me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:10

ik heb vreselijk bijwerkingen van me nieuwe medicijnen ik zie de hele dag licht flitsen en hoofdpijn.*klaag* *klaag* moe ben ik ook slaap slecht.ik verbrand nooit gelukkig vier strepen zon en ik ben een turk met blond haar :o

Davinia_

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:40

Beterschap miss_kippie en HWK!

@Paula; het ging beter dan verwacht! Heb lekker rond gehobbeld zonder zadel 10 minuutjes en nu ben ik ook redelijk fit.

Ik heb overigens besloten om eens goed geld uit te gaan geven voor mezelf! Ik ga met mijn moeder een keer naar een grote stad om te winkelen, kom bijna nooit in Utrecht en verder ben ik nog nooit in Breda of dergelijke geweest. En ik heb besloten dat ik maar eens van m'n nieuwe uitkeringbedrag nieuwe kleren koop. Dat heb ik wel verdiend vind ik zelf :o
Al die jaren heb ik zuinig moeten leven, omdat ik amper rond kwam, dus nu ga ik even een keertje gek doen :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 05:27

Nou mijn fitheid is voorlopig wel pleite. Ben al vanaf een uur of 4 aan het rennen en vliegen geweest. Zulk gigantisch noodweer. Elke seconde een flits, echt nog nooit zo meegemaakt. En een harde wind! := Hoorde gewoon de bomen verpulveren. Werd in eerste instantie wakker van mijn pony die aan het hinniken was, die voelde het al aankomen denk ik.
Maargoed, alles ingeregend bij de koeien dus heb de stal eerst droog staan scheppen. En toen het flitsen wat minder werd ben ik de beek ingegaan om 3 koeien eruit te halen. Ben nog nooit zo misselijk geweest van de uitputting. 2 ging er prima uit maar 1 was ook helemaal uitgeput en die viel telkens weer vanaf de kant het water in. Nog een wonder dat ik er niet onder ben gekomen, alleen m'n been is een beetje geraakt.
En verder liggen er wat ik net telde 5 bomen om. Ga nu de machinist maar koffie brengen want die staat ook al tijden stil met z'n treintje. Nog maar even verder leven op de adrenaline en dan m'n bed in. :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 07:06

Jeetje, zware nacht Paula! Logisch dat je nu zo moe bent!

Ook ik ben moe, kon ook geen oog dicht meer doen van dat noodweer. Heb echt een uur of 2 lang wakker gelegen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:23

Echt niet normaal he, het is één grote bende om het huis heen. Wordt nog weken werk voordat we alle bomen en takken het land uit hebben. En de omheinig is ook overal stuk...

Weet niet hoe ik vandaag vol moet houden. Heb om half 2 een interview met een cardiologie verpleegkundige, dus kan ook niet naar bed. :\ En ben het al zo zat...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 07:29

Je was er ook al aardig vroeg uit. Ik wist heel niet dat je op een boerderij woonde! Wat moet je vanochtend doen dan? Kan je nu niet eventjes rustig gaan liggen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:55

:wave:

Hoi allemaal.
Wat een hitte hier op kantoor, lekker muf. Alles staat open, dus er waait een lekker windje.
tsjah hier gaat t zoals meestal lekker fit, energiek en snel, maarnietheus. Vooral na zo'n vakantie, dippiedip.
Ahja niets aan te doen he, gewoon doorlopen.
Nog 7 weken stage, haleluja.
Leeuwarden geweest, verklaard mij voor gek met stage, komt herstel ook niet ten goede.
Lichaam moet immers hard werken voor een beetje energie, en nu met haar behandeling is het een zware belasting voor het afvoeren van stoffen enz.
tsjah nog 7 weken, gelukkig. Voelt nu als nog 8 maanden maar de ervaring leert dat de tijd met een duffe kop ook best wel snel gaat.

Marilla jij hebt Wajong. Na leeuwarden ben ik nog eens gaan nadenken. Ik houd mij belachelijk in mijn hoofd op de been. Tsjah, maar ik geef toe dat ik straks wel een pas op de plaats moet maken, zonder mijn studie daardoor in het geding komt. Hoe wat waar? En als je groen licht hebt, duurt het nog erg lang voor je wat krijgt? Ga toch eens spitten. Volgend jaar Minor en afstuderen, geeb ruimte voor werk. Bij de minor ga ik het zeer zeker aangeven zodat ik hopelijk hier en daar nog eens wat kan missen mocht dat nodig zijn. Mja 90 euro stufi is niet veel. Ook al komt daar dan bijv maar 50-100 euro bovenop, alle beetjes zijn megenomen.

