Ik ben weer thuis! Ik was om half twaalf in het ziekenhuis,en ik moest om kwart over twaalf zo'n mooi operatiejasje aantrekken. Om half 1 was ik bij de narcotiseur,en daar kreeg ik mijn infuus. Ik voelde er helemaal niks van,nog niet een prikje! Na 5 minuten werd ik naar de operatiekamer gereden,en moest ik overstappen op het operatiebed. Daar kreeg ik een lekkere warme deken over me heen,en diende ze de narcose vloeistof toe. Ik voelde niks,tot ik zei dat ik niks voelde,toen werd het zwart,en sliep ik. Om 13:00 uur was ik alweer op de uitslaapkamer. Toen ik wakker werd zat er iets in mijn mond,en de zuster haalde het er meteen uit. Ik voelde me slaperig,maar had geen pijn. Na 45 minuten mocht ik weer naar de zaal,en daar heb ik me om een uur of 15 maar aangekleed. Het infuus mocht er uit,en ook daar voelde ik niks van. Ik moest wachten tot de dokter langskwam om te vertellen hoe het gegaan was,en om 17:00 uur kwam hij eindelijk. Alles was goed gegaan,en over twee weken wordt ik opgebeld door het ziekenhuis met de uitslag. Ik ben naar huis gegaan,en heb meteen een gebakken ei op brood gegeten. Ik voel me heel goed,heb geen pijn,en ben niet moe of suf. De hele dag is me (tot nu toe iig.) 100% meegevallen. Geen pijn,geen misselijkheid,geen suffigheid,niks. Ik heb nu het gevoel alsof ik ongesteld ben,een beetje kramperig gevoel,maar het is niet erger dan een normale ongesteldheid. Ik ben zo opgelucht!! Nu ga ik lekker bankhangen,en blij zijn dat het zo goed gegaan is.
Ik ben echt zo opgelucht! Tegenover me lag een vrouw die een soortgelijke operatie had,en die werd plaatselijk verdoofd,maar dat was geen pretje,en ze moesten bij haar 5 keer spuiten om alles verdoofd te krijgen. Ben ik ff blij dat ik helemaal weg was.
Ik ben ook blij voor je Deze verhalen had ik ook gehoord van mensen met narcose; dat het een makkie was en alles meeviel. Ik weet iig dat ik me nooit meer plaatstelijk laat verdoven. Jammer genoeg gaf het Vu me die keuze niet.
Goede 'recovery' gewenst (wat is het woord? ...herstellen)
ja, ik ben ook blij dat ik algehele narcose gedaan heb!! was alleen erg lang misselijk, maar kwam doordat ik ook die tanden heb laten trekken denk ik beterschap nu tinkerloos
Ik durf het bijna niet te zeggen,maar de kramp is bijna helemaal weg,en ik heb geen druppel gebloed tot nu toe. Hij heeft het wel heel goed dichtgebrand denk ik. Maandverbandje is nog brandschoon...
Tinkerloos, wat geweldig dat alles zo goed is gegaan bij je joh! Maar blijf wel voorzichtig he??/ Het moet toch allemaal weer even goed herstellen daarbinnen.
Ik ben DES dochter, weet niet of dat jullie allemaal wat zegt. Maar sinds 2 jaar had ik steeds een pap3a uitslag. Ieder half jaar voor controle en toen het niet beter werd is er ook een biopt genomen. Daar kwam gelukkig niks schokkends uit. Ik heb sowieso door het DES een verhoogde kans op baarmoederhals kanker dus ik zou het liefst zien dat ze de baarmoeder eruit halen, ben inmiddels al 44 en heb hierdoor ook nooit kinderen kunnen krijgen, maar ze verreken het om het zaakje eruit te halen en dat terwijl het eigenlijk toch een soort van tijdbommetje in mijn lijf is. Komt nog bij dat ik altijd heel veel last van de menstrautie heb en gigantisch veel bloed verlies. Maarja, je bent overgelevert aan de grillen van de deskundigen he??
Tinkerloos: hebben ze een deel weggesneden van de hals? of wat heb je precies voor ingreep gehad? (heb wel wat terug gelezen maar niet alles)
Ik heb zelf een tijdje geleden een pap3a uitslag gekregen. Daarna een colposcopie waarnaar ze een stukje hebben genomen voor te controleren. Hier kwam CIN II uit. Dit zegt mij nogal weinig, hoewel ik er natuurlijk wel over gelezen heb op internet. Ik moet nu een half jaar wachten en dan wordt er gekeken of er verandering is gekomen. Vind dit zelf toch wel een beetje eng, stel dat het erger wordt laat ik dat lekker gebeuren de aankomende 6 maanden, terwijl ik er nu op tijd bij ben. maarja, er zit voor nu niks anders op..
(bij de weg; dit is een SA omdat er bekende van me op bokt zitten, en dit niet iedereen hoeft te weten van mij.)
Onassa: ik vind het raar dat ze in jou geval je baarmoeder niet verwijderen. Je bent 44,des dochter,en net wat je zegt,dat ding is een soort tijdbom. (hoeft niet af te gaan,maar het kan elk moment wel gebeuren) Heb je er met je huisarts over gepraat?
Ik heb de uitslag binnen hoor,geen CIN III meer aanwezig gelukkig. Ik moet nu over een half jaar terug komen bij de gyneacoloog. Ik heb geen bloedverlies gehad,alleen na 8 dagen,toen kwam er wat roodachtige prut uit,met gestolt bloed erbij,en dat werd na 6 dagen minder,en nu is het geel/groen achtige uitscheiding. Ik vroeg of dat normaal was,maar dat wist ze niet. (waarom werkt ze dan op gyneacologie vraag ik me af) Ik moet maandag de gyn weer bellen,en dan kan ik vragen of dat normaal is,of dat er misschien een ontsteking zit ofzo. (het stinkt niet,het is gewoon helder,geel groenachtig)
Nou,dat is ook alweer over dus. Nu heb ik nergens meer last van.
O wat super allemaal zie ook dat je inmiddels een goede uitslag heb super hoor wie had dat toch ooit verwacht Ik mag volgende week bellen voor de uitslag of het nu eindelijk weer eens gewoon één is.. Duimen jullie voor me?
Ik duim hoor,zoiets is altijd spannend. Ik denk dat ik tot mijn dood aan toe nou nerveus ben voor de uitslag van mijn uitstrijkje. Maar ik duim voor je hoor,het zal vast wel goed zijn.
Je mag na de operatie 4 weken niet baden,geen tampons gebruiken,en geen sex hebben. Hoe strikt zou dat zijn? Ik bedoel..ik mag volgende week woensdag (de 20-ste) weer alles doen,dan zijn er 4 weken voorbij. Maar stel dat ik dit weekend nou eens met iemand in bed beland..zou het dan erg zijn? Dan ben ik 4 dagen van die 4 weken af,zou dat vreselijk zijn,of zou ik echt moeten wachten tot volgende week woensdag?
Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld,en die zeggen dat ik gewoon moet wachten tot de 4 weken voorbij zijn. Dat doe ik dus maar. Wat maken die paar dagen dan ook nog uit..ik overleef het wel hoor.