Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosanne1988

Re: Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:56

Cyntje schreef:
Maanling schreef:
En hoe uit zich zo'n 'aanslag' op je lichaam zich dan? Wat gebeurt er dan precies?

Je begint te ijlen, ligt te kronkelen op de grond en kan alleen maar over MC Donalds dromen Ja
Alleen mensen die Sonjabakkeren herkennen dat,...

Nee sorry,... is een grapje maanling ( niet persoonlijk Knipoog ) ... maar sommige mensen in dit topic snap ik niet zo!

serieus wat snap je niet?
denk dat het al meerdere keren is uitgelegt, en je reactie voegt zo weinig waarde toe.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:58

rosanne1988 schreef:
Maanling schreef:
En hoe uit zich zo'n 'aanslag' op je lichaam zich dan? Wat gebeurt er dan precies?

je wordt moe en futloos... maar velen merken dit niet door de adrenaline en kick die het afvallen geeft.
verder help je gewoon je spijsvertering naar de mallemoeren,
wat niet goed is voor je darmen.

je lichaam heeft energie nodig, bij alles wat je doet.
met 1100 calorieen kan je de vraag naar energie niet beantwoorden, en word je moe.
je spijsvertering gaat in de spaarstand, en afvallen zal moeilijker gaan.

je hebt meer kans om ziek te worden, doordat je lichaam in de spaarstand gaat, en minder goed kan opboksen
tegen bacterieen en virussen.

Raar dat ik dat meer energie heb dan voorheen,.... voorheen ook zeker 3 keer per maand ziek was en nu ik sinds 17 december SB vandaag pas voor het eerst ziek ben ... Nagelbijten / Gniffelen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:58

Nou, dan zal ik me maar eens heel vlot slecht gaan voelen dan.

Die 17 kg afvallen heb ik me zeker verbeeld (net zoals dat er in het afgelopen jaar maar 3 kg bijgekomen is) en ohja, die ziekmeldingen op mijn werk reizen inderdaad de pan uit. (laatste jaaaaren 1x ziekgemeld)

Maar alle gekheid op een stokje.

Ik denk dat die 'aanslag' gewoon echt persoonlijk is, en dat je dat niet op het SB dieet kunt gooien.

Want bovenstaande dingen waren/zijn op mij gewoon echt niet van toepassing. (ja sorry)

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:59

nickyu schreef:
je krijgt makkelijk een te kort ergens waardoor je
(soms nu nog niet merkbare) slijtage slag leverd op je ingewanden

dat als je wat gewicht kwijt bent je beter voelt is niet zo gek

want ook overgewicht is niet goed

let er iig op dat MEER DAN NORMAAL drinkt
om de afvalstoffen ook snel je lijf uit te laten gaan ipv dat het zich her en der opstapeld

denk dat je dit dieet net zoiets al 20 anderen
moet zien als een leidraad
iedereen is en reageert anders

let er op dat je iig de goede bouwstoffen genoeg binnen krijgt

succes aan een ieder die aan wil komen of af wil vallen

idd, ook je organen gaan minder snel werken, en dit is helemaal slecht.
denk bijvoorbeeld aan je nieren, die je lichaam zuiveren.

enne, meer dan 2 liter water is totaal niet nodig.
je plast gem. 2 liter per dag, en dit moet je ook aanvullen met 2 liter vocht.

door meer te drinken zuiver je je lichaam niet extra, maar raakt je hongergevoel verzadigd.
je hebt dus gewoon minder honger.

Somebody_

@Rosanne: 1 ding snap ik niet, vroeger had ik een hele slechte weerstand (mede door een auto-immuunziekte'tje) en sindsdat ik een flink aantal kilo's ben afgevallen, actiever ben geworden, en gezonder leef/eet(iig dat vind ik van de SB methode) ben ik geen enkele keer, dat lees je goed, GEEN ENKELE KEER( in tegenstelling tot hiervoor, toen was ik 3 keer per maand ziek, minimaal) meer ziek geweest....
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 26-05-08 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

rosanne1988 schreef:
en, ook ik ben geen anti sonja, want het werpt bij velen vruchten af...
ik zou het alleen nooit zo doen, omdat je een 'aanslag' op je lichaam pleegt.

Zou het ook abnormaal vinden als zou gaan dieten met je 45 kilo, snap uberhaupt niet dat
je je hier in verdiept, of is het je werk?

rosanne1988 schreef:
ik weeg 48 kilo, dus hoef nergens aan te beginnen.
heb wel een zus met anorexia die bij de dietiste loopt, dus weet er meet dan genoeg vanaf.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:00

ja... duh.. meer energie dan voorheen wel ja.
ik heb het over je energie gehalte tijdens het sben.

dat mag ik hopen ja, dat wanneer er 30 kilo af is, je meer energie hebt dan voorheen. je lichaam hoeft al dat gewicht niet meer mee te sjouwen.
Laatst bijgewerkt door rosanne1988 op 26-05-08 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:00

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:01

Haha! Haha!

