Groente 'leren' eten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lejo

Re: Groente 'leren' eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:33

haha ik moet wel een beetje lachen als ik dit topic lees, maar het is natuurlijk echt heel naar.
En ik kan me er alles bij voorstellen want ik heb zelf ook zo'n periode gahad nadat ik ziek was geweest en zowiso nauwelijks had gegeten. (hield niks binnen)

Heel veel mensen adviseren hier wokken ed, maar dat werkte bij mij juist averechts. Ik ben begonnen met groente die niet meer herkenbaar was als groente.
bijvoorbeeld de Moezz van hak. Appelmoes en andere groente moezen, die lekker gezoet zijn. Ook groente drankjes ed.
Het is allemaal veel minder gezond dan 'echte' groente maar ik wende wel weer aan een andere soort eten en de smaak van groente.
Toen ik die eenmaal lekker vond ging ik over op de zoete groentes en fruit.
wordteltjes enzo. en daarna pas echt het wokken enzo (want dat is vaak met groentes met behoorlijk uitgesproken smaken)

inmiddels vind ik heel veel groente en fruit echt weer erg lekker
(maar appelmoes blijft favoriet Tong uitsteken )
Wel knap dat je al weer groente gegeten hebt trouwens!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:32

dessie schreef:
Klinkt vies, maar ik hou het in mijn achterhoofd Schijnheilig .

Sommigen zijn echt lekker en smaken ook best naar vlees Knipoog

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:56

ik werk in een supermarkt en daar komt elke dag een meisje die 6 jaar lang heeft geleeft op bananen en kiwi's. en dan alleen speciaal voor haar bestelde dozen, zodat niemand er nog met zijn/haar handen erin had gezeten. zij heeft erge smetvrees en andere dingen lukte haar gewoon echt niet om te eten. inmiddels komt ze nu ook broodjes en wat meer dingen bij ons kopen (wel wat apart besteld is dan), maar het is haar uiteindelijk toch gelukt om meer dingen te eten. Ik weet zeker dat het jou ook ooit gaat lukken.
en een heel klein beetje groente door veel aardappels te prakken? lukt dat misschien? zo leer ik het mijn zoontje die absoluut geen groente wil eten.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:52

Hier ook 1 geen groente eter.

Ik eet sinds dat ik peuter ben al geen groente, iedere keer was het een strijd aan tafel. Me ouders hebben het jarenlang geprobeerd, maar nee ik krijg het gewoon niet in. De dokter heeft mijn ouders toen ook geadviseerd om er ma mee optehouden en misschien kwam het later nog wel.

Ik ben nu 18 jr en eet nog geen groente heel soms fruit.

Om toch mijn vitiamine binnnen te krijgen eet ik van de vitaminitabletten van de centrum daar zit bijna alles in.

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:18

ik heb echt een hekel aan groente.. maar voor mij valt het beter te eten met mayonaise erover *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:15

Groente... eet ik echt helemaal niet veel. Max. 1 blaadje sla per week Scheve mond Waarom?? Omdat ik het zó vies vind dat ik zelfs moeite heb met het door te slikken ..... Ik word soms echt serieus gedwongen door mijn ouders Clown , maar eigenlijk heb ik helemaal geen last ervan, dat ik zo weinig groente eet. Ik eet wel heel erg veel fruit Ja Vooral appels zijn mijn favoriet Lachen Dus ik denk dat ik dit topic maar eens ga volgen voor vanavond, als er waarschijnlijk weer groente bij het eten is *LOL*

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:15

misschien een stamppot proberen met kaas en spekjes ofzo erin of pasta met vlees en kaas en een handje groente dan proef je het allemaal niet zo

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:18

Spinazie dan? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:25

Goed he, heb vandaag sla gegeten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:54

misschien raar. maar vegatarische produkten.
daar zitten volgens mij ook groenten in die je niet herkent kwa smaak en zicht. dat moet naar vlees smaken.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 17:56

Talisa schreef:
Spinazie dan? Lachen

Daar ga ik écht heel snel van niet goed worden (goede zinsopbouw Huilen van het lachen ) , dus dat is al helemaaaal geen goed idee.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:50

volg je topic al een poosje, je bent lekker op weg.
Lust je eigenlijk doritos? (chippies) dat is voornamelijk mais. (roep ik altijd als ze zeggen dat chips slecht is Nagelbijten / Gniffelen )
Ben zelf ook een slechte groente eter, ik lust het niet of ik vind er niks aan. Het idee lekker groente, nee dat ken ik niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:03

Maar over dat wokken, als je der tomaten ketchup bij gooit, is het best lekker (:

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:36

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar als je nou begint met groentesappen uit de biologische winkel bijvoorbeeld? Dat is gewoon als een drankje en dan kan je maag er aan 'wennen' dan is de stap na een tijdje misschien minder groot naar vaste groente, succes ermee!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 23:42

Alwiene schreef:
volg je topic al een poosje, je bent lekker op weg.
Lust je eigenlijk doritos? (chippies) dat is voornamelijk mais. (roep ik altijd als ze zeggen dat chips slecht is Nagelbijten / Gniffelen )
Ben zelf ook een slechte groente eter, ik lust het niet of ik vind er niks aan. Het idee lekker groente, nee dat ken ik niet echt.

Ja die oranje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:51

Wokken ughh...dat mensen dat lusten!! Nou als je geen groente lust
kan je het wokken beter niet gaan proberen...Ik lust wel groente
maar wokken valt bij mij verkeerd op de maag...

Wat gebeurd en dan als je spinazie gaat eten?

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:40

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb je wel eens gedacht aan babyvoeding, bijvoorbeeld Olvarit? Die hebben meestal een hele milde smaak en zijn erop gemaakt om baby's te leren groente te eten. Moet zeggen dat ik er ook altijd wat van meesnoep als ik mijn nichtje voer, en ze hebben heel veel verschillende smaken Knipoog

succes ermee!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:25

Ken het probleem.
Ik ben DOL op groente, kan hele borden op, tenminste die paar die ik lust. Sla, rode kool, rode bieten, witlof, witte kool en andijvie. En eigenlijk allemaal alleen maar in een salade vorm....

Mijn grootste probleem zijn bonen in alle kleuren en maten, mais, doperwten en spruiten. Die kan ik echt niet eten, ook niet als ze gewokt zijn.
Verder wok ik eigenlijk vanalles, als dr maar een sausje overheen gaat.

Babyvoeding is een supertip!
En de tip op vegetarische burgers. Ik ben toevallig vegetarier; ik vindt alles heerlijk, maar de doperwten in de groenteburgers zijn toch echt te misselijkmakend Knipoog

Succes