Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:25

MISTRAL94 schreef:
52 weken? Haha! Een zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken Knipoog

EHHHHH, 25 weken bedoelde ik!

_xpipo_macho schreef:
ja oke maar dan vind ik dat het alleen voor verkrachte vrouwen moet zijn.
alleeen ik zou het nooit willen doen want je kan het ook mischien altijd nog bvb aan een gezin geven die GEEN kinderen kunnen krijgen? :S

Dat kunnen de meeste mensen niet, een kind weggeven. Dat is nog moeilijker dan abortus.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:29

@Kana, ik ben het helemaal met je eens!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:31

Ik ben ooit met een vriendin meegeweest naar een arbortuskliniek, wat mij toen opviel was dat er bijna alleen maar islamitische meisjes in de wachtkamer zaten...Misschien omdat die niet zo snel de pil durven vragen?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:33

Dat klopt. GEen anticonceptie leidt tot meer abortussen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:40

Ir111 schreef:
_xpipo_macho schreef:
alleeen ik zou het nooit willen doen want je kan het ook mischien altijd nog bvb aan een gezin geven die GEEN kinderen kunnen krijgen? :S

Het is geen speelgoed beest! Ik heb het al eerder neergezet hier; ik vind dat er wel heel makkelijk over adoptie gesproken wordt. Hoe denk je dat een kind dat vind, mijn ouders wilden me niet en gaven me daarom maar weg? Leuke start van je leven...

Daarbij... het lijkt me psychisch ook een gigantisch zware belasting voor de moeder. Zwanger is al zwaar en heftig en soms heb je (iig ik) het gevoel dat je door een achtbaan van emoties gaat. Het is dan niet menswaardig om iemand te verplichten de zwangerschap te voldragen en alsnog daarna het kind te moeten afstaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:48

Miryamk schreef:
Ik ben ooit met een vriendin meegeweest naar een arbortuskliniek, wat mij toen opviel was dat er bijna alleen maar islamitische meisjes in de wachtkamer zaten...Misschien omdat die niet zo snel de pil durven vragen?

Volgens mij is dit van hun geloof uit gewoon verboden, geen seks voor het huwelijk Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:51

Maar dat geldt natuurlijk weer alleen voor de vrouwen... en die mannen ho*ren en snoeren er maar wat op los.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:52

Ja precies! Die mogen alles daarom vind ik het ook een erg krom en misselijkmakend geloof maar goed dat is weer offtopic Tong uitsteken

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:54

MISTRAL94 schreef:
Miryamk schreef:

Volgens mij is dit van hun geloof uit gewoon verboden, geen seks voor het huwelijk Knipoog

Maar vervolgens zitten ze wel met pappie bij de arbortuskliniek......

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:54

Ik vind de abortus erg goed, ik vind het een goeds iets, en zodra ik ook zwanger zou zijn, hup eruit dat ding.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:55

Miryamk schreef:
MISTRAL94 schreef:

Serieus????? Mag die dat weten? Die slaat ze toch verrot als die daar achter komt?

dessie schreef:
Ik vind de abortus erg goed, ik vind het een goeds iets, en zodra ik ook zwanger zou zijn, hup eruit dat ding.

??????????????
Of is dit sarcastisch?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:56

Euhm als zo'n meisje misbruikt word (lijkt me het meest logisch) dan moet dat kind er toch echt wel uit...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:58

Miryamk schreef:

Ja wat moeten ze dan? Het is een schande voor de familie als meisjes voor het huwelijk zwanger raken. Aangezien je hier in nederland niet zomaar mensen om mag leggen zul je het probleem toch op een andere manier op moeten lossen Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:58

dessie schreef:

Diep triest

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:00

MISTRAL94 schreef:
Miryamk schreef:

Ja wat moeten ze dan? Het is een schande voor de familie als meisjes voor het huwelijk zwanger raken. Aangezien je hier in nederland niet zomaar mensen om mag leggen zul je het probleem toch op een andere manier op moeten lossen Knipoog

Nou anti-conseptie misschien?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:01

MISTRAL94 schreef:
dessie schreef:

Diep triest

het zou je moeder maar zijn.....

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:01

Nee, dan liever eerwraak.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:02

MISTRAL94 schreef:
dessie schreef:

Diep triest

Want?
gaat een beetje ver he iemand of iets meteen diep trisst noemen zonder de redenen van de ander te weten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:02

Miryamk schreef:
MISTRAL94 schreef:

Nou anti-conseptie misschien?

Dat is volgens hun geloof verboden, ik zeg niet dat ik dit goed vind! Absoluut niet maar verdiep je eens in het geloof van iemand zeker dat geloof zitten een hoop haken en ogen aan!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:03

@Mistral ben je nou pro-arbortus? Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:04

Kana schreef:
Want?
gaat een beetje ver he iemand of iets meteen diep trisst noemen zonder de redenen van de ander te weten.

Nou, dit behoefde geen uitleg hoor! Was nogal duidelijk.
"eruit met dat ding"....

Mistral, ik denk dat elk geloof tegen abortus is. MAar we houden niet zoveel rekening met het geloof. Bij allochtonen is het ook niet direct het geloof dat het verbied, maar de cultuur en de sociale kringen die diepe schande uitroepen over zo'n familie. Daar is het veels te belangrijk hoe anderen over je denken.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:05

Vergeten we de paus niet, van wie je ook geen condooms mag gebruiken? Het Christendom is net zo erg hoor...

Verder vind ik abortus een groot goed en vind ik de pogingen om het aan te scherpen / verbieden verschrikkelijk. Om maar weer even een oude kreet tevoorschijn te halen: baas in eigen buik. Niemand moet kunnen bepalen voor jou of jij geschikt bent een kind op te voeden, behalve jij zelf. Als jij voelt dat jij niet in staat bent een kind een goed leven te geven, dan moet er een mogelijkheid zijn om dat te voorkomen. Natuurlijk zijn goede voorbehoedsmiddelen belangrijk, maar er kan altijd iets mis gaan. En zelfs als je onverantwoordelijk genoeg bent om ze niet te gebruiken, moet de optie tot abortus openstaan. Hoe moet je dan immers verantwoordelijk genoeg zijn om een kind op te voeden als je al niet de maatregelen kan nemen om de kans op het verwekken ervan zo klein mogelijk te maken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:06

Kana schreef:
Want?

Als jij niet zwanger wilt worden zorg je dat je niet zwanger raakt! Maar zo makkelijk als mensen hier reageren op abortus die mensen wil ik in de kliniek wel eens zien Vork
In mijn werk zie ik ook veel gevallen voorkomen die een abortus ondergaan en die komen er zeker niet lachend weg onder het mom van ach gebeurd het weer doen we het nog een keer. Het is niet alleen geestelijk belastend, lichamelijk is het ook een flinke ingreep en daar denken mensen voor het gemak niet over na. Mensen die een abortus willen ondergaan moeten het helemaal zelf weten, ze denken alleen niet na over de gevolgen daarvan Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:07

Miryamk schreef:
@Mistral ben je nou pro-arbortus? Knipoog

Iedereen moet het zelf weten maar als jij zo zeker ervan bent dat je geen kinderen wilt zorg je dat dit ook niet gebeurd Knipoog

Ik vind het gewoon diep triest hoe dit omschreven wordt, met dat ding!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:08

Maar de gevolgen van géén arbortus gaan nog veel meer mensen aan...Baas in eigen buik is een groot goed, moeten we zuinig op zijn.