Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spettic

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:25

Sonja Bakker, echt geweldig!!!
Mijn zusje is sinds April 2007 bezig met afvallen en nu 27 kilo kwijt, nog 10 kilo dan is ze weer op gewicht.
Ze valt af zonder moeite want SB is heel goed vol te houden!!
Een echte aanrader.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:29

Ik doe SB en pak aankomende zondag gewoon na 6 weken een keer een lekker frietje. Ik ga me ook geen dingen onthouden hoor
Ik volg het boek, wissel dingen af die ik niet zo graag lust, voeg zemelen toe aan mijn yoghurt ivm PDS, pak ook een klein handje chips als mijn partner dit eet en zoals ik hier al vele malen heb gezegd vind ik dit prima!
Als ik richting mijn streef ga wil ik ook het boek niet meer al te precies volgen maar wel meer gezondere dingen toevoegen aan het eten en met minder gewicht kan ik ook meer gaan sporten.
Ik sta nu al iedere dag op de crosstrainer en het bevalt me reuzegoed. ( lees: al zeker vanaf mijn 16de te dik en alles eten wat los en vast zat en niet sporten ) 17 dec is bij mij het knopje omgegaan en ik voel me zowel lichamelijk en psychisch stukken beter Ja
Zoals ik ook al eerder vertelde ben ik van mening dat je een dieet enkel kunt volhouden mits je er ook echt achterstaat en die knop omzet!!! Bij mij ging die knop mede om dankzij mijn arts, dus nog een extra stok achter de deur Knipoog En ik wil never nooit meer terug naar ons eetpatroon van een paar weken terug

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:34

Barmat schreef:
Ik zal een geheimpje verklappen: een dieet werkt niet :n

Crashdieten niet (al dan niet onder medische begeleiding, ik zal jullie de detailverhalen besparen hoe ik met een suikerdip van 2.3 op de spoedhulp van het ziekenhuis terecht kwam dankzij mijn onder medische begeleiding crash dieet) Clown
Atkinson niet
Sonja Bakker niet (ooit zoiets ongezonds meegemaakt?)
Pillen niet
Drankjes niet
Maaltijdvervangers niet

Been there, done it, got a t-shirt.... Alles lijkt te werken, je verliest een hoop vocht, en komt daarna net zo hard weer aan en zelfs nog een paar kilootjes extra want je lichaam is op spaarstand gegaan en weet zich geen raad op het moment dat je weer normaal gaat eten.

Wat helpt dan wel?

Heel saai -> Gezond eten, regelmatig eten, en bewegen. Minder vet, minder suiker, kleinere porties, en regelmatig bewegen. Heel saai, heel vervelend, en het duurt het langst. Geen 10 kilo in een week, geen "amazing results" en geen "vet dat wegsmelt als ijs in de zon". Maar wel effectief.

Een heel simpel rekensommetje:

Wat je eet en wat je verbrand:

Eet je meer dan dat je verbrand, kom je aan
Eet je minder dan dat je verbrand, val je af
Simpel toch? De kunst is om minder te eten, en meer te verbranden, om zo je vetreserves aan te spreken en dus (duurzaam) gewicht te verliezen, fitter te worden en vet te verbranden.

Dus alle mooie (mode) dieten ten spijt - ze werken niet!!! Je zult je etenspatroon moeten veranderen, en je er bij neer moeten leggen dat als je er voor kiest om 's avonds die grote puntzak patat naar binnen te werken, je 's middags een lichte salade zult moeten eten, om er zo voor te zorgen dat je het aantal kcal niet overstijgt. Of dat je een rondje extra rent. Alles draait om die balans tussen inname en verbranding. Slecht en vet eten mag, maar niet de hele tijd.

It's a way of life... helaas voor ons velen!

