Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:05

Ik ga het vanavond ook meten met de stopwatch. Ben wel benieuwd al denk wel dat ik over de 7 minuten heen ga.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:06

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:06

MISTRAL94 schreef:
[
Maar ik neem aan dat jou ouders de rekening betalen en niet jij Vork

Ja, maar het is niet pedagogisch verantwoord je kinderen iets te verbieden wat je zelf wel doet Knipoog Dat zou net zoiets zijn als je kinderen met een sigaret in de mond vertellen dat ze vooral niet moeten gaan roken.
Als je regels instelt in je huis, moet je ze als ouders zijnde ook naleven.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:08

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:09

Is het pedagogisch verantwoord als je uit je huis gezet wordt omdat je de vaste lasten niet meer kunt betalen? Huilen van het lachen

Jeetje we kunnen alles erbij halen feit ligt er dat ouders opdraaien voor de vaste lasten die soms onnodig hoog kunnen zijn. Als je thuis woont heb je regeltjes, staan ze niet aan moet je op jezelf gaan wonen probleem opgelost. Kun je desnoods uren onder de douche gaan staan Vork

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:10

furious schreef:
Hoe weet je dan hoe het is als je een dag overslaat?

Ik vind 7 minuten ook kort om je haar en alles te wassen.

omdat ik vorige week anderhalve dag duurde voordat ik douchte, en dat was al vies Clown
(normaal douche ik in de ochtend maar had me verslapen dus werd het na het werk, wat een hel Clown )

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:12

2 minuten en 8 seconden voor 2x wassen en lichaam wassen Go jij! Go jij!

Das ziek....

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 19:15

zullen we wel even ontopic blijven a.u.b.?

*typ fout Gaaaap *
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 10-08-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:17

Online? Je bedoelt ontopic neem ik aan Tong uitsteken

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:19

@Sappos: nou, bij mij duurt t dan eerder 10x zolang... Huilen van het lachen

Ik zou (denk ik) zo vroeg van bed af gaan dat er nog niemand onder is. of mn haar 1x wassen, wat heus wel kan, want ik heb redelijk dik haar tot over mijn schouderbladen. of je kan jezelf leren om onder koud water te douchen Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:20

ik ben de hele dag al online, en omdat ik dat ben heb ik zo alleen al 7 minuten nodig om me tanden te poetsen ik vergas mezelf. door het bokken ben ik gewoon vergeten te poetsen ROFL

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:20

Wat wil je dat ik zeg...

Ja je kan prima douchen en 2x je haar wassen in 7 minuten (moet zeggen dat mijn haar tot mn schouders en flinterdun is)
of het fijn is is een ander verhaal. Scheren zul je waarschijnlijk droog moeten doen omdat dat vaak lang(er) kost.
Als je 1x in de 2 dagen doucht vind ik het niet meer dan logisch dat je ook gewoon 14 minuten eronder mag staan..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:21

verootjoo schreef:
MISTRAL94 schreef:
[
Maar ik neem aan dat jou ouders de rekening betalen en niet jij Vork

Ja, maar het is niet pedagogisch verantwoord je kinderen iets te verbieden wat je zelf wel doet Knipoog Dat zou net zoiets zijn als je kinderen met een sigaret in de mond vertellen dat ze vooral niet moeten gaan roken.
Als je regels instelt in je huis, moet je ze als ouders zijnde ook naleven.

Dan maar niet pedagogisch verantwoord. Ik rook, maar ik vertel mijn kinderen wel dat het slecht is. Nu douche ik niet lang, maar mijn kinderen zijn de baas niet in huis hoor, dat ben ik.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:58

Ielsje schreef:
PFF.... moet ik het voor je uitkauwen??

goed dan, omdat JIJ het niet wil begrijpen

volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Drinkwater
- Duizend liter water ( 1 m³) kost in Nederland 1,17 tot 2,00 euro oftewel 0,00117 - 0,00200 euro per liter
- gemiddeld verbruiken wij 124 liter water per dag...
- 124 * 0,002 * 365 = € 90,52 per jaar... DIT IS MINDER DAN 10 euro per maand!!!

De rest van het bedrag wat op je water rekening staat is rioolbelasting en dat soort sh1t. Dat betaal je per huishouden, ongeacht hoeveel water je gebruikt... DAAR kun je dus niet op bezuinigen!!
die 139 euro van jou zal dus ook voornamelijk bestaan uit belastingen die je hoe dan ook moet betalen. OOK als je 7 minuten ipv 15 minuten gaat douchen.

conclusie: ja water is goedkoop... De energie die je verbruikt om water te verwarmen daarentegen is NIET goedkoop..
Als de ouders zouden zeggen dat de TS minder moet douchen om het energieverbruik omlaag te brengen kan ik me daar volledig in vinden.
Echter als ze WATER als argument gaan gebruiken vind ik dat onzin!

10 euro per persoon per maand..
Als een gezin 5 mensen telt kom je gauw uit op 50 euro per maand per persoon.

