Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:17

Ik ben ook bang om te spugen, maar heb gelukkig nooit of zelden last van misselijkheid door PDS.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:45

_Micha_ schreef:
Ja dat klopt wel, maar ik ben er gewoon báng voor. Omdat ik het zo vreselijk vind, ik kan er ook echt niet tegen als iemand anders moet overgeven. Of alleen maar zegt dat ie dat misschien moet Nagelbijten / Gniffelen

Liever de hele nacht buikpijn dan 1 x overgeven. Scheve mond

Ja, ik heb hetzelfde, ik heb dan ook emetofobie. Ik word werkelijk PANISH van misselijke mensen of als ik het zelf ben. Dan lig ik een hele nacht te trillen en te spoken Nagelbijten / Gniffelen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:03

oh nee, vind overgeven heerlijk geworden, ik kan die misselijkheid niet aan, ik word daarbij ook helemaal bleek en bezweet, ik weet echt neit waar ik het zoeken moet. Ben dan echt heel naar.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:03

Ik had heel veel last van misselijkheid. Maar niet van spugen. Gelukkig, want overgeven vind ik echt walgelijk.
Ik heb hier een periode domperidon voor gekregen, helaas sloeg dit niet aan. Toen kreeg ik een ander middel, weet even de naam niet meer. Maar daar werd ik echt ziek van, dus gauw gestopt.
Momenteel gebruik ik echt helemaal niets meer. Heb niets tegen de krampen gehad. Vezels (Metamucil) heb ik ook geen echte voordelen van gezien, dus ben ik ook mee gestopt.
Eigenlijk leef ik alweer een jaar of 3 zonder iets van medicijnen.
En het bevalt meestal redelijk. Tot ik weer echt een paar dagen geen kant op kan vanwege de pijn. Verder tussendoor wel geregeld lichte buikpijn, maar echt heftige aanvallen is vaak beperkt tot een paar dagen. En dan weer even rustig.
Helaas speelt de vermoeidheid momenteel wel weer behoorlijk op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:05

Domperidon werkt bij mij wel. Eigenlijk vind ik overgeven nooit zo vreselijk op het moment zelf, maar die momenten daarvoor, de misselijkheid, niet weten wat er gaat gebeuren... dat je dan gaat zweten en hyperventileren, en dat alles zwart wordt voor je ogen en je het gevoel hebt flauw te vallen. Dat is zo erg Nagelbijten / Gniffelen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:02

precies, daarom hou ik van overgeven Haha!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:20

Ik blijf er bij is vind het echt vreselijk Nagelbijten / Gniffelen ook het overgeven zelf Ja
Dat gevoel, echt Scheve mond

Ik heb vandaag les gehad omdat ik niet zo veel last van m'n blaas had. Nu ben ik net thuis heb ik weer ontzettende last Scheve mond

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:34

Ach gut stertke ermee hee

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:39

Dankje, Lachen
Wat heb jij trouwens prachtige hafjes, Ja
Rijd je er ook wedstrijden mee ofzo?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:01

Inderdaad mooie hafjes en ik herken de Utrechtse Manege heb daar een aantal jaren terug een cursus 'groom' gedaan Tong uitsteken

offtopic Schijnheilig

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 23:04

Ach, ik vind dat wij best een beetje offtopic mogen Ja toch? Haha!

Pff heb beetje ruzie met vriendje en hij wil dan altijd ff niet praten, en moet 'm ff in z'n sop latne gaar koken. Maar dan ga ik me druk maken om niets. En krijg ik weer buikpijn -_-
Alsvast op de vraag of ik niet moe word van mezelf: Jawel dat word ik wel.. ontzettend zelfs

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:06

Nog iemand meld zich aan Lachen

Was eerst ook bang om nieuwe dingen te doen, heb nu door dat ik me niet te erg moet opfokken, en als ik dat wel doe gewoon heengaan dan is mijn buikpijn zo voorbij Haha! en als ik dan thuiskom heb je feest op de wc! Nagelbijten / Gniffelen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:49

Ik ben niet meer vaak misselijk gelukkig. Ik hoef bijna nooit over te geven, helaas. Ik geef dan gewoon het liefst over in plaats van dat misselijke gevoel de hele tijd.