Bovenstaande klopt als een bus! Is het enige dat werkt!
Vermijdt ook zoetstoffen wil ik als aanvulling zeggen. Zuurdesem-brood ipv gewoon brood. etc...
Het boek van Gillian mc Keith is erg goed, gezond eten moet je leren. Het is er bij mij ingestampt, maar bij vele anderen niet... dat snap ik.
De beste stok achter de deur is je paard: als je hem een lang en gezond leven gunt val je af. De tabellen beschouwend weten velen dat ze eigenlijk beter voorlopig niet kunnen gaan rijden. Als er 1 hele goede reden is, is het wel je paard. En die is vele malen belangrijker dan die paar minuten lol van een zak chips. Vergeet ook niet dat je lichaam nu verslaafd is aan al die troep. Net zo verslavend als roken en drinken hoor! Maar dat wordt echt makkelijker! Veel makkelijker! Succes!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:36

Ik heb die afkickverschijnselen ook gehad Ja
Na een week lag ik een hele dag te rillen omdat ik geen chips meer at en niet zo veel vet. Snoep ben ik nooit echt gek op geweest.

Dat Gillian MC Keith vind ik niks als ik zie dat je van die rare sappen moet drinken enzo lijkt me niet dat je dat de rest van je leven doet. Zuurdesembrood is goed te eten Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:40

@ Cyntje: je hoeft ook niet alles klakkeloos te volgen. Wanneer je die sappen niet lekker vind kun je voor andere dingen kiezen. Sappen maken het echter voor sommige mensen makkelijker fruit en groente tot zich te nemen omdat ze het niet goed kunnen wegkauwen wanneer het rauw/ heel is.
Ik noem Gillian omdat zij goed en vers en natuurlijk eten promote. SB heb ik niet zo'n hoge pet van op. Vast een aardig mens, maar er staat hier een daar teveel kunstmatige troep tussen...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:41

Dat een dieët niet werkt vind ik onzin, ik volg het Sonja Bakker dieët, niet zo streng en zo strikt als in het boek maar de grote lijnen houdt ik aan.

Gezond eten, veel fruit, veel groente en water drinken ipv sinas en cola.

Laat s avonds de chips staan en pak wat gezonds.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:46

Ik heb vorig jaar SB gedaan, ik woog toen 84 kilo en na SB 63 kilo.

Nu een jaar later weeg ik nog steeds 63 kilo, ik eet gewoon de schijf van 5 en drink geen frisdranken (wat SB ook voorschrijft Knipoog )
Af en toe snoep ik of neem gebak, maar let er vervolgens op dat ik niet over de 65 kilo ga.
Over de 65 kilo, dan is het weer tijd voor een paar dagen SB Vork

Dus voor mij (en velen met mij) heeft SB prima gewerkt Afgod

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:51

Daarom listinglistje Knipoog Top hé OK dan!

Ennuh, ik dronk al nooit prik ivm PDS en ik eet nu bij mijn SB maaltijden ook nog regelmatig 1 a 2 eetlepels yofresh, eet gewoon de nootjes die sonja verbied in de chinese mix, dus Clown

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:03

Ik heb maat 42/44 en ben ook echt zat om constant me op te winden als ik bijvoorbeeld iets pas in een kledingszaak en dat het te klein is. Echt het irritantste wat er bestaat.
Ik ben van de week weer begonnen met gezonder eten en geen snoep etc. Motivatie is bij ook een heeeel groot probleem. Steeds begin ik met gezond eten en een maand later begin ik weer te twijfelen, dat het zo lang duurt voordat ik mijn streefgewicht bereik (70 kilo) en dan gaat het zo ver door, dat ik concludeer dat gezond eten eigenlijk een marteling is. Tong uitsteken Maar ik denk echt dat de 'key' doorzetten is en het ook ECHT willen. Lachen

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:04

Charaz schreef:
Dat een dieët niet werkt vind ik onzin, ik volg het Sonja Bakker dieët, niet zo streng en zo strikt als in het boek maar de grote lijnen houdt ik aan.

Dan is het toch niet echt een dieet maar meer gezonde levensstijl Knipoog
Dat geeft ze zeker goed aan in haar boek, alleen de hoeveelheden zijn te weinig.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:10

Ik vind de hoeveelheden soms ook wat weinig maar dan pak ik er gewoon iets extra's bij.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:11

Als ik het eten te weinig vind, wat ik overigens vaak maar net op krijg, dan voeg ik wat beleg op het brood toe. Of wat kaas door de salade of meer rauwkost Vingers aflikken

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:23

Oh mensen......soms zou ik wel gewoon een kat of een paard willen zijn. Regelmatig eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen . Je krijgt gewoon je hapje voorgeschoteld en als het op is, nou, dan gaat de koelkast dicht en heb je pech gehad. Súper! Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:24

Yinari schreef:
Oh mensen......soms zou ik wel gewoon een kat of een paard willen zijn. Regelmatig eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen . Je krijgt gewoon je hapje voorgeschoteld en als het op is, nou, dan gaat de koelkast dicht en heb je pech gehad. Súper! Knipoog

Ja en als kat kun je nog de hele dag liggen luieren ook, niks geen beweging Clown

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:30

oh, lijkt me geweldig... in een volgend leven kom ik terug als kat! Haha!

