Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:13

Dat is erg vervelend, zeker omdat praten niet werkt en een brief schrijven heb je eerder ook al gedaan dus dat wordt het ook niet vrees ik. Ging hij nu binnenkort mee naar de psych? Misschien dat dat helpt en dat die tot hem door kan dringen of iemand anders? Erg lastig dat hij jou niet begrijpt en ook geen dingen zonder je wilt doen. Mijn vriend doet veel dingen alleen, ik ook, we hebben ieder ons
"eigen leventje" en dat is nu maar gelukkig, anders zou ik in een gat zijn gevallen. Snap dat je vriend jou overal bij wilt betrekken maar dat is niet goed, ook omdat jij dat (nog) niet aankan.

Dingen doen, klinkt als; weglopen voor, alsof hij er niet bij stil wilt staan, kan mijn vriend ook. Voor zijn vertrek was hij alleen maar druk, zo hoefde hij er niet bij na te denken maar ooit komt het er toch uit.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:20

Hai meiden,

Pw dat klinkt weer als een vooruitgang, je gaat goed.
Ja die vragenlijsten kunnne je aardig vermoeien, maar je hebt het weer goed gedaan en nu rustig afwachten, fijn dat je morgen dat gesprek hebt met je behandelaar en je vriend, indd hopen op verheldering.

Civ nog even volhouden dan kan je heerlijk van je ventje genieten, lekker klinkt het in weken, oh dat bad van jou wil ik ook wel. Kijk eerst maar morgen als je op je werk bent hoe het gaat, misschien trekt het bij.

Petu lekker nog even vakantie vieren, het gaat op en neer, maar je vriend is volgens mij wel begripvol en dat is super.
Ja die paarden kunnen je op de goeie momenten goed doen, maar het gaat eg goed met je en dat is toppie.

Angela, jeetje ik las eerst dat het gevoel weer goed was en nu die ruzie weer, meid het is voor hem ook een moeilijk esituatie, maar ik begrijp dat j enu ook niet meer weet hoe of wat, hij moet ergens wel siegene zijn waar je op kan bouwen en hij moet er voor je kunnen zijn, en dat je niet naar drukke mensen massas wil , dat is jou gevoel en niemand kan en mag je dwingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:21

Dat is het probleem, hij is druk met vanalles, kan niet stilzitten.

Maar goed, ik ga nu naar bed, tot morgen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:22

Daijano, hoe is het met jou? Met mij gaat het nu wel, ben hier wat aan het rondneuzen geweest en ga zo naar bed, hopelijk slaap ik goed want dan gaat het morgen ook beter. Maak me altijd druk om hoe het op het werk gaat maar dat zou ik minder of niet moeten doen. Krijg soms wel van die vervelende hartkloppingen.

Slaap lekker Angela :(:)
Laatst bijgewerkt door koi op 17-08-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:23

:(:) :(:) :(:) voor jou angela, slaap lekker , morgen weer een dag!

_Pilipa_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:25

Civ, ik heb dat nog steeds iedere avond en zondag denk ik oh als het mar goed gaat sommige dagen zijn goed te doen en dan denk ik waar maak ik me druk om...Van dag tot dag moet het eigenlijk zijn

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:28

Je hebt gelijk, waar maken we ons druk om, ergens geeft het niks als je even moet huilen op je werk maar prettig is anders. Zal zo ook eens naar bed gaan, slaap lekker, neem denk ik wel even een paracetamol in voor de pijn aan mn borst, ook weer vervelend.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:29

slaap lekker meid, ik ga mijn cdtje weer aanzetten, doet wonderen en geen slaapillen meer nodig, doe rustog op bed liggen en verplaats je gedachten van je pijn weg.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:31

Moet ik misschien ook eens proberen, die pijn is erg vervelend maar ik zal ermee moeten leren leven vrees ik, moet me er alleen niet druk om maken. Slaap lekker :*

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:34

heelijk cdtje , wie weet helpt het, meid slaap lekker. kusie en knuf

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:28

hoi iedereen,

heb even opmijn gemak zitten terug lezen van de voorbije dagen en geprobeerd de dingen te onthouden. Vriendlief is nl al gaan slapen en ik ben nog klaarwakker en aangezien de Spaanse televisie voor mij onverstaanbaar is, kom ik mij hier weer even melden.

