aan hebt, pas goed op jezelf meisje.

Petulan of moet ik zeggen studiebol :list: wat ben je weer druk, pas je wel goed op jezelf?

PW, wat fijn om te lezen dat je post dat het goed gaat +:)+ Goed dat je er met je vriend over hebt kunnen praten, geef Jecko en jezelf de tijd om aan elkaar te wennen en elkaar aan te leren voelen. Hij vind het vast allemaal wel best, die is harstikke gelukkig dat hij bij jullie mag wonen. Hoe is de eerste dag en nacht verlopen?

Een half pilletje bleek ook niet genoeg maar nu had ik vanmorgen het gelukt dat ik mn bed weer in mocht (van mezelf). Er ligt hier weer een pak sneeuw en ik had eerder al op mn werk aangegeven dat ik niet nog een keer daar doorheen kom. Vorige keer deed ik er anderhalf uur over waar ik normaal nog geen half uur over doe. Daarnaast zijn mn leven en mn auto me toch wat belangrijker dan mn werk. Als ik thuis kom te zitten dan is dat al balen maar het liefst rijd ik ook niet nog eens mn auto total loss. Vandaag dus onverwachts een dagje thuis, heb een hele morgen op bed gelegen want ik heb nog veel last van mn verkoudheid. Wil zo even sneeuw gaan schuiven, met de hond wandelen en verder doe ik lekker niks vandaag. Hopelijk kan ik morgen weer gaan werken want deze uren moet wel ingehaald worden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:23

Lekker dat je even wat langer op je bed hebt kunnen liggen. Ik geef je groot gelijk. Wel jammer dat je je uren nog weer in moet halen, maar wel logisch uiteraard.

De nacht met Jecko is goed gegaan. Hij heeft denk ik lekker geslapen, ik heb hem niet gehoord. Ik moet het inderdaad de tijd geven.

Net weer met hem gelopen. Het ging redelijk, maar hij is erg op de omgeving gericht en vergeet de persoon aan de andere kant van de lijn :+ Het is geen onwil, hij vindt alles gewoon reuze interessant en wil niks missen. Je zou wat dat betreft niet zeggen dat hij al volwassen is.

Andere honden is wel echt een probleem. Die ga ik voorlopig maar even zoveel mogelijk uit de weg. Kwam er net onderweg ook een paar tegen en ik moest alle zeilen bij zetten om hem te houden. Hij moet eerst maar eens leren om in een rustige situatie zijn aandacht bij mij te houden. Daarna gaan we wel in een omgeving met meer afleiding oefenen...

Ik weet eigenlijk niet hoe het gaat als hij bijvoorbeeld los is in het bs, of hij dan ook zo reageerd. Hij reageerde net trouwens wel heftiger dan gisteren. Maar dat geeft niet, kan hem mooi een beetje observeren zo...