Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:03

Dat mag, en moet misschien zelfs ook wel ;).
Stap uit je negatieve en kijk naar boven, misschien lijkt het nu nog wel heél erg ver maar die dag komt er écht! Ik mag er nu al regelmatig van proeven, en het geeft je zoveel kracht om toch weer je grens te verleggen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:52

Wat is het toch ongelofelijk lief en mooi hoe iedereen er hier voor elkaar is. Dat doet me zo ontzettend goed!

Verder gaat het hier even heel erg slecht eigenlijk. Net een mini rondje in het bos gewandeld, daarna even wat rond gereden in de auto en de hond uitgelaten. Ik kan geen rust vinden. Bah bah bah ik baal hier zo van...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:55

Heb net nog even met een hele goede vriendin zitten msnen.
Dat heeft me wel even goed gedaan. De spanning is een beetje minder, maar die verrekte druk op m'n borst is weer heel erg.
Ga zo toch maar een poging doen om te slapen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:02

Goedemorgen dames, beetje kunnen slapen? Ik slaap wel maar veel te kort naar mn zin, ben rond 5 uur al wakker, daarna blijf ik wel lekker liggen maar toch. Heb het idee dat je het kunt zien ook, zie er niet heel fris en fruitig uit. Zo vertrekken en werkdag 3 gaat beginnen.

PW Fijn dat je vriendin je wat rustiger heeft gekregen, succes vandaag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:37

Jeetje om 5 uur al wakker. Ik lig als ik net in bed lig lang wakker en slaap dan juist vroeg in de ochtend lang door. Maar ja, bij mij kan dat ook.

Ben vanochtend weer even naar stal geweest. Heb de paardjes vandaag maar weer eens gepoetst. Was alweer een tijdje geleden. Was wel even een leuke afleiding.

Verder ben ik zo zenuwachtig voor de cognitieve vaardigheden. Zonder dat ik daar eigenlijk echt een reden voor heb. Heel irritant. Hoop dat de spanning afneemt als ik er eenmaal ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:53

CIV: hoe was je werkdag?

PW: Hoe was het bij de cognitieve vaardigheden? Fijn dat een vriendin je rustiger heeft gekregen.

Ik heb net mijn les gehad met Garuna en ik ben blij dat ik het heb laten doorgaan. Wat een ervaring! Tja.. dan verwijs ik toch maar weer naar mijn weblog: http://sensitivepeople.web-log.nl/

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:42

@ angela:

Oliebeer: Moeilijk is dat he, om te accepteren dat je thuis zit? Ik voel me dan echt zo nutteloos. Alsof je alleen meetelt in deze maatschappij als je fulltime werkt, kinderen verzorgt, een huishouden draaiende houd, je suf sport, lid bent van 10 verenigingen en je daar ook voor in zet, je man op zijn wenken bedient, en daarnaast ook nog een groot sociaal leven hebt met weet ik hoeveel vrienden waarmee je regelmatig iets onderneemt... *FRUSTRATIE*

haha :P
je kunt het ook zo zien, mannen blijven altijd hangen in de kleutertijd, ze worden nooit volwassen, vrouwen daarin tegen mogen alles regelen, die zijn gewoon veel verder ontwikkeld :P en als mannen dit ontkennen mogen ze best hun eigen bed op maken, kleren wassen, ontbijt klaarmaken en soms een stofzuiger door het huis heenhalen, en taxidienst spelen voor de kinderen, en de hond uitlaten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:00

Ach ja, gelukkig begrijpt mijn mannetje dat ik dat niet aankan.
Vele mensen snappen dit niet, waaronder een hele hoop vrouwen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:48

Angela, ik vind dat je alles mooi kan verwoorden op je blog. Complimenten hoor.

Hoe is je cursus gegaan PW? En hoe voel je je verder?

Hoe is het op het werk gegaan CIV? Kan me voorstellen dat je nu wel op bent, na 3 dagen werken. Ben je morgen vrij?

Ik snap je frustratie helemaal Oliebeer, het lijkt idd of je alleen meetelt als je betn zoals jij het hierboven beschrijft. Gelukkig heb ik ook een hele lieve vriend die het allemaal wél begrijpt. En daar ben ik heel blij mee.

Nou, ik voel me vandaag wat minder. Was vanochtend al vroeg wakker en voelde me direct al zenuwachtig en gespannen. En dat is de hele dag gebleven. Zat weer de hele dag tegen hyperventileren aan. Morgen is de begrafenis, ik zie daar erg tegen op en dat zal ook wel een reden zijn dat ik nu weer meer klachten heb. Zal blij zijn als het allemaal achter de rug is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:24

De cognitieve vaardighedentraining liep een beetje anders dan verwacht. We waren maar met z'n vieren en dat is al vrij weinig. meestal starten ze dan geen eens. Twee haakten vandaag ook nog eens af, waardoor het vervolg van de training nu op losse schoreven staat. Wel heel jammer want het is echt wel nuttig, al vind ik het heel moeilijk. Volgende week mogen we dan bij uitzondering nog komen, maar er werd gezegd dat je er anders maar verder mee moest met je behandelaar. Heel krom. Gelukkig heb ik morgen al een gesprek met mijn behandelaar.