Met de paarden alles goed, 1 wordt er verkocht, pff wat een gedoe is dat zeg zo'n afscheid. Moet zeggen dat ik het naast mijn stage wel nodig heb. Even uitwaaien, ontspannen. Na zo dag stage (veel zitten) kan er een uur ook nog wel bij, en ik heb toch het idee dat het mij in beweging houd. Kan niet zonder hoor, genieten en geluk is ook erg belangrijk. Ik kijk er naar uit om in de toekomst weer te kunnen rijden, moet alleen even kijken of ik meer dan 1 keer per week kan. Ahja 1 keer per week is ook al heerlijk!

hmm heb berichten niet kunnen lezen.
Alles goed?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:59

Paula schreef:
Nou mijn fitheid is voorlopig wel pleite. Ben al vanaf een uur of 4 aan het rennen en vliegen geweest. Zulk gigantisch noodweer. Elke seconde een flits, echt nog nooit zo meegemaakt. En een harde wind! := Hoorde gewoon de bomen verpulveren. Werd in eerste instantie wakker van mijn pony die aan het hinniken was, die voelde het al aankomen denk ik.
Maargoed, alles ingeregend bij de koeien dus heb de stal eerst droog staan scheppen. En toen het flitsen wat minder werd ben ik de beek ingegaan om 3 koeien eruit te halen. Ben nog nooit zo misselijk geweest van de uitputting. 2 ging er prima uit maar 1 was ook helemaal uitgeput en die viel telkens weer vanaf de kant het water in. Nog een wonder dat ik er niet onder ben gekomen, alleen m'n been is een beetje geraakt.
En verder liggen er wat ik net telde 5 bomen om. Ga nu de machinist maar koffie brengen want die staat ook al tijden stil met z'n treintje. Nog maar even verder leven op de adrenaline en dan m'n bed in. :=

zowee... wij zaten net op de rand van het noodweer en hebben dus redelijk normaal regen en onweer gehad.
Koeien uit de sloot halen? Bedrijf van je ouders oid? Konden die het niet doen? Of ben je ouder dan ik dacht?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:08

Het is inderdaad het bedrijf van mijn ouders (en broer), ik ben zelf 18. We waren ook met het hele gezin in touw, ik met mijn broer in de beek en de rest stond te voorkomen dat de koeien de spoorlijn en door het prikkeldraad heen renden/de snelweg op. (Die beesten waren echt helemaal doorgedraaid, ook niet zo gek, bomen waar zij altijd onder schuilen zijn bijna allemaal om). Dus het was een beetje hectisch allemaal. Maarja, beter ik (heel erg) moe dan 3 of meer verzopen/aangereden koeien.

Ik kan nu wel gaan liggen maar dan ben ik vanmiddag helemaal niets meer waardt...

7 weken stage is nog wel erg veel zeg... Hoeveel uur per week loop je stage? Jij hebt naast je stufi geen inkomsten? Moet je wel zelf je opleiding betalen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:22

pfoe hee! Doen jullie de koeien bij zo'n weersvoorspelling niet voor de zekerheid binnen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:27

De melkkoeien stonden wel binnen (we hebben een open stal, die officieel hoort dicht te gaan als het regent maar die sensor werkt nog niet :+ ). Maar de droge koeien en pinken enzovoort lopen sowieso de hele zomer buiten, en die halen we ook eigenlijk nooit binnen nee. Het is ook voor het eerst in jaren dat ze echt door de omheining breken door noodweer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:27

Paula schreef:
Het is inderdaad het bedrijf van mijn ouders (en broer), ik ben zelf 18. We waren ook met het hele gezin in touw, ik met mijn broer in de beek en de rest stond te voorkomen dat de koeien de spoorlijn en door het prikkeldraad heen renden/de snelweg op. (Die beesten waren echt helemaal doorgedraaid, ook niet zo gek, bomen waar zij altijd onder schuilen zijn bijna allemaal om). Dus het was een beetje hectisch allemaal. Maarja, beter ik (heel erg) moe dan 3 of meer verzopen/aangereden koeien.

Ik kan nu wel gaan liggen maar dan ben ik vanmiddag helemaal niets meer waardt...

7 weken stage is nog wel erg veel zeg... Hoeveel uur per week loop je stage? Jij hebt naast je stufi geen inkomsten? Moet je wel zelf je opleiding betalen?

Nou ik teken voor liggen!

