[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:25

Ik ben nu aan mijn tweede strip van mijn pil bezig. Ben sinds gisteren ineens ongesteld terwijl ik nog 8 pillen moet nemen voor mijn stopweek Verward Ik wilde eigenlijk na mijn tweede stopweek naar de dokter gaan om te beslissen of deze pil goed was voor mij of niet, maar nu weet ik het niet?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:44

Dan heb je wrs gewoon een doorbraakbloeding, ik zou als ik jou was gewoon doorslikken en dan met de dokter bespreken hoe of wat.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:05

Wendy15 schreef:
Maar die ring is toch glad, hoe maakt die wondjes dan?
Wij gebruiken naast de nuva ring ook nog condoom, willen bij de 2e ring zonder gaan doen, omdat ik me er dan prettiger bij voel omdat het dan 'zeker weten' veilig is Lachen

Ik weet niet hoe het komt, mijn vriend is nogal groot geschapen? Clown
Pff, toen ik mijn pil nam gebruikte we ook altijd een condoom, gisteren voor de eerste keer zonder maar ik voel me er achteraf zo ongemakkelijk bij Sigaar Maarja een vriendin van mij gebruikt nooit condoom en die is nog steeds niet zwanger Haha! En de nuvaring is toch even veilig als de pil dacht ik?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:14

hoi, kheb ff een vraag.
Ik heb de pil een week langer door geslikt omdat ik op vakantie was.
maar nu hoorde ik dat ik niet 1 week van de 2e strip moeten nemen maar gewoon de hele strip.
Ik heb dus 1 hele strip en van strip 2 een week.
Snappen jullie het nog ?
Kan dit kwaad?
Ik ben nog niet ongesteld, maar hoorde dat het langer duurde omdat ik em een week langer heb geslikt
hoop dat jullie ht nog snappen

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:22

WinSel: Normaal kan dat niet kwaad hoor! Zolang je maar minstens 21 dagen de pil slikt. Stopweek mag niet langer of korter als 7 dagen zijn. Lachen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:47

oke bedankt
word ik nog wel ongesteld of helemaal niet ?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:52

Normaal wel hoor, ik werd in ieder geval wel ongesteld Lachen Maar elke vrouw is anders..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:00

maar ik heb nu nog 2 week op die nieuwe strip zitten, moet ik dan gewoon die slikken en dan weer stoppen of weer een week van die andere strip extra ?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:31

Je moet altijd zorgen dat je minstens 21 dagen je pil slikt.
Of was dat je vraag niet? Haha!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:43

ja dat was mijn vraag, maar ik heb dus op de ene strip nog 14 dagen staan, dus dan moe tik weer een week extra van die andere strip nemen.
toch ?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:37

Inderdaad! Lachen Of je kan die strip met de veertien dagen gebruiken als reservestrip..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:45

hee slim Tong uitsteken
dan doe ik dat...
bedankt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:32

Evantia schreef:
Pff, toen ik mijn pil nam gebruikte we ook altijd een condoom, gisteren voor de eerste keer zonder maar ik voel me er achteraf zo ongemakkelijk bij Sigaar Maarja een vriendin van mij gebruikt nooit condoom en die is nog steeds niet zwanger Haha! En de nuvaring is toch even veilig als de pil dacht ik?

Ik voelde die nuvaring na een tijdje altijd zitten in een bepaald standje en laat dat nou net het favo standje van mijn vriendje zijn Clown Haha! Toen was het rap gedaan met dat ding, anders was ik erg tevreden over!

Ben blij dat ik de draadjes van mijn spiraal mag voelen,w as wel even schrikken Haha! Vriend heeft hem nog niet gevoeld.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 14:08

Nou gister de mirena laten zetten bij de gyn. En het is goed gegaan, hij zit en over 6 weken moet ik terug voor een controle.
ik heb wel heel veel last van buikpijn trouwens.. echt beroerd Haha!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:22

poes schreef:
Evantia schreef:

Ik voelde die nuvaring na een tijdje altijd zitten in een bepaald standje en laat dat nou net het favo standje van mijn vriendje zijn Clown Haha! Toen was het rap gedaan met dat ding, anders was ik erg tevreden over!

Als ik bovenop hem zit voelt ie de nuvaring altijd *LOL* Dan halen we de ring er even uit...
Pff, ik zou ook graag een spiraaltje maar de dokter zei me dat ik daar nog jong voor was en als je nog niet zwanger bent geweest is het nogal wringen voor de gyn. Haha!