Ik zit eigenlijk te wachten op een ervaringsdeskundige die slechte ervaringen heeft. Want wil je afvallen dan zal er toch minder binnen moeten komen dan dat je gebruikt. Blijkbaar is haar methode zo duidelijk dat de meesten hierna zelf aan de slag gaan en toch niet aankomen. Ik denk dat dat haar grootste kracht is. Niet dat mensen afvallen maar dat ze anders gaan eten en dus slank blijven.

Nickya, bedankt voor je positief bericht. Ik zie het namelijk ook zo. Hte is een leidraad waaraan mensen zich makkelijker kunnen houden. Het is eenvoudiger om te weten wat je mag dan wat je niet mag. Heb al van meerdere gehoord dat ze nu dingen eten die ze eigenlijk nooit aten.
Drink je te weinig dan merk je het vanzelf. Je krijgt hoofdpijn en ook beschrijft ze zelf in haar boek dat je urine dan 's avonds donker is. Dus gewoon in de gaten houden. Moet wel zeggen dat het water bij mij ook in de kraan blijft zitten. Dat vergeet ik toch het snelst.

Voor degene zonder ervaring maar wel met een mening, probeer het een week.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:02

missmiekie schreef:
@Rosanne: 1 ding snap ik niet, vroeger had ik een hele slechte weerstand (mede door een auto-immuunziekte'tje) en sindsdat ik een flink aantal kilo's ben afgevallen, actiever ben geworden, en gezonder leef/eet(iig dat vind ik van de SB methode) ben ik geen enkele keer, dat lees je goed, GEEN ENKELE KEER( in tegenstelling tot hiervoor, toen was ik 3 keer per maand ziek, minimaal) meer ziek geweest....

dit noem ik geen sb-en...
het feit is, dat je bij sb-en 1100 calorieen op een dag binnen krijgt, wat gewoonlijk 2000 calorieen moeten zijn.

gezond eten/actiever worden/gezond leven dat is een goede manier van afvallen.

maar je kan heel goed gezond eten en dan nog aan je 2000 calorieen komen hoor!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:03

DendroFleur schreef:
Haha! Haha!

Ik zit eigenlijk te wachten op een ervaringsdeskundige die slechte ervaringen heeft. Want wil je afvallen dan zal er toch minder binnen moeten komen dan dat je gebruikt. Blijkbaar is haar methode zo duidelijk dat de meesten hierna zelf aan de slag gaan en toch niet aankomen. Ik denk dat dat haar grootste kracht is. Niet dat mensen afvallen maar dat ze anders gaan eten en dus slank blijven.

Nickya, bedankt voor je positief bericht. Ik zie het namelijk ook zo. Hte is een leidraad waaraan mensen zich makkelijker kunnen houden. Het is eenvoudiger om te weten wat je mag dan wat je niet mag. Heb al van meerdere gehoord dat ze nu dingen eten die ze eigenlijk nooit aten.
Drink je te weinig dan merk je het vanzelf. Je krijgt hoofdpijn en ook beschrijft ze zelf in haar boek dat je urine dan 's avonds donker is. Dus gewoon in de gaten houden. Moet wel zeggen dat het water bij mij ook in de kraan blijft zitten. Dat vergeet ik toch het snelst.

Voor degene zonder ervaring maar wel met een mening, probeer het een week.

Inderdaad DF OK dan!

Als ik te weinig drink krijg ik ook hoofdpijn,...maarja....

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:04

Chiqa schreef:
rosanne1988 schreef:
en, ook ik ben geen anti sonja, want het werpt bij velen vruchten af...
ik zou het alleen nooit zo doen, omdat je een 'aanslag' op je lichaam pleegt.

Zou het ook abnormaal vinden als zou gaan dieten met je 45 kilo, snap uberhaupt niet dat
je je hier in verdiept, of is het je werk?

rosanne1988 schreef:
ik weeg 48 kilo, dus hoef nergens aan te beginnen.
heb wel een zus met anorexia die bij de dietiste loopt, dus weet er meet dan genoeg vanaf.

wat voor onzin zit je hier nu weer te typen.
ik ga niet dieten nee, maar krijg gewoon mijn calorieen binnen en sport 5 keer in de week.
daarbij ben ik maar 160cm dus zo'n gek gewicht is het niet.

is dit topic verboden, als je niet wil gaan dieten?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:08

DendroFleur schreef:
Haha! Haha!

