Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hoorde gewoon de bomen verpulveren. Werd in eerste instantie wakker van mijn pony die aan het hinniken was, die voelde het al aankomen denk ik.
En ben het al zo zat...
Paula schreef:Nou mijn fitheid is voorlopig wel pleite. Ben al vanaf een uur of 4 aan het rennen en vliegen geweest. Zulk gigantisch noodweer. Elke seconde een flits, echt nog nooit zo meegemaakt. En een harde wind!Hoorde gewoon de bomen verpulveren. Werd in eerste instantie wakker van mijn pony die aan het hinniken was, die voelde het al aankomen denk ik.
Maargoed, alles ingeregend bij de koeien dus heb de stal eerst droog staan scheppen. En toen het flitsen wat minder werd ben ik de beek ingegaan om 3 koeien eruit te halen. Ben nog nooit zo misselijk geweest van de uitputting. 2 ging er prima uit maar 1 was ook helemaal uitgeput en die viel telkens weer vanaf de kant het water in. Nog een wonder dat ik er niet onder ben gekomen, alleen m'n been is een beetje geraakt.
En verder liggen er wat ik net telde 5 bomen om. Ga nu de machinist maar koffie brengen want die staat ook al tijden stil met z'n treintje. Nog maar even verder leven op de adrenaline en dan m'n bed in.
). Maar de droge koeien en pinken enzovoort lopen sowieso de hele zomer buiten, en die halen we ook eigenlijk nooit binnen nee. Het is ook voor het eerst in jaren dat ze echt door de omheining breken door noodweer. Paula schreef:Het is inderdaad het bedrijf van mijn ouders (en broer), ik ben zelf 18. We waren ook met het hele gezin in touw, ik met mijn broer in de beek en de rest stond te voorkomen dat de koeien de spoorlijn en door het prikkeldraad heen renden/de snelweg op. (Die beesten waren echt helemaal doorgedraaid, ook niet zo gek, bomen waar zij altijd onder schuilen zijn bijna allemaal om). Dus het was een beetje hectisch allemaal. Maarja, beter ik (heel erg) moe dan 3 of meer verzopen/aangereden koeien.
Ik kan nu wel gaan liggen maar dan ben ik vanmiddag helemaal niets meer waardt...
7 weken stage is nog wel erg veel zeg... Hoeveel uur per week loop je stage? Jij hebt naast je stufi geen inkomsten? Moet je wel zelf je opleiding betalen?
Paula schreef:De melkkoeien stonden wel binnen (we hebben een open stal, die officieel hoort dicht te gaan als het regent maar die sensor werkt nog niet). Maar de droge koeien en pinken enzovoort lopen sowieso de hele zomer buiten, en die halen we ook eigenlijk nooit binnen nee. Het is ook voor het eerst in jaren dat ze echt door de omheining breken door noodweer.
Hannanas schreef:![]()
Marilla jij hebt Wajong. Na leeuwarden ben ik nog eens gaan nadenken. Ik houd mij belachelijk in mijn hoofd op de been. Tsjah, maar ik geef toe dat ik straks wel een pas op de plaats moet maken, zonder mijn studie daardoor in het geding komt. Hoe wat waar? En als je groen licht hebt, duurt het nog erg lang voor je wat krijgt? Ga toch eens spitten. Volgend jaar Minor en afstuderen, geeb ruimte voor werk. Bij de minor ga ik het zeer zeker aangeven zodat ik hopelijk hier en daar nog eens wat kan missen mocht dat nodig zijn. Mja 90 euro stufi is niet veel. Ook al komt daar dan bijv maar 50-100 euro bovenop, alle beetjes zijn megenomen.
Het ideeee alleen al.
dat doe je toch niet)
Maar, ik heb pas sinds september dit jaar officieel de diagnose, had wel voor mijn 18e Pfeiffer en dat is overgegaan in CVS dus geen idee hoe het dan zit
Heb de papieren al wel in mijn handen gehad en zelfs al een gedeelte ingevuld maar kwam er niet helemaal uit en toen is het eigenlijk blijven liggen MissPromiss schreef:Klopt, anders was ik meer gaan werken..Maar, ik heb pas sinds september dit jaar officieel de diagnose, had wel voor mijn 18e Pfeiffer en dat is overgegaan in CVS dus geen idee hoe het dan zit
Heb de papieren al wel in mijn handen gehad en zelfs al een gedeelte ingevuld maar kwam er niet helemaal uit en toen is het eigenlijk blijven liggen