medicatie voor een ''goed gevoel''..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: medicatie voor een ''goed gevoel''..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:27

Medicatie voor een goed gevoel geeft alleen dat gevoel zo lang je de pillen blijft slikken.Als je stopt wat gebeurd er dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:33

marleen_usar schreef:
Sint janskruid zorgd er voor dat je je zelf blijft,van reguliere medicatie wordt je vaak duf.

Waarom kan alleen Sint Janskruid dat, maar reguliere medicatie niet? Is het gebruiken van een middel als Sint Janskruid, zelfs al is het dan verkrijgbaar bij de drogist, niet net zo goed symptoombestrijding?
En als een middel WEL nuttig kan zijn, waarom dan Sint Janskruid wel en reguliere medicatie per definitie niet?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:41

Ik slik Fluvoxaminemaleaat. Heb hiervoor nog wat anders gehad, vraag me niet meer hoe het heet, maar dat werkte niet. Slik 150 mg per dag, en als ik het niet slik, merk je het gelijk. Stuk neerslachtiger, en zal niet uit bed komen, en erger me rot aan het leven, en vraag me af wat ik nog te doen heb hier.
Als ik ze wel slik, is dit stukken minder. Niet weg, maar wel minder. Hoewel de werkign minder begint te worden. Slik het nu al ruim 2,5 jaar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:41

Shadow chemische medicijnen zijn gewoon veel sterker dan homeopatische, dus daarom is het versuffende effect ook groter.
Je kan ze daarom ook niet vergelijken met elkaar persoonlijk werd ik niet warm of koud van St. Janskruid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:47

Chiqa schreef:
Shadow chemische medicijnen zijn gewoon veel sterker dan homeopatische, dus daarom is het versuffende effect ook groter.
Je kan ze daarom ook niet vergelijken met elkaar persoonlijk werd ik niet warm of koud van St. Janskruid.

Sint Janskruid is geen homeopatisch medicijn overigens.
Verder: dat vrij verkrijgbare medicatie over het algemeen minder sterk is, klopt wel, maar maakt niet uit voor het principe: als je vindt dat middelen uit den boze zijn voor iets als depressie omdat je het 'zelf moet oplossen' snap ik de aanbeveling voor een middel als Sint Janskruid niet. En als je toegeeft dat een extern middel je kan helpen dan moet je toch toegeven dat ook reguliere medicatie dat mogelijk kan doen.

Het is gewoon niet zo zwartwit als hier wordt voorgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:57

Klopt het is een medicijn op fythotherapuitische basis, alternatief dus.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:33

marleen_usar schreef:
Medicatie voor een goed gevoel geeft alleen dat gevoel zo lang je de pillen blijft slikken.Als je stopt wat gebeurd er dan?

Als het goed is krijg je naast de medicatie ook therapie die de werkelijke problemen ook aanpakt en daarmee de depressie behandeld. Medicatie is idd een steuntje in de rug.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:34

Dat is ook zo als er daar naast maar goede begeleiding is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:34

marleen_usar schreef:
Dat is ook zo als er daar naast maar goede begeleiding is.

Dat is toch wel een beetje anders dan je eerst zei.

Edit: quote toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 16-06-08 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:40

Shadow0 schreef:
Dat is toch wel een beetje anders dan je eerst zei.

Neem aan dat je dit tegen mij zegt? Imo is het hetzelfde beide alternatief Lachen
En alternatief is niet zo sterk als chemisch dát was eigenlijk mn punt en een antwoord
op je vraag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:41

Nee, ik had het tegen Marleen_usar. Het was misschien handiger geweest als ik de quote had toegevoegd. Lachen

Toevoeging: ik kon mijn bericht nog editen, dus ik heb de quote alsnog toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 16-06-08 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:41

Haha!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:33

Heino schreef:
Daphne, als een van de redenen waarom je je depressief voelt is omdat je je gepest voelt, wat heb je geprobeerd te veranderen aan die situatie? Denk aan andere school, meer voor jezelf op leren komen, andere klas, zelfverzekerder leren worden??

ik heb er toen alles aan gedaan.. om het te laten stoppen, moest wel..

ik zit ondertussen al op een nieuwe school, maar zelfverzekerder worden gaat lastig hier..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:00

marleen_usar schreef:

