Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:32

Kop op he? Vraag naar de antibioticakuur, kan geen kwaad lijkt mij, ze schrijven toch makkelijk antibiotica voor voor andere dingen.

Zeg dat je niet gerust bent en niet kan slapen van de ongerustheid. Ik vind dat je Anya's adviezen niet te licht moet nemen.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:33

Veel succes morgen!
Ik hoop dat je de ziekte lyme niet hebt. Ach gut

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:34

nee oke ik doe dat ook wel!!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:36

Mijn zusje had een keer een teek en die is dezelfde dag er nog uitgehaald door de dokter, die heeft alleen gezegd dat ze terug moest komen als ze er zon plek bij kreeg maar die heeft ze nooit gehad.

Mijn oma had een keer een teek die niet zichtbaar was ofzo, ze bleef er maar last van houden en toen is ie uiteindelijk toch operatief verwijderd.

Vind het echt nare dingen die teken! Succes morgen! Knipoog

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:39

Ja, potverjoppie, ik was nu aan de prozac verslaaft geweest als ik ja gezegt had. (ik heb in plaats daarvan een paard gekocht)
En ze doen moeilijk om een mega zware ziekte die je nu nog gewoon kan genezen met een kuurtje? Ze zijn knettergek!

En Ushi: lees het hele topic: als je geïnfecteerd hebt en je hèbt zo'n plek, heb je mega-geluk!!!! Een heleboel mensen krijgen die plek helemaal niet, maar zijn wel geïnfecteerd. (Of je bent niet geïnfecteerd.)
Die plek of kring is één van de symptomen dat je geïnfecteerd bent.

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 15:00

ja maar als de plek verdwijnt dan want nu is hij bijna verdwenen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:10

Ach het is gewoon een insectenbeet geweest waarschijnlijk.... en dan kun je jezelf wel volpompen met ab.... en dan wordt je daar weer imuun voor....'

Krijg je lyme... dan zijn de dokters tegenwoordig heel wat attenter om met die syptomen aan lyme te denken...

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:17

Die plek staat in principe los van de infectie!!! Stel je bent geïnfecteerd; dan kàn je een vlek/kring of zo krijgen, maar dat hoeft niet. Je kan dus ook geïnfecteerd raken zònder een plek/kring te krijgen. Sommige mensen krijgen 2 à 3 weken later een licht griepje, alleen dat wàs dan geen licht griepje, maar een ander symptoom van de ziekte.

Dat jij nu wèl een vlek/kring hebt is voor mij, en de anderen met ervaring, een duidelijk teken dat jij geïnfecteerd bent.
Wat die vlek/kring nu gaat doen heeft helemaal niets te doen met de infectie: die zit er nu gewoon.
Die kring kan groter worden, zwart worden, verdwijnen, maakt allemal niets uit. Die infectie zit er, en jij hebt het geluk dat jij toevallig wel een duidelijke vlek/kring gekregen hebt, dus je weet dat er een infectie zit, dus je kan er nu iets aan doen.

Voordat de bacteriën zich nestelen/verstoppen in organen waar de antibiotika niet bij kan.

Je hebt alle info die je nodig hebt in dit topic. Print het uit en lees het drie keer door. Ik begrijp echt niet dat jij nog twijfelt terwijl zoveel verschillende mensen je, uit eigen ervaring, vertellen wat de eventuele gevolgen zijn. Wil jij dat risico lopen? Denk je dat als je HIV hebt en je kon er nu snel iets aan doen, dat je dan nog twijfelen zou? Je gaat aan Lyme niet direkt dood, maar als je het hebt is de kwaliteit van je leven weg hoor, alleen het idee om blind, of in een rolstoel, of alleen maar kreperend van de pijn verder te moeten leven is iets waar ik doodsbenuawd voor zou zijn.
Ik ben tegen onzinnig gebruik van antibiotika, maar in dit geval ben je in mijn opinie knettergek als je nu nog twijfelt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:20

Aafke, rustig aan, het (jonge) meisje gaat naar de dokter Ja

Doemaarwat, je kan de foto's die je gemaakt hebt, toch aan de dokter laten zien misschien?

