Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muzefee schreef:Is mij ook gebeurd, wat in de beginpost staat. M'n arme broertje moest de hele uitleg aanhoren en ik was boos thuis.Ik denk van wat flïkken ze me nou!
Ik weet niet hoe het zit, maar sinds ik die pil gebruik ben ik iets aangekomen, dus of er dezelfde werkende stoffen in zitten geloof ik niet geheel.
Shadow0 schreef:Ik denk dat jij wat anders bedoelt. Ik reageerde op Karijn, die graag wilde dat er een positief beeld geschetst wordt van de beroepsgroep. Ik ben het daar niet mee eens. Misstanden, inclusief oplichterij bijvoorbeeld, komen bij elke groep voor. Dus ook bij apothekers. Dat gaat dus om individuele situaties die naar mijn mening niet koste wat kost verzwegen moeten worden om een positieve indruk te maken. Dat staat geheel los van bezuinigingen of niet - daarvoor heb ik niet het woord oplichterij gebruikt.
Berdien schreef:Heb ik weer
Vandaag mijn vervolgrecept van de pil opgehaald, ik had Microgynon 30, voor drie maanden op proef. Aangezien mijn laatste strip bijna op is maar langs de apotheek gefietst, zit toch naast m'n werk.
En hij kwam aan met twee doosjes *bekijkt label* Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0.03/0.13 A. Ja, die![]()
Volgens hem was Micro. overgenomen door dittem. Maar daar heb ik verder niks van gehoord ofzo. Was nogal overdonderd en ik had haast, dus maar meegegrist. Mijn moeder kwam echter met het verhaal dat dit helemaal niet mag? Dat als dokter met Micro. voorschrijft, de apotheek niet zomaar wat anders mee mag geven.
Weten jullie hier mee van? Is Micro. inderdaad veranderd in.. bovenstaandeof heb ik een hele ondeugende apotheek?
Lizzle schreef:Volgens de dokter is het precies hetzelfde, maar voor de oude pil zou ik nu moeten betalen. Word een beetje moe van het winstoogmerk van apothekers dankzij de farmaceutische industrie.
Chiqa schreef:Mss dat de premsies volgend jaar dan eindelijk eens omlaag gaan door het invoeren van deze maatregel?
Shadow0 schreef:Lizzle schreef:Volgens de dokter is het precies hetzelfde, maar voor de oude pil zou ik nu moeten betalen. Word een beetje moe van het winstoogmerk van apothekers dankzij de farmaceutische industrie.
Eh, het winstoogmerk van apothekers is door de overheid bewust ingesteld in het kader van de marktwerking - die juist zou horen te leiden tot een betere en goedkopere zorg(Dat is althans de theorie.)
En ook de regels daarna zijn veelal opgelegd door verzekeraars en overheid, om apothekers te dwingen de goedkopere versie te verstrekken. (En laten we eerlijk wezen: in de meeste gevallen is dat geen gek idee. Het is zonde om het viervoudige te betalen voor alleen het aanwezig zijn van een merknaam, dat is verspillend en nergens voor nodig. Pas als de andere versie problemen geeft is dat verkeerd.)