Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:Kom mensen in dit topic gaat het over onze pijntjes, niet over de wijze van rijden.
Je kunt niet over een kam scheren dat iedereen gebaat is bij klassiek rijden.
Tegenwoordig is paardrijdendnederland (te) groot, en zijn er verschillende stromingen, zo is een ieder gebaat bij een ander soort van rijden.
Ik heb zelf , vroegah, deurne gedaan en ik heb voornamelijk op spring en handelsstallen gewerkt.
De engelse , normale manier, bevalt mij het beste , en geloof me ik heb veel manieren gezien en ervaren.
Dit is voor mij een prettige wijze, zo geef ik ook les en hierbij voel ik me prettig.
Een ander voelt zich prettiger bij klassiek, of bij western etc etc.
Western kan overigens ook prettiger zijn voor mensen met veel pijn,omdat je daarbij helemaal geen druk op de teugels hebt.
Bij engels rijden wil je juist druk in de hand,omdat je die verbinding nodig hebt voor de dresuuroefeningen
purny schreef:Worden jullie trouwens sneller blauw als je je stoot?
taverno schreef:purny schreef:Worden jullie trouwens sneller blauw als je je stoot?
Ik heb de laatste tijd regelmatig blauwe plekken waarvan ik niet weet hoe ze ontstaan zijn.
Citaat:Nou ik word niet zo snel blauw (gelukkig) maar het minste of geringste tikje blijf ik nog wel even voelen!
taverno schreef:Wat is het rustig hier,gaat het zo goed met de FM mensen?![]()
Gisteren heb ik weer een wat langere rit gemaakt en moet het nu gelijk bezuren.Ik heb nu veel last van heup en handen.