Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:27

Pendelen werkt alleen goed, als je weet hoe het moet, niet iedereen kan daar mee omgaan.
Het kan namelijk ook de boel een beetje vertroebelen.

Spiertesten vind ik zelf dan een beter manier.
In het boek energetische bescherming, van F. Delnooz staat dat erg goed beschreven en andere leuke dingen die ook met energie te maken hebben.

Ontladen van stenen kun je ook doen in een bakje met hematiet. Dan weer opladen hoe eerder in dit topic al eens beschreven is!

Mijn turkoois heb ik met een leren vetertje bevestigd. Het is dan ook zo'n 1 die plat geslepen is met een gat in het midden. Anders is het lastig om hem vast te maken, maar je kunt ook stenen in een buideltje in de manen knopen. Of aan het hoodstel hangen, het enige lastige is dan dat het zo wiebelt en dat kan storend zijn.
En een juiste steen in de waterbak van je dieren kan ook heel goed werken idd. No problemo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:36

Miska schreef:
Ontladen van stenen kun je ook doen in een bakje met hematiet. Dan weer opladen hoe eerder in dit topic al eens beschreven is!

Hematiet, oeps dan ben ik in de war, ik heb hier van die steentjes waarmee ik kan opladen
was alleen verkeerd begrepen bij de bestelling ze hebben dr magnetiet bijgeleverd, waar is die steen dan voor?
Op of ontladen?

Pluizebolpum schreef:
Ik las ook over het in een waterbak leggen van een steen voor katten, ik neem aan dat als je de juiste steen hebt dat geen kwaad kan voor kat en steen?

Pluizebol, zoals ik eerder al schreef is mijn kat daar huist heel ziek van geworden...
Dus weet ajb heel goed waar je aan begint, ik was me namelijk niet bewust van de
werking van rozenkwarts en aventurijn...Hij is uiteindelijk zelfs geopereerd hierdoor...
Dus is niet geheel zonder risico!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:02

Een steen in de waterbak van je dieren kan wel, maar als je meerdere dieren hebt die uit die waterbak drinken, is het misschien niet handig.
Je moet wel zeker weten of het de juiste is, dat klopt!

Als je het echt wilt weten, moet je Thilly Ruinen (eerder in dit topic gelinkt) eens een foto uit laten lezen van je dieren.
Ook gewoon leuk om eens wat meer over je dieren te weten te komen.
Heb ik ook eens gedaan bij mijn kat en ze wist dingen te vertellen die ze écht niet kon weten! Zo leuk!

Bij mijn paard heb ik het ook gedaan en heeft me daar met zijn probleem erg geholpen.
Hij had steeds vage klachten dat zijn klieren dik werden bij zijn keel voornamelijk aan 1 kant vooral bij vochtig weer (dan blijven de stof deeltjes vaak langer hangen in de lucht) en na het rijden verdween dat en keerde weer terug als hij op stal stond, blijkt hij dus een stof allergie te hebben. Nu loopt hij heerlijk dag en nacht buiten en heeft er geen last meer van!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:46

Miska schreef:
Om even weer terug te komen op het topic zelf....

Obsidiaan is niet geschikt voor kinderen en onstabiele mensen!
Het is dus een steen die je het beste kunt uit laten meten of die wel geschikt voor je is!
Om onnodige problemen te voorkomen, er zijn namelijk zelfs mensen die letterlijk doorgedraaid zijn door deze steen, omdat het nogal een confronterende steen is. Gebruik wordt dan ook aangeraden door mensen die duidelijk op de hoogte zijn van de werking van deze steen!!!