PW: wat ga jij met een sprongen vooruit op het moment. Je berichten klinken steeds positiever en positiever. You go girl !!!

Angela: balen dat Pascal op dit moment moeite heeft om begrip op te brengen en voor jou nu te druk is. Ik hoop dat jullie gesprek samen met je behandelaar een grote hulp gaan zijn, alleen jammer dat dit nog even duurd voor het plats kan vinden. Ben je trouwens al gaan meelopen met de groep uit je dorp of was dat pas dinsdagavond ?

CIV: nog 5 weken: dat begint al serieus te korten, maar naar jou gevoel waarschijnlijk nog veel te lang niet ? Echt dapper hoe je het zo allemaal door staat... En dat bad van je daar zou ik nu een moord voor plegen eerlijk gezegd. Ik heb in NL ook een bad en dat mis ik hier zo hard. Ik weet niet wat het is maar als we op strand zijn en ik ben in de zee geweest dan moet ik dat zout water en dat zand aan mijn voeten direct kunnen gaan afdouchen voor ik terug rustig kan gaan liggen. Verdraag het gewoon echt niet. En als mijn vriend zich dan met zijn droge handen mijn droge huid aanraakt, dan kan ik echt ineenkrimpen. Kan er gewoon allemaal niet meer tegen zoals vroeger en zou dus nu zo graag in een goed bad vol met olie willen liggen (maar zit als alternatief met hele vette creme in te smeren :D ).
Ik had trouwens gevraagd naar die foto van je merrie met heel het lichaam op. Leuk beestje. Je ziet wel dat ze nog wat meer 'body' mag krijgen maar dat is de leeftijd en ze staat ook niet volop in training. Word echt een leuk paard als ik het zo zie...

Petulan: geniet nog van je vakantie !

Daijano: is een goede instelling idd:het van dag tot dag bekijken. Probeer ik nu ook wat meer te gaan doen. Dit wil echter niet zeggen dat ik nu af en toe toch al geen schrik heb voor hoe het gaat zijn als ik 1 september terug begin te werken na 4 maanden thuis zitten. Heb er eerlijk gezegd toch ook wel schrik voor...

Verder gaat het hier wel lekker. Had gisteren even een mindere dag, maar kan dat gelukkig ook eerlijk aangeven bij mijn vriend en die houdt er dan rekening mee (vooral dat die niet alles te persoonlijk op neemt op dat moment). Heb nu al 3 dagen dat ik mijn dromen 's ochtends kan herinneren en het zijn 1 voor 1 geen aangename dromen en weet niet wat ik er achter moet zoeken... De ene ging over mijn vorige werk, de andere over mijn schoonvader en een derde was heel vaag. Maar iig over de dingen die mij in deze toestand mee gebracht hebben. Kan daar soms zo'n last van hebben en weet niet of je er uberhaupt iets achter moet zoeken...
Vroeg aan mijn vriend of hij zich soms zijn dromen kon herinneren 's ochtends en hij zei dat dat nooit het geval was. Hoe doet ie het toch. Hij kan de grootste sh*t aan zijn hoofd hebben, maar die legt zijn hoofd neer en hij slaapt heel de nacht lekker. Uitgezonderd toen het met zijn ouders echt mis ging, maar dat is begrijpelijk denk ik.
Mannen: ze zijn allemaal hetzelfde wat dat betreft. Wij zijn gemaakt om ons zorgen te maken in hun plaats denk ik soms :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:08

Flappie, ik denk dat je middels die dromen de boel aan het verwerken bent :j
Soms is het makkelijker om het middels dromen te verwerken dan dat je er bewust over gaat nadenken.

Wat kan helpen is een droomdagboekje bijhouden.

