Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:04

xannemijn schreef:
Ze heeft onderzoek gedaan bij de dokter, de dokter gaf aan dat het een verkeerde stof was ofzo. en die stof blijkt ook in de prik te zitten. het hele verhaal weet ik ook niet.

wooww, dat is ook wel vet irritant dan :ó

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:05

pharagirlke schreef:
zou er op de bijsluiter staan dat je er miskramen van kan krijgen? :D

Nou, dat mogen ze best wel doen dan -,-

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:10

pharagirlke schreef:
Fijn dat je weer even passeert om mensen je mening op te dringen. Heb het even terug op gezocht, het beschermt voor 70%. Da's nog steeds geen garantie, of wel soms? ;)

Phara, ik zeg hier niets over voor of tegen - dus, van opdringen geen sprake :)
En nee, ik spreek ook niet over garanties - Gouden Standaard: vaccinatie is preventie, geen garantie :)

Ayasha
Blogger

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:12

Wel dan waarom dan toch weer op mij inpikken? Als je niet voor of tegen bent heeft het toch ook geen zin om me aan te vallen? ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:18

Don't feel that important - ik reageer niet op jou als persoon, maar op de opmerking die je maakt :) Anders was ik begonnen over de vraag hoe immuunsystemen werken, en dat je daar nooit meer op teruggekomen bent... Daar houd ik niet van, dus hey, lees even terug en zie dat jij de eerste was die begon over mannen zonder baarmoeder ;)
Van aanval ook geen enkele sprake, dus vóel je ook maar niet aangevallen - dan maak je het jezelf een stuk simpeler :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:18

welke vraag over imuunsystemen?
Het spijt me zeer als ik niet geantwoord heb, maar in tegenstelling tot sommige andere blijkbaar ben ik geen superwezen, allerminst perfect en kan ik bijgevolg over dingen heen lezen. Ik heb nl absoluut geen vraag over imuunsystemen zien staan ;) Maar kennelijk ben ik dus wel belangrijk genoeg om persoonlijk aangevallen te worden :') Toppunt van discussie...
Ik begon niet over mannen met een baarmoeder, dus ik zou zelf maar eens teruglezen als ik jou was. Ik stelde de vraag waarom jongens ingeënt zouden worden ;)
pharagirlke schreef:
Waarom zou je een man een prik voor baarmoederhalskanker geven? :?

3e keer goede keer zegt men dus misschien dat de volgende reactie wel terecht is ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:25

Er is een verschil tussen aangevallen worden en je aangevallen voelen. Wat mij betreft: voel wat je wilt, ik zal een seintje geven als ik het ook echt zo bedoel :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:46

en de vraag laat je meteen vallen dus misschien is de derde keer toch niet de goede keer ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:55

Invalshoekje: misschien is dat niet het onderwerp van dit topic :)* Los daarvan vind ik het zinloos, onbedoeld en naar om op deze wijze te communiceren - die fase, geheten pubertijd, ben ik voorbij. Je hebt PB :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:43

Ik heb geen behoefte aan PB's met een arrogant toontje. Als je het wil uitpraten doe je het fatsoenlijk of niet. :) Goed?
Via PB is het nl nogal makkelijk om zo te doen gezien de moderators je daar niet zien.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:38

Moderatoropmerking:
Dames, willen jullie het ontopic houden? Een aantal reacties worden aardig persoonlijk en dat is niet de bedoeling van dit topic :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:33

_Lotte schreef:
Volgens mij zit daar geen leeftijd aan verbonden..

Volgensmij wel, heb gehoort dat alleen meisjes uit bepaalde geboortejaren mogen halen. Ik was er iig te oud voor...
Ik weet ook niet precies hoe het zit maar volgensmij werkt het alleen maar bij meisjes die nog wat jonger zijn.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:47

Moelie schreef:
_Lotte schreef:
Volgens mij zit daar geen leeftijd aan verbonden..

Volgensmij wel, heb gehoort dat alleen meisjes uit bepaalde geboortejaren mogen halen. Ik was er iig te oud voor...
Ik weet ook niet precies hoe het zit maar volgensmij werkt het alleen maar bij meisjes die nog wat jonger zijn.