Zie echt vreselijk op tegen morgen. Ik ben gewoon zo bang dat het weer niks op gaat leveren en dat ik weer met een kluitje in het riet gestuurd word. Ik heb net samen met mijn vriend nog even het puntenlijstje doorgelopen en op volgorde gezet. Mijn vriend heeft zelf ook een lijstje gemaakt met wat hij wil zeggen en hoe hij er tegen aan kijkt.

Zometeen moet ik naar de haptonoom. Achteraf gezien was het wel een beetje veel op één dag, en de training en deze afspraak. Ik ben erg gespannen, ook voor zometeen. Zit er eigenlijk even behoorlijk doorheen. Ik zal zo wel zien hoe het gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:25

Heel veel succes meid! Niks om zenuwachtig voor te zijn!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:26

Ow ik ben zo zenuwachtig, word er zelf naar van. nog een kwartiertje dan moet ik weg.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:32

Alvast even snel een Succeswensje voor PW, komt wel goed, laat het gewoon over je heen komen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:39

Komt goed PW, niets om zenuwachtig voor te zijn. Laat het maar gewoon gebeuren!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:41

Bedankt allemaal :)

Sifra: Jij alvast sterkte voor morgen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:53

Sifra, Heb je NUON nog gesproken vandaag? Hoop dat je iets hebt kunnen regelen. Sterkte alvast voor morgen, is alles geregeld? Zie je er tegenop? Zal toch ook wel een rust zijn als het achter de rug is.

Angela, mooi verhaal, klinkt goed. Is dat een bepaalde manier van lesgeven (Natural? of heb ik hierover heen gelezen?) Wanneer heb je weer les? Hoe voel je je verder?

Mijn dag was weer vermoeiend, was om 17.30 uur thuis van het werk. Het is veel informatie allemaal, de collega's zijn tot nu toe wel leuk maar dat is meestal in het begin, verder is de sfeer wel relaxed. Een collega heeft hyperventilatie dat stelde mij toch wel wat gerust, stom misschien. Heb het zelf (nog) niet verteld, zit nog in mn proefperiode. Morgen moet ik ook weer werken maar ik begin later omdat we een borrel hebben na het werk. Kan ik mooi morgenochtend even boodschappen doen want daar komt zo niet van. Ben wel echt moe als ik thuis kom, lukt eigenlijk niet om nog iets te doen. Van't weekend ook weer maar rustig aan doen. Zag wel dat ik eind juli een vergadering had op vrijdag dus ik weet niet of dat betekend dat ik tot die periode de gehele week werk, ergens hoop ik van niet alhoewel het (nog) wel goed gaat.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:55

Heb nuon nog niet gesproken CIV, ik wacht even af of de bank het bedrag terugstort en dan bel ik de nuon. Snap nu wel waar het vandaag komt, heb even bij wat mensen geinformeerd en we betaalden blijkbaar een heel laag maandbedrag. En nu we overgestapt zijn was dit de eindafrekening. Maar dan nog hadden ze het wel aan moeten geven lijkt me. Ik moet ook even contact opnemen met energie direct, want daar heb ik ook weer zo'n laag maandbedrag. Krijg ik aan het einde van het jaar weer zo'n rekening. Dan heb ik dus liever dat ze het maandbedrag wat naar boven aanpassen, wat me ook normaal lijkt. Ga ook eens vragen waar ze dat op baseren.
Voor morgen is alles geregeld, maar zie er toch wel tegenop. Behoorlijk wel eigenlijk. Ik merk dat ik toch alles weer doen zoals het hoort en ik maak me dan weer druk om wat anderen van me denken. Maar ik heb me voorgenomen om daar nu mee op tehouden. Ik ben daar morgen voor mezelf en voor m'n opa en voor niemand anders. En als ik het niet trek om bij de familie te zitten, dan ga ik gewoon ergens bij de uitgang zitten. Jammer dan. En ik neem een oxazepammetje en zo kom ik de middag hopelijk wel door. Zal idd heel blij zijn als het allemaal achter de rug is.

Klinkt behoorlijk druk allemaal, probeer echt je rust ook te pakken hoor! Is niet de bedoeling dat je weer over de kop gaat (wil niet negatief doen hoor, ben alleen een beetje bezorgd). Vind het wel echt heel knap dat je het allemaal zo weer oppakt!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:14

Sifra, jij pakt het ook allemaal heel verstandig op, morgen doe je het goed op die manier. Hoop dat het je lukt het zo aan te pakken, maak je in ieder geval niet druk om anderen. Zoals je zegt, je zit daar voor je opa en die zal jou bijstaan. Ik doe 's avonds niets meer, mn sociale leven en mn paard staan nu op een heel laag pitje, het is thuis komen en bankhangen maar dat is gewoon even nodig. Anders ben ik bang dat het straks toch weer fout gaat, werk nu toch bijna fulltime en dat was niet echt de planning.