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar inderdaad...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:10

rosanne1988 schreef:
missmiekie schreef:

dit noem ik geen sb-en...
het feit is, dat je bij sb-en 1100 calorieen op een dag binnen krijgt, wat gewoonlijk 2000 calorieen moeten zijn.

gezond eten/actiever worden/gezond leven dat is een goede manier van afvallen.

maar je kan heel goed gezond eten en dan nog aan je 2000 calorieen komen hoor!

Ik sonja bakker nog steeds heel fanatiek hoor(en ja, echt streng, dus niets extra's etc), dus waag het om het geen sonja bakker te noemen! Ik ben door Sonja Bakker juist actiever geworden, dat zei ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:10

rosanne1988 schreef:

Ik typ geen onzin hoor, alleen zou ik me met zo'n gewicht met hele andere
zaken bezighouden Knipoog Dus vandaar dat ik dit opvallend vind, je zus had toch een eetstoornis?

DendroFleur schreef:
Ik zit eigenlijk te wachten op een ervaringsdeskundige die slechte ervaringen heeft.

*Ik ook, en wacht geduldig af*
Grappig hoor dat de mensen die er het hardst tegen ingaan het nog nooit hebben geprobeert Ja

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:12

Maar aan de andere kant, als je het nog niet hebt geprobeerd is het ook logisch dat je naar de 'slechte' kanten kijkt, of alleen maar ziet wat niet goed zou zijn...

Er wordt natuurlijk genoeg over gesproken, in de media en overal waar je maar komt. Het is dan ook makkelijk om te roepen dat het niet goed is.

Is het ook bewezen dat het 'slecht' zou zijn?

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:12

als je goed leest, kan je zien dat ik daar nergens suggereer dat je bij sonja niet actief bent.

ik had het erover dat ze gezond eet en leeft, en ik neem aan dat ze genoeg calorieen binnen krijgt.
en dit is bij sonja dus niet.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:13

Chiqa schreef:
rosanne1988 schreef:

Ik typ geen onzin hoor, alleen zou ik me met zo'n gewicht met hele andere
zaken bezighouden Knipoog Dus vandaar dat ik dit opvallend vind, je zus had toch een eetstoornis?

DendroFleur schreef:
Ik zit eigenlijk te wachten op een ervaringsdeskundige die slechte ervaringen heeft.

*Ik ook, en wacht geduldig af*
Grappig hoor dat de mensen die er het hardst tegen ingaan het nog nooit hebben geprobeert Ja

met welke zaken ik me bezig houd, bepaal ik zelf wel...
waarom in hemels naam kan iemand die 48 kilo weegt, en niet op dieet is zich niet bezig houden met eten, en sb?
sb is zelf ook een plank, die die heeft het boek geschreven.
had ze dan ook maar haar mond moeten houden, en zich ergens anders mee bezig moeten houden?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:14

Sonja is vroeger ook dik geweest, jij ook? Blond

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:15

rosanne1988 schreef:
als je goed leest, kan je zien dat ik daar nergens suggereer dat je bij sonja niet actief bent.

ik had het erover dat ze gezond eet en leeft, en ik neem aan dat ze genoeg calorieen binnen krijgt.

Misschien moet jij eens leren lezen!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:15

Joehoeoeoeo!!! Hier is ze!

De SBer met slechte ervaringen Ja

geprobeerd, flauwgevallen, aangekomen, ziekgeworden, verstopping gekregen.... boek in de prullenmand gesmeten.

Inmiddels nu 35 kg lichter zónder SB... heerlijk! Als ik dat hoofd van Sonja zie, krijg ik al accuut braakneigingen, vind haar één grote flop!

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:16

missmiekie schreef:
rosanne1988 schreef:

Misschien moet jij eens leren lezen!

wat heb ik niet goed gelezen dan?

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:17

Cyntje schreef:
Sonja is vroeger ook dik geweest, jij ook? Blond

gelukkig niet

denk je dat iedere dietiste vroeger dik is geweest? Zij zijn groot en ik is klein!
Laatst bijgewerkt door rosanne1988 op 26-05-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:17

Jij hebt ook nog een andere medische achtergrond Barmat Knipoog

Sonja vind ik op TV ook niks, boek is een ander verhaal Vork

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:18

Cyntje schreef:
Jij hebt ook nog een andere medische achtergrond Barmat Knipoog

Sonja vind ik op TV ook niks, boek is een ander verhaal Vork

Idem hier, ik vind haar verschrikkelijk, op tv, radio etc, verschrikkelijk, maar helaas, 1 ding moet ik toegeven, haar boek werkt.