wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:18

Haha! Gerre doan, zeggen wij hier dan Knipoog

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:00

Ik kan je helaas geen tips vinden. Ik wil je wel even zeggen dat je een topmoeder bent, en dat ik je heel veel sterkte wens met je meisje!
Ik heb de foto's helaas niet gezien.
Maar wat ik me wel afvraag is of haar buik ook hard is ofzo (eventuele gassen die niet vrij komen?)
En hoe staat het met haar rug? staat die netjes recht? Is hij niet te hol?
Ik heb namelijk een rugblessure gehad waardoor ik dus een 'slechte' houding aan nam, ik liep met mijn schouderbladen achter mijn billen. Terwijl je schouderbladen er iets voor moet zitten. Hierdoor liep ik met mijn buik erg ver naar voren. En rond mijn ongesteldheid(wat jouw dochter nog niet heeft begrijp ik) kon ik mijn voeten niet eens goed zien.
Nu ik heel erg op de houding van mensen let, valt het mij op dat veel mensen niet netjes recht staan, en klagen over een buikje. Kijk ik verder dan alleen die buik, zie ik dat de houding niet goed is en ze dus met hun buik vooruit lopen.
Natuurlijk is dit niet bij iedereen het geval. Maar het zou kunnen.
Nogmaals, ik heb de foto's niet kunnen bekijken. Dus weet absoluut niet hoe ze er nu uitziet.

Ik wens je heel veel sterkte. En nogmaals, ik vind je een topmoeder!

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:30

Moniek je doet het gewoon super en wat de anderen zeggen niks van aantrekken , die weten blijkbaar niet waar ze het over hebben.
Mijn dochter is inmiddels 11 en die is ook veranderd van een lachend meisje naar een chagrijn die overal haar zin in wil hebben ( maar niet krijgt ).
Die stookt ook graag en zelf doen ze het nooit fout . Ik wwet dondersgoed waar je over praat en het is niet makkelijk die pubertijd en ze kwetsen je soms enorm.
Ik hoop dat die fase ook weer snel voorbij gaat en dat ze weer het vrolijke en lieve meisje word als een paar jaar geleden.
Zij is idd ook veranderd van een panlat naar een dikker meisje .
Maar nu dat ze voor het eerst ongesteld is geworden kan dat miss ook wel weer wegtrekken.
Zo vertelde mijn HA het.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:24

Misschien maakt ze zich wel letterlijk dik om iets? Ik zou ook eens afwachten wat het doet als jullie weer in Nederland zijn, misschien dat dat ook nog wel eens invloed erop kan hebben.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:30

Het is al heel wat dat ze positief vooruit kijkt naar het paardrijden en het teruggaan naar Nederland.
Misschien heeft het toch een flinke impact gehad. Een verhuizing naar het buitenland is toch heel wat.
Natuurlijk kan het ook alvast het begin van de pubertijd zijn, maar dat zou ik zelf niet weten, mijn oudste is 7. Dus heb daar gelukkig nog niet mee te maken gehad, hihihi.

Heb je zelf wel het gevoel dat de dokters je serieus nemen?

Kan me voorstellen dat je nederland zelf niet mist. Wij hebben het er ook wel eens over om te gaan emigreren......

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:12

ook ik vind het super dat jij als moeder je zo enorm bekommert om je gezin/kind. dit is een teken van kracht! daar heb ik echt uitermate veel respect voor. veel ouders missen dat toch!