Ben dubbeltje op zn kant aan het kijken op RTL 4, die mevrouw moet haar paard weg doen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:24

Sifra, ik denk morgen aan je, wordt een heftige dag , maar een dag om afscheid te nemen en het helings proces kan beginnen dan. Knap hoe sterk je bent!

Civ jeetje drukke dag gehad... hoop dat je het een beetje terkt allemaal , maar je klinkt erg positief. en weet je wat nou zo mooi is ik hoor je niet zo vaak meer dat je vriendje weg is, tuurlijk mis je hem nog net zo hard, maar je hebt nu positieve afleiding! Ben helemaal happy voor je :-)

PW ik ben benieuwd hoe het is gegaan, hoop dat je een beetje rust hebt kunen vinden an je sessie.

Angela je blog,... foe kanonne... ik ben zo blij dat je het nu zo ziet, ik ga al jaren zo met mijn paard om. Geweldig gevoel is het dan toch? En zo mooi geschreven toppie!

Over dat breken bij de hapto,.. ik bedoel we leven allemaal in de maatschappij volgens regels , hoe we wel moeten zijn, maar zo zijn we eigenlijk niet, ik wil daarmee zeggen dat de hapto je breekt uit je nep leven en je je eigen leven weer terug kan geven.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:30

Hoe is het met jou Daijano? Ik mis mn vriend wel maar ik spreek hem iedere dag en zit er nu weer mee op MSN en dat scheelt veel, zo is hij voor mn gevoel toch dichtbij. Heb soms het idee dat ik het ook niet echt besef, moet wel zeggen dat de traantjes soms wel vloeien. Moet jou vader nog weg? Op het werk gaat het eigenlijk boven verwachting goed, hoop dat het zo blijft want het is wel heftig.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:39

Dat is logisch, het is je maatje.
Gelukkig heb je veel kontakt, mijn vader weet niet of hij nog moet,... we hopen van niet.
Geef je grenzen aan, maar ik denk omdat het zo positief is en je straks aan het ritme gewend bent dat het wel goed komt.

Met mij is het ok, kleine dingetjes, heb vandaag een goeie dag opzich, veel steun van mijn dinnetje ze begrijpt niet altijd wat er mis met me is, maar ze is er gewoon en dan kan ze me er echt doorheen slepen, is ook ergers fijn dat ze niet ieder detail wil begrijpen, ze begrijpt me maar dan zonder woorden.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:42

Dat is fijn, slaapt ze bij jou? Zo'n vriendinnetje hebben wel allemaal nodig, iemand die je gewoon neemt zoals je bent. Net als jullie mij nemen zoals ik ben en ik jullie.

Hoop dat ik snel de 20 geplande uren kan gaan werken maar daar ziet het niet naaruit en dat terwijl er in mn gesprek werd gezegd dat er niet meer uren bij zouden komen? Nou ja we gaan het zien, tot nu toe hou ik het nog vol. Valt niet tegen van mezelf.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:46

(Sorry dat ik even niet op anderen reageer.)
Ik kom net bij de haptonoom vandaan. Ik vond het wel heel apart. Vond het erg wennen en eigenlijk ook wel een beetje vaag. Ik ben nog niet heel positief, maar ook zeker niet negatief.

Maar ook wel bijzonder. Ze liet me merken hoe ik met druk om ga, namelijk door vol te houden. Daarna liet ze me voelen hoe je door bij je gevoel te blijven de druk minder wordt. Heel apart om dat zo te voelen. Ik ben benieuwd naar de volgende keer.

Ik was alleen door vanmiddag al erg moe, waardoor dingen die ze zei ook niet allemaal doordrongen, dat was wel jammer. Volgende keer gaat dat hopelijk wat beter.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:48

Nee de stal war mijn kindjes staan is vanhaar vader en haar, ze woont daar ook in der crib, dus als ik niet met meijn beste online vrienden ben :-) dan ben ik bij mijn paarden en bij haar!
We brengen dan bizar veel tijd door samen en dat is mijn alles!

Nou waarom moet je nu dan zoveel werken ? als ze dat aangeven moeten ze dta wel waarmaken, geef het op tijd aan voordat je over je grenzen schiet! pas goed op jezelf!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:49

PW het is ook best vaag de eerst ekeer, lijkt heel zweverig , maar mensen worden heel strak en rationeel opgevoed, dus is indd wennen... ben benieuwd wat je er van vindt na de 4 of 5 de keer...