Obsidiaan werd vroeger trouwens ook veel gebruikt om speerpunten en wapens van te maken omdat het een harde steen is en als die afbreekt erg scherp kan zijn!
In de oudheid werd deze steen ook gebruikt om demonen uit te drijven bij rituele doeleinden en waarzeggerij.
Tevens helpt deze steen om vastgelopen geloofs-, communicatie- en gedragsstoornissen te veranderen. Goed bij shock, angst en trauma's.
Het reinigt de atmosfeer van negatieve invloeden en beschermt tegen geestelijke aanvallen.
Lichamelijk maakt het een einde aan pijnen, verkrampingen, energetische blokkades. Bespoedigt wondgenezingen en stelpt bloedingen.
Tijdens meditatie werkt deze steen het beste, maar vergeet niet om de meditatie te be-eindigen met een bergkristal als zuiverende afsluiting.

daarom raadde ik hem skuggur ook aan, dit is een steen waar je niet omheen kan, ook als scepticus niet. Ja

ik heb als de stenen een hanger bezitten, ze in een vlecht in de manen achter het oor genaaid. en anders in het verticale stukje onder de kin in het halster geplakt met een stuk gaffa/duck tape.

de krater zat voorheen idd in oldeberkoop. daar zit nu de ametrien, zet een www voor en nl achter. dat wordt gerund door arno, die lang bij de krater heeft gewerkt. tosca zit tegenwoordig in ter idzard.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:40

@pellie
Oh hahaha vandaar! Knipoog

@chiqa
Magnetiet lijkt veel op hematiet, met het verschil dat de magnetiet (de naam zegt het al) magnetisch is. Het is een zwartachtige erts en komt voor in structuurloze massa, maar ook in achtvlakkige kristalvormen. Bijna niemand zal een magnetiet om zijn uiterlijk kiezen omdat het geen aantrekkelijke steen is om te zien. Maar toch is het een steen die uitstekende toepassingen heeft en veel gebruikt wordt. De reden daarvan is dat het de beste steen is tegen hevige pijnen. Het is een echte pijnstiller, en het mooie daarvan is ook dat bij ernstige blokkade, zoals bij bijvoorbeeld een hernia of ischias, de magnetiet er voor zorgt dat er weer een energiedoorstroming ontstaat, waardoor de pijn weggaat. De magnetiet werkt het beste als hij op de plaats van de pijn gedragen wordt, eventueel bevestigd met een stukje leukoplost, een veiligheidsspeld in de onderkleren of aan een kettinkje.

Ook als versterker voor elke ander steen kan de magnetiet dienst doen. Maar dan wel liefst tijdelijk, omdat er al gauw een teveel aan energie kan ontstaan dat zelfs kan leiden tot misselijkheid en duizeligheid.

Sommige mensen reageren erg snel op de magnetiet en het kan ook wel gebeuren dat de pijn eerst erger wordt. Dan moet er langzaam gewend worden aan de steen. Eerst een uurtje om en dan weer even af. Dan een dag om en weer af. Net zolang tot het goed voelt.
Een waarschuwing voor namaakmagnetiet is wel op z'n plaats. Omdat er niet zoveel magnetiet is als er vraag naar is, worden hematieten, die uiterlijk op de magnetiet lijken, onder stroom gezet, zodat ook zij magnetisch worden. Dat is gevaarlijk, omdat de energie van deze steen 'magnetieten' onnatuurlijk is. Een te hoge energiefrequentie kan niet goed gecontroleerd worden en verstorend werken. Er wordt ook synthetische magnetiet aangeboden, maar dat is gewoon een magneet. Een herkenningspunt van echte, natuurlijke magnetiet is de doffe structuur (magnetiet glimt niet) en het magnetisme mag niet te sterk zijn.
Mensen met een pacemaker mogen beslist nooit een magnetiet gaan dragen. En ook als er stralen of zilveren pennen of platen in het lichaam aanwezige zijn, mag er geen magnetiet worden gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:47

Bedankt voor je uitleg Miska, betreft de magnetiet, ik heb de échte steentjes,
heb ze van een stenen vrouwtje gekocht,
goed dat je vermeld dat ze niet te lang dr bijmogen, dat wist ik niet.
Ik was natuurlijk wel van plan dit niet zomaar bijelkaar te gooien, ik ga hier serieus mee
om omdat ik in het verleden door verkeerd gebruik ziek ben geworden.