Leuk Marchador! Toch die stap gezet, goed zo Knipoog Heb je trouwens op voorhand pijnstillers ingenomen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:48

Ja ik heb wel ibuprofen weer ingenomen.
En Evantia, ik ben ook nog niet zwanger geweest hoor *LOL* en de gyn kon hem heel makkelijk zetten zei hij. Hoe oud ben je als ik vragen mag?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:47

Ik was ook nog niet zwanger geweest, en het viel me hartstikke mee, ben er zo blij mee (al was ik wel erg geschrokken toen ik die touwtjes voelde laatst Clown )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:15

Dat touwtje voel ik trouwens niet, daar schrok ik wel van, maar daarnaast vond ik de mirena niet in mijn broek ofzo Clown Dus zal hij er nog wel inzitten Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:59

Ja het zit wel diep hoor Haha!

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:36

WinSel schreef:
hoi, kheb ff een vraag.
Ik heb de pil een week langer door geslikt omdat ik op vakantie was.
maar nu hoorde ik dat ik niet 1 week van de 2e strip moeten nemen maar gewoon de hele strip.
Ik heb dus 1 hele strip en van strip 2 een week.
Snappen jullie het nog ?
Kan dit kwaad?
Ik ben nog niet ongesteld, maar hoorde dat het langer duurde omdat ik em een week langer heb geslikt
hoop dat jullie ht nog snappen

Het kan opzich geen kwaad, maar het is wel altijd beter als je doorslikt om de hele strip door te slikken.
Handig voor jezelf zodat je niet allemaal halve strips hebt liggen en beter voor je lichaam.
Ook ben je niet beschermt tegen evt. zwangerschap als je halverwege de strip stopt.

Ik heb zelf ook een keer gedaan wat jij nu hebt gedaan en ben daar een week goed ziek van geweest.
Iedereen reageert er anders op hoor, maar het is niet echt goed voor je lichaam.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:57

Het maakt niets uit hoelang je doorslikt. Een hele strip doorslikken is niet beter voor je lichaam, dat maakt niets uit. Met doorslikken wordt bedoeld dat je na een volle strip te hebben geslikt geen stopweek houdt maar gewoon begint aan een nieuwe strip. Deze 2e strip hoef je dan dus niet af te maken als je een stopweek wilt inlassen kan dit gewoon.

Als je na deze stopweek begint moet je weer een complete pilstrip slikken voordat je een stopweek kunt inlassen. Je kunt dus niet het restant van de aangebroken strip slikken en daarna alweer stoppen. In dat geval ben je niet meer beschermd en je lichaam zal het niet op prijs stellen.

Aangebroken strips kun je het beste gebruiken als resererve of als doorslik-strips.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:21

Nou mijn lichaam reageert anders een stuk beter op 6 weken slikken dan op 4 hoor Huilen van het lachen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:25

Dat kan, maar dat is persoonsgebonden Knipoog Miijn lichaam reageerde het best als ik gewoon het hele jaar door doorslikte en nooit een stopweek hield bijvoorbeeld.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:17

Dat ontken ik toch ook niet, dat staat letterlijk in mijn post.

Citaat:
Ik heb zelf ook een keer gedaan wat jij nu hebt gedaan en ben daar een week goed ziek van geweest.
Iedereen reageert er anders op hoor, maar het is niet echt goed voor je lichaam.

Edit, het is ook afhankelijk van welke pil je hebt. De ene pil kan en mag je zonder problemen doorslikken, terwijl dat bij een andere pil misschien wel niet mag omdat er andere stoffen inzitten.
Het beste kan je de pil gewoon slikken zoals op de bijsluiter aangegeven staat en niet gaan kl.ten met halve strips e.d.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:34

Zoals jij het schreef suggereerde je dat doorslikken niet goed voor je lichaam is. Daar reageerde ik op.

Slikken volgens de bijsluiter is ook iets waar ik niet helemaal achtersta maar dat is meer persoonlijk. De stopweek is uitgevonden door de makers van de pil zodat vrouwen er een "natuurlijker" gevoel van kregen. Het is echter totaal overbodig en slaat nergens op omdat je niet echt ongesteld wordt. Maar goed dat is een heeeel ander verhaal Lachen