En daarbij dan nog; hier wordt gesproken over gemiddeld waterverbruik dus er zijn zat mensen die vast 200 tot 300 liter per dag verbruiken, of mensen die maar 50 tot 90 liter gebruiken (ik noem maar wat)
Dat scheelt dan ook weer ENORM in waterprijs Knipoog

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:10

ja maar het gaat hier niet om de maandprijs in totaal, maar om de prijs van het douchen van 1 persoon Knipoog

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:11

je ouders zijn de baas, maar het is idd een beetje banketstaaf dat jij dan geen 14/15 minuten mag douche.
(het net even getest: ik heb haar tot op middel(tussen schouders/kont) en heb mijn haar 2 x gewassen*normaal 1 x*.
tussendoor heb k mijn haar een x gekamt ivm de knuppen, daarna lekker rustig afgespoelt en uiteraard mijn lijf, in totaal deed ik erover: 00:03:52:97(4 minuten dus)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:12

Ielsje schreef:
ja maar het gaat hier niet om de maandprijs in totaal, maar om de prijs van het douchen van 1 persoon Knipoog

Nou ik vind 10 euro al flink aan de prijs hoor Knipoog
Zeker als je veel langer doucht kost het veel meer Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:13

Ielsje schreef:

Het gaat hier helemaal niet om de prijs maar de ouders van TS willen het milieu sparen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:13

ik weet niet hoe lang ik ongeveer onder de Douche sta, maar schat 't ongeveer op 10 min (heb wel kort haar maar goed Bloos) maar 7 min moet denk ik zeker wel te lukken zijn, ok uitzonderingen zullen dr zeker zijn maar goed..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:17

Ben net terug van de camping op de Veluwe en daar mag je welgeteld zes minuten douchen voordat het ding uitgaat. Het kan hoor, het lukt echt, kwestie van goed plannen, alles goed klaarzetten, eerst je haar in de shampoo, dan de rest in de douchegel, haar uitspoelen, als de sodemieter crèmespoeling erin en dan alles uitspoelen. Ik had nog 14 seconden over. En kwam overspannen de douche uit, in plaats van lekker ontspannen. Huilen van het lachen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:20

Sientje schreef:
Ben net terug van de camping op de Veluwe en daar mag je welgeteld zes minuten douchen voordat het ding uitgaat. Het kan hoor, het lukt echt, kwestie van goed plannen, alles goed klaarzetten, eerst je haar in de shampoo, dan de rest in de douchegel, haar uitspoelen, als de sodemieter crèmespoeling erin en dan alles uitspoelen. Ik had nog 14 seconden over. En kwam overspannen de douche uit, in plaats van lekker ontspannen. Huilen van het lachen

ow dat komt mij bekend voor. Ik stond op een camping daar mocht je 6 minuten douche en daarna deed de douche het 15 minuten niet. Ik was hier alleen niet van op de hoogte dus stond daar met shampoo in mijn haar. Gelukkig was het hokje naast mij nog leeg om de shampoo er uit te spoelen.

Misschien is het wel dezelfde camping Clown

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:25

ik heb wel een andere manier om te douchen. de manier van hoe mijn vader dat vroeger moest.

De badkuip ( buiten) werd gevuld met warm water. de 1e had geluk, even badderen, zeep en dan klaar. en dan aankleden. nu waren ze met z'n 7, dus de laatste had pech, misschien wat koud water. en je kreeg maar 3 minuten, want er was nog meer te doen dan kinderen wassen. vroeger was dat niet anders. wees blij dat we nu luxe hebben van een douche. en dat er warm water uitkomt, je kan nu ook al de stralen veranderen. en temperatuur instellen met een thermostaat. wat een luxe. wees blij met die 7 minuten, want wij hebben tenminste schoon water. dat heef niet iedereen in deze wereld Knipoog

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:33

Misschien, is het een idee...

De ene dag in 7minuten je haren 2x wassen, en de andere dag je lichaam, (haren in een knot, klaar!) Dan heb je vast ook nog wel een x tijd om te scheren, de ene dag je oksels, andere dag snel 1 been, andere dag een ander been, en de andere dag de bikinilijn.. en zo het kringetje weer rond!

Vind het wel HEEL erg belachelijk hoor dit, zou mijn moeder meoten doen! Denk dat ik haar met kleren en al ofzo onder de koude douche zou zetten. Jemig zeg. Wie praten je ouders deze onzin in?

Ik zal vanavond wel even checken hoelang ik erover doe en ik weet zéker dat het me niet lukt in 7minuten. Mijn ritme volgt wel, haren nat, shampoo in, shampoo uit, crémespoeling in, KRAAN UIT!!!! Lichaam wassen, dan gezicht meteen erachteraan, KRAAN AAN!!!! alles eraf zsm (crémespoeling gaat alleen niet zo snel eruit,) en dan klaar!

*Offtopic; bedenk me ineens dat ik toch best milieubewust ben om de kraan tussendoor uit te zetten, of niet? Clown

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:47

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt