@ Caroline: beterschap!
@ Breitling: leuk, die grijns achter je zin, maar volkomen misplaatst. Daarbij trouwens ook beledigend, want het is erg genoeg dat heel veel mensen met diabetes inderdaad aankomen door hun ziekte. Afvallen hoort bij de voorfase, het moment waarop de diabetes ontdekt wordt. Daarna komen veel mensen eerst de kilo's aan die ze eerst afgevallen zijn en daarna vaak nog meer door de insuline. Insuline zorgt naast het openen van je lichaamscellen voor je glucose (broodnodige brandstof trouwens) ook voor opslag van reserveglucoses. Als je die niet verbruikt, zetten ze zich om in vetten. Insuline is een pure dikmaker en als je er gevoelig voor bent maakt insulinegebruik afvallen erg lastig. Erg genoeg dus voor je schoonzus!
Jammer dat mensen die er zo weinig van weten zo snel oordelen, diabetes hebben is al lastig genoeg. Alle meningen en feitjes die de buitenwereld ook nog erover heeft, maken het nog erger.
@ Iedereen die interesse heeft in 'nieuwigheidjes': ik test vanaf vandaag de nieuwe Freestyle Navigator Continue Glucosemeter. Zo'n zelfde ding als Caroline en meerderen hier via de diabetesverpleegkundige/arts kregen, maar dan bedoeld voor thuisgebruik door de 'patiënt. Ik hou een verslag bij op mijn blog (zie handtekening).