russel schreef:Ja dat is waar, maar anders zoek je toch een hele mooie en dure uit? Beetje bril kost iig mij al 400 euro, en dan heb je 250 euro korting.
Goh, en dan klaag jij over stijgende kosten van je zorgverzekering? Door zo'n instelling en dit soort declaratiegedrag gaan de kosten alleen maar steeds verder omhoog en moet de premie straks weer omhoog.... Let wel, ik zeg niet als je duurdere glazen NODIG hebt, maar als je nou expres een duurdere bril uit gaat kiezen omdat je dan meer 'korting' zou hebben ben je naar mijn bescheiden mening heel verkeerd bezig.
Bovendien valt een bril onder de aanvullende verzekering en is hier het verplicht eigen risico niet van toepassing, verplicht eigen risico geldt voor de vergoedingen uit de basisverzekering. Vergoeding van brillen gebeurt op basis van een maximum bedrag, meestal per 2 kalenderjaren, uitgesplitst op montuur en glazen, dus een duurdere bril kiezen levert je meestal alleen hogere eigen kosten op.
@Gabyfedde, vrijwel alle verzekeraars hebben een site waarop je een vergoedingenoverzicht kan terugvinden, bijvoorbeeld wat voor jouw aanvullende verzekering de voorwaarden zijn voor een nieuwe bril. Er zijn ook verzekeraars die nog speciale overeenkomsten gesloten hebben met bepaalde opticiens, dus dat je meer vergoed krijgt als je daar je bril koopt. Altijd de moeite waard om even uit te zoeken.