Ik heb momenteel ook veel nachtmerries, vooral over oorlog en over lekkere mannen :o Najah oorlog is minder maar die lekkere mannen heb ik geen moeite mee natuurlijk :')

Het word deze week prachtig weer, voor ieder de tip om daar eens wat meer bij stil te staan, voel de warmte en ervaar het licht van de zon, en probeer je op te laden met de energie die deze afgeeft!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:43

Even gauw:
Angela wat balen dat je gisteren ruzie hebt gehad met je vriend. Ik begrijp je zo goed. Probeer nog even vol te houden en bedenk dat het goed is dat hij in sept. mee gaat naar je behandelaar. Ga in ieder geval niet proberen uit alle macht toch maar dingen te gaan doen waar je tegen op ziet om hem een plezier te doen. Daar ben je nu nog niet aan toe. Als je daar wel weer aan toe bent, komt dat allemaal vanzelf weer! :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:51

Wou even zeggen dat mijn vriend en ik een fijn gesprek gehad hebben met mijn tijdelijke behandelaar. (Wou dat ik deze man als vaste behandelaar kon krijgen!) Later even meer over, ga zo eerst een happie eten ;)

Hoe is het verder met jullie?
CIV en daijano lekker gewerkt?
crossmonster werk jij eigenlijk alweer?
Angela hoe gaat het nu met je?
Petulan lekker nog kunnen genieten van het mooie weer?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:14

Het is rustig hier..

Ik kom even een verslagje doen van mijn gesprek vanmiddag. Het is dus mijn tijdelijke behandelaar, maar wat een verschil met mijn vorige behandelaar. Ik kende hem al wel vanuit de crisisdienst. Mijn vorige behandelaar was wat afstandelijker. Ik had er nooit zo'n heel goed gevoel over, maar wist ook niet zo goed wat ik nou precies van een behandelaar kon verwachten. Ik dacht dat die slechts het proces een beetje in de gaten houdt, je aanmeldt voor therapieën en je medicijnen regelt. Niet meer en niet minder. Ik kwam eigenlijk nooit echt in gesprek met haar. Heel afstandelijk en zakelijk voelde het altijd.

Deze man was veel meer betrokken. We hebben het gehad over de rol van de behandelaar, omdat ik dat graag wilde weten. Ik wilde weten wat ik kan verwachten van mijn nieuwe behandelaar straks. Hij legde uit hoe hij zijn rol als behandelaar zag en dat was heel verhelderend. Hij vond ook dat één van zijn taken was om de partner te informeren over de behandeling en het waarom erachter. Dat heeft mijn vorige behandelaar nooit gedaan. Die zei de eerste keer dat mijn vriend mee was dat het niet de bedoeling was dat hij altijd mee kwam. Daardoor gaf ze ons het gevoel dat het raar was dat hij mee kwam. Mijn tijdelijke behandelaar vond het juist alleen maar heel goed.

Ook heb ik aangegeven dat ik niet goed wist wat ik met het familie-verhaal aan moet. Ik kan het niet goed in de groep kwijt naar mijn idee, maar al helemaal niet bij mijn vorige behandelaar. Dat vond ik lastig. Hij zei dat het wel degelijk iets is om met je behandelaar te bespreken en dat die je er in kan begeleiden met wat je er zelf in wil. Zo denk ik dat ik toch een keer in gesprek zal moeten met mijn ouders en mijn tijdelijke behandelaar gaf aan dat een behandelaar daar dus heel goed in kan sturen. Het gesprek kan zelfs in zijn bijzijn plaatsvinden. Dat stelde mij echt heel erg gerust. Dat is hoe ik het zelf voor ogen had, maar dacht bij mijn vorige behandelaar dat dat absoluut de bedoeling niet was. Het zal niet makkelijk worden, maar ik heb altijd het gevoel gehouden dat ik er nog 'iets' mee moet. Dat gaat dus met mijn nieuwe behandelaar gebeuren.

Al met al vind ik het helemaal niet erg dat mijn oude behandelaar weg is. Met alle respect, maar zij was teveel arts zeg maar en ik voelde me meer een nummer bij haar. Ook hebben we afgesproken dat we de volgende keer gaan kijken naar hoe de overdracht naar de nieuwe behandelaar plaats gaat vinden. Hij noemde het een risico-moment, omdat als de overdracht niet goed verloopt, er een kans is op een terugval bij mij. Daarom is het belangrijk dat dit goed gebeurd. Ook dat is fijn en een hele geruststelling.

