Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:04

Rosmoov, lag je bad trip aan de speed of aan het feit dat je gewoon veel te veel had gebruikt?

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:05

Chubby schreef:
[***], ik ben het niet helemaal met je eens.. Het is troep, net als alcohol en nicotine inderdaad.. Maar "men" maakt graag plezier en in de huidige maatschappij met alle druk die mensen voelen is het heerlijk je eens te laten gaan en soms heb je daarvoor iets nodig wat maakt dat je wat losser komt..

Je kunt dus wel totaalonthouding prediken, maar zo zit de mens gewoon niet in elkaar.. Dus dan beter goed voorgelicht en je bewust van de gevaren en "procedures" eromheen kiezen voor chemische zooi, dan je bijvoorbeeld zonder scrupules volgieten..

ik vind dit echt totaal een argument van niets...
in de huidige maatschappij?
het is toch van de zotte dat jij drugs moet gebruiken omdat je zo'n druk op je hebt?

en, ik kan niet geloven dat die meisjes van 18 hier zo'n geweldige druk op zich hebben rusten, dat ze maar naar de pillen moeten grijpen.. jij wel?

en over je laatste paar zinnen..
zo zitten de meesten mensen blijkbaar wel in elkaar. er zijn nog altijd meer mensen die geen drugs gebruiken, dan die wel gebruiken.
het kan dus ook zonder.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:07

Ja en ?? Als hun dat toch willen..Laat die mensen dan.Zolang ze het normaal houden..Wat is jou probleem?
Heb jij toch geen last van zeker of wel..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:07

Ik heb gister nog een pilletje genomen, gewoon thuis, romantisch doen voor valentijn. Ik heb een aantal keer pillen genomen, ben er absoluut niet aan verslaaft, eens in het half jaar neem ik ze wel eens.

Als je aanleg hebt voor verslaving kan je er verslaafd aan worden , ze zijn niet echt verslavend. Als je je er niet goed bij voelt moet je heet niet meer doen.

Je kan als je toch wil experimenteren paddo's nemen. Die zijn gewoon in de winkel te koop en veiliger. Van zo'n pil weet je niet wat erin zit...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:09

Natuurlijk kan het ook zonder... Clown

Overigens is onder druk staan en je willen laten gaan al zo oud als de weg naar Rome.. "Tegenwoordig" hebben we daar chemische troep voor, vroeger gebruikte men natuurlijke middelen..

Ik zeg alleen dat ik me goed kan voorstellen dat mensen het willen uitproberen. Ik kan me ook goed voorstellen dat daar vragen over zijn. TS vroeg om ervaringen. Ik heb positieve ervaringen voor mezelf. En ja, ik heb ook zát mensen gezien die compleet van het padje af waren, ben zelf ook wel eens net ff te waus voor een korte tijd. Dat zoek ik dan bij mezelf, in plaats van altijd de verantwoordelijkheid bij een ander of iets anders te leggen..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:10

Paddo's lijkt mij dan weer nix eigenlijk..Niet zo'n zin in zo'n trip ofzo..Als je sommige verhalen daarover hoort..Veel hier vonden het niet echt een succes iig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:12

Arabian_Girl schreef:
Paddo's lijkt mij dan weer nix eigenlijk..Niet zo'n zin in zo'n trip ofzo..Als je sommige verhalen daarover hoort..Veel hier vonden het niet echt een succes iig

ben ik wel nieuwsgierig naar, maar trippen is voor mij ook net iets te...

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:12

Chubby schreef:
Rosmoov, lag je bad trip aan de speed of aan het feit dat je gewoon veel te veel had gebruikt?

jong en onbezonnen dus gewoon teveel gebruikt ...erg dom maar gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen Knipoog

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:14

Chubby schreef:
Natuurlijk kan het ook zonder... Clown

Overigens is onder druk staan en je willen laten gaan al zo oud als de weg naar Rome.. "Tegenwoordig" hebben we daar chemische troep voor, vroeger gebruikte men natuurlijke middelen..