Ik slaap nu weer met een rookkwarts, afwisselen met een groene calciet,
net hoe ik voel, ik draag ik nu weer alle dagen een citrien op zak.

Ik ben chronisch ziek, en dat uit zich met name in slecht slapen en oververmoeidheid,
gek genoeg is dat de laatste tijd weer beter gegaan, mede door de stenen.
Ik was ze gaan verwaarlozen, dacht er niet meer aan en werd slechter.
Ik heb me deze maand ook al weer twee keer ziekgemeld, zoekende, ik voelde me
beroerd.
De stenen geven me weer wat meer structuur.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 00:11

wat tof chiqa, dat je je met stenen beter staande houdt OK dan!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:14

Heerlijk om te weten dat je met je stenen wat meer structuur hebt, chiqa! Hartstikke leuk!!! OK dan!
Hopelijk heb je ook nog wat aan mijn erg lange pb gehad... Tong uitsteken
Groetjes!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 20:36

Arabesk schreef:
Ik heb een mail gestuurd naar een praktijk hier in de buurt. Ben benieuwd Ja

Gefeliciteerd (cadeautje bij je naam)

heb jij eigenlijk al reactie gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:48

Ik hoop dat het me niet wordt kwalijk genomen dat ik dit topic weer even omhoog haal.

Zelf geloof ik wel degelijk in de werking van edelstenen. De eerste edelsteen die voor mij werd uitgemeten was een apachetraan, en een vriendin van me zei prompt een paar dagen later dat ik 'anders' was. Serieuzer, doordachter... Die wist niet dat ik een apachetraan droeg, en was erg verbaasd toen ik haar dat vertelde (ze is bekend met de verschillende werkingen).

Verder heb ik een tijdje een barnsteen gedragen. Snapte zelf niet zo goed waarom tot mijn jongste dochter ontzettend veel last kreeg van het doorkomen van haar tandjes, en ik de volgende dag ergens las dat barnsteen heel goed is tegen pijn bij het tanden doorkomen, maar nóg beter werkt als hij eerst een tijdje door de moeder gedragen is. De steen is in een buideltje bij haar in bed gegaan, en ik heb héérlijk doorgeslapen de volgende nacht.

Ik kan absolúút niet goed tegen bergkristal. Die steen is mij véél te druk, en ik krijg als ik ze pak spontaan kramp in mijn arm. Hetzelfde effect heb ik overigens gezien bij een jongetje van 1,5. Die pakte per ongeluk een stuk bergkristal van de tafel, en begon spontaan hééél hard te huilen en smeet de steen weg. De amethyst vond hij wél fijn.

Ik heb nu wel een bergkristal liggen, maar in combinatie met een amethyst en een rozenkwarts. Om mijn nek draag ik nu een aquamarijn vanwege mijn chronische verkoudheid. Hij werkt niet echt meer, maar ik vind het een mooie en fijne steen, dus ik draag hem nog steeds. Moet alleen weer een keer opgeladen worden, en ik moet eens gaan pendelen wat ik dragen zal de komende tijd. Het wordt weer tijd voor een nieuwe steen geloof ik.

Mijn jongste dochter heeft trouwens wel een rookobsidiaan gehad, ondanks dat ze in de regel niet echt geschikt zijn voor kinderen. Zij lijkt ontzettend op mij, en heeft een hersenbeschadiging. De obsidiaan is een heftige steen, maar zij is ook een heftig karakter, en die twee passen prima bij elkaar.

Inmiddels heeft ze trouwens een agaat gekregen die goed bij haar paste, alleen heeft papa die nu mee naar het buitenland (ik las dat agaat bescherming geeft, dus waarom niet?).

Mijn (zeer nuchtere) moeder heeft ook een steen uitgependeld gekregen voor haar reuma, en die beïnvloedde haar positief.

