Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 23:19

ben het wel met jullie eens Lachen
alleen weet niet zoveel over type II, dus zeg ik me menig niet zomaar. Knipoog Lachen

groetjes Mijke

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:53

Ik heb zelf type 2 (vanaf mijn 36e dus oud ...?). Ben een schoolvoorbeeld, altijd dik geweest, kon bijna niet uitblijven. Daarnaast komt het in de familie veel voor, wat bij type 2 ook een typisch kenmerk is.

Ik heb al eerder gereageerd op de onzin die Takkel schreef, jammer, juist voor iemand die in de zorg werkt! Als DVN-cursusleider- en informatiepost moeten wij dit soort verhalen weer uit de wereld zien te helpen.

Ben het helemaal met de laatste berichten over type 2 eens!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 19:59

zo weer een 'lekkere' nacht gehad, dus niet Slapen
steeds weer te laag om door te slapen, bleef op 4 hangen.
en vanochtend ook nog waterpolo+ stallen uitmesten. ben nu wel moe Dromen dus ga lekker vroeg naar me bedje Lachen

julli nog wat beleeft dit weekend? Lachen Knipoog

groetjes Mijke

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:27

nope, gister ge kou kleumd met carnaval, was blij toen ik er even tussen uit kon om mijn paarden te gaan voeren, en mezelf tegen 2 fjorden lijven even op te warmen, maar het was wel gezellie, vandaag lekkere hang dag gehad en weinig gedaan, alles op bed nu en strkas peter r de vries kijken. suikers gaan weer yihaaa maarja eeh ongesteld dus daar gaan we weer, we jojo-en vrolijk door........ Duivel
morgen ochtend weer paarden tijd, dan krijgt mijn lijf weer beetje rust, kijk er nu al naar uit.........

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:02

wat is het hier stil Bloos
is iedereen nog carneval aan het vieren? Haha! Tong uitsteken

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:19

Haha of bij aan het komen...

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:25

dat kan ook nog Haha! Tong uitsteken

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:31

heheh, jep erg fijn weekend gehad!
Zaterdag om 7 uur beginnen met werk tot half 4 en daarna te carnavallen tot half twee.
De volgende morgen ook weer om 7 uur beginne met werk tot half 4 en die avond ook pas om 12 uur slapen.

Dus ik was erg naar de kl*te gister Tong uitsteken Maar ik heb wel genoten!

Hoe reageerd jullie lichaam op alcohol?
Ik heb een periode gehad dat ik niks kon verdragen en binnen uur rond de 4 zat met 2 wijntjes. Ik hou nogal van feestjes Tong uitsteken

Maar de laatste periode gaat het echt super, kan best veel op, en jongens ik ken mijn grenzen hoor!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:38

zo lekker gefeest Tong uitsteken Haha!
ik weet niet hoe me lichaam op alcohol reageerd, mag het nog niet hebben Vork

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:42

ik lust het niet dus laat het ook staan

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:39

Mmm, ik lust best een keer een glaasje. Met een feestje drink ik wel bier, maar dat is eigenlijk maar een paar keer per jaar. Ik weet heel goed wat alcohol met je bloedsuikers doet en handel daar ook naar.

In bier zitten koolhydraten en alcohol verlaagt de bloedsuiker. De koolhydraten verhogen binnen een half uur, de alcohol werkt pas na ongeveer anderhalf uur. Altijd dus even rekening mee houden dat je uiteindelijk nog zakt nadat je bier hebt gedronken.

Witte wijn bevat helemaal geen koolhydraten, net als jenever bijvoorbeeld. Daarvan zit je zo in een hypo. Altijd wat bij eten, toastjes of wat stokbrood of zo.

In rode wijn zit wel wat, ongeveer 3 gram koolhydraten per glas, maar ook niet genoeg om het alcohol-effect op te heffen. Dus ook wat bij eten.

Witte zoete wijn is net zo'n ramp als bijvoorbeeld een glas cola. In witte wijn zitten 22 gram koolhydraten, nog meer dan in gewone frisdrank dus.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:53

Witte zoete wijn gaat bij mij goed (ik vind niets viezer dan bier, da's dan weer een voordeel voor mij haha), helemaal als ik daarnaast nog veel beweeg. En als ik dan niet te lang daarna iets eet, dat zit ik voor het slapengaan/in de nacht ook goed Haha! Maar ik drink weinig, vooral ook omdat ik het effect soms wat onverwacht vindt (sporten is voor mij hetzelfde, de ene keer krijg ik 's nachts na volleybaltraining wel een hypo, soms niet. Terwijl ik dan hetzelfde gegeten heb van te voren en met dezelfde waarde ben gaan slapen). Er is soms geen pijl op te trekken Vork Clown

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:27

Naja ik drink ook alleen wijn, en bij mijn is het dus ook de ene keer gaat het goed en de andere vole ik me bagger Tong uitsteken

Elke keer weer een verrassing!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 15:43

hoi Haha!

weer een tijdje stil geweest hier hé? Haha! (paar dagen Clown )
gelukkig gaat het met me bloedsuiker weer een beetje beter Lachen
vavond waterpolo wedstrijd, heb er super veel zin in Haha!
en wij gaan winnen Cool Knipoog

groetjes

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:55

Ik baal als een stekker. Ik heb nu al 5 jaar een pomp en ben ik er altijd nog superblij mee. Maar nu heb ik dus voor de derde keer in drie maanden een ontsteking opgelopen van een infuusset. De eerste set is helemaal onderzocht op steriliteit e.d. maar ze kunenn niets vinden.