Mijn vriend wilde graag weten of er ook een tijd voor staat voor de deeltijdbehandeling. Hij wil zo graag dat alles weer normaal en leuk wordt. Natuurlijk kon mijn tijdelijke behandelaar geen precieze uitspraak doen over hoe lang het precies gaat duren bij mij. Hij legde ook heel goed uit waarom hij dat niet kon. Wel gaf hij als richtlijn dat de meeste deeltijdpatiënten na een jaar / anderhalf jaar weer een heel eind op weg zijn. Daar schrok ik toch wel even van. Ben nu 9 weken onderweg en een jaar klinkt toch wel erg lang. Maar misschien is het bij mij wel korter ;) Ach, we zien wel hoe het bij mij gaat lopen.

Kortom: Vind het fijn dat er nu dingen helder zijn geworden met wat ik kan verwachten van een behandelaar. Voor mijn vriend is er ook veel duidelijk geworden. Ook vind ik het fijn dat ik dus zeker wel wat met mijn familie-kwestie kan. Ik ben verder blij dat ik niet zomaar bij mijn nieuwe behandelaar gedumpt ga worden, maar dat het waarschijnlijk eerst een driegesprek wordt met mijn tijdelijke behandelaar erbij. Het was een erg goed gesprek en dat ik een nieuwe behandelaar krijg zie ik als een nieuwe kans :)
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 18-08-09 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:16

Zo het is een lang verhaal geworden..
Hoop dat het een beetje te volgen is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:31

Hallo!

Hier gaat het nog niet helemaal lekker tussen mij en vriend maar er is wel veel uitgesproken. Was heel moeilijk, maar thanks to PW is het me wel gelukt. Nogmaals heel erg bedankt voor je luisterend oor en steun.

Vanmorgen ben ik bij de arboarts geweest, het is toch wel erg dat mijn werkgever hem wel kan informeren over mijn contract wat stopt en mijzelf niet. Ze willen niet meer met mij praten, ze zien mij als een verader. Aldus de arboarts. De papieren worden klaar gemaakt en mijn werkgever moet mij ziek uit dienst melden. Doen ze dit niet, lopen ze kans op een fikse boete. Dat doen ze sowiewo al.. Nou ja, op naar de uitkering dan maar!

Vanavond heb ik gelopen in de loopgroep. Was erg zwaar met deze hitte maar het was wel een leuke groep! Volgende week ga ik weer!

PW: wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad! Super!

CIV: Viel het werken mee vandaag?

Dajiano: hoe is het met jou?

Flappie: Leuk dat je even komt buurten, geniet maar lekker van je vakantie!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:43

Angela_ schreef:
Hallo!
Hier gaat het nog niet helemaal lekker tussen mij en vriend maar er is wel veel uitgesproken. Was heel moeilijk, maar thanks to PW is het me wel gelukt. Nogmaals heel erg bedankt voor je luisterend oor en steun.

Graag gedaan. Ben blij dat het je een beetje geholpen heeft. :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:56

Flappie oftewel de vakantieganger :P, hoe is het daar? Geniet er maar lekker van. Weet ook niet hoe mannen dat doen, die zijn in ieder geval een stuk makkelijker wat dat soort dingen betreft. Er is wel een site die de betekenis van je dromen 'vertaald', dromen.nl ofzoiets. Ik droom dat laatste tijd veel over mn vriend maar dat kan best prettig zijn ;) Op die foto was ze nog maar net onder het zadel maar ze moet inderdaad nog meer body krijgen, komt wel als er weer mee gereden wordt, dan wordt ze nog mooier :D

CM, heb je zelf ook stil gestaan bij je tip? Hoe was jou dag? Ik heb naar je geluisterd, vanmiddag na het werk nog lekker van het zonnetje genoten, bikini aan en zonnen maar! 8-)

PW, klinkt allemaal erg goed, is je vriend een beetje gerust gesteld nu en heeft hij antwoord op zijn vragen? Misschien heb ik eroverheen gelezen maar waarom kan hij niet je behandelaar worden? Hoop dat het met je nieuwe behandelaar ook zo klikt, dat is belangrijk.

Angela, fijn dat PW je heeft kunnen helpen, is het nu wel wat rustiger bij jullie? Hoop dat het snel beter gaat en mocht je er behoefte aan hebben dan ben ik er ook voor je. Hopelijk lukt het allemaal met je uitkering, die gaat helaas niet altijd even soepel, veel papierwerk wat ze daar makkelijk kwijt raken, is mijn ervaring. Fijn dat het vanavond mee viel, stop je nu bij die andere groep?

