Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:14

Ik werk in de zorg en kan niet altijd mijn rust nemen als ik wil.
Misschien had ik wel wat langer thuis moeten blijven Nijn maar ik kon mijn collega`s niet in de steek laten,er is `s zomers al bijna geen personeel te krijgen.(en ik dacht dat het wel ging)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:56

crossmonster schreef:
Kom mensen in dit topic gaat het over onze pijntjes, niet over de wijze van rijden.

Je kunt niet over een kam scheren dat iedereen gebaat is bij klassiek rijden.
Tegenwoordig is paardrijdendnederland (te) groot, en zijn er verschillende stromingen, zo is een ieder gebaat bij een ander soort van rijden.

Ik heb zelf , vroegah, deurne gedaan en ik heb voornamelijk op spring en handelsstallen gewerkt.
De engelse , normale manier, bevalt mij het beste , en geloof me ik heb veel manieren gezien en ervaren.

Dit is voor mij een prettige wijze, zo geef ik ook les en hierbij voel ik me prettig.

Een ander voelt zich prettiger bij klassiek, of bij western etc etc.

Western kan overigens ook prettiger zijn voor mensen met veel pijn,omdat je daarbij helemaal geen druk op de teugels hebt.
Bij engels rijden wil je juist druk in de hand,omdat je die verbinding nodig hebt voor de dresuuroefeningen Knipoog

Ik ga mee in de western Knipoog ik kan nu niet meer rijden, althans heb niet de behoefte om Engels te gaan rijden, daar ik zoveel last heb van mijn handen\knieën etc. Zit nu ook in mijn rug.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:58

Maar ik kan juist niet doorzitten,dan krijg ik last.Dus westernrijden zou niets voor mij zijn waarschijnlijk.

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:06

Ook met 2 kleine kinderen is het lastig om op gezette tijden je rust te nemen. Daar gaat het bij mij ook meestal mis... Op een gegeven moment kan ik dan niet meer, en komt er helemaal niets meer uit me. Regelmaat is zo lastig! Terwijl dat juist wel heel goed zou zijn.
En als ik dan ook nog mijn hoofd kan legen af en toe, en structureel ga zwemmen ofzo, dan raak ik misschien ooit nog wel eens enigszins klachtenvrij...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:21

Zwemmen doe ik ook, donderdag ochtend met mn pa, baantje trekken. In het begin dood vermoeiden en het voelt echt niet lekker. Maar ben nu aardig op weg en vind het heerijk worden nu Knipoog
Kan het straks alleen niet meer doen, of dan moet het wel zo vroeg, van half 7 t/m half 8.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 07:50

Conditie is idd heel belangrijk Knipoog

Natuurlijk moet je je grens niet te vaak overschrijden, maar gezien deze ziekte voornamelijk psychisch geleid word, en er geen schade optreed bij overbelasten, kun je mi, beter je conditie hoog blijven houden.

Als je bij elk pijntje denkt oh ik doe te veel .. en je gaat steeds meer "rusten" word je lichaam lui en ga je je ook slechter voelen.

Ook zorgen dat je gezond eet om het goed te kunnen volhouden

*vloekt* ik knoei brinta in mijn toetsenbord Grmblll

Natuurlijk heb ook ik dagelijks pijn, maar deze word zeer zeker niet minder als ik veel doe rusten.
Juist door lekker bezig te zijn, ik heb een groot huis om bij te houden , 9 katten die dagelijks alles vies maken. 4 paarden die om aandacht en verzorging vragen. En een drukke baan ..
*waarom zijn de dagen niet langer??*

Haha!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:15

Ik werk al jaren met pijn en laat me ook niet snel kennen maar de laatste tijd krijg ik er wel moeite mee.Ik kan dan ook niet tegen mensen die voor ieder wissewasje thuis blijven.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:17

Nee precies,als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan zulke mensen Lips are sealed

Mensen die liegen daar heb ik de meeste hekel aan, mensen die stelen ook natuurlijk Clown

maar op een goede derde plek staan hypochonders Knipoog Tong uitsteken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:03

Ik vraag me dat dus ook af. Waarom duurt de dag geen 48 uur? Zou ik lekker het dubbele langer kunnen slapen, ben nu doodmoe. Worden jullie trouwens sneller blauw als je je stoot?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 05:04

Ik heb geen idee, ik werk met varkens Clown
Dus heb altijd blauwe plekken Haha!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:14

purny schreef:
Worden jullie trouwens sneller blauw als je je stoot?

Ik heb de laatste tijd regelmatig blauwe plekken waarvan ik niet weet hoe ze ontstaan zijn.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:30

taverno schreef:
purny schreef:
Worden jullie trouwens sneller blauw als je je stoot?

Ik heb de laatste tijd regelmatig blauwe plekken waarvan ik niet weet hoe ze ontstaan zijn.

Ja ik heb ook vaak mysterieuse blauwe plekken Rolleyes

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:48

Nou ik word niet zo snel blauw (gelukkig) maar het minste of geringste tikje blijf ik nog wel even voelen!
en dan ben ik nou niet bepaald een softie..
Ben net wakker maar heb nogal pijn aan de buitenkant van mijn bovenbenen, alsof ik klem heb gezeten.. Verward
Zal dokter zo ff bellen, slapen wil ook niet meer door de pijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:05

Citaat:
Nou ik word niet zo snel blauw (gelukkig) maar het minste of geringste tikje blijf ik nog wel even voelen!