Echt gewoon een hele grote (vuist) keiharde rode onsteking onderhuids. Doet zó zeer en weer aan de antibiotica, bah!

Maar ja, nog steeds niet reden genoeg om te gaan spuiten, dan moet er heel wat gebeuren ...

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 16:15

oh dat is balen zeg Scheve mond
doet vast veel zeer Verdrietig
hopelijk gaat het snel weer beter
beterschap Lachen

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 18:08

zo gisteren een heerlijke wedstrijd gespeeld! 17-0 Haha! en ikzelf 6 gescoord! Haha! Bloos
gelukkig heb ik niet laag gezeten, alleen het eerste kwartje voelde ik een beetje wankel toen ik uit het water kwam.
dus snel even wat gedronken en toen voelde ik me weer goed Lachen

alleen ben nu ziek, heb niet echt griep of koorts maar heel erg moe...
hopelijk is het morgen weer over Lachen

groetjes

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:17

nou ik lig al vette week in de kreukels maar das gyneacolgiosch probleem, wat natuurlijk zijn uitwerkingen op mijn suikers heeft.

vanmiddag naar mijn DBvpk om de glucoses sensor te laten plaatsen, aangezien ik voruge week in t zkh een spuit in mijn kont heb gehad en die niet voelde, maak ik me nu dus niet zo druk meer om het plaatsen van het setjes van de glucosemeter

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:19

Mijn broertje van 12 heeft nu bijna 1 jaar suikerziekte.

Ik vind het zelf nog best wel ingewikkeld in mekaar zitten.

Sinds me broertje het heeft heb ik een sacherijnige gestreste moeder... ( omdat ze me broertje moet helpen en ze hebt het alleen over de ergste dingen van suikerziekte die kan gebeuren.. zoals in coma liggen enzo.. )

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 15:03

vandaag heb ik het 3 jaar...
nouja het is vandaag 3 jaar geleden dat ze het ontdekte..
dus opzich wel een speciale dag Lachen

Groetjes Mijke

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:25

zal je r maar niet mee feliciteren he

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:17

Zow daar was ik dan ook maar weer eens Tong uitsteken

Nogal druk gehad, met me nieuwe stage adres enzo.
Ik loop nu stage in de gehandicaptenzorg, met zorgvragers met niet aangeboren hersenletsel, onze lotgenoten Tong uitsteken

Ja, voor mij was de dag dat eruit kwam dat ik dit had een hele dubbele dag.. Aan de ene kant blij dat ik wist waardoor ik me zo voelde maar poedersuiker, omdat je weet dat je nooit meer leven hebt zonder suiker..

Hopelijk gaat het nu wat beter met je CarolineF?

Groetjes

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:19

nou heb n zere kont van die infuusset, wacht op manlief dei m gata verwijderen, de 3 dgn zitten erop, d ebuikpijn is minder maar verere van goed of draagbaar, zit nog steeds aan pijnstillers, weet niet wat er zit, maar t moet eruit!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:01

mijn schoonzus heeft ook suiker, hoe zit het met gewicht. Als je suiker hebt val je toch juist af? Zij geeft de suiker de schuld dat ze zoveel is aangekomen. Maar volgens mij klopt dat niet helemaal Haha!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:44

@ Caroline: beterschap!

@ Breitling: leuk, die grijns achter je zin, maar volkomen misplaatst. Daarbij trouwens ook beledigend, want het is erg genoeg dat heel veel mensen met diabetes inderdaad aankomen door hun ziekte. Afvallen hoort bij de voorfase, het moment waarop de diabetes ontdekt wordt. Daarna komen veel mensen eerst de kilo's aan die ze eerst afgevallen zijn en daarna vaak nog meer door de insuline. Insuline zorgt naast het openen van je lichaamscellen voor je glucose (broodnodige brandstof trouwens) ook voor opslag van reserveglucoses. Als je die niet verbruikt, zetten ze zich om in vetten. Insuline is een pure dikmaker en als je er gevoelig voor bent maakt insulinegebruik afvallen erg lastig. Erg genoeg dus voor je schoonzus!

Jammer dat mensen die er zo weinig van weten zo snel oordelen, diabetes hebben is al lastig genoeg. Alle meningen en feitjes die de buitenwereld ook nog erover heeft, maken het nog erger.

@ Iedereen die interesse heeft in 'nieuwigheidjes': ik test vanaf vandaag de nieuwe Freestyle Navigator Continue Glucosemeter. Zo'n zelfde ding als Caroline en meerderen hier via de diabetesverpleegkundige/arts kregen, maar dan bedoeld voor thuisgebruik door de 'patiënt. Ik hou een verslag bij op mijn blog (zie handtekening).