Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barmat schreef:Ik zal een geheimpje verklappen: een dieet werkt niet :n
Crashdieten niet (al dan niet onder medische begeleiding, ik zal jullie de detailverhalen besparen hoe ik met een suikerdip van 2.3 op de spoedhulp van het ziekenhuis terecht kwam dankzij mijn onder medische begeleiding crash dieet)![]()
Atkinson niet
Sonja Bakker niet (ooit zoiets ongezonds meegemaakt?)
Pillen niet
Drankjes niet
Maaltijdvervangers niet
Been there, done it, got a t-shirt.... Alles lijkt te werken, je verliest een hoop vocht, en komt daarna net zo hard weer aan en zelfs nog een paar kilootjes extra want je lichaam is op spaarstand gegaan en weet zich geen raad op het moment dat je weer normaal gaat eten.
Wat helpt dan wel?
Heel saai -> Gezond eten, regelmatig eten, en bewegen. Minder vet, minder suiker, kleinere porties, en regelmatig bewegen. Heel saai, heel vervelend, en het duurt het langst. Geen 10 kilo in een week, geen "amazing results" en geen "vet dat wegsmelt als ijs in de zon". Maar wel effectief.
Een heel simpel rekensommetje:
Wat je eet en wat je verbrand:
Eet je meer dan dat je verbrand, kom je aan
Eet je minder dan dat je verbrand, val je af
Simpel toch? De kunst is om minder te eten, en meer te verbranden, om zo je vetreserves aan te spreken en dus (duurzaam) gewicht te verliezen, fitter te worden en vet te verbranden.
Dus alle mooie (mode) dieten ten spijt - ze werken niet!!! Je zult je etenspatroon moeten veranderen, en je er bij neer moeten leggen dat als je er voor kiest om 's avonds die grote puntzak patat naar binnen te werken, je 's middags een lichte salade zult moeten eten, om er zo voor te zorgen dat je het aantal kcal niet overstijgt. Of dat je een rondje extra rent. Alles draait om die balans tussen inname en verbranding. Slecht en vet eten mag, maar niet de hele tijd.
It's a way of life... helaas voor ons velen!
Charaz schreef:Dat een dieët niet werkt vind ik onzin, ik volg het Sonja Bakker dieët, niet zo streng en zo strikt als in het boek maar de grote lijnen houdt ik aan.
Gezond eten, veel fruit, veel groente en water drinken ipv sinas en cola.
Laat s avonds de chips staan en pak wat gezonds.
Yinari schreef:Oh mensen......soms zou ik wel gewoon een kat of een paard willen zijn. Regelmatig eigenlijk. Je krijgt gewoon je hapje voorgeschoteld en als het op is, nou, dan gaat de koelkast dicht en heb je pech gehad. Súper!
juval schreef:oh, lijkt me geweldig... in een volgend leven kom ik terug als kat!![]()
Wel leuk om te lezen dat zoveel mensen positief zijn over Sonja.
Ik ben vandaag aan mn eerste SAS dagje toe wegens verjaardag, maar in de afgelopen anderhalve week ben ik wel al 3 kg kwijt!
*(tuurlijk weet ik dat het in het begin heel hard gaat, en dat het vooral vocht is, maar toch, het motiveert wel)
Skipper schreef:Charaz schreef:Dat een dieët niet werkt vind ik onzin, ik volg het Sonja Bakker dieët, niet zo streng en zo strikt als in het boek maar de grote lijnen houdt ik aan.
Gezond eten, veel fruit, veel groente en water drinken ipv sinas en cola.
Laat s avonds de chips staan en pak wat gezonds.
Dan is het toch niet echt een dieet maar meer gezonde levensstijl
Dat geeft ze zeker goed aan in haar boek, alleen de hoeveelheden zijn te weinig.
juval schreef:oh, lijkt me geweldig... in een volgend leven kom ik terug als kat!![]()
Wel leuk om te lezen dat zoveel mensen positief zijn over Sonja.
Ik ben vandaag aan mn eerste SAS dagje toe wegens verjaardag, maar in de afgelopen anderhalve week ben ik wel al 3 kg kwijt!
*(tuurlijk weet ik dat het in het begin heel hard gaat, en dat het vooral vocht is, maar toch, het motiveert wel)
Skipper schreef:Tja, met crashdieeten doe je inderdaad afvallen, dat noem ik niet weinig, dat noem ik hongerdieet
spettic schreef:Skipper schreef:Tja, met crashdieeten doe je inderdaad afvallen, dat noem ik niet weinig, dat noem ik hongerdieet
Ligt eraan wat jij onder een honger dieet verstaat.
Als je gewend bent aan 8 sneetjes brood op een dag, een zak chips en een fles cola....
Tja dan vind je dit een honger dieet