Micha.. mijn vriend doet dat ook zo...maar ik loop er altijd net zo lang achteraan tot dat het uitgepraat is. En ondertussen maar zeggen: je moet gewoon praten anders krijg ik buikpijn ahhaha lekker ego..maar goed.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:56

Haha ja zo ben ik dan ook, ik roep dan ook steeds je moet praten anders krijg ik buikpijn Huilen van het lachen
Maar ik had gister niet de mogelijkheid om naar hem toe te gaan, en via sms en telefoon kan ie gewoon niet reageren. Huilen van het lachen
Maaar het is weer goed Clown
Mannen..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:57

Oh trouwens ik zie dat jij SPH studeert, kan je me wat vertellen over de opleiding zélf en hoe jou ervaringen ermeer zijn? En op welke opleiding je het doet?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:26

komtie ff in pb dan Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 22:51

Dankje, je hebt weer pbtje terug Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:56

Hallo, hoe istie met jullie?

ik heb vanochtend een lactose intollerantie test gedaan, maar kwam niks uit... dus alles wijst erop dat ik 'gewoon' een spastische darm heb Boos! echt zo vervelend....
maargoed, merk dat ik op bepaalde melkproducten sterk reageer, maar ook op heel kruidige dingen en pasta's...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:23

Ah das vervelend Kytha,
Ik moet even zeuren hier..
Ik heb een mindere week.
Moet deze week voor mn werk 2x uit eten.. De rest van de wereld vindt dit leuk maar met die darmen...
Vanavond weer bij het pannenkoekenhuis ..en deze week al 1x eerder bij het wokrestaurant..
Nou ja. dan weten jullie het wel!
Het weekend zal wel beroerd zijn..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:28

Die lactose-test heb ik ook gehad. Had in een paar weken tijd een aantal testen, werd er niet goed van Misselijk
Pannenkoeken kan ik wel hebben, wokken is denk ik wat minder...

Ik reageer ook op melkproducten Kytha maar dat is ook 1 kwaal waar veel mensen met PDS last van hebben. Na een slok melk moet ik echt niet gaan winkelen ofzo

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 09:19

Heey jongens, haha volgens mij is het massale buikpijn week Clown
Heb gisternacht weer ontzettende buikpijn gehad Scheve mond
En lactose is idd niet zo goed voor de meeste PDS-ers. Voor mijzelf ook niet maar blijkt nu het enigste wat ik sochtens wegkrijg melk met cornflakes te zijn Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:01

Ik heb momenteel ook ontzettende buikpijn maar dat heeft ergens anders mee te maken Clown

Melkproducten verdraag ik nog wel redelijk, mits ze mager zijn Ja

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:09

Def; ik heb er ook zo'n hekel aan om uit eten te gaan, dan zit ik 's avonds toch weer op de wc Scheve mond heel gezellig.... Boos!

cyntje; idd een vieze test.. zo'n vies drankje..
gaat het bij jou al beter? ivm die medicijnen die je niet meer mag slikken vanwege je zwangerschap?

Bij mij is het vooral bij melkproducten als ik me toch al wat minder voel, dan reageer ik er veel sterker op.
Zag een stukje terug wat over venkelthee; ik drink speciale thee voor de spijsvertering, met venkelzaad en mint, dan werkt bij mij gelukkig heel goed.. verder slik ik ook wel rennie deflatine, als ik heel veel last heb van opgeblazen gevoel en winderigheid, maar dat is vooral in combinatie met stress

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:50

Het was voor mij ook een mindere week...

Werd laatst 's nachts wakker van de pijn... een half uur op de wc met gigantische pijn... Echt alles kwam eruit... Toen kon ik eindelijk weer op bed... Damn, je huilt dan niet, maar van de pijn stromen gewoon de tranen over mn wangen... Echt heel stom eigenlijk...

Heb sowieso een poedersuiker... Begin echt te beseffen dat ik na ruim 3,5 jaar alleen ben... en daar kan ik dus gewoon niet mee omgaan... Vooral 's avonds, ik ga er gewoon aan kapot.. Daardoor heb ik ook weer meer buikpijn.. Dus het gaat wel lekker zo Verdrietig

Ik ga nu even naar een vriendin van me, even afleiding Lachen

Jullie ook allemaal succes en hoop dat jullie buiken even goed gezind zijn Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:00

Aaaai... straks darmproblemen moest ik nog van Bussum naar Deest in de auto... dus dik een uur rijden Scheve mond
Veel gerommel maar gelukkig geen acute stop hoeven maken,... daar maak ik me dan ook zooooo druk om Verward