Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:48

Daarbij zijn er in de afgelopen 6 maanden, sinds ze het vaccin aan het ontwikkelen zijn al vele duizenden mensen gevaccineerd, de bijwerkingen die bij hen genoteerd zijn, zijn minimaal, vergelijkbaar met allerlei andere vaccinaties. Daarnaast hebben al deze mensen voldoende antistoffen tegen het H1N1 virus en zijn daarmee dus voldoende beschermd.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:51

Ik bedoel het filmpje, de rest van de site heb ik niet bekeken. Het gaat er om dat er een conserveringsmiddel in de griep- en andere vaccinaties zit, die ergere gevolgen heeft dan de griep zelf. Vooral voor kinderen.
En dat alleen omdat het dan in flesjes van 10 doses kan............ en dus voordeliger is voor de fabrikant.
Inenten best, maar vraag eerst de inhoud te mogen lezen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:55

Mijn broertje heeft de mexicaanse griep, ben er gelukkig al een poosje niet geweest :D

Afgelopen zomer stond er bij ons in BN/De Stem (dagblad) een mooi artikel. Daarin stond dat het niet zozeer de ziekte is die gevreesd moet worden (in vergelijking met de reguliere griep), alswel de aantallen zieken op een zeer kort tijdsbestek. Meer ziekenhuisopnamen, terwijl ook het ziekenhuispersoneel meer zieken kent.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:09

Ik moet ook de griep prik halen vanmiddag die haal ik wel

maar zit nog heeeel erg te twijfelen of ik de MG prik ga halen?? Hoor er zulke rare dingen over!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:08

Had ik maar een griepprik genomen, dan was ik nu vast niet zooo ziek geweest %) %)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:32

Het is misschien allemaal wel heel erg opgeblazen maar vanbinnen maak ik me toch wel zorgen...misschien zijn dat de bezorgde mamagevoelens voor mijn kinderen.

Mijn zoontje van 3(bijna 4) behoort nu ook tot risicogroep, als ik de persberichten mag geloven.

Aangezien hij het snel benauwd heeft de laatste tijd en daarvoor moet puffen is hij wat vatbaarder dan normaal...

Is het echt allemaal zo vreselijk opgeblazen, of zit er hier en daar toch een kern van waarheid?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:07

Ik ben 37, super benauwd dus ik maak me ook zorgen. Toch maar weer HA bellen???

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:08

Ik zou gewoon bellen Sandeman, beter een keer te vaak dan te weinig

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:15

Ja das waar. Ga morgenochtend meteen bellen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:46

Nou ik ben vandaag terug gekomen uit florida maar ik heb waarschijnlijk ook de mexicaanse griep te pakken ik heb de laatste 5 dagen met hoge koorts op bed gelegen en alle andere sympoten erbij.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:51

Unwritten schreef:
Jetje1985 schreef:
Hoe weet je dit allemaal?

Phaser werkt in de zorg geloof ik :j

Ik werk inderdaad als verpleegkundige in een ziekenhuis.
Heb het er met de infectioloog van het ziekenhuis over gehad. Daarmee dat ik er iets meer van weet.

Het probleem met de nieuwe variant van de griep is dat mensen niet resistent zijn.
Mensen die ooit griep hebben gehad, maken automatisch antistoffen. Hierdoor zijn ze vrij resistent.
Een andere vorm van het griepvirus (zoals de huidige Mexicaanse of varkensgriep) kan hun nog wel ziek maken omdat er geen antistoffen zijn gemaakt voor deze specifieke griep.

Daarom is er zo'n commotie. Vooral in een ziekenhuis wordt deze griep enorm gevreesd.
Wij als verpleegkundigen zijn een van de grootste overbrengers van kruis-infecties in het ziekenhuis. Zelfs met de nodige voorzorgsmaatregelen kan je nooit alles van infecties voorkomen.
Wij hebben een vaccinatie gekregen opdat we het zelf niet zouden krijgen. Zo zijn wij immuun en kunnen we het niet op andere patienten overbrengen.

Ik heb me inderdaad ellendig gevoeld, maar ik was al verkouden en heb mijn 2 entingen (een van de mexicaanse en een van de gewone griep) tegelijkertijd gekregen. Een in linker arm en een in rechter arm.
Heb toch een dag of 5 met een zware arm rond gelopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:55

phaser schreef:
Mensen die ooit griep hebben gehad, maken automatisch antistoffen. Hierdoor zijn ze vrij resistent.
(Ik wou dat ik dat in de praktijk ook zou merken :\ )

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:00

Shadow0 schreef:
phaser schreef:

Virussen kunnen snel muteren hoor.
Er kunnen altijd kleine veranderingen optreden waardoor je lichaam toch niet reageert.

Maar deze varkensgriep heeft vrij grote verschilllen met de gewone griep. Daarom dat er meer mensen ziek worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:02

Dus de kans is er dat ik hem nogmaals kan krijgen? Ik heb de Mexicaanse in Juli al gehad. Ben er toen bijhoorlijk ziek van geweest.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:05

phaser schreef:
Maar deze varkensgriep heeft vrij grote verschilllen met de gewone griep. Daarom dat er meer mensen ziek worden :)

Wat zijn die grote verschillen dan? Veel mensen hoor ik zeggen dat het juist het erop lijkt. :)
Of bedoel je dat de virussen er niet op lijken, maar dat de symptomen juist wel?