Wel leuk om te lezen dat zoveel mensen positief zijn over Sonja.
Ik ben vandaag aan mn eerste SAS dagje toe wegens verjaardag, maar in de afgelopen anderhalve week ben ik wel al 3 kg kwijt!
*(tuurlijk weet ik dat het in het begin heel hard gaat, en dat het vooral vocht is, maar toch, het motiveert wel)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:32

juval schreef:

Ik ben vandaag aan mn eerste SAS dagje toe wegens verjaardag, maar in de afgelopen anderhalve week ben ik wel al 3 kg kwijt!
*(tuurlijk weet ik dat het in het begin heel hard gaat, en dat het vooral vocht is, maar toch, het motiveert wel)

Nou inderdaad he, vooral dat laatste! Ik ben nu in 2 dagen tijd, 1.6 kilo kwijt, het is voornamelijk vocht, maar het motiveert wel ontzettend moet ik zeggen, dan weet je dat je het tenminste ergens voor doet!

Gefeliciteerd met je verjaardag! Niet teveel sas-sen he, want dan ben je volgens mij je hele patroon kwijt.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:43

Skipper schreef:
Charaz schreef:

Dan is het toch niet echt een dieet maar meer gezonde levensstijl Knipoog
Dat geeft ze zeker goed aan in haar boek, alleen de hoeveelheden zijn te weinig.

Dat de hoeveelheden weinig zijn komt omdat je moet afvallen lijkt me Knipoog

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:46

juval schreef:

Hartstikke goed van je!!
En je blijft hard afvallen hoor, niet alleen de eerste 10 kilo maar mijn zusje valt toch elke week veel af. De ene keer 1.5 kilo en de andere keer 800 gram ( bijv met een sas-dag ertussen door).
Wel wandelt ze elke dag een half uur in stevig tempo.
Als het slecht weer is gaat ze een half uurtje op de loopband.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:46

Tja, met crashdieeten doe je inderdaad afvallen, dat noem ik niet weinig, dat noem ik hongerdieet Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:48

Eerste week had ik honger nu niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Hoe sceptisch kunnen sommige mensen zijn zeg Nagelbijten / Gniffelen

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:48

Skipper schreef:
Tja, met crashdieeten doe je inderdaad afvallen, dat noem ik niet weinig, dat noem ik hongerdieet Knipoog

Ligt eraan wat jij onder een honger dieet verstaat.
Als je gewend bent aan 8 sneetjes brood op een dag, een zak chips en een fles cola....
Tja dan vind je dit een honger dieet Clown

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:51

ik zie wat bekende gezichten hier van het sbtopic, dag dames.
Ik ben net begonnen met sb, 2 weken en ruim 2 kilo kwijt, het verschil en wat mij ook motiveert is dat ik dat opgeblazen dikke gevoel kwijt ben, dat vind ik tot nu de grootste winst, ik ben dan 2 kilo kwijt, ik voel het ook en het voelt goed....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:51

nou, honger heb ik dus echt niet..
maakt me ook verder niet uit hoe het genoemd wordt. Crashdieet... het werkt wel iig.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:57

spettic schreef:
Skipper schreef:

Ligt eraan wat jij onder een honger dieet verstaat.
Als je gewend bent aan 8 sneetjes brood op een dag, een zak chips en een fles cola....
Tja dan vind je dit een honger dieet Clown

Niks sceptisch, gewoon feiten.

Zoals eerder gezegd, onder de 1000 kal noemen ze crashdieeten of hongerdieeten, ga je uitrekenen de menu's van Sonja dan kom je maar weinig keren hierboven uit! Vandaar SB -> crashen/hongeren.

Dus geen persoonlijke mening, maar feit Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:59

Dan is mijn feit dat ik geen honger lijd Vork