Ik heb trouwens een geweldig boek over de werking van mineralen (dus niet per sé edelstenen, voor de sceptici) waarin ook helemaal staat uitgelegd hoe de vorming en kristalstructuur van een steen, en ook de kleur een bepaald effect heeft. Zo kan bijvoorbeeld de snelheid waarmee de lava is afgekoeld zorgen voor bepaalde vorming en zo... Nou ja goed, ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik kan iedereen aanraden om "Handboek geneeskrachtige stenen" van Michael Gienger eens in te kijken.

Hij heeft er echt jaren onderzoek naar gedaan, en het óók uitgetest bij verschillende mensen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:59

Hee leuk om dit topic weer wat leven in te blazen!
Dat werd weer tijd! Tong uitsteken
En dat boek van Michael Gienger is echt top! OK dan!
Staat ook bij mij in de kast en ik blader er geregeld door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:01

Miska schreef:
Hee leuk om dit topic weer wat leven in te blazen!
Dat werd weer tijd! Tong uitsteken
En dat boek van Michael Gienger is echt top! OK dan!
Staat ook bij mij in de kast en ik blader er geregeld door!

Ik vind het een van de betere boeken, ook al is niet iedereen het altijd eens met mijn keuzes. Er zijn namelijk ook boeken die weer wat andere dingen zeggen...

Voor de edelstenenkenners onder ons trouwens... Ik ben bijna uitgerekend van ons derde kindje. Nu wil ik eigenlijk rond mijn bevalling een steen om die me helpt ontspannen. Maar hij mag ABSOLUUT NIET helpen om de weeën te versterken of de uitdrijving sneller te laten gaan (tja, die heb je ook) want ik heb zelf al mega-weeën.

Dusseuh... tips zijn welkom Knipoog

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:06

Botswana Agaat schijnt heel goed te zijn, maar misschien kun je dat beter aan iemand vragen, die werkt met edelsteen therapie.
Om onnodige problemen te voorkomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:08

Miska schreef:
Agaat schijnt heel goed te zijn, maar misschien kun je dat beter aan iemand vragen, die werkt met edelsteen therapie.
Om onnodige problemen te voorkomen....

Tja, ik moet zeggen dat ik het niet altijd eens ben met wat er voor me wordt uitgependeld Knipoog Bloos

Ben nogal eigenwijs daarin. Ach, ik ga gewoon wel op mijn gevoel af, dan komt het vast goed. En als ik het niet vertrouw haal ik alle edelstenen gewoon helemaal uit de buurt en doe ik het helemaal alleen, dat gaat vast goedkomen Haha!

Heb overigens gevraagd of wierook kwaad kan tijdens de bevalling, en dat is geen probleem, dus ik ga er een super spirituele ervaring van maken Knipoog

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:13

Door middel van spier testen, kun je beter een steen uit laten meten, die het beste bij je past.
Pendelen betrekt toch altijd de energie van een ander en hun interpretatie eruit.
En op je gevoel afgaan werkt ook heel goed!
Leuk dat je het een hele spirituele ervaring laat worden! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:23

Miska schreef:
Door middel van spier testen, kun je beter een steen uit laten meten, die het beste bij je past.
Pendelen betrekt toch altijd de energie van een ander en hun interpretatie eruit.
En op je gevoel afgaan werkt ook heel goed!
Leuk dat je het een hele spirituele ervaring laat worden! OK dan!

Hmm, dan ga ik me daar eens in verdiepen, want ik ken niemand die dat doet. Mijn vorige bevalling was ook al behoorlijk spiritueel, ik heb me toen echt verbaasd over mijn lichaam, alleen toen was het vrij onbewust. Zo pakte ik mijn eigen ademhalingstechniek, en kon ik mijn persweeën (en degenen die bevallen zijn weten hoe heftig die kunnen zijn) compleet stilleggen toen ik dat wilde, en ook meteen weer door laten komen toen het moest.

Heel wonderlijk, hoop dat het deze keer net zo goed gaat Knipoog

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:33

Wat leuk!
Gaaf dat jezelf zoveel kracht in je hebt hé?!
Ik hoop voor je, dat deze bevalling net zo'n prettige ervaring wordt!

