Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:52

crossmonster schreef:
ik heb zelf ook een zware burn-out gehad,

daar kom je niet zo 1,2-3 uit,
ik heb er 3 jaar over gedaan voor ik weer normaal kon functioneren..
het heeft vervolgens nog 2 jaar geduurt voor ik de laatste klachten gedag kon zeggen ..
ben erg lang duizelig geweest onder andere.

wat jij omschrijft klinkt als een overspannenheid.
laat het niet tot een burn-out komen, want echt dat is nog veel vreselijker dan die overspannenheid ....

en dit nis nu juist waar ik zo vreselijk tegenaan loop
die duizeligheid
wat deed jj eraan?
ik word er gek van
kan geeneens meer leuke dingen doen zonder me eng te voelen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:14

Ik heb dat een paar weken erg gehad maar sinds ik gestopt ben met school en minder werk gaat dat echt stukken beter.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:14

Volgens mij moet het zakken als je in beter vaarwater komt... Maar ik wil je niet bang maken maar ik lop er al een jaar of 3 mee rond.... Die klachten duren echt lang voor ze weg zijn Boos!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:38

dit is voor mij de tweede keer al
september oktober 2006 ook al gehad
en toen verdwenen die hoofdpijn en die duizeligheid inderdaad ook langzaam
ik was er net zo goed als vanaf
en dan voel je je weer super
en dan ga je weer als een idioot dingen doen
en dan........................
tja vul zelf maar in
dat is echt het enige wat ik eng vind
die duizeligheid

ik moet volgende week donderdag weer gaan werken van de arbo
maar weet nog niet of dat gaat lukken als ik me zoals nu voel
krijg namelijk in de auto ook steeds van die angstige momenten nu

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:09

ik heb tot nu toe eigenlijk ook nog niks aan die man gehad...
het duurt veel te lang en onthoud niks wat ik dan weer wilt zeggen...
elke keer zie ik er tegenop, want je praat natuurlijk over alleen de minde rleuke dingen.. en hij lost niks op, dat hoort ook niet, maar hij zegt hoe ik er mee om moet gaan. maar bij hem zit ik maar 5 keer, daarna kijkt hij wat voor andere hulp ik moet hebben. op ten duur zal het misschien beter worden.
maar nu voel ik me vaak erg alleen, vermoeid, vaak afwezig in mn hoofd.en vergeet echt heel veel dingen. ik kan ook niks raars hebben, want dan ben ik gelijk van slag.

en die duizeligheid is inderdaad erg vervelend.. ik heb soms echt het idee dat ik van mijn stokkie ga.. krijg het ook helemaal warm en wordt rood.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:45

Kun je niet ergens anders heen? Weer naar je huisarts ofzo?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:19

Ik zit zelf aan de Seroxat Haha!

Homopatisch zegt ook nog niks, kan ook rotzooi zijn.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:13

Nee die van mij niet, dat zijn voedingssuplementen...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:16

Haagsemeid schreef:
Ik zit zelf aan de Seroxat Haha!

Homopatisch zegt ook nog niks, kan ook rotzooi zijn.

en voor dat je het weet ben je daar aan verslaafd....kan tijden duren voordat je weer zonder kunt, voor mij niet dat soort middelen dus Vork

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:35

@ haagsemeid: heb er zelf 7 jaar aangezeten en heel langzaam afgebouwd.

Ik slik nu als alternatief Lexapro...kan helaas niet zonder. Zelfs nu met is het vreselijk.

Zijn jullie ook alleen thuis? hoe komen jullie je bed uit? Worden jullie ook zo uitgeput en met pijn in het hele lichaam wakker?

Hoe komen jullie de dag door?

Ik slaap op slaappillen, anders gaat het mis (raak ik helemaal in paniek dat ik niet slaap). Sinds ik weer thuis ben,alleen, gaat het niet goed. Ik heb totaal geen fut, ben uitgeput, hele lichaam doet pijn van de moeheid en voel me vreselijk.

Ik moet gelukkig elke dag naar mijn paard, waar ik amper voor kan zorgen. Heeft nu enorme mok en loopt er kreupel op. En dat na een jaar lang revalideren van een zenuwbeschadiging...