Maar jij raadt het mensen dus af om de vaccinatie te halen?

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:25

Twee mensen in mijn vriendenkring hebben ook de Mexicaanse Griep gehad afgelopen zomer al. Ze voelden zich niks anders ziek als bij de gewone griep, maar omdat ze bij de Defensie werken werd er voor de zekerheid getest. Bij de gewoone griep heb je ook spierpijn, verkouden en koorts. In ieder geval heb ik vorig jaar wel flink griep gehad met bijna alle symptomen als bij de MG. Daarbij krijg ik ook geen oproep voor inentingen. Het filmpje ook nog even bekeken over de verband tussen vaccinaties en autisme. In nederland zijn er bijna geen vaccinaties met thimerol, alleen bij tetanus worden deze middel nog wel gebruikt.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:39

Vorig jaar heb ik 11 dagen met zware griep op bed gelegen. Dacht dat ik er voor de komende jaren vanaf zou zijn. Niet dus.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:46

Shadow0 schreef:
phaser schreef:

Dat werkt ook wel maar wat iemand boven mij ook al opmerkt, de griep veranderd, het is dus elk jaar een andere griep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:16

Petulan schreef:
Nou, ik zag gister mijn opa zo ziek als een hond in bed liggen na de griepprik :n Ik ga vandaag even bellen hoe het nu gaat, maar ik vind het wel echt raar hoor!

Er zijn altijd mensen die ziek worden van de griepprik. Ga maar eens naar de ha tijdens de prikdagen, hoeveel mensen zich niet lekker voelen na de enting, maar er zijn er ook een heeeeleboel die na een enting nergens last van hebben.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:19

Juist de mensen die ziek worden na de enting hebben een lage weerstand en dus de enting hard nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:19

LF_xx_D schreef:
Lynske78 schreef:
Ik vraag me af waaraan je zo snel kan overlijden als je de (mexicaanse) griep hebt. Dat 14 jarig meisje was binnen 3 dagen dood en dat 16 jarig meisje met vermoedelijk de mexicaanse griep na 2 dagen. Welke complicaties kunnen er op z'on korte tijd onstaan? Een longonsteking kan toch niet zo snel? Misschien te hoge koorts of zo? Weet iemand dit?

Dit vroeg ik me ook al af!

Heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar weet iemand of de mexicaanse griep gevaarlijker is als je aanleg voor astma hebt (bijv. met sporten dat je lichaam het aankan maar je ademhaling op ten duur niet meer, of dat je haat 'piepen' als je inademt)? :)

Ik heb astma en dat is een chronische ontsteking aan je luchtwegen. Je bent dut vattelijk voor longontstekingen en dergelijke, dat kan boven op de griep een ernstige complicatie zijn, waar je aan kan overlijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:25

Loody schreef:
Het is misschien allemaal wel heel erg opgeblazen maar vanbinnen maak ik me toch wel zorgen...misschien zijn dat de bezorgde mamagevoelens voor mijn kinderen.

Mijn zoontje van 3(bijna 4) behoort nu ook tot risicogroep, als ik de persberichten mag geloven.

Aangezien hij het snel benauwd heeft de laatste tijd en daarvoor moet puffen is hij wat vatbaarder dan normaal...

Is het echt allemaal zo vreselijk opgeblazen, of zit er hier en daar toch een kern van waarheid?

Ik heb een zoontje van 3, hij wordt 4 in april. Wat moet je? Inenten met de gevolgen of ziek laten worden met de gevolgen? Het is kiezen uit 2 kwaaien, kan zijn kleine lijfje de MG wel aan? Lastig, ik kan er wakker van liggen.

Maar aan de andere kant denk ik, ze zullen toch geen ukjes gaan enten als er zoveel risico aan zit?

De viroloog van een instituut in Bilthoven, zegt dat het vaccin veilig is. Medewerkers worden ook gevaccineerd.

Phaser, heb jij bijwerkingen van de mex vaccin?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 01:13

Vriendin van mijn broertje heeft mogelijk de Mexicaanse Griep. Morgen horen we hoe of wat, ze heeft astma, dus zit in een risicogroep.

Komt wel dichtbij, maar we zullen zien, dan hebben we het maar weer gehad hè. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:50

Ik hoor ook heel veel verhalen op internet over de Mexicaanse Griep, maar heb verder nog niemand in het echt gehoord die het heeft, hier in de buurt.

Ben gisteren wel langs de dokterspraktijk gelopen om te vragen of ik ook ingeënt moet worden voor de gewone griep wegens m'n chronische ziekte. Ik word namelijk niet opgeroepen, maar ben er wel doodziek van en nog best lang ook als ik de griep heb. Vanmiddag word ik terug gebeld, dus ik ben benieuwd!
Je zult zien dat, als ik geënt moet worden, ik daar ook ziek van word. Heb een ontzettende lage weerstand.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:34

Katja schreef:
Juist de mensen die ziek worden na de enting hebben een lage weerstand en dus de enting hard nodig.

Dat is vreemd want mijn vader is toch wel vrij ernstig ziek, die heeft nergens last van gehad. Mijn moeder echter, zo gezond als een vis, is er echt ziek van geweest.
Het gaat dus niet helemaal op ;)