Nee hoor dat is niet waar. Mijn lichaam heeft gewoon een zetje in de goede richting nodig. Mijn psych zei ook dat het serotenine tekort dan weer beter aangemaakt zou worden.
Niet iedereen hoeft het zijn hele leven te slikken

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:50

pharagirlke schreef:
marleen usar jij snapt wat ik bedoel.

broccoli; dan zou ze er nog een klap boven op krijgen Scheve mond Mensen die werkelijk denken aan zelfmoord zetten het niet zo open en bloot op een forum... Nagelbijten / Gniffelen

Een klap d'r bovenop krijgen? Jij pakt het handig aan...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:29

Daphne__ schreef:
Heino schreef:
Daphne, als een van de redenen waarom je je depressief voelt is omdat je je gepest voelt, wat heb je geprobeerd te veranderen aan die situatie? Denk aan andere school, meer voor jezelf op leren komen, andere klas, zelfverzekerder leren worden??

ik heb er toen alles aan gedaan.. om het te laten stoppen, moest wel..

ik zit ondertussen al op een nieuwe school, maar zelfverzekerder worden gaat lastig hier..

Wat heb je concreet geprobeerd? En wat leverde dat precies op?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:50

Ik vind dat dergelijke kruiden veel veranderen met je lichaam of toch nadelige effecten hebben en er wordt daar veel te weinig over gesproken.
Het is niet omdat het een kruid is dat het schadeloos is.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:03

phaser schreef:
Ik vind dat dergelijke kruiden veel veranderen met je lichaam of toch nadelige effecten hebben en er wordt daar veel te weinig over gesproken.
Het is niet omdat het een kruid is dat het schadeloos is.

Nee inderdaad! Hier ben ik het mee eens.
Met Sint Janskruid moet je ook oppassen. Dat mag je niet zomaar gebruiken.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:06

Het heeft effect op je anticonceptie.

Als het even goed werkt als AD en je bent er minder duf van, waarom is het dan nog niet wereldwijd bekend bij het grote publiek?

Het heeft een héél nadelige werking op mensen die zowel chemotherapie krijgen als op mensen die onder narcose worden gedaan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 13:09

Heino schreef:
Wat heb je concreet geprobeerd? En wat leverde dat precies op?

ik heb vanalles geprobeert o.a zeggen dat ze moesten stoppen, heb ze genergeerd, heb mijn toen meester het verteld.. en toen ik geen zin had in het braaf zo oplossen heb ik ze een trap verkocht
en wat het opleverde.. heel veel ruzie.. en nogmeer gepest..
ben daarom ook als enige van mijn klas naar zwolle gegaan..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:11

Heb je ook al geprobeert om er al spelend op in te pikken? Ik zie hier alleen maar middelen van agressie...Imo lokt agressie, agressie uit.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 13:19

hoe bedoel je??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:22

een soort van steek onder water geven. Waardoor je van een pijnlijke situatie eigenlijk een grappige maakt. Op die manier het "gezag" dat de pestkop op jou heeft ondermijnen. Lachen Vaak heeft de pestkop niet zoveel vriendjes achter zich staan maar durven ze niets te doen, als jij toont dat jij wel wat kan doen en het grappig maakt, heb je een hele reële kans dat je de groep op je hand krijgt en de pestkop wat kalmeert. Lachen

Ik meende overigens ook dat Nederland gebruik maakt van de No-Blame methode die zeker al zijn vruchten afgeworpen heeft. In belgie moet je daarvoor richting CLB stappen (via de leerkracht) maar hoe dat op nederlandse scholen gaat weet ik niet. Misschien kan je dat eens bij jou school navragen?
Als je wat meer informatie wil over deze methode laat je me maar wat weten Lachen
Op deze fite vind je ook een hele boel informatie. Het is een Nederlandse site dus Lachen

http://www.noblame.nl/

Ik heb rond deze methode (en eigenlijk rond pesten bij lagere school kinderen in het algemeen) een heel eindwerk moeten maken. Maar wel in Belgie, bij ons is die instantie het CLB of wel Centrum voor Leerlingen Begeleiding. Moest je op de site niet duidelijk vinden welke stappen No blame in houd, laat je me maar wat weten, die heb ik netjes opgeschreven en zijn goedgekeurd door tal van leerkrachten (waaronder een graadcoördinator) dus die zijn wel correct. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-06-08 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 13:27

ok dankje Lachen

ga even de site bekijken Lachen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:37

En hoe gaat het nu in Zwolle dan?