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:42

Ik doe ook aan stenen haha Tong uitsteken

Ik heb een ketting om m'n hals met een steen. En nog een andere los bij me. Want samen werken ze beter geloof ik. Ik heb er geen verstand van, maar de moeder van een vriendin van mij zit er helemaal in. En die heeft deze stenen uitgezocht voor m'n pfeifer. Dus ik zou ook niet weten hoe ze heten. Mijn vorige steen was trouwens 'overleden'. Dat zei zo'n stenenmevrouwtje, maar kan dat eigelijk wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:45

TouchAndGo schreef:
Ik doe ook aan stenen haha Tong uitsteken

Ik heb een ketting om m'n hals met een steen. En nog een andere los bij me. Want samen werken ze beter geloof ik. Ik heb er geen verstand van, maar de moeder van een vriendin van mij zit er helemaal in. En die heeft deze stenen uitgezocht voor m'n pfeifer. Dus ik zou ook niet weten hoe ze heten. Mijn vorige steen was trouwens 'overleden'. Dat zei zo'n stenenmevrouwtje, maar kan dat eigelijk wel?

Ja hoor, dat kan... Vaak als je een steen niet meer nodig hebt dan gaat hij ineens kapot, of is hij onvindbaar. En soms zijn ze gewoon 'leeg'. Je kan dan proberen ze op te laden, vaak gaat dat in een bak met water en een beetje zout in de volle maan, maar niet zomaar doen, want sommige stenen kunnen niet tegen water, of alleen tegen koud water etc. Volle maan kan sowieso geen kwaad.

Maar sommige stenen hebben ook aan zo'n reanimatie niet meer genoeg. Zij verliezen dan hun werking, maar blijven natuurlijk mooi voor de sier.

Ik hang eens in de zoveel tijd mijn pendel boven mijn stenen. Sommigen blijven 'vol' en anderen lijken wel een soort oude batterij, die zijn om de haverklap bijna leeg. Vaak zijn dat ook de stenen die ik intensief gebruik, of heb gebruikt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:33

Ik was vandaag in een winkeltje met allemaal van dit soort dingen.
Zag een paarsige steen liggen die ik meteen mooi vond, was een amethyst.
Ik wilde namelijk een steen om te kijken of het zou helpen tegen hoofdpijn e.d.
Ging ik het kaartje lezen, gaat allerlei klachten tegen die ik heb, keek ik net op internet, staat er ook nog eens bij dat hij bij mijn sterrenbeeld past.

Vond ik best bijzonder Lachen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:49

Zou een steen ook helpen bij een cavia. Mijn meisje is de laatste tijd steeds verkouden. Nu weer en de vorige keer zo erg dat ze niet at. Moet je dan ook een foto opsturen of is dat dan algemeen bij dieren?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:52

Leuk topic!
Bonte je kan een foto opsturen. Is niet algemeen bij dieren.
Edit; beterschap voor je caafje. Is dit degene waar je een poos terug ook mee liep te tobben?

Zelf heb ik op het moment een amazoniet. Hiervoor had ik een aventurijn. Manlief heeft een robijn.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:30

Tegenwoordig drink ik mijn water met rozenkwarts, zou dat de liefdevolle uitbarstingen verklaren? Haha!

Anyhow, misschien vinden jullie dit interessant, want ik ga het assortiment soon uitbreiden met 'edelstenentherapie' Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:13

Ik drin mijn water tegenwoordig met bergkristal en amethist....en ik moet zeggen het is echt lekkerder, maar ik heb ook minder hoofdpijn Ja

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:24

Citaat:
Voor de edelstenenkenners onder ons trouwens... Ik ben bijna uitgerekend van ons derde kindje. Nu wil ik eigenlijk rond mijn bevalling een steen om die me helpt ontspannen. Maar hij mag ABSOLUUT NIET helpen om de weeën te versterken of de uitdrijving sneller te laten gaan (tja, die heb je ook) want ik heb zelf al mega-weeën.

Waarom geen baksteen ?

Rob