Hier eender. Ik word ook niet snel blauw, maar kan iets wel dagen blijven voelen.
Met de hond stoeien bijvoorbeeld is een drama, als ze me maar per ongeluk aanstoot doet het al zeer Bloos

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:04

Ik had vandaag wel veel pijn in mijn bovenarm en voeten/enkels ,wilde na mijn werk toch wel even rijden om uit te waaien maar zit het nu wel een beetje te bezuren.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:42

hmmmm ik heb al 5 weken last van een ontsteking in mijn linkerhand/duim en word vandaag ingespoten Verdrietig ....... auwie.....

was trouwens voor het eerst dat ik een ontsteking heb in mijn hand (en die maar niet over wil gaan)

ik word volgens mij touwens niet sneller blauw dan een ander....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:34

Sterkte, ik heb eindelijk volgende week mijn afspraak bij de Orthopeed in het ziekenhuis voor mijn meniscus. Verder veel last van mijn knieën en schouder.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:39

dankjewel,
de prik zelf viel me mee, maar de pijn nu!!!!!! j*zus mina........ het kan 1 tot 2 dagen erger zijn, nou dat voel ik zeg maar wel........

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:51

Oei, ik heb ooit zo'n prik in mijn schouder gehad.... bijzonder pijnlijk!!!

Ik heb vandaag zitten playstationen (nieuw werkwoord Haha! ), au au

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:45

Paar dagen vakantie gevierd in een koud en nat houtenhuisje Sigaar

Maar idd, ik heb snel (als iemand me aantikt) dat het voelt alsof er een blauwe plek zit, dat blijft een paar dagen zonder dat er iets te zien is.
Maar ook blauwe plekken heb ik aardig snel.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 07:58

Wat is het rustig hier,gaat het zo goed met de FM mensen? Knipoog
Gisteren heb ik weer een wat langere rit gemaakt en moet het nu gelijk bezuren.Ik heb nu veel last van heup en handen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:26

Ik meld me ook, ergens in het vorige topic heb ik me ook gemeld...

Ik ben nu 16 jaar, en al sinds mn 12e echt veel klachten, daarvoor kan ik me ook al goed herinneren dat ik vaaak bij de dokter ben geweest voor zere knieen polsen etc.

Ik heb het vooral in mn handen/ellebogen/nek, en m'n knieen/enkels... Heb het stempeltje fibro gekregen van mn huisarts, die wil me niet naar de reumatoloog doorsturen. Wel bloedtesten gehad voor reuma, was toen niet te vinden.

Echt al tig therapieen gehad, osteopathie, fysio, orthomoleculair, homeopatie, acupuntuur... Helaas is het een familiekwaaltje en zal ik er gewoon mee moeten leren leven. Bijna alle vrouwen aan mn moeders kant hebben reumatische klachten. Kan me in veel van de verhalen hier vinden..... Ook ik heb moeilijke darmen, melk en gluten verdraag ik oa niet altijd even goed. Op mn 13e werd de ziekte van pfeiffer geconstateerd, en die is eigenlijk ook nooit meer helemaal weggegaan.

Heb veel slaap nodig, zit nog op school en werk in de horeca als bijbaantje, maar als ik 4 dagen van 12 uur gemaakt heb met een drukke vakantieweek, heb ik eigenlijk 2 weken nodig om echt bij te komen.....

Wat mij erg goed helpt is toch wel een beetje een dieet te volgen. Niet te veel suikers/alcohol/cafeine(mede voor mn lever, als die goed blijft functioneren heb ik minder darmklachten), veeel water drinken en vegetarisch eten. Wel veel vis/visolietabletten. Ook slik ik cell salts.(http://www.celzouten.nl/) Paardrijden krijg ik vooral veel last van mn knieen, en armen/polsen, voorlopig staat dat ook op een laag pitje.. zit er wel aan te denken om binnenkort yoga te gaan doen, of naar de sportschool, daar bieden ze pilates aan(dat lijkt me ook goed!) en zoiezo dan ook conditioneel weer aan de slag. Probeer nu af&toe te gaan hardlopen met een vriendin maar komt er ook steeds niet van....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:38

taverno schreef:
Wat is het rustig hier,gaat het zo goed met de FM mensen? Knipoog
Gisteren heb ik weer een wat langere rit gemaakt en moet het nu gelijk bezuren.Ik heb nu veel last van heup en handen.

Nou, viel me ook al op dat het hier zo rustig was....

Ik ben weer begonnen met werken na 7 vrije weken, moet zeggen dat ik dat ook wel weer merk meteen. Maar goed, het is niet anders helaas.

MyrtheJ, ik moet het idd ook zonder suiker, caffeine en alcohol doen. Helaas schieten de suiker en alcohol er nog wel eens bij in (een wijntje in het weekend is toch wel erg lekker Haha! ), maar ik probeer er toch wel op te letten.

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:32

Zijn jullie daarvoor bij een dietiste geweest? Ik heb er wel eens over zitten bomen of een aangepast dieet ook niet zou kunnen helpen. Zeker het beperken van suiker en caffeine, dat is niet bepaald bevorderlijk lijkt mij. Het is me alleen nog niet gelukt om er vanaf te blijven... Ik moet zeggen dat een rood wijntje 's avonds voor het slapen mij wel doet ontspannen. Maar als ik er dan eens 'per ongeluk' 5 (dat is toch niet buitensporig veel?) neem dan ben ik de volgende dag meteen echt ziek (giga hoofdpijn en spugen) Ziek !

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:54

Ik heb als ik alcohol drink ook standaard de volgende dag(en) last van mn spijsvertering.. al moet ik zeggen dat ik ook wel van een wijntje houd hoor Bloos . Maar zelfs van 1 glas gaat het niet altijd goed.
Ik ben er voor bij een orthomoleculair geweest, wel een soort dietiste dus. Ook champions etc kan ik niet eten.