Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miska schreef:Ontladen van stenen kun je ook doen in een bakje met hematiet. Dan weer opladen hoe eerder in dit topic al eens beschreven is!
Pluizebolpum schreef:Ik las ook over het in een waterbak leggen van een steen voor katten, ik neem aan dat als je de juiste steen hebt dat geen kwaad kan voor kat en steen?
Miska schreef:Om even weer terug te komen op het topic zelf....
Obsidiaan is niet geschikt voor kinderen en onstabiele mensen!
Het is dus een steen die je het beste kunt uit laten meten of die wel geschikt voor je is!
Om onnodige problemen te voorkomen, er zijn namelijk zelfs mensen die letterlijk doorgedraaid zijn door deze steen, omdat het nogal een confronterende steen is. Gebruik wordt dan ook aangeraden door mensen die duidelijk op de hoogte zijn van de werking van deze steen!!!
Obsidiaan werd vroeger trouwens ook veel gebruikt om speerpunten en wapens van te maken omdat het een harde steen is en als die afbreekt erg scherp kan zijn!
In de oudheid werd deze steen ook gebruikt om demonen uit te drijven bij rituele doeleinden en waarzeggerij.
Tevens helpt deze steen om vastgelopen geloofs-, communicatie- en gedragsstoornissen te veranderen. Goed bij shock, angst en trauma's.
Het reinigt de atmosfeer van negatieve invloeden en beschermt tegen geestelijke aanvallen.
Lichamelijk maakt het een einde aan pijnen, verkrampingen, energetische blokkades. Bespoedigt wondgenezingen en stelpt bloedingen.
Tijdens meditatie werkt deze steen het beste, maar vergeet niet om de meditatie te be-eindigen met een bergkristal als zuiverende afsluiting.
Arabesk schreef:Ik heb een mail gestuurd naar een praktijk hier in de buurt. Ben benieuwd
Miska schreef:Hee leuk om dit topic weer wat leven in te blazen!
Dat werd weer tijd!
En dat boek van Michael Gienger is echt top!![]()
Staat ook bij mij in de kast en ik blader er geregeld door!
Miska schreef:Agaat schijnt heel goed te zijn, maar misschien kun je dat beter aan iemand vragen, die werkt met edelsteen therapie.
Om onnodige problemen te voorkomen....
Miska schreef:Door middel van spier testen, kun je beter een steen uit laten meten, die het beste bij je past.
Pendelen betrekt toch altijd de energie van een ander en hun interpretatie eruit.
En op je gevoel afgaan werkt ook heel goed!
Leuk dat je het een hele spirituele ervaring laat worden!
TouchAndGo schreef:Ik doe ook aan stenen haha![]()
Ik heb een ketting om m'n hals met een steen. En nog een andere los bij me. Want samen werken ze beter geloof ik. Ik heb er geen verstand van, maar de moeder van een vriendin van mij zit er helemaal in. En die heeft deze stenen uitgezocht voor m'n pfeifer. Dus ik zou ook niet weten hoe ze heten. Mijn vorige steen was trouwens 'overleden'. Dat zei zo'n stenenmevrouwtje, maar kan dat eigelijk wel?
Citaat:Voor de edelstenenkenners onder ons trouwens... Ik ben bijna uitgerekend van ons derde kindje. Nu wil ik eigenlijk rond mijn bevalling een steen om die me helpt ontspannen. Maar hij mag ABSOLUUT NIET helpen om de weeën te versterken of de uitdrijving sneller te laten gaan (tja, die heb je ook) want ik heb zelf al mega-weeën.