Zelf heb ik vandaag gewerkt, ging wel goed, had smorgen wel even wat last van spanningen maar die waren gelukkig snel weer weg. Vanmiddag even van de zon genoten en onder tussen de vijver schoongemaakt, daarna bij mn ma gaan eten en we hebben mn auto gewassen, staat nu weer mooi te blinken :D Met het hondje gewandeld en nog even de tuin water gegeven en nu zitten we dan eindelijk. Nog even een uurtje relaxen en dan lekker naar bed. Had afgelopen nacht goed geslapen en ik hoop dat vannacht weer te doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:01

Je hebt er niet overheen gelezen hoor ;)
Hij is van de crisisdienst en het hoort eigenlijk niet bij zijn functie. Hij is mijn tijdelijke behandelaar omdat ik hem al kende van de crisisdienst. Vandaar. Als het met mijn nieuwe behandelaar om wat voor reden dan ook niet lijkt te klikken dan ben ik van plan om dat gewoon aan te geven.

Je bent nog druk geweest na je werk zeg. Nu lekker relaxen. Ik hoop ook voor je dat je vanacht weer net zo goed slaapt.

Ik ga zo naar bed toe. Ben best moe en wil er morgen op tijd uit. Ga eerst naar stal en dan bij een vriendin langs die ik al een tijdje niet gezien heb.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:06

Nou PW, jij bent je oude contacten aan het herstellen, heb je daar een reden voor of komt het toevallig zo uit? Goed dat je het aan geeft als het niet klikt, je word steeds assertiever:) Slaap lekker, hoop dat jij ook lekker slaapt. Ik moet morgen een hele dag werken, helaas want het wordt erg warm en 's avonds lekker geen plannen. Morgen op het werk is het wel lekker rustig dus ik zie er niet zo tegenop, tot nu toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:18

CIV: Nee hoor, ik moet bij de GGZ doorlopen omdat dat bij mijn programma hoort. Maar ik ga hier die keren lopen dat ik voor mezelf moet trainen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:21

Goed dat je er niet tegen op ziet CIV. Houden zo ;)
Lekker dat het zo rustig is morgen op je werk.

Morgen komt toevallig zo uit, zondag was wel een werkpunt vanuit de dagbehandeling. (Iedere week moet je een werkpunt nemen wat te maken heeft met je behandeldoelen.)

Ik ga nu naar mijn bedje toe, anders kom ik er morgenochtend niet uit ;) Weltruste alvast he!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:39

Slaap lekker en veel plezier morgen, hoop dat het weer meevalt en gezellig is!

Zal ook mn bedje eens opgaan zoeken, slaap lekker en tot morgen. Na morgen kan ik zeggen: Nog 4 weken (en 6 dgn) voor mn vriend terug is, dat klinkt goed! *\o/*

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:44

CIV: hier is het erg lekker weer en we hebben al aardig kunnen ontspannen. Hebben eigenlijk niet zo veel gedaan (buiten uitslapen en op strand gelegen, we hebben nl een rustig strand gevonden waar bijna alleen maar spanjaarden komen in een niet toeristisch dorp: héérlijk met andere woorden)
Veel succes morgen met je werk, want lees dat het daar dus ook warm is. En morgen dus nog maar 4 weken! We zouden zo'n aftelbalkje moeten gaan plaatsen bij je onderschrift kunnen we allemaal samen met je aftellen :D

Angela: super dat de loopgroep mee is gevallen en dat je volgende week weer mee gaat ! En bij jou dus ook een minder leuke afloop bij beëindiging van je contract. K*twerkgevers (sorry voor het taalgebruik), maar denken ze nu echt dat je hier voor kiest ?! Succes bij het UWV iig, ik heb nog steeds geen uitkering en ben al sinds 16 juli uit dienst, maar mijn ex-baas heet mij dan ook pas 4 augustus ziek uit dienst gemeld. Hoop dat het bij jou wat sneller gebeurd. En hoezo krijgen zij al zeker een fikse boete als ik vragen mag ??? (ben nl benieuwd of mijn ex-werkgever hier ook niet mee te maken gaat krijgen...) En hoezo verrader ???

PW: super dat je een goed gesprek heb gehad en ik hoop dat je nieuwe behandelaar ook een succes wordt !!!