Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maureenn schreef:Ik gebruik daar spul tegen van mylene werkt super, ik heb toch altijd foundation op dus dan valt dat rode niet echt op
uniekhorse schreef:Maureenn schreef:Ik gebruik daar spul tegen van mylene werkt super, ik heb toch altijd foundation op dus dan valt dat rode niet echt op
Dat spul van SOS Skin ?
uniekhorse schreef:uniekhorse schreef:
Dat spul van SOS Skin ?
Ja die heb ik ook, alleen vertelden ze erbij dat je voordat je resultaat krijgt het eerst een stuk erger word.
Dus ben ik alleen aan het smeren met de dagcreme en met dat reinigingsmiddel potje.
Dat groene spul met basic care laat ik achterwege, heb het idee dat het daar alleen maar erger van word.
Gebruik jij ze alle 3 ?
Citaat:Haar:
1.Als je last hebt van vet haar, dan kan je je haar een keer met afwasmiddel wassen!
2.Voor glanzend haar...doe er een ei in, even laten intrekken en uitspoelen maar
3.bier is ook erg goed voor je haar, daar gaat het van glanzen!
4.Dode haarpunten herstellen: Smeer geprakte banaan in pasgewassen handdoekdroog haar en laat het 10 minuten zitten.
5.tip voor droog haar: doe er een beetje zonnebloem olie in en doe er een warme handdoek omheen en laat het 10 min zitten en was het daarna goed uit.
6.heb je volumeloos haar: doe dan eerst conditioner in je haar (even laten inwerken en uitspoelen), en daarna pas shampoo
7.tegen dof haar: er na het wassen azijn insmeren, even in laten trekken en weer uitspoelen
8.vet haar: haar onderdompelen in badje van verdund sodawater, 's avonds wat talkpoeder op je hoofdhuid doen, dat neemt het overtollige talg op
9. in plaats van conditioner in je haar, gewoon een kopje azijn over je haar verdelen en dan uitspoelen. Je haar gaat níet stinken, maar zo was je de zeepresten uit je haar en je haar schijnt er zacht van te worden.
10.haar met roos: het haar wassen met lindebloesem thee
11.Haaruitval,vaak wassen met sterk gezette kamillethee en tweemaal per week in smeren met keukenzout. (vitamine B is erg belangrijk voor de haargroei)
12. Als er geen crèmespoeling in huis is, gebruik ik ook wel eens wasverzachter in mijn haar.Die tip heb ik eens van een kapper gekregen en het werkt super. Je haar wordt er zacht van en het ruikt ook nog eens lekker.
Gezicht:
1.Als je last van puistjes hebt kun je af en toe een keer een maskertje maken van groene leem. (jaa die je ook voor je paard gebruikt!)
2.als je wallen onder je ogen hebt, kan je er komkommers opleggen
3.sperti gebruiken voor wallen (aambeienzalf) moet blijkbaar erg goed helpen..
4.gezwollen ogen: afgekoelde theezakjes
5.droge lippen: honing of vaseline
6.tegen puistjes: Brandnetel thee drinken dat zuiverd je huid
7.Of als je een koortslip/neus hebt, beetje tandpasta erop, oplaten drogen (Ik doe het voor het slapen gaan) en de volgende morgen eraf halen, met een washandje en een beetje water. Binnen 3 dagen is het weg.
8. Voor wallen of dofe ogen watjes met lauw water die ingetroken zijn in natuurlijke thee
Lichaam:
1.Voor een lekkere bodyscrub:zeezout,yoghurt,honing, en scrubben maar!
2.voor een droge huid: ga in een warm bad dat je wat begint te zweten en wrijf je dan in met honing (gaat niet plakken en je hebt een pezikhuidje die nog eens goed gevoed is ook.
3. om rode bultjes te voorkomen na het scheren gewoon een plens ijskoud water erop gooien vloila geen bultjes.
4.Superzachte huid: Voeg 2 bekers volle melk toe aan het badwater
5.Scrub: Meng een half kopje havermout met twee theelepels ananassap (vers of uit pak).
6.Wisseldouchen (warm/koud) zijn goed voor bloedsomloop en strak trekken van de huid
7.Als je je geschoren hebt met een ruwe handdoek over de geschoren plekken wrijven, helpt tegen ingroeiende haartjes.
8.Veel noten eten voor stevige goed groeiende nagels
9. tegen de jeuk van muggenbulten kun je ook azijn er op smeren
10. Tegen rode bultjes/ingegroeide haartjes na het scheren, sudocreme gebruiken. Is creme tegen rode billetjes voor baby's maar werkt ook goed tegen rode bultjes
11. tegen een vette huid: een aardappel doormidden snijden en daarmee over je huid wrijven
12.Steek de nagels een poosje in olijfolie. Ze worden zo steviger en breken minder snel af.
13.Om je nagels sterk schoon en glanzend te krijgen. Moet je er eerst wat citroensap over de nagels heen wrijven en even later intrekken ( laat het sap niet drogen). Stop je nagels (vingertoppen) daarna in een beker met lauw/warme melk. Hou je vingertoppen een minuutje ofzo in de beker. En droog ze daarna af! en zie daar, prachtige witte nagels met een gezonde glans!
14. Nagels met vlekken? laat je nagels een kwartiertje weken in een kommetje met gelijke eenheden citroensap en olijfolie.
15.zweetvoeten: na het wassen insmeren met azijn water.
Make-up ed.:
1.lipgloss maken : potje vaseline met een lipstik in de kleur toevoegen en voila een nieuwe gloss die nog goedkoop is ook
2.als je parfum opdoet, van tevoren beetje insmeren met vaseline, dan houdt de geur langer vast.
3.En parfum in je haar spuiten, daar blijft het langer hangen!
4.mascara die uitdroogd een druppeltje water (kwastje onder druppelende kraan houden) en dan weer een paar keer in-uit je mascara potje.Kan ie weer een tijdje mee! Of even in gloeiendheet water (wel dicht) leggen.
5.Bij uitgedroogde nagellak een drupje nagellakremover in te doen.
6.Als je je lippenstift langer mooi wilt laten zitten; eerst stiften en daaroverheen wat lippenbalsem. Als je een gekleurde neemt (labello rose bijvoorbeeld) kun je de kleur wat zachter maken.
Fennaa schreef:als ik dat doe heb ik de volgende dag een hele rare deuk in mijn haar