Ziektenkosten 2008 is er ook een maatschappi zonder eigen ri

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ziektenkosten 2008 is er ook een maatschappi zonder eigen ri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:44

Ik ken het RK, zo wordt ik al járen geteisterd door het herpesvirus, blaren op mn ogen op en in mn neus en mond, alles littekend
Het begon een paar jaar geleden toen ze de koortsuitslag zalf uit het pakket gooiden, tubetje van 10 euro.
Goed nu ben ik inmiddels dr achter gekomen dat L-lycine beter werkt dan ooit, sterker nog ik heb geen blaar meer gezien sinds ik dat sinds een half jaar slik, maar vergoeden doen ze het niet want het is een supplement.
Nou boeit me dat niet, ik ben allang al blij dat het weg is maar vrolijk wordt je dr niet van als je weer zo'n pot aan moet schaffen.....
Je doet er niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:03

loveyoutoo schreef:
Mensen met een laag inkomen komen in aanmerking voor zorgtoeslag. De zorgtoeslag wordt in 2008 aanzienlijk verhoogd om het eigen risico te compenseren.

Mijn zorgtoeslag was 28 euro per maand, mijn premie is ruim 100 euro, dus dat verzacht niet veel, ben dus benieuwd of die 150 euro er bij zit in 2008....

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:47

Citaat:
Mensen met een laag inkomen komen in aanmerking voor zorgtoeslag. De zorgtoeslag wordt in 2008 aanzienlijk verhoogd om het eigen risico te compenseren.

Dat is voor ons héérlijk nieuws. Haha! Wij kregen ook ongeveer 30 in de maand.

Onze zorgverzekering (De Friesland) blijken de maandelijke kosten NIET te verhogen, zelfs 3 euro per maand te verlagen. Het is misschien niet veel, maar ik ben er dolblij mee.

Ik zal even opzoeken hoe dat zit met die compensatie voor lage inkomens bij medicijngebruik... ik gebruik nl. alleen voorbehoedsmiddelen (worden vergoed) en maagzuur remmers (worden nu ook nog vergoed).
Vraag me af of ik dan ook nog wat terug kan krijgen. Zou wel héél fijn zijn!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:32

Vergoedingen voor medicijngebruik is alleen als je chronische aandoening hebt. Voorbehoedsmiddelen vallen daar dus in ieder geval niet onder. Als je even naar de link kijkt op de vorige pagina, zie je dat je medicijnen op een bepaalde lijst moeten zijn opgenomen en je ze in ieder geval al 2 jaar moet gebruiken. Maagzuurremmers zal er ook wel niet onder vallen ( maar je weet maar nooit ), die tank ik ook per pakje weg momenteel Bloos

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:27

ik ben de weg kwijt...

is het nou 150 euro per keer dat je iets hebt, of maximaal 150 euro voor het hele jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:28

hele jaar Lachen

(pagina 3)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:42

Ik baal er wel van. Heb in 2006 een bril 'gekregen' via de verzekering en wilde a.s. januari een nieuwe 'aanschaffen' op dezelfde manier (geen kosten voor mij). Bril is nodig, dus komt er sowieso wel. Maar vind het toch jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:04

Ja dat is waar, maar anders zoek je toch een hele mooie en dure uit? Beetje bril kost iig mij al 400 euro, en dan heb je 250 euro korting.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:10

russel schreef:
Ja dat is waar, maar anders zoek je toch een hele mooie en dure uit? Beetje bril kost iig mij al 400 euro, en dan heb je 250 euro korting.

Goh, en dan klaag jij over stijgende kosten van je zorgverzekering? Door zo'n instelling en dit soort declaratiegedrag gaan de kosten alleen maar steeds verder omhoog en moet de premie straks weer omhoog.... Let wel, ik zeg niet als je duurdere glazen NODIG hebt, maar als je nou expres een duurdere bril uit gaat kiezen omdat je dan meer 'korting' zou hebben ben je naar mijn bescheiden mening heel verkeerd bezig.
Bovendien valt een bril onder de aanvullende verzekering en is hier het verplicht eigen risico niet van toepassing, verplicht eigen risico geldt voor de vergoedingen uit de basisverzekering. Vergoeding van brillen gebeurt op basis van een maximum bedrag, meestal per 2 kalenderjaren, uitgesplitst op montuur en glazen, dus een duurdere bril kiezen levert je meestal alleen hogere eigen kosten op.

@Gabyfedde, vrijwel alle verzekeraars hebben een site waarop je een vergoedingenoverzicht kan terugvinden, bijvoorbeeld wat voor jouw aanvullende verzekering de voorwaarden zijn voor een nieuwe bril. Er zijn ook verzekeraars die nog speciale overeenkomsten gesloten hebben met bepaalde opticiens, dus dat je meer vergoed krijgt als je daar je bril koopt. Altijd de moeite waard om even uit te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:13

Idd
Ik krijg 1x keer in de 2 jaar 95 euro voor bril of lenzen.
Of ik nu een goedkope bril of een dure koopt maakt niets uit.
Mijn vriend niet aanvullend krijgt helemaal niets terug.
(toevallig van de week gekeken omdat mijn vriend na 7 jaar een andere bril nodig heeft)