Rozanne schreef:Maar hoe noem je het als je onregelmatig eet dan?
Niet alles hoeft toch een naam te hebben?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rozanne schreef:Maar hoe noem je het als je onregelmatig eet dan?
Rozanne schreef:Maar over de term "eetstoornis" gesproken
Anorexia en Boulimia etc zijn eetstoornissen..
Lenneke_ schreef:Je kan gewoon onregelmatig eten (doe ik ook, maar dat komt vooral omdat ik alleen woon, ik eet wanneer ik trek heb, niet op een bepaalde tijd)
Maar je kan ook eetbuien hebben. Dan eet je werkelijk alles wat los en vast zit en sommige mensen kotsen het daarna weer uit
Hahaatje schreef:Rozanne schreef:Maar over de term "eetstoornis" gesproken
Anorexia en Boulimia etc zijn eetstoornissen..
Kort gezegd (en correct me if I'm wrong):
Anorexia: niet meer kunnen of willen eten
Boulimia: (vaak geplande) dwangmatige (vr)eetbuien
dan heb je ook nog Binge Eating Disorder en Orthorexia Nervosa (wat een pathologische fixatie op gezond eten schijnt te zijn). Combinaties van bovenstaande eetstoornissen komen ook voor...
Rozanne schreef:Nee, medisch gezien mag je het pas anorexia noemen als je niet meer ongesteld word..
Nadya schreef:Rozanne schreef:Nee, medisch gezien mag je het pas anorexia noemen als je niet meer ongesteld word..
Dat is onzin. Niet meer ongesteld worden is een van de VELE gevolgen van anorexia.
Kan trouwens ook van boulimia, doordat je hele hormoonhuishouding in de war gegooid wordt. Ik heb beiden jarenlang afwisselend gehad en ik lees wel erg aparte posts hierover, zeg.
(ik was trouwens behoorlijk mager in mijn boulimia tijd, ik sportte ook nog eens extreem veel).
Lenneke_ schreef:Sommige gebruiken ook laxeermiddelen om het eten zo snel mogelijk uit het lichaam te krijgen.
Dat ene meisje in de uitzending deed dat ook. Omdat ze frietjes had gegeten ging ze nog meer laxeermiddelen nemen. Ze vertelde dat gewoon en weet ook dat het niet goed is, maar toch doet ze het.
Nadya schreef:Rozanne schreef:Nee, medisch gezien mag je het pas anorexia noemen als je niet meer ongesteld word..
Dat is onzin. Niet meer ongesteld worden is een van de VELE gevolgen van anorexia.
Kan trouwens ook van boulimia, doordat je hele hormoonhuishouding in de war gegooid wordt. Ik heb beiden jarenlang afwisselend gehad en ik lees wel erg aparte posts hierover, zeg.
(ik was trouwens behoorlijk mager in mijn boulimia tijd, ik sportte ook nog eens extreem veel).
Rozanne schreef:Dat is wat mij verteld was. Sorry, kan mij ook vergissen. Ik heb me er niet echt in verdiept ofzo.
Maar dat er te snel van anorexia word gesproken is wel zo.
bizzybijtje schreef:Binge Eating Disorder is toch zeg maar hetzelfde als Boulimia, maar in tegenstelling tot boulimia wil je het eten bij B.E.D. wel binnen houden? Toch?
bizzybijtje schreef:Gaat het nu toch wel beter?
Hahaatje schreef:bizzybijtje schreef:Binge Eating Disorder is toch zeg maar hetzelfde als Boulimia, maar in tegenstelling tot boulimia wil je het eten bij B.E.D. wel binnen houden? Toch?
Ja, volgens mij is dat het grootste verschil tussen deze 2...