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:27

Ik heb trouwens ook eens gehoord dat als je een teek hebt, en je weet niet wat je moet doen, dat je er niet zelf aan moet lopen knoeien, omdat als je in die teek gaat knijpen bijvoorbeeld ( om hem vast te pakken ) dan spuugt die teek spul in je lichaam wat de ziekte van lyme kan bevatten ofzo ( ik weet niet precies hoe het werkt )
Dus het zou best kunnen dat je een teek had, maar dat je in je slaap er op bent gaan liggen, want hij zat op je heup en dan lijkt het mij wel dat je heus wel eens in je slaap op je heup gaat liggen. Maar als je nu nog niet weet of het dan een teek was, kan je ook even je bed goed doorzoeken?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:28

Idd, dat wilde ik dus voorstellen Lachen
Het eerste waar ik aan dacht as idd lyme. Maar het hoeft niet per direkt zo te zijn Lachen
Goed dat je een afspraak hebt staan, en ben benieuwd wat de arts zegt Lachen
Groetjes, mij

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:33

Aafke_ schreef:
Als je de teek binnen die 24 uur gevonden en verwijdert hebt maak je weinig kans op besmetting.

Ik loop ook zowat dagelijks een of meerdere teken op. Systematisch controlleren in de douche meteen na het werk is volgens mij het meest efficiënte wat je er tegen kan beginnen. Iedere dag producten met DEET smeren, daar begin ik niet aan, en sluitende kleding dragen kan gewoon niet als je buiten werkt in de zomer (lijkt ook niet echt te helpen).

Hier staat ook nuttige info:
http://www.iph.fgov.be/epidemio/epinl/p ... o_lyme.htm

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:37

Riss schreef:
Ik heb trouwens ook eens gehoord dat als je een teek hebt, en je weet niet wat je moet doen, dat je er niet zelf aan moet lopen knoeien, omdat als je in die teek gaat knijpen bijvoorbeeld ( om hem vast te pakken ) dan spuugt die teek spul in je lichaam wat de ziekte van lyme kan bevatten ofzo ( ik weet niet precies hoe het werkt )

Jep, niet op knijpen of aan trekken. Je laat hem even rustig zitten waar hij zit, gaat naar de eerste apotheek (of kruidenier) en koopt een tekentang van nog geen 3€ en haalt het beestje weg hoe het hoort. Even ontsmetten en klaar..
Handiger is het als je zo'n dingetje al ergens in de ehbo hebt zitten Knipoog

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:42

Goede site.
Ik trek de teek er wel met een draai (tegen de klok) uit. In mijn ervaring kunnen ze ontzettend vast zitten. Ik heb altijd een tekentang bij me: in de auto, tas, zadeltas etc.
Héél soms laat ik een kop achter, daarvoor heb ik een hele grote injectienaald (met een schuin uiteinde) die schuif je er dan zó onder en dan wip je de kaak eruit.

Ik smeer mijn benen en hond en paard in met ZEDAN is helemaal op natuurlijke basis, en is ook het enige dat mijzelf echt goed tegen muggen beschermt. Bovendien mag DEET niet op de kleren, en ze steken mij dwars door de kleren heen.
Het is niet 100% maar ik heb het idee dat het wel een hoop helpt, en mijn hoind minder teken meeneemt. Op trektocht door Duitsland met enorme teek-besmetting, heb ikzelf geen één teek opgelopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:20

He ik hoop dat dit goed afloopt. Goed dat de TS morgen naar de dokter gaat Ja

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:14

Succes morgen! En ik kan alleen maar zeggen: EISEN of net zo lang aandringen op een test! Werkt je huisarts niet mee (zoals zoveel) ga dan naar een andere arts of zoek hulp bij de vereniging van Lyme.

Mijn vader kreeg een aantal jaar geleden van de een op de andere dag een dikke enkel, alle middelen om de zwelling te verminderen uitgeprobeerd, de enkel werd dikker en dikker, totdat hij niet meer in zijn schoen paste. Huisarts gaf hem zo'n elastische zwachtel tegen de zwelling. Vervolgens begon zijn enkel en voet zwart te worden, erger en erger. Huisarts, ziekenhuis, iedere afdeling bezocht, bloed laten prikken NIKS. Ze dachten dat zijn bloedvaten dichtzaten, op een gegeven moment werd zijn voet necrotisch (= afsterven dus) totdat mijn vader na deze lange zoektocht en oneindig veel doktoren te hebben bezocht, dacht aan een tekenbeet en ging op internet zoeken en kwam bij een speciale kliniek in Lelystad terecht met een lyme-arts. Volgens de huisarts was het allemaal maar bullshit en moest zijn voet maar geamputeerd worden. Toen hij bij de lyme-arts in Lelystad kwam, constateerde hij direct ziekte van Lyme en heeft allerlei bloedtesten gedaan, foto's gemaakt voor in de archieven. Mijn vader kreeg een zeer zware en lange AB kuur waar hij doodziek van is geweest... nu, een aantal jaar later heeft hij nog steeds verschijnselen: tintelende armen, hartkloppingen etc. Onlangs weer naar de huisarts geweest en die weigert nog steeds mee te werken.
Mijn vader raakte in complete paniek toen ik vorig jaar ook zo'n rode kring op mijn been had. Ik ben ook getest, (ik heb gesmeekt om een test bij de huisarts) kwam niks uit. Maar ik hou wel erg goed de symptomen in de gaten. Pas in vredesnaam op voor deze ziekte!