Ik zeg alleen dat ik me goed kan voorstellen dat mensen het willen uitproberen. Ik kan me ook goed voorstellen dat daar vragen over zijn. TS vroeg om ervaringen. Ik heb positieve ervaringen voor mezelf. En ja, ik heb ook zát mensen gezien die compleet van het padje af waren, ben zelf ook wel eens net ff te waus voor een korte tijd. Dat zoek ik dan bij mezelf, in plaats van altijd de verantwoordelijkheid bij een ander of iets anders te leggen..

ik denk dat er nu ook nog stees redelijk wat natuurlijke middelen te gebruiken zijn.

in een koekje en een appel zit ook chemische troep ja.
maar dit vergelijken met xtc?
dat is een natuurlijk een beetje vreemd.

arabian girl.. iedereen mag van mij drugs gebruiken hoor.. maakt mij niets uit.
het zijn niet mijn hersenen, en mijn toekomst.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:14

Ik ben niet zo van het experimenteren. Heb een keer geblowed, ziek van geworden, nooit weer gedaan. Alcohol word ik vaak ziek van, ook na 1 drankje, vandaar dat ik ooit een pil heb geprobeerd. XTC bevalt goed omdat je redelijk kunt doseren en nuchter kan worden als je dat wilt.

Omdat ik bij controleverlies moet overgeven (ook als ik bijvoorbeeld meerijdt in een auto Bloos ) zijn pillen voor mij ook fijner dan drank. Bij drank blijf ik me verzetten en is braken erg vies. Bij XTC/ pep en water is overgeven een makkie Knipoog

Omdat XTC/ pep bevalt, hoef ik niks anders eigenlijk..

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:16

Chubby schreef:
Ik ben niet zo van het experimenteren. Heb een keer geblowed, ziek van geworden, nooit weer gedaan. Alcohol word ik vaak ziek van, ook na 1 drankje, vandaar dat ik ooit een pil heb geprobeerd. XTC bevalt goed omdat je redelijk kunt doseren en nuchter kan worden als je dat wilt.

Omdat ik bij controleverlies moet overgeven (ook als ik bijvoorbeeld meerijdt in een auto Bloos ) zijn pillen voor mij ook fijner dan drank. Bij drank blijf ik me verzetten en is braken erg vies. Bij XTC/ pep en water is overgeven een makkie Knipoog

weet je hoe het komt, al die reacties hierop?
je lichaam stoot het gewoon compleet af.
waarom? juist.. het is troep dat je in je lichaam gooit/wat je rookt.

over pep maar helemaal niet te praten, wat een ontzettende troep zeg.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:17

Ik wil nog even off-topic iets vertellen, er is een trip middel, erg onbekend, dat heet Iboga. Dat schijnt de sterktste drugs te zijn die er is. Het heeft een bijzondere bijwerking dat het je laat afkicken zonder afkickverschijnselen. Iemand die dus jaren aan veel heroine verslaafd is, kan in 1 dag zonder pijn afkicken.

Voor meer info kan je me pben, of gewoon googelen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:18

wow, dat mensen XTC gaan vergelijken met nicotine en pakjes kauwgom.. Komop zeg. OF van ''ja je kan ook gewoon onder en auto komen'' Dat doe je niet expres wel? Xtc neem je bewust in, met de kans dat t een slechte pil is. Of je moet alles al laten testen, betwijfel of iedereen hier dat doet. Tis ook wel een beetje jammer dat mensen drugs nodig hebben om zich goed te voelen, denk ergens een grote onzekerheid, maar vooral meedoen met de groep.. Erg jammer

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:19

Ja, daarom word ik misselijk van autorijden Haha!

Nee, grapje.. Je hebt gelijk! Ik ben ook de eerste die toegeeft dat het rotzooi is! Lees maar eens terug Knipoog Ik ben me behoorlijk bewust van het risico wat ik ermee loop en de aanslag die ik op mijn lichaam pleeg. En toch kies ik daar dus (bewust!) voor..