Hoe gaan jullie met de dagen om? En de eenzaamheid (als je alleen thuis bent)? Hoe zorgen jullie dat je goed eet?

Ik ga zo uit eten met wat vriendinnen, hoe ik het ga volhouden is een grote vraag! Ga gewoon maar om aanwezig te zijn, maar echt aanwezig ben ik denk ik niet...

@ Ukster: ik zou aan je huisarts een verwijsbriefje voor iemand anders vragen. Dit heeft toch geen nut. Je hebt nu hulp nodig, niet over een maand...!

@ gijs: hoe heeft de arbo bepaald dat je weer moet gaan werken? Hij heeft toch advies nodig van je behandelend arts? En hoelang ben je eruit geweest?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:18

ernstige depressie ook goed? Clown
k heb het al 2 jaar en sinds kort heb ik hulp (eerst geoon mentor, toen leerlingbegeleider, nou maatschappelikwerker, hj heft me naar de ha gestuur end ha naar de meerkanten Verward wat de meerkanten is weet ik trouwens niet Clown is me niet verteld

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:38

Wildgirl schreef:
en voor dat je het weet ben je daar aan verslaafd....kan tijden duren voordat je weer zonder kunt, voor mij niet dat soort middelen dus Vork

Van de 10 naar de 5 ging prima. Van 5 naar 0 is ook een kleine stap. Zoals ik al zei ligt dus aan de dosering

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:59

laetitia schreef:
@ gijs: hoe heeft de arbo bepaald dat je weer moet gaan werken? Hij heeft toch advies nodig van je behandelend arts? En hoelang ben je eruit geweest?

gewoon door een gesprek 2 weken geleden
neem maar een time-out tot 28 februari zei hij
ga dan maar weer proberen halve dagen te werken
maar zoals ik me nu voel gaat dat hem dus niet worden

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:01

Ik denk ook niet dat zo zeer verslavend is, maar de bijwerkingen zijn niet mis... En ik heb liever een middel dat mijn lichaam niet overneemt maar die alleen het seintje geeft tot het aanmaken van serotonine... Ik snap heel goed dat deze middelen een goede ondersteuning zijn, daarom heb ik ze zelf ook! Maar ik heb meer rust bij de homeopatische variant. Maar ieder moet doen waar je je zelf het beste bij voelt! Ja toch???

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:03

@ gijs

Als het nog niet goed voelt, dan vooral niet doen hoor! Beter te langzaam dan te snel weet jij inmiddels ook Knipoog Misschien kan je voorstellen 3x per week een halve dag. Of 2 uurtjes per dag ofzo???

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:05

weet iemand hier wat de meerkanten is..?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:09

Ik heb geen idee Daphne.

Ik kan prima alleen thuis zijn, geen problemen mee. Eten gaat ook weer goed, maar als ik me minder voel krijg ik geen hap door mijn keel. Slapen gaat wel, word alleen 's nachts 3x ofzo wakker terwijl ik dat eerder nooit had.

Heb na slechte dag gister vannacht 12 uren geslapen en dat heeft me goed gedaan. Vandaag voel ik me fit. Zelfs naar de stad geweest de hele middag, was eerst ff moeilijk en werd duizelig maar doorgezet en toen niks aan de hand.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:07

ja dat wakker worden s nachts heb ik ook steeds. Echt zo klote he! Word je weer helemaal doodmoe wakker s ochtends....

