[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:26

pharagirlke schreef:
9-12 maanden is tans toch de genezingstijd. Een verbrijzelde pols is geen kraakbeen. ;)

Euh, toen de mijne verbrijzeld was zat daar toch behoorlijk veel kraakbeen in? :+
Maar ik dwaal af :)

Volgens mijn piercer was het dus 2 à 3 maanden, lijkt mij eigenlijk ook echt genoeg? Ik zie niet in wat er zooo lang kan genezen aan een stukje oor? Beweegt nauwelijks, zweet niet, .. Maar misschien moet ik je over zo'n 3 maanden toch gelijk geven natuurlijk, tot die tijd geef ik mezelf het voordeel van de twijfel :D

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:28

Het hangt ook af van je lichaam. Kraakbeen heeft de neiging om eerst heeeeeel goed te gaan, en na een maandje of twee gaat ie irriteren :+ Iig die van mij :')

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:30

Oh jee, ik kijk er al naar uit :')
Mijn helix was wel een hele lieve kraakbeenpiercing. Maar ik ben er ook wel vrij zuinig op.. Ik wacht wel af, ben alleszins benieuwd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:32

Mijn eerste helix gedroeg zich ook prima :j Mijn huidige helix is nog altijd niet goed :') (ben er ook minder voorzichtig mee ook :o O:) )

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:46

Hoihoi!
Nou laatst vertelde ik dat ik een MD zou nemen.
Is het niet geworden, op aanraden van de piercer, dus maar een surface, 2 vliegen in 1 klap ook, omdat ik eigenlijk 2 md's wilde.
Maar ik moet dus unicura gebruiken.
Maar nu zie ik achterop het flesje staan, dat mams heeft gehaald, dat er parfum in zit (het is unicura ultra)
Maakt dat uit?

Zal zo ook even een foto showen!

Edit; hier is ie. Lijkt schuin, maar hij zit echt recht, ik kan zelf geen rechte foto van mezelf nemen ;)

Afbeelding

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:04

Wat vreemd dat een piercer een surface aanraadt boven een MD? Dan is de "hype" blijkbaar al wat aan het keren :)
Vindt het wel erg mooi! (Ik ben dan ook bevooroordeeld, heb zelf 2 MD's op die plaats ^^).
Met de unicura kan ik je helaas niet helpen, dat gebruik ik zelf nooit :)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:08

Ja, ze raadde het niet echt aan, maar ze noemde gewoon een paar voordelen boven een MD.
Ik heb daar de meningen van 2 mensen gehad, had zelf nog 2 vrienden bij.
Dus uiteindelijk toch maar voor deze gekozen, dan maar even wat harder op de tandjes bijten :P
Maar dankjewel!
Hoop dat iemand het antwoord weet, durf er nu niet zo goed mee te wassen, omdat er op staat dat er parfum in zit (op t flesje staat ook 'neutraliseert geur'

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:13

Wat waren de voordelen van een surface tov een MD?

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:19

Hij heeft 2 gaatjes, dus vuil kan er makkelijker uit dan bij een md (wat ik zelf wel erg belangrijk vind).
en ja hij kan lager geplaatst worden.
Over het algemeen waren er ook vaker problemen met md's dan met surfaces.
Uitgroeien gaat bij de een niet makkelijker dan de ander volgens haar.

edit;
pharagirlke, weet jij dat toevallig van die zeep?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:21

Bij een MD kan vuil er net zo makkelijk uit als bij een surface, da's onzin. :? Lager geplaatst worden?

Vaker problemen met MD's dan surfaces... lijkt me sterk maar laat ik in het midden...

Uitgroeien... Tja, ik ken mensen die dit ding een jaar hebben, ook mensen die hem na een week er uit moeten doen :+
Ik had een roze zeepklomp maar ben even kwijt welke kleur het doosje had.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:24

Nouja, als ik merk dat ie uitgroeid, ga ik gewoon direct terug ;)
MAar dat verschilt gewoon per persoon.

Ja met dat vuil had te maken met dat een surface 2 gaatjes heeft en een md 1 ;)

Ik ga er vanuit dat zij een goede piercer is.
Als het niet zo is, jammer dan.
We zien het wel. Ik wilde hem toch echt hebben, als het fout gaat, eigen schuld, nu zit ie erin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:26

En da's dus beetje onzin. Een gat is genoeg. Vuil kan er prima uit hoor (denkt aan haar eigen ontstoken MD waar heel rustig al het vuil uit kwam net zoals bij de navel.)

Als je merkt dat hij uit groeit moet hij er vrees ik gewoon uit tenzij je een groot litteken wil hebben... Daar kan de piercer echt niets aan doen. Da's t risico. Gewoon schoon houden dan en als hij rustig is uithalen. Laten dichtgroeien en eventueel opnieuw laten piercen.

