Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:54

Hier gaat het redelijk. Dinsdag een hoofd in de staking, maar na een Imigran ging het wel weer. 't Is helaas de tijd van de maand, 't zal wel weer overwaaien.

Beterschap voor iedereen met een zeer hoofd.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:15

Phoeh, deze week gelukkig geen migraine gehad, vanochtend sollicitatiegesprek gehad, en ik hoop zooo dat ik aangenomen word. Is voor 27 uur in de week (3 dagen), dus dan kan ik het iets rustiger aan gaan doen, is ook beter voor de migraine....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:03

Sinds gister avond begint het hier weer een beetje te spoken, maar de migraine blijft uit, ben alleen wel wat wazig in mn hoofd, moeite met normale zinnen typen enzo, haha.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:11

joyce2 schreef:
Sinds gister avond begint het hier weer een beetje te spoken, maar de migraine blijft uit, ben alleen wel wat wazig in mn hoofd, moeite met normale zinnen typen enzo, haha.

Dat heb ik nu ook wel eens, dat je geen woorden kan vinden, en dat je armen het niet helemaal goed doen... En dan weet ik gewoon dat er weer een migraine bui aankomt ;(

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:40

Stille boel hier zeg, neem aan dat iedereen migraine-vrij is? Afgelopen vrijdag weer bij de migraine ''dokter'' (die helemaal geen dokter is, maar een drs....) geweest, en ik moet toch maar weer beginnen met 2xdaags 80 mg propanolol. En ik heb neusspray gekregen, had die drol een recept gemaakt, blijkt dat die neusspray voor eenmalig gebruik is, en dus krijg ik er maar eentje mee bij de apotheek... ;( En imigran 100 mg.... Ik word hier zo moe van. Op de vraag wat nu het verschil tussen al die triptanen is, krijg ik het antwoord dat ie dat ook niet weet, en dat het bij iedereen anders werkt.

Enn, ik krijg een MRI-scan. Hoe deden jullie dat met piercings? Ik heb er namelijk wel een aantal, en die kun je er niet even uithalen, want dan zit het gat dicht... Vind het trouwens helemaal niks, in zo'n benauwd ding, met veel geluid. Had al even terug gelezen, want anderen hier hebben t ook gehad...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:35

O, maar die moeten er wel uit denk ik hoor Farfalla. Ik moest ook alle sieraden af/uit doen. Dat ding is één grote magneet.

Vage dokter dat het niet klopte. Van die triptanen klopt eigenlijk wel, daar moet je maar net van uitdokteren welke er bij jou het beste helpt, er zijn veel verschillen in.

Hier een vaag hoofd, maar meer vermoeidheid dan migraine volgens mij. Steek achter m'n oog, maar toch anders. Hoop dat de Aleve zo helpt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:44

Ik loop ook alweer twee dagen met een wazig hoofd, overdag gaat het nog wel, maar 's avonds word ik niet goed en in bed krijg ik dan pas hoofdpijn, hopen dat het morgen weer over is, het is alleszins niet verschrikkelijk, ga dus ook geen medicatie nemen :)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:03

Piercings moeten echt uit hoor met een MRI...daar ontkom je niet aan.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:04

Pinacolada schreef:
Piercings moeten echt uit hoor met een MRI...daar ontkom je niet aan.

Ja dat snap ik, anders worden ze er wel uit getrokken #) Maar misschien wist iemand of er bijvoorbeeld plastic piercings te koop waren ofzo?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:23

Waar zitten de piercings en wat word er gescand? Dat maakt namelijk uit. Nederland is erg overdreven qua wat er niet in mag, maar in overleg is er veel mogelijk. In duitsland mag je namelijk gewoon je horloge omhouden, evenals je spijkerbroek.

Maar begrijp ik het goed dat je nu én een neusspray, en imigran hebt gekregen? Het feit dat de neusspray slechts voor 1malig gebruik is, roept bij mij het vermoeden op dat dat ook een triptaan is. Jouw vraag over het verschil tussen triptanen is ook bijna niet te beantwoorden, tenzij je chemicus of parmaceuticus bent. Ook verschil in werking is erg weinig over bekend. Het enige wat echt bekend is, is dat het ene middel bij de ene goed aanslaat, terwijl het bij de ander te weinig doet. Plus dat imigran het middel is wat het vaakste resultaat boekt. Meer zinnigs valt er eigenlijk niet over te zeggen.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:58

Lalidan schreef:
Waar zitten de piercings en wat word er gescand? Dat maakt namelijk uit. Nederland is erg overdreven qua wat er niet in mag, maar in overleg is er veel mogelijk. In duitsland mag je namelijk gewoon je horloge omhouden, evenals je spijkerbroek.

Maar begrijp ik het goed dat je nu én een neusspray, en imigran hebt gekregen? Het feit dat de neusspray slechts voor 1malig gebruik is, roept bij mij het vermoeden op dat dat ook een triptaan is. Jouw vraag over het verschil tussen triptanen is ook bijna niet te beantwoorden, tenzij je chemicus of parmaceuticus bent. Ook verschil in werking is erg weinig over bekend. Het enige wat echt bekend is, is dat het ene middel bij de ene goed aanslaat, terwijl het bij de ander te weinig doet. Plus dat imigran het middel is wat het vaakste resultaat boekt. Meer zinnigs valt er eigenlijk niet over te zeggen.

Nee, dat snap ik. Maar ik heb al gekeken, en de piercings die ik er nu in heb zitten zijn magnetisch. een magneetje blijft eraan vast zitten/trekt aan. Dus bij een MRI worden ze ook aangetrokken. Mijn hoofd word gescand, maar volgens de arts moet je er helemaal in.