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:07

Hallo hier alllemaal, ik heb dit topic ook even opgezocht, zit nu sinds een halve week thuis, zit tegen BO/ overspannen aan..
Heeft allemaal te maken met afgelopen 5 maanden in de prive sfeer en ook met mijn werk.. Alleen mijn baas heeft totaal geen begrip voor mij, hij denkt dat ik thuisben voor mn lol en lekker vakantie wil of iets in die richting. Hij belde van de week en kreeg mijn vriend aan de telefoon, begon direct over rechtzaak om mijn contract te laten ontbinden ! Gelukkig heeft mijn vriend wel normaal met hem hierover gesproken, want het laatste wat ik doe ik mijn werk slecht of niet uitvoeren ( als ik op mijn werk ben dan he ).
Mijn baas weet dat ik op zoek ben naar een andere baan, en nu ik thuis ben wil hij echt zo snel mogelijk van me af.
Voel me vreselijk opgelaten dat ik thuis ben, omdat ik weet hoe ze op mijn werk over mij denken nu.. Zeker omdat je er niet ziek uitziet en het voornamelijk in mn koppie zit. Moet ook naar fysiotherapie voor mn nek, die zit helemaal vast door spanning en stress waardoor ik dus vreselijke hoofdpijn krijg.
De ene dag gaat beter dan de andere, slaap ook veel maar probeer toch ook een beetje normale dingen te blijven doen.
En de plek waar t goed met me gaat, is bij mn paard, hier ben ik met mijn gedachten op 0 en kan ik gewoon ontspannen..

Pfff blij dat ik hier mijn verhaal even kwijtkan, vind t echt zwaar vervelend zo opgelaten gevoel..

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:11

Ja een baas die druk uitoefent wordt je in zo'n situatie al helemaal niet vrolijk van he meid!
En verder ben ik blij te horen dat je je ontspanning kan vinden bij je paardje.... Dat heb je echt nodig! mijn'probleem' is dat ik nergens me ontspannen bij voel en alles zie als een opdracht die voo de volle 100% moet worden uitgevoerd. dus ja dan wordt al gauw niks meer leuk.... Mijn paardje heb ik moeten verkopen door al dit gedoe Boos! Ik kon de zorg voor haar niet meer dragen.... `ik hoop echt dat ik snel in behandeling ga en dat ik dan eindelijk een uitweg mag vinden uit al die ellende waar ik al anderhalf jaar in zit.... Ik ben zo doodmoe en slaap al nachten slecht, BAH! Sorry heb geloof ik een off day vandaag. Zie het ff niet meer zitten allemaal!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:43

Ik heb zelf ook het idee tegen overspannenheid aan te zitten. Als ik eraan denk dat ik dinsdag weer moet werken dan begin ik te huilen. Ik werk als doktersassistente en het is een hele drukke praktijk. Ik vind mijn werk helemaal niet leuk en ga elke dag met tegenzin er naartoe. Als ik weet dat ik bijv. morgen de telefoon de hele dag moet aannemen dan slaap ik de nacht van te voren niet. Lig alleen maar te piekeren. Sinds gisteren is het mis. Alleen maar huilen. Vandaag naar het paardje geweest, maar zelfs de leuke dingen voelen als een verplichting en kan ik niet van genieten. Loop met het lood in de schoenen om het maar zo te zeggen. Maandag ga ik denk ik even met mijn eigen huisarts praten wat ik moet doen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:25

Hallo,

Ik ben zelf nog nooit overspannen geweest ofzo hoor, maar heb het wel meegemaakt met m'n moeder. Ze werd overspannen na de dood van mijn vader. Zij slikte 18 oxazepam per dag. Echt heeeeel erg. Ze lag alleen maar op bed en kon niks. Amper praten, niks.. Gelukkig gaat het nu heel goed met dr en ze slikt nu af en toe nog een tabletje, vooral wanneer ze paniekaanvallen krijgt.

Sterkte allemaal!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:37

Sophie2 schreef:
Hallo,

Ik ben zelf nog nooit overspannen geweest ofzo hoor, maar heb het wel meegemaakt met m'n moeder. Ze werd overspannen na de dood van mijn vader. Zij slikte 18 oxazepam per dag. Echt heeeeel erg. Ze lag alleen maar op bed en kon niks. Amper praten, niks.. Gelukkig gaat het nu heel goed met dr en ze slikt nu af en toe nog een tabletje, vooral wanneer ze paniekaanvallen krijgt.

Sterkte allemaal!

dat klinkt eerder als een depressie als overspannenheid, maar blijft natuurlijk zeer vervelend

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:38

Ja, dat kan ook. Sorry..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:40

Sophie2 schreef:
Ja, dat kan ook. Sorry..

maakt niet uit hoor Pling
met jou gaat het wel goed nu, best zwaar denk ik ook voor jou?