Had op 3 sept. die roze plek gepost die er toen al een week zat, inmiddels is hij minder jeukerig maar nog steeds duidelijk zichtbaar ^)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:31

Vind het erg mooi staan, die surface! :j

Al ben ik zelf maar al te blij met mijn MD!
Alleen iets minder toen ik er vandaag voor het eerste aan bleef haken met mijn haren, maar was ook erg lomp bezig... Hopen dat het niet nog een keer gebeurt hihi. Hij heeft er in elk geval niets aan te lijden gehad, hij zit volgens mij echt al redelijk stevig op zijn plek!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:52

Ja dat weet ik dat ie er dan uit moet, maar dat zal ik ook zeker wel doen, klein litteken maakt me niet zoveel uit, maar een groot wil ik graag voorkomen. Maar als dat gebeurd ga ik gewoon even terug, durf hem er zelf niet uit te halen :P

Van die pleister? Dat duurt wel lang voordat dat weg is dan.

Dankje Appieee :)
Blijven haken lijkt me ook behoorlijk pijnlijk!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:44

Hij staat erg mooi karinFTbing. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:48

KarinFTbing: ja idd van die pleister, deze morgen wask half wakker en het jeukte dus ik ga (met mijn slaapkop) beetje krabben... Ineens gingen mijn hersenen aan de gang en zo van "neeeeeeee niet doehoeeen!!" heb het niet open gekrabt maar een tiental minuten later begon het me te pikken :') Dacht eerst dat het mijn MD was die pijn deed maar dat kan niet want die zit een cm meer op zij :')

Note to self: krabben doet pijn :')

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:56

@karinFTbing Mooie piercing zeg.... Dit is trouwens mijn nieuwe. De tragus.... heb er eerlijk gezegd weinig last van... Soms alleen als ik jeuk in mijn oor heb moet ik echt denken aan de nieuwe piercing.

Afbeelding

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:19

Bedankt allemaal :) !

Haha niet krabben dus!

Aah ik vind een tragus ook zo mooi he!
Maargoed, dood kraakbeen piercen vind ik nogsteeds eng.
Maar denk, als ik over die angst heen ben, dat er bij mij ook eentje in gaat hoor :P
Maar natuurlijk ook eerst even zien hoe deze gaat.

Ik voel hem nog best goed zitten, echt even wennen dat er wat in zit (eerste piercing, heb wel oorbellen, maar die draag ik zelden en dat is toch heel anders := )

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:33

Wat vindt je dan eng aan het piercen door kraakbeen?

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:48

Dat het zo hard is ofzo, ik weet niet, vind het geen prettig idee.
Ik ben sowieso een schijterd als het gaat om naalden e.d. (ja en toch wil ik een piercing)
Moet ook nu gewoon erg wennen aan het idee dat er een staafje onder mn huid zit.
Angst voor dit soort dingen zit gewoon tussen mn oren, maar ik probeer er vanaf te komen..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:01

Ik heb van mezelf nogal stug kraakbeen waardoor ze wat harder moeten duwen.Maar over het algemeen zit ie er zo doorheen :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:08

ik heb dat ook hoor
heb dan ook 1 oog dicht gedaan en na afloop gekeken wat ze door mn oor heeft gehaald :') had er weinig van gevoeld overigens

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:10

oke :)
Maargoed, eerst even over dit heenkomen, ik shake nogsteeds als ik aan die naald terugdenk :=

Ja mijn voornemen was om wel te kijken, maar toen ik eenmaal de naald had gezien heb ik dat toch maar niet gedaan :P
Heb wel gekeken toen dat plastic buisje erdoorheen zat, voordat ze het staafje erdoorheen ging doen, nee ik blijf het geen prettig idee vinden die naalden, ik trok volgens een vriendin die mee was ook behoorlijk wit weg :+

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:12

ik heb een beetje hetzelfde. Ben ook bang voor naalden... En voor dat ik een piercing ga zetten stel ik het me voor hoe het gaat en dat ze dan door je vlees heenprikken... Dan vind ik het niks maar ik moet dan toch de piercing direct gaan zetten (meestal doe ik dit dan zo snel mogelijk ;) ).... Eenmaal in de shop ben ik heel erg op mijn gemak (zij heeft ook mijn twee wenkbrauwpiercings en de tongpiercing gezet). Als ik dan 's avonds er aan denk hoe het gedaan word dan vind ik het weer net als in het begin. een beetje en en denk ik aan de naalden.... Maar goed ik blijf wel telkens terug gaan :D

De pijn van een tragus is echt niet verschillend van de rest. Ik vind dit juist de minst pijnlijke (dan bedoel ik ook met de napijn). Na het zetten heb ik er nog geen moment last van gehad....

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:15

Tja, die piercing wil je toch he, dan heb je het er wel voor over :P
Ik had geen idee van hoe een Surface werd gezet, maarja ik stond in de winkel (inmiddels voor de 3e keer, eerste 2 keer was ze er niet), dus hij moest en zou er in, na 2 maanden nadenken.

Ik vond die surface zetten behoorlijk pijn doen, maar dat verschilt toch per persoon denk ik, ligt eraan waar je pijngrens ligt :)