Iedereen kan hem halen, maar uit die bepaalde geboortejaren was het gratis :) .

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:10

Dewii schreef:

Iedereen kan hem halen, maar uit die bepaalde geboortejaren was het gratis :) .[/quote]

Dat klopt. Ik ben nu net 20 en ben ook gevaccineerd terwijl ik al wel gemeenschap heb gehad. De kosten zijn inderdaad voor jezelf. Het kan zijn als je gemeenschap hebt gehad dat je dan geinvecteerd bent met 1 van de virussen, maar dat hoeft niet. Verder worden er in andere landen tot veel hogere leeftijd preventief gevaccineerd dan hier in Nederland. Maar dat is bij weinig mensen bekend.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:08

Het zal altijd een eindeloze discusse zijn .. :') Iedereen de mening is anders.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:16

Idd.

Ikzelf heb hem niet gehaald en er zijn mensen uit mijn familie die me totaal de grond hebben ingestampt. Allemaal gezeik over dat ze dachten dat ik slimmer was ect. Nou dat doet me helemaal niks!
Want ik ben blij met internet en wat daar op te vinden is.(en nee rattengif verhallen geloof ik niet). Maar als er duidelijk een onderzoeker is met naam en toenaam die zelf zegt (was toen ook op tv over die indianen verhalen) Dat het gehele onderzoek plus minus 30 jaar zou kosten om alles er over te weten ga ik wel vraagtekens zetten. Waarom doen ze die prik nu dan na maar een paar jaar al in het inentingsprogramma?? Dat is toch van de zote!!!!

Gelukkig mag iedereen in nederland zelf kiezen of ze de prik halen of niet en het maakt mij ook echt niet uit wat je kiest. Maar mijn keus was voor niet omdat ik het niet vertrouwde.(en natuurlijk als ik proef konijn ben er ook zo voor betaald wil worden :+ )

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:07

Ik heb hem wel gehaald, ik heb nu 2 van de 3 gehaald. Voor mij was hij niet gratis. Ik vind het gewoon een fijn idee dat ik er wat aan gedaan heb om het te voorkomen. Het kan natuurlijk altijd nog dat ik het krijg, want 100% gegarandeerd ben je niet, maar oké.

Ik had best wel pijn van die prik trouwens! Duurt zo'n 2/3 dagen elke keer.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:53

ik heb de 2e prik gemist!
wist ik veel dat de 2e en 2e beide in april gegeven werden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:15

Dat had je kunnen lezen, slimmerik. ;)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:49

xD

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:15

Ik heb hem niet gehaald. Heb voor Nederlands een heel betoog over de vaccinatie tegen HPV moeten houden, maar dat samengevat vind ik dat er nog te veel onduidelijkheid is over de vaccinatie. Het is in verhouding met andere vaccinaties veel te kort getest om ook echt uit te sluiten dat bijwerkingen op langer termijn niet zullen plaatsvinden. Daar valt dus ook niks over te zeggen. Ik geloof niet in al die verhalen dat er vrouwen aan zijn overleden, maar de kans dat ik baarmoederhalskanker krijg, is veel kleiner dat ik een of ander rare bijwerking krijg. Dan wacht ik liever nog tien jaar tot wel bewezen is dat het goed getest is en dat ik er dan voor moet betalen.

Maar goed, ieder zo z'n eigen mening hierover, maar ik vertrouw het (nog) niet :)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 01:24

vandaag op het nieuws dat de artsen ook tegen zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:45

Anthea schreef:
Dat had je kunnen lezen, slimmerik. ;)

m'n moeder zij dat we bericht kregen :+
maar 1 dezer dagen konden degene die hem gemist hebben alsnog geloof ik :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:55

Paardje_13 schreef:
vandaag op het nieuws dat de artsen ook tegen zijn.

Stond ook zoiets in de krant ja, dat er artsen zijn die weigeren te vaccineren :+

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:51

Dat is ook wel een beetje raar. Als iemand die prik wil, mag dat toch gewoon?