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:25

Ik sluit me volledig aan bij de reacties van deze pagina. Ik vind het helemaal goed hoe je reageert. Ik snap echt niet dat sommigen zeggen dat ze kwaad over haar dochter spreekt Verward Als het meisje nu eenmaal zo hard of ijskoud kan reageren, tja, hoe kan je dat dan anders formuleren? Zeker bij zo'n ernstige zaak als deze is het belangrijk dat je niet alles in watjes verpakt en oogkleppen opzet. Als je dat nl doet, dan krijg je pas een nare situatie op den duur. En als de TS echt kwaad zou spreken over haar dochter, zou ze hier niet om hulp vragen. Wees blij dat ze dat tenminste doet! Er zijn zoveel ouders die hun kind nog geen blik gunnen. En die kinderen, die wensen een moeder als de TS en terecht.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:24

Ik zou er respect voor hebben als de TS dit bespreekt met dr dochter en dan op internet zet, dus daar ga ik maar vanuit. Zelf was ik in de puberteit ook erg gevoelig en wat dikker.. volgens mij niet erg vreemd.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:37

pinuts schreef:
Ik zou er respect voor hebben als de TS dit bespreekt met dr dochter en dan op internet zet, dus daar ga ik maar vanuit. Zelf was ik in de puberteit ook erg gevoelig en wat dikker.. volgens mij niet erg vreemd.

En ik zou er respect voor hebben als jij eens wat meer begrip zou kunnen opbrengen voor moeders die zich zorgen maken om hun kinderen, en belangrijker, zich niet schamen om hulp te vragen......op wat voor manier dan ook!

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:44

pinuts schreef:
Leuke moeder ben je, toppie hoor. Heerlijk voor zon meisje! Om zo op het internet te staan. Leuk dat je er fotos bij heb gezet en dat iedereen kan zien van wie het kind is (profiel). Wat denk je wel niet?? Er zijn zoveel andere mogelijkheden dan het zo op Bokt te zetten!! Sorry hoor, maar over je eigen dochter, het zal wel zo wezen dat ze celulitus heeft maar dat hoeft niet de hele wereld te weten! Net nu ze begint te puberen zet mamma het verhaal hier neer. Walgelijk

Nou pinuts ik vind dat je flink overdrijft! Het lijkt me namelijk erg sterk dat haar vriendinnetjes dit ooit vinden en kunnen lezen aangezien ze in Schotland wonen! Clown Daarnaast kan iedereen zien dat haar dochter gewichtsproblemen heeft dus het is geen geheim voor haar omgeving. Kortom; haar dochters problemen worden niet wereldkundig gemaakt! Ik vind het juist goed dat ze doorzoekt naar een oorzaak om dit te verklaren! OK dan! Succes ermee!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:16

ach ik heb er gewoon een andere mening over, als ik een probleem zou hebben met mijn dochter zou ik het met haar bespreken en dokters opzoeken en miss wat vragen stellen op t internet zonder fotos en profiel, gewoon.. ter privacy , niet alleen van jezelf maar vooral voor je dochter. Lijkt me vrij normaal? Ja, ookal zou ik aan de andere kant van de wereld wonen, liever dochters privacy Overdreven beschermen, dan t op world wide web zetten. Kun je t met me eens zijn of niet, maar ik ben op deze manier opgevoed en ik blijf bij mijn standpunt.

edit: TS: je vind waarschijnlijk dat ik vreselijk hard tegen je ben, maar ik zeg gewoon eerlijk wat ik ervan vind, en natuurlijk hoop ik dat het goedkomt met je dochter, en natuurlijk is het goed dat je je zorgen maakt! Probeer nog wat informatie te krijgen van sites, en verschillende artsen:) Succes

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:23

Hoi! Ik heb dit topic gevolgd maar nooit gepost (want ik heb nu eenmaal geen nuttige tips) maar ik wil wel zeggen dat ik denk dat je alles serieus en goed aanpakt. Trek je niet al te veel aan van de negatieve reacties, die moeten er altijd zijn.

Succes hoor! Gelukkig waren de tests allemaal goed!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:49

een zoontje van een kennis van mij werd ook ineens heel dik, kreeg daarna een groeispurt en was daarna weer normaal, hijmoest eerst in de breetd groeien en daarna extreem in de langte

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:11

pinuts schreef:

En hoe oud ben jij dan? moeder van hoeveel kinderen?