En ik heb en de neusspray en de imigran gekregen. Imigran 50mg had ik al, maar die werkte niet afdoende, vandaar dat ik de imigran 100mg heb gekregen. Maar eerst moest ik dus de neusspray proberen, en dit is ook een sumatriptan ja. Maar het ging mij erom dat hij deed voorkomen alsof het een neusspray is voor vaker gebruik, dus net zo'n neusspray voor als je verkouden bent. Dit is dus niet zo, hij is voor eenmalig gebruik. Maar om te weten of iets echt goed werkt, moet je het vaker dan 1x kunnen proberen natuurlijk. En dat was mijn punt, en dat ik er nu dus van baal dat ik er maar 1 heb gekregen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:03

Ik lag er tot mijn middel in, ergens hier was ook iemand die er tot zijn knieën (geloof ik) inging. Als het om een navelpiercing gaat, zou ik gewoon met de afdeling radiologie bellen. Piercing in je gezicht word lastiger. Maar die gaatjes groeien toch niet in een kwartiertje dicht???

Je uitleg over de medicijnen is mij nu ook duidelijk, ik vond het al wat vreemd! Maar heeft de apotheek de arts niet opgebeld dan? Anders nog even contact opnemen met de apotheek of zij willen uitzoeken of het echt de bedoeling was dat je er maar 1 kreeg.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:09

Hier ook iemand met een half hoofd ... ;)

Het lijkt mij ook dat een piercing niet in een uur dicht zit. Ik doe 's nacht altijd mijn oorbellen uit en dan zitten de gaatjes in mijn oren de volgende dag ook niet dicht! ;)

Lijkt me niet fijn zo'n scan ...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:11

sommigen van mijn piercings gaan er al moeilijk in terug als ik ze er ruim 10 minuutjes uit heb... Toen ik nog carrouselwedstrijden reed moest ik mn piercings er ook uithalen en na een uur was het echt tot bloedens toe porren om die piercing er weer in te krijgen! Maar andere piercings kan ik er na een uur weer makkelijk in terug stoppen, dus het is denk ik per persoon en per piercing verschillend hoe snel ie dicht begint te gaan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:18

hier gelukkig geen aanvallen meer gehad...
overigens heb ik nu alleen nog een recept voor imgran neusspray 25 mg...die sprays zijn ook voor eenmalig gebruik en ik krijg er altijd 6 mee (nu dan...eerder veeeel meer)...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:45

ik krijg er ook altijd maar 6 mee! En een doosje zetpillen, dus kan meestal wel een paar maanden vooruit.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:48

joyce2 schreef:
ik krijg er ook altijd maar 6 mee! En een doosje zetpillen, dus kan meestal wel een paar maanden vooruit.

ik kan er nu ook maanden mee vooruit...maar er zijn tijden geweest dat ik er met 4 a 5 dagen al doorheen was...of soms nog eerder...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:51

Pff ja dan heb je wel meer nodig! In een slechte week heb ik 3x medicijnen nodig, maar nu heb ik afgelopen 2 weken pas 1x mn neusspray gebruikt. Dus het is ontzettend wisselend. Meestal kan ik 3 a 4 maanden vooruit met mn medicijnen (zetpillen + neusspray).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:58

joyce2 schreef:
Pff ja dan heb je wel meer nodig! In een slechte week heb ik 3x medicijnen nodig, maar nu heb ik afgelopen 2 weken pas 1x mn neusspray gebruikt. Dus het is ontzettend wisselend. Meestal kan ik 3 a 4 maanden vooruit met mn medicijnen (zetpillen + neusspray).

ik moet nu gewoon uitkijken of ze niet over de datum gaan...aangezien ik nog maar zoooo weinig aanvallen heb...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:14

Eigenlijk is dat wel heel luxe lammie! Super hoor, dat het zo goed met je gaat!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:47

Lalidan schreef:
Eigenlijk is dat wel heel luxe lammie! Super hoor, dat het zo goed met je gaat!

ja ik zie het ook echt als luxe...en ik merk nu ook, nu ik op mezelf woon, dat ik veel meer rust heb en krijg...
en ja als je 3 jaar lang met gigastressklachten rondloopt, is het ook niet zo gek dat je dan zoveel aanvallen en andere gekke dingen erbij hebt...ik liep uiteindelijk gewoon door met een burnout...terwijl ik eigenlijk niet meer kon...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:07

Fijn dat het zo goed gaat Lammie!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:36

ja daar ben ik ook blij mee....maar ik gun het jullie ook enorm...
ik weet namelijk ook hoe slopend het kan zijn om altijd maar die aanvallen te hebben...

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:02

* meldt zich ook...* Bij mij begon het rond mijn 20e, eerst een enkele opstoot, later volgden ze elkaar steeds sneller en heviger op. Lange zoektocht geweest naar de juiste dokter, de juiste medicijnen...

Momenteel neem ik dagelijks Emconcor en Depakine, en vitamine B om hun werking te versterken. Komt de aanval toch door, heb ik Imitrex spuitjes. Van de neuroloog kreeg ik een voorschrift mee om Maxalt en Almogran te proberen, zien of dat werkt.

En waar het van komt... geen idee. Mijn moeder heeft het, en een tante van haar ook. Ik heb inmiddels al artikels gelezen over verbanden met (te) weinig water drinken, zuivelprodukten,... Ik denk dat het een beetje persoon per persoon verschilt. Verder hou ik een hoofdpijndagboek bij, dat helpt een beetje om er een vaste lijn in te zien.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:42

Ik gebruik al jaren Zomig, kreeg ik deze week een rekening van het IZZ dat ik de medicijnen eerst uit eigen zak moet betalen tot mijn eigen risico op is van 165 euro. Hebben jullie dat ook ??