Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:[
Maar ik neem aan dat jou ouders de rekening betalen en niet jij
furious schreef:Hoe weet je dan hoe het is als je een dag overslaat?
Ik vind 7 minuten ook kort om je haar en alles te wassen.
verootjoo schreef:MISTRAL94 schreef:[
Maar ik neem aan dat jou ouders de rekening betalen en niet jij
Ja, maar het is niet pedagogisch verantwoord je kinderen iets te verbieden wat je zelf wel doetDat zou net zoiets zijn als je kinderen met een sigaret in de mond vertellen dat ze vooral niet moeten gaan roken.
Als je regels instelt in je huis, moet je ze als ouders zijnde ook naleven.
Ielsje schreef:PFF.... moet ik het voor je uitkauwen??
goed dan, omdat JIJ het niet wil begrijpen
volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Drinkwater
- Duizend liter water ( 1 m³) kost in Nederland 1,17 tot 2,00 euro oftewel 0,00117 - 0,00200 euro per liter
- gemiddeld verbruiken wij 124 liter water per dag...
- 124 * 0,002 * 365 = € 90,52 per jaar... DIT IS MINDER DAN 10 euro per maand!!!
De rest van het bedrag wat op je water rekening staat is rioolbelasting en dat soort sh1t. Dat betaal je per huishouden, ongeacht hoeveel water je gebruikt... DAAR kun je dus niet op bezuinigen!!
die 139 euro van jou zal dus ook voornamelijk bestaan uit belastingen die je hoe dan ook moet betalen. OOK als je 7 minuten ipv 15 minuten gaat douchen.
conclusie: ja water is goedkoop... De energie die je verbruikt om water te verwarmen daarentegen is NIET goedkoop..
Als de ouders zouden zeggen dat de TS minder moet douchen om het energieverbruik omlaag te brengen kan ik me daar volledig in vinden.
Echter als ze WATER als argument gaan gebruiken vind ik dat onzin!
Ielsje schreef:ja maar het gaat hier niet om de maandprijs in totaal, maar om de prijs van het douchen van 1 persoon
Ielsje schreef:ja maar het gaat hier niet om de maandprijs in totaal, maar om de prijs van het douchen van 1 persoon
Sientje schreef:Ben net terug van de camping op de Veluwe en daar mag je welgeteld zes minuten douchen voordat het ding uitgaat. Het kan hoor, het lukt echt, kwestie van goed plannen, alles goed klaarzetten, eerst je haar in de shampoo, dan de rest in de douchegel, haar uitspoelen, als de sodemieter crèmespoeling erin en dan alles uitspoelen. Ik had nog 14 seconden over. En kwam overspannen de douche uit, in plaats van lekker ontspannen.