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 02:52

Ik vind het super dat je hulp zoekt voor je dochter. En geen enkele moeder is perfect( en ook geen kinderen). Misschien was het niet tactisch de foto's erop te zetten, maar ik weet zeker dat je het niet met een kwade wil heb gedaan. Dus voor degene die die geen kinderen en dus geen idee hebben hoe het is om een kind op te voeden, hebben de afkrakende berichten geen toegevoegde waarde. Hoeveel pubers noemen hun moeder geen zeikwijf of trut als ze hun zin niet krijgen. Je maakt je terecht zorgen om de gewichtstoename. De karakter verandering kan door de aankomende puberteit komen. Mijn dochter van 9 heeft ook al afscheiding en beginnende borstgroei dit begint toch al vaak in deze leeftijden. ( ik ben schoolverpleegkundige en moet de kinderen van de vijfde klas hun schoolonderzoek geven)En sinds een paar weken krijg ik soms ook een "grote" mond van mijn dochter als ze haar zin niet krijgt( maar wel straf).

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:34

Jennasilver schreef:
Ik vind het super dat je hulp zoekt voor je dochter. En geen enkele moeder is perfect( en ook geen kinderen). Misschien was het niet tactisch de foto's erop te zetten, maar ik weet zeker dat je het niet met een kwade wil heb gedaan. Dus voor degene die die geen kinderen en dus geen idee hebben hoe het is om een kind op te voeden, hebben de afkrakende berichten geen toegevoegde waarde. Hoeveel pubers noemen hun moeder geen zeikwijf of trut als ze hun zin niet krijgen. Je maakt je terecht zorgen om de gewichtstoename. De karakter verandering kan door de aankomende puberteit komen. Mijn dochter van 9 heeft ook al afscheiding en beginnende borstgroei dit begint toch al vaak in deze leeftijden. ( ik ben schoolverpleegkundige en moet de kinderen van de vijfde klas hun schoolonderzoek geven)En sinds een paar weken krijg ik soms ook een "grote" mond van mijn dochter als ze haar zin niet krijgt( maar wel straf).

fijn om een mening te horen van een moeder die ook een dochter heeft van die leeftijd.
Misschien kan ik er niet bij dat ze nu groot worden?
Ik ben gewoon erg bezorgd en ja misschien overbezorgd,maar ik probeer in alle macht een goede moeder te zijn.
Bedankt voor je antwoord.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:20

Stel nou dat het dochtertje van Moniek ook op bokt zat en zij opende een topic met hetzelfde probleem, maar beschreef daarin dat haar moeder een vervelend wicht was omdat ze zo bezig is met het gewicht van dochterlief. Dat zou niemand, maar ook niemand wat zeggen omdat ze haar moeder een vervelend wicht vind. Geen enkele reactie, maar owee als een moeder een verkeerd woord zegt over haar dochter.
Je kind bikkelhard of gemeen noemen vind ik nou geen ramp, maar gewoon de waarheid, zo ervaard de topicstarter het nou eenmaal. Mijn moeder noemde me vroeger wel eens een poedersuiker. Een moeder is ook maar een mens en ik kan best begrijpen dat ze soms ook wel eens frustraties heeft en net als ieder mens mag zij dit ook uiten. Of ze nu de buurman gemeen vind of haar eigen dochter, dat is hoe zij dat ervaard en dat mag ze vertellen.
Bokt gaat weer erg fel hier, van sommige mensen ga ik haast over mijn nek. Geen respect hebben jullie. Damn

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:39

heb even alle berichten van de TS gelezen en ook enkele andere berichten (waaronder 'wat' minder vriendelijk) Ik vind dat je goed gehandelt hebt hoor! Komen er nu toch nog meer onderzoeken misschien? ik bedoel ondanks dat de bloeduitslagen goed waren?

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:48

imaudy schreef:
Ik wil niet veel zeggen, maar je hebt hebt cellilutes verkeerd geschreven en als je dus cellilutes (zoals jij het hebt geschreven) intypt bij google dan kom je gewoon bij de vijfde hit bij dit topic uit. Foetsie privacy.