4 dagen per week.
Nu heb ik wel inkomsten naast mijn stufie van mijn stage.
Volgend jaar niet, ik denk niet dat ik naast de minor en het afstuderen puf heb voor een baantje. (net als vorig jaar)
Opleiding hoef ik godzijdank niet zelf te betalen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:28

Paula schreef:
De melkkoeien stonden wel binnen (we hebben een open stal, die officieel hoort dicht te gaan als het regent maar die sensor werkt nog niet :+ ). Maar de droge koeien en pinken enzovoort lopen sowieso de hele zomer buiten, en die halen we ook eigenlijk nooit binnen nee. Het is ook voor het eerst in jaren dat ze echt door de omheining breken door noodweer.

Ah op die manier, ik snap het.
Wat een paniek!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:34

4 hele dagen? Knap dat je de 'discipline' hebt om gewoon door te stomen. (not done voor je gezondheid, maar ik kan het mij heel goed voorstellen).

Ik ga toch nog maar een uurtje liggen, heb weinig keus want m'n ogen vallen nu echt dicht.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 08:35

Hannanas schreef:
:wave:

Marilla jij hebt Wajong. Na leeuwarden ben ik nog eens gaan nadenken. Ik houd mij belachelijk in mijn hoofd op de been. Tsjah, maar ik geef toe dat ik straks wel een pas op de plaats moet maken, zonder mijn studie daardoor in het geding komt. Hoe wat waar? En als je groen licht hebt, duurt het nog erg lang voor je wat krijgt? Ga toch eens spitten. Volgend jaar Minor en afstuderen, geeb ruimte voor werk. Bij de minor ga ik het zeer zeker aangeven zodat ik hopelijk hier en daar nog eens wat kan missen mocht dat nodig zijn. Mja 90 euro stufi is niet veel. Ook al komt daar dan bijv maar 50-100 euro bovenop, alle beetjes zijn megenomen.

Ik zat ook nog op school toen ik mijn Wajong aanvroeg. Naast school kon ik niet werken en zodoende heb ik hem aangevraagd. Hoe het aanvragen precies gaat weet ik niet, want ik had toendertijd een ambulant begeleidster wegens mijn gehoor, die mij toen geholpen heeft.
Aan de hand van een vragenlijst en gesprekken ben ik toen 45-55% afgekeurd. Ze gingen er van uit dat ik 20-25 uur in de week kon werken. Toen ze mij de uitkering toegekend hadden, kreeg ik de maand erop al gelijk een uitkering. Dit was ruim 200 euro per maand. Veel voor iemand die daarvoor nog geen inkomen had.
Je hebt vanaf je 18e recht op een Wajong, ik weet niet hoe oud jij bent?
Ik heb het een maand voor mijn 19e aangevraagd. Ik had geluk dat ik het van terugwerkende kracht kreeg. Dus een jaar uitkering in 1 keer betaald. Vandaar dat ik ook een auto heb kunnen kopen.
Wellicht vind je meer informatie op http://www.uwv.nl Ik zou het zeker aanraden! Het is er niet voor niets! Ik snap dat het moeilijk is om zoiets aan te vragen, maar ik ben er toch wel blij mee dat ik het gedaan heb!

*Edit: Heb het even opgezocht en je moet 2 formulieren downloaden en die opsturen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:39

20.
Ben er eigenlijk te trots voor.
Doorstomen, ijzeren hein, tsjah we hadden er vrijdag wel een lachbui van.
Heel normaal zo in mijn gedachte, zonder ego: ben toch wel iemand met een ijzeren wilskracht, maar toch wel knettergek als iemand het gaat beredeneren die mijn klachten serieus neemt. "ow nog 7 weken, tsjah doorknallen dan maar he" " ja maar ik ga ook nog 2 wekne op vakantie" "zoo" " stajh leuk toch.. daarna heb ik 4 weken om totall loss te zijn" "tsjah op die manier" "en ben je dan weer fit?" " nee.. hmm tsjah voor een weekje misschien" " ja daar ga je mee vooruit" ".."" :+
Tsjah gek of niet, stoppen met mijn studie doe ik niet.

Ik kijk alleen even... wie weet...
Als ik het zo lees had ik het vanaf mijn 18e kunnen krijgen.
Maar als je het nu aanvraagt, krijg je het pas over 52 weken toch. ( in de trant van, nja al dat wachten is het ook niet waard, tegen die tijd... )
200 euro vind ik veel! Fijn zeg.
Door mijn stage, kan ik nu met mijn vriend op vakantie. Echt leuk.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 08:50

Ik was er ook te trots voor hoor. Maar ik verdiende echt helemaal niets. Geen werk, geen betaalde stage. Dusja, toen heb ik het toch maar gedaan. En nu ik helemaal niet kan werken ben ik er erg dankbaar voor!
Alleen je zinnetje van 'Als je het nu aanvraagt, krijg je het pas over 52 weken' niet?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:55

Wachttijd
Tussen het begin van uw arbeidsongeschiktheid en het begin van uw uitkering zit een wachttijd. Studeert u en bent u na uw 17e verjaardag arbeidsongeschikt geworden? Dan is de wachttijd 52 weken.

