Mensen met lang haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cishashka

Re: Mensen met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:00

Mijn haar kwam altijd tot aan mijn onderrug/bilnaad Haha!
Maar toen ben ik naar de kapper geweest, en nu is het ongeveer tot halfe wegen me rug.. (ja ik had er spijt van)

Ik was het eigenlijk bijna iedere dag, wat ik misschien wat minder moet gaan doen. Maar als ik paard heb gereden dan was ik het liever wel.. en nouja, dat is eigenlijk iedere dag dus.. Clown
Ik gebruik gewoon shampoo en vooral cremespoeling, nu heb ik die van andrelon zomerblond.
Daarna spuit ik het in met antiklit spray, en borstel ik het licht uit met een zachte borstel, en dan vlecht ik het in, gewoon ook als er klitten in zit. die ochtend spray ik het weer in en kam ik het goed uit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:53

Het is ook wel verstandig om ze regelmatig te knippen.
Het schijnt gezond te zijn om ze af en toe eens een flink stuk korter te laten knippen.

Ik heb ze overigens nu zo.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:41

mijn haar is nu zo lang:
Afbeelding
waste vroeger altijd met head en shoulders, maar vond het toch niet lekker voor mn haar. had altijd veel last van roos.
ben toen met simpele babyshampoo gaan wassen. behoorlijke hoveelheid erin, en daarvan wordt mn haar aardig zacht en weinig schilfers meer. zit nu nog naar een groede cremespoeling te kijken.

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:33

ik heb ook best lang haar, tot mijn schouderbladen, mijn vraag is: hoe moet ik het op steken?

iemand ervaaring?

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:02

hoe moet je haren op stken ik heb geen idee welke spullen en hoe mkoet dat? iemand?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:22

ik HAD lang haar Lachen
tot vanmiddag half 12 om precies te zijn Lachen
het kwam tot me BH band Lachen

ik heb erg last van droog haar en snel gespleten haarpunten...
minimaal 1x in de week een haarmasker er in gooien
Wassen met vocht inbrengende shampoo
cremespoeling na het wassen (alleen op de uiteindes)
3x in de week wassen...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:22

marielle_p schreef:
hoe moet je haren op stken ik heb geen idee welke spullen en hoe mkoet dat? iemand?

ik deed het altijd met van die schuifspeltjes en van die kammentjes die je er in schuift

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:35

Moirsa schreef:
marielle_p schreef:

ik deed het altijd met van die schuifspeltjes en van die kammentjes die je er in schuift

dat snap ik, heel erg bedankt, maar hoe doe je die schuifjes? en eerst een staart ja of nee en wat dan???..

iemand? hoe mand je je haren op steken als ze tot je schouder bladen zijn?

alvast bedankt![/quote]

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:35

niemand?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:46

ik doe een knip in
draai daar een haf knotje omheen en maak met een andere knip mijn haar vast zodat het omhoog staat (mijn haar is zo lang dat het dan gewoon korter lijkt)

verder heb je nog verschillende klemmen, knipjes, etc etc (mogelijkheden/ hulpmiddelen) om je haar op te steken, deze kun je op verschillende plaatsen kopen

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:55

Ik heb vroeger ook heeeel dik lang haar gehad tot op mn kont..maar ik kon het als klein grietje niet zelf wassen of borstelen dus ik moest en zou het kort hebben!! en nu ben ik een poging aan het doen om het weer zo lang te krijgen :p nu zo'n 5 cm over mn bh bandje denk ik *ff snel opmeten* neej het is 10 cm over mn bh bandje..valt me weer mee Tong uitsteken dus ben halverwege Haha!

Ik was het wel elke dag omdat ik een schuine pony heb die snel vet wordt en dan gebruik ik cremespoeling of ik smeer er Biosilk in erg fijn spul! het wordt super zacht, je kan het ook gebruiken als bescherming tegen hitte (steiltang krultang enz) en je heb er heel weing van nodig...flesje is wel klein beetje prijzig maar je moet er wat voor over hebben Tong uitsteken qua shampoo gebruik van het huismerk tot John Freida tot Zwitsal Kwijl ligt maar naar net aan het budget van de maand Knipoog

@ marielle_p ligt er maar net aan hoe zwaar je haar is...ik vind het makkelijker om eerst een staart te maken met een dun elastiekje (soms zelfs gewoon een paardenelastiekje maar daar wordt je haar niet echt blij van Tong uitsteken ) en dan pluk voor pluk vastzetten met schuifspeltjes en/of kammetjes...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:33

Ik had heel lang haar, tot ongeveer 10 cm onder mijn bh-bandje maar vorige week heb ik het af laten knippen. Het is nu tot net over mijn schouders en in laagjes en gelukkig staat het erg leuk. Het was wel even een dagje wennen en de eerste keer dat ik ze weer waste was helemaal raar, zo kort!
Ik heb het laten knippen omdat ik echt niks meer met mijn haren kon, ze zijn namelijk niet zo dik dus laagjes kon niet alleen nog maar een staart of los maar dat staat zo saai als het 1 lengte is.
Ik ben dus heel blij met mijn kortere haren, ze lijken nu veel dikker.
Ik waste (en was) ze trouwens twee keer per week met shampoo voor blond haar en af en toe deed ik er een haarmasker in (ook speciaal voor blond haar). Kammen alleen na het wassen want als ik ze droog kam worden ze statisch en gaan ze pluizen.