Ja, want dat is iets wat veel mensen doen: spontaan het woord 'cellilutes' opzoeken op Google? Verward

Overigens ben ik een voorstander van: blijf openstaan voor reacties, ookal staan ze je (in 1e instantie?) niet aan. Probeer tussen de regels door te lezen en te kijken wat iemand je probeert te vertellen. En kijk daarna wat je ermee doet.

Wat ik veel mensen hier zie doen is reageren op het resultaat, namelijk dat de dochter van de TS dikker is geworden. Het gaat hier om de oorzaak: wat maakt het meisje dikker? Natuurlijk, als het gewoon door de puberteit komt is het belangrijk dat de TS dat accepteert, maar vóór dat dat gebeurt is het toch wel belangrijk om alle vervelende oorzaken uit te sluiten. En dat wil de TS volledig doen door hier een topic te openen, zodat ze zeker weet dat haar dokter niks mankeert! Lijkt me niets meer of minder dan zorg voor het kind. Zoals overigens ook de reacties van Pinuts me niets meer of minder lijken dan zorg voor ditzelfde kind. Kijk naar elkaar en zie wat je van elkaar kunt leren, in plaats van vast te blijven zitten bij het probleem en zo de oplossing niet te zien.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:52

idd, ik vraag me ook af of het nu beter gaat .
(Ookal denkt bijna het hele topic dat ik geen gevoel heb..)
Ik bedoel TS: ben je al wat wijzer geworden?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 11:54

we zijn nog niks wijzer geworden en we gaan donderdag voorgoed terug naar nederland.
Waar we onze dochter op paardrijles gaan doen dit is een sport die ze graag wilt.
WE proberen haar op kindvriendlijke manier wat meer te laten bewegen en haar een doel te geven.
verder bespreek ik het niet met haar als een groot probleem,het laatste wat ik wil is een meisje met een zelfvertrouwen van 0,0.
vooral in deze maatschappij waar alees dun moet zijn behou ik haar hier voor.
Verder probeer ik veel moeder en dochter momenten te hebben samen winkelen etc,omdat ik denk dat vooral nu ze me heel hard nodig heeft.
Want ik wil dat als de pubertijd aanbreekt die voor elke puber verwarrend is dat ze weet dat ze altijd bij mij terecht kan met wat dan ook.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:00

nja laten we maar hopen dat ze dan door de paardrijlessen niet in aanraking komt met bokt=) Waarschijnlijk komt t wel goed hoor, veel meisjes van die leeftijd zijn wat dikker.. hou t gewoon in de gaten en heb plezier met dr.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:23

pinuts schreef:
nja laten we maar hopen dat ze dan door de paardrijlessen niet in aanraking komt met bokt=) Waarschijnlijk komt t wel goed hoor, veel meisjes van die leeftijd zijn wat dikker.. hou t gewoon in de gaten en heb plezier met dr.

Inderdaad heb plezier met haar en dan gaat het vanzelf beter. Teveel op haar eten en gewicht letten kan ook de andere kant op werken.
Zo dik is ze nou ook weer niet hoor.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:00

ik vond het te zorgwekkend om het vanzelf beter te laten worden.
en als je zorgen hebt vooral het moederinstincd zij anders.
ik wou het gewoon even rechtzetten en kijken of alles medisch gezien goed was.
en tuurlijk heb ik plezier met haar het is mijn meisje,,,waarom zal ik dat niet doen.
moeder zijn is niet alleen leuke dingen en gezelligheid maar ook kritisch kijken naar je kinderen en vooral voor ze zorgen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:32

was je nou wel of niet met haar naar dokter de geweest? Bespreek het gewoon met haar, en wees eerlijk. De hele wereld weet het nu, nu zijzelf nog:) En ik denk dat ze dat veel meer zou waarderen dan dat je het voor haar achter houdt en op internet doorgaat. Maar dat is mijn gedachtegang.. eerlijkheid en oprechtheid geeft een goede band tussen moeder en dochter.