Was u voor uw 17e verjaardag al arbeidsongeschikt? Dan ligt de wachttijd tussen uw 17e en 18e verjaardag.

hmm ik snap het. Geldt niet voor mij. Het is al van voor mijn 17e.

stajh 90 euro stufi is niet veel, je kan nauwelijks sparen. Vandaar dat ik ben begonnen met heeeel voorzichting info inwinnen.
Tijdens de middelbare school 4e en 5e klas nauwelijks gewerkt. Ben geloof ik met heeel af en toe begonnen in de 3 maanden na mijn examen.
3 jaar gelden heb ik in mijn eerste studiejaar nog wel gemiddeld 1 dag in de week/1,5 week gewerkt, daar heb ik mijn rijbewijs mee kunnen betalen.
Daarna werd het werken alleen maar weer minder.

Ik zie het wel. Ben het er nog steeds niet mee eens met een wajong :P Het ideeee alleen al.
Trouwens, is maar de vraag of zo'n arts je serieus neemt.
Ik kreeg er trouwens pas lucht van toen Brigitta87 erover begon. Mijn eerste reactie was (* waaaaat een uitkering????? :? dat doe je toch niet)
Huh bestaat dat? was mijn 2e reactie.

Mocht ik in de laagste categorie vallen, 21 % uitkering minimumloon.
Spreek je toch nog over 21% van 850. is ongv 160 p.m.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:05

Ik ga straks 18 uur werken, heeft het dan nog zin om hem aan te vragen?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 09:08

Ja, MP, want je kan maar 18 uurtjes werken wegens je cvs. De rest kan je gewoon niet werken en daarvoor heb je dan recht op een uitkering.

Als je al voor je 17e ziek was, dan heb je volgens mij niet te maken met die wachttijd. Ik had dat iig niet.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:10

Klopt, anders was ik meer gaan werken.. :) Maar, ik heb pas sinds september dit jaar officieel de diagnose, had wel voor mijn 18e Pfeiffer en dat is overgegaan in CVS dus geen idee hoe het dan zit := Heb de papieren al wel in mijn handen gehad en zelfs al een gedeelte ingevuld maar kwam er niet helemaal uit en toen is het eigenlijk blijven liggen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:16

MissPromiss schreef:
Klopt, anders was ik meer gaan werken.. :) Maar, ik heb pas sinds september dit jaar officieel de diagnose, had wel voor mijn 18e Pfeiffer en dat is overgegaan in CVS dus geen idee hoe het dan zit := Heb de papieren al wel in mijn handen gehad en zelfs al een gedeelte ingevuld maar kwam er niet helemaal uit en toen is het eigenlijk blijven liggen

Ik heb nog geen diagnose.
Zoals zovelen.

Je wordt gekeurd door een arts en daarna eventueel een arbeidsdeskundige.
Het gaat erom wat je kan, niet welk naampje je hebt.
Langdurige ziekte is breed. Zelfs depressie en weet ikveel wat komt daardoor in aanmerking denk ik.

Ja toch?
Al begreep ik dat me/cvs -> moe lamlendig, wel een moeilijke is voor ze.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:25

Paula - jeetje wat een rotnacht zeg!! Gelukkig dat alle beesten nog heel zijn. Ik zou ook wel gaan liggen als ik jou was, denk dat je dan misschien wat duffer bent maar ook wel wat langer door kan nog vandaag.

Onweer was hier om 5 uur vanochtend, is een (of 2) keer goed ingeslagen vlakbij, het flitste ook enorm. Gelukkig was de stroom wel snel weer aan hier (ik had alle stekkers er al uitgehaald voor ik ging slapen, hoor de magnetron altijd piepen als de stroom eraf geweest is).

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:55

hier begon het al gister avond om 10 uur tis de hele nacht door gegaan echt niet normaal.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:49

Pffff, wat een sukkels daar bij de fitness/fysio :(
Ik kon gratis fysio'en en ineens kreeg ik een rekening en zeiden ze dat het niet meer vergoed werd, omdat ik nu fitnesste.
Ik kon het niet meer betalen, dus ben er mee gestopt.
Nu ben ik zojuist geweest, dat ik weer wilde gaan fitnessen omdat ik het nu kon betalen. Zeggen ze doodleuk dat ze het declareren als fysiotherapie en ik het dus weer vergoed krijg!
Heb ik daarvoor nu een half jaar thuis gezeten :(