EN inderdaad NOOIT een teek 'verdoven' of wat dan ook als je gebeten bent. Dan spuit hij juist zijn gif in. Gewoon met een tekentangetje verwijderen.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:16

Jeetje Natascha! Dat lijkt echt op zo'n tekenbeet kring hoor! Van een blinde krijg je toch niet zo'n grote plek?

Verstandig dat je naar de ha gaat, ben benieuwd wat eruit komt, hoop voor je dat het geen Lyme is!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:58

Ik heb altijd een tekentangetje bij me. In de poetskist die in de auto staat en thuis of in mijn jaszak. Paard en honden hebben ook vaak teken. Paard op hele vervelende plekjes, naast de kling, naast uier; moeilijk bereikbaar maar gelukkig is ze heel rustig.

Ik draaide ze er altijd uit maar het beste is om ze er gewoon uit te trekken dus geen draai meer maken. Soms is een teek zó dik dat ze er al afvallen als je ze aanraakt.

Toen ik gebeten ben heb ik er niets van gemerkt. Later dus dankzij die uitbreidende rode vlek. Toen ik naar de HA ging en aangaf dat het weleens Lyme kon zijn (2 jaar geleden) kon ik bloed laten prikken. Ik was inderdaad besmet en kreeg meteen antibioticakuur. Ik laat binnenkort mijn bloed voor de 3e keer testen. Ik wil het eigenlijk gewoon ieder jaar laten doen want in de bossen hier barst het van de teken.

Doemaarwat, ik zal voor je duimen morgen!

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 09:19

nou ik ben geweest en de dokter zei dat het niet nodig was het is nu nog een klein vlekje!!,
Gaaaap

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:19

Nou, dan maar hopen dat je later niet ziek wordt....

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 09:21

ik ga gewoon naar een andere arts!! ik wil gewoon zowiso bloedtest doen gewoon voor de zekerheid! ik zit nou gewoon niet lekker in men vel !!,

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:23

Je moet er ook maar van uitgaan dat de dokter wéét wat ie doet... Zoals gezegd...als ik door een blinde of zelfs af en toe door een mug wordt gestoken ziet het er altijd zo uit....

Naar een andere dokter kun je natuurlijk gaan.... maar dat niet lekker in je vel zitten zou ik ook hebben hoor als je sommige paniekreacties hier leest.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:24

Ik geef het op. Het onbenul van de Nederlandse artsen als het om Lyme gaat is echt onvergeeflijk. Als het om Lyme gaat is de gemiddelde Nederlandse arts NIET up to date. Dat is niet raar, 10 jaar geleden kwam de ziekte niet voor in Nederland. En de meeste artsen houden echt niet alle nieuwe ziektes en ontwikkelingen bij. Daarom lopen er nu ook zoveel mensen met chronische lyme rond in Nederland. Omdat al die artsen weten wat ze doen.

Doemaarwat: ik ben heel blij dat je naar een andere arts gaat. Bel de Nederlandse vereniging voor Lyme patienten en vraag je welke arts bij jou in de buurt wel verstand heeft van Lyme, dan kom je tenminste terecht bij iemand die er wat van weet.
http://www.lymevereniging.nl/index.php? ... 070501.htm

Tuurlijk slimmerik... plekje is weg, bacterie is ook zomaar weg.
En jij noemt jezelf slimmerik???

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 09:26

Hahahah.. Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:29

Als ik elke keer met zo'n plek naar de huisarts zou moeten dan kan ie beter bij mij intrekken...

Maar we zullen zien wie er gelijk krijgt...en ik hoop ook voor
TS dat jullie dat niet zijn.... De ziekte van Lyme gun je niemand.