CrazyCat

nargileh schreef:
als je toch een drug wilt gebruiken, probeer cocaine.
(en nee, dit heb ik nooit gebruikt, maar heb ontzettend veel over drugs gelezen)

Sorry maar ik weet niet wat jij gelezen hebt hoor.
Cocaine is van alle niet-lichamelijk verslavende drugs DE drugs die het sterkst geestelijk verslavend is (althans was voordat crack bestond).
En is DE drugs die het gemakkelijkst het dagelijks leven insluipt (met grote xtc schotels van ogen zou je doordweeks toch raar aangekeken worden).

Als ik dan al zou moeten adviseren om van iets weg te blijven is het wel coke. Daar heb ik nou de meeste mensen van kapot zien gaan.
(o ja en LSD ondanks de minste lichamelijk schade, geen aanrader voor het gros van de mensen of je moet psychisch wel heel erg sterk in je schoenen staan)

En tja, drugs is gif en het niet doen is beter dan het wel doen.
Ik ben er in ieder geval goed uitgekomen (en ook ik heb met bijna alle andere drugs geexperimenteerd destijds), maar zal er nooit lichtzinnig over doen tegen anderen.
Het kan ALTIJD fout gaan en daarom is het zo ontzettend belangrijk dat je als je al wil experimenteren je dondersgoed weet wat je naar binnen werkt. Wat de precieze werking is in het ichaam en je moet de tijd hebben genomen om na te denken of je de voors en tegens tegen elkaar vindt opwegen voor jezelf.
En als je het al doet doe het dan met mate en bepaal vooraf tot hoever/hoeveel je wil gaan.

En als je twijfelt.....NIET DOEN je bent zonder altijd beter af dan met.

Maar dit geld in mijn optiek NOG erger voor alcohol dan voor andere drugs. Alcohol wordt veel teveel onderschat.

Chubby

Misschien moet je iets genuanceerder lezen Pinuts...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:20

nargileh schreef:
Chubby schreef:

Buiten het feit dat je persoonlijk wordt in discussies wat ik al erg kinderachtig vind, zeg je de hele tijd niks anders dan dat het troep is, wat hier al meerdere keren is bevestigt, al voordat jij je ermee bemoeide. Moet je aan je minimale quotum qua reacties komen dat je hier iedere keer een zinloze bijdrage aan levert?

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:30

[qoute chubby]
[***] schreef:

[/qoute]

Buiten het feit dat je persoonlijk wordt in discussies wat ik al erg kinderachtig vind, zeg je de hele tijd niks anders dan dat het troep is, wat hier al meerdere keren is bevestigt, al voordat jij je ermee bemoeide. Moet je aan je minimale quotum qua reacties komen dat je hier iedere keer een zinloze bijdrage aan levert?

[/quote]

jij gebruikt die troep toch niet meer?
snap niet waar je dan in hemelsnaam over valt, en waarom dat je zo'n enorm kinderachtige reactie geeft.

overigens is je reactie meer dan kinderachtig, namelijk oliedom.
je kan nl zien hoeveel berichten ik heb.
en hoelang ik op bokt zit. paar jaartjes langer dan jij.

gooi er nog een paar kristallen in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:31

nargileh schreef:
[qoute chubby]
nargileh schreef:

[/qoute]

jij gebruikt die troep toch niet meer?
snap niet waar je dan in hemelsnaam over valt, en waarom dat je zo'n enorm kinderachtige reactie geeft.

overigens is je reactie meer dan kinderachtig, namelijk oliedom.
je kan nl zien hoeveel berichten ik heb.
en hoelang ik op bokt zit. paar jaartjes langer dan jij.

gooi er nog een paar kristallen in.[/quote]

oh ja nu moet ik je respecteren omdat jij al langer dan mij op bokt zit? Haha Koe

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:31

haphaphaphaphaphap

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:34

kan je lezen?
dat hoef je nl helemaal niet.
jij komt met een ontzettend blije reactie, die werkelijk kant noch wal slaat.
en behoorlijk offtopic is.

respecteren? neuh.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:34

haphaphaphaphap

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:35

lieveli wat je nu doet is gewoon kinderacht en dat mag ook niet op bokt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:37

Sorry zal niet meer gebeuren Vork

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:38

overigens, ik vroeg niet hoelang je al op bokt zit;)