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:46

Mijn haar komt tot op mijn BH bandje. Ik was mijn haren om de dag ( soms iedere dag) met een shampoo van guhl en daarna een conditioner in de punten. Voordat ik mijn haar doorkam doe ik er vaak andrelon care&repair doorheen, gaat het niet pluizen en krijg je een mooie glans in je haren. Ik gebruik ongeveer 1 keer in de 2 weken een haarmasker. Nu moet ik mijn punten wel weer bijknippen,maar dan vind ik altijd dat het weer zo kort is haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:55

Mijn haar komt inmiddels tot mijn BH-bandje (net weer bij laten punten). Ik was het elke ochtend en wissel mijn shampoos af (heb er 3 Haha! , van Tigi, van Fructis en van Elseve). Ik gebruik veel cremespoeling en 1 a 2x in de twee weken een haarmaskertje. Ik fohn het vrijwel nooit, tenzij ik een feestje heb en gebruik wel wat antipluis en glansmiddel.
Mijn haar ziet er prima uit en ik doe het al jaren zo. Het is ook blonder geverfd trouwens, dus extra verzorging is hard nodig. Ik geloof wel zelf dat je meer van binnen uit moet werken om je haar gezond te houden. Ik eet heel gezond (veel fruit, groenten, bruin brood, ben vegetarisch en drink heel veel water en kruidenthee). Af en toe een kuurtje vitamine B in de overgangsperioden naar de winter en de zomer.

Ik draag het vaak los, maar ook vaak in vlechtjes of staartjes. Opsteken doe ik niet vaak, behalve als ik aan het schoonmaken ben thuis. Ik ga om de 5 weken naar de kapper en meestal punt mijn kapster het om de 10 a 15 weken bij (heb een laagje aan de onderkant zitten en mijn zijkanten hou ik ook wat meer bij).

Ik heb het nog veel langer gehad en ook halflang, maar ik hou gewoon van lang haar. Staat vrouwelijk en ik ben trots op mijn haar (ook al zit het wel eens een dagje niet Haha! ).

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:01

hey, ik heb ook lang haar.
En als ik het opsteek gewoon simpel in een staart of er een leuk speltje in.
Met shampoo wissel ik wel vaak af. Als ik de eerste fles opheb van de shampoo en conditioner, koop ik nog 1 keer dezelfde en dan koop ik weer een ander soort shampoo, anders werkt het niet meer bij mij.
ik heb soms ook wel van die haarmaskers, werkt ook goed.
En na het douchen doe ik er een vlegt in, want als haar nat is en je gaat bijv. slapen, kan je haar snel kapot gaan.
Nou, dit doe ik dus meestal met mijn haar Bloos

xxx

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:07

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:52

Ik had ook lang haar tot op mn broek. Wastte het elke dag gewoon met DA shampoo en crémespoeling. Glanste altijd mooi en was zacht.. Niets geen dure producten. Kreeg altijd comlimentjes van de kapper en hebben we wel 5 keer weten over te halen om het niet te gaan knippen.. Uiteindelijk wel gedaan..

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:02

Ik heb mijn haar langer dan het BH-bandje.
Eigenlijk doe ik er niet echt iets speciaals mee, ik was het gemiddeld 4 keer per week met shampoo van Andrélon.
Als ik 's morgens opsta doe ik er vaker ook nog wat Andrélon Conditioner Créme in, ruikt lekker en zorgt ervoor dat mijn haar goed in model blijft Ja

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:12

ik heb mn haar bijna op mn kont zitten. en was het bijna iederedag,en soms om de dag. ligt er aan wat ik heb gedaan. na sporten,zwemmen,paardrijden enz echt iederedag dan. ik moet ook creme spoeling gebruiken als ik dat niet doet krijg ik de borstel er echt niet door!!! heb wel keer gehad dat de borstel brak Bloos

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:19

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:21

Ik heb mijn haar altijd wel heel lang gehad, maar tot mijn spijt heb ik er een groot stuk af laten halen, omdat ik zoveel knopen kreeg, dat was echt niet meer normaal.
Nu is het dus een stuk korter en ik waste het altijd met fructis maar daardoor wordt je haar alleen maar slechter..
Nu gebruik ik een ander merk maar weet de naam zo niet.
En hebben jullie misschien nog tips tegen statisch haar?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:25

Mijn haren worden ook heel snel statisch en pluizig. Ik kam ze daarom alleen maar als ze nat zijn maar meer tips heb ik ook niet.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:26

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 01:08

Haar kan ook te lang zijn....die vrouwen, dat vind ik dus echt niet mooi meer
Ik vind lang haar voor n vent trouwens ook mooi Tong uitsteken mits goed verzorgd mooi vol haar..