jonge meisjes zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:32

Volgens mij is dat een vrij bekend boek, net als Seks enzo Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:12

Knoffer schreef:
Ik ook niet Tong uitsteken ik vind sexuele voorlichting ook erg belangrijk. En pubers zijn nou eenmaal moeilijk en je zal maar net die ene krijgen met een zware pubertijd.

Kun je lastige pubers ook omruilen voor een leukere? Vork

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:14

Hee dat boek had ik ook geloof ik. Eerste eentje over waar kindjes vandaan komen, en een aantal jaar later eentje over pubers zelf, kan me alleen nog een plaatje herinneren dat er op sloeg dat als je masturbeerde, je niet door bliksem gestraft werd ofzoiets Haha!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:44

Ik kom dit toppic zo per toeval tegen.
Wil even zeggen dat ik zeer veel respect heb voor de meisjes die verkracht zijn en toch hun kindje hebben gehouden.
Dit lijkt me een hele lastige keuze en zeker als je zo jong bent.

Wat ik hier wel veel lees is ja als je je pil gewoon slikt vind ik dat je goed bezig bent en erbij nadenkt niet zwanger te worden.
Maar iedereen weet dat een pil nooit 100% save is dit staat ook duidelijk vermeld in de bijsluiter.
Ik zelf kan er weinig van zeggen dat mensen dan dom zijn hoor want ik zelf ben nu ook zwanger terwijl dat niet in de planning lag ook gewoon dwars door de pil heen.
Maar ik ben inmiddels 21 heb een man woon samen en ons kindje is zeker welkom.
Wil zowiezo zeggen dat ik het heel knap vind van alle jonge moeders hier hoe ze toch voor hun kindjes zorgen!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:13

Maar ook het condoom is niet 100 % safe..
Ik vind dat je er wel genoeg aan doet als je je pil altijd goed netjes inneemt. Anders zou je het nooit zonder condoom kunnen doen.. (SOA's even buiten beschouwing he Knipoog)

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:14

condoom is ook idd niet 100% save maar als je het beide gebruikt is het risico wel heel erg klein

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:10

Met de pil alleen al is het risico al heel erg klein.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:12

Alleen dan moet men het wel braaf op tijd innemen, en consequent. En als men ziek is, dat je er wel rekening mee moet houden dat de pil dan ook minder goed werkt. Alleen dat wordt vaak vergeten.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:17

Hoe vaak ben je nou ziek? Maar dat is idd waar, als je jaren de pil slikt vergeet je wel eens wat er ook alweer allemaal aan voorwaarden aan vast zaten en hoe alles precies werkte.

Je hoeft 'm niet altijd exact op hetzelfde tijdstip te nemen, wel proberen natuurlijk om altijd rond het zelfde tijdstip in te nemen. Maar als er een keer een paar uurtjes verschil in zit, zal het niet zo heel veel uitmaken. Volgens de bijsluiter van M30 die ik slik iig. (Mits dat niet veranderd is, is een hele tijd geleden dat ik de bijsluiter heb geraadpleegd)

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:18

Welshcobfan schreef:
Alleen dan moet men het wel braaf op tijd innemen, en consequent. En als men ziek is, dat je er wel rekening mee moet houden dat de pil dan ook minder goed werkt. Alleen dat wordt vaak vergeten.

kan ook als er helemaal niks met je aan de hand is geweest Knipoog
ik vergeet nooit mijn pil was niet ziek helemaal niks raars gewoon normaal gezond.
En toch ben ik door mijn pil heen zwanger geraakt

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:21

Dat is die 0,0001 % dat ie niet betrouwbaar is. Maar ik denk wat Welshcobfan bedoelt, is dat de betrouwbaarheid naar beneden gaat bij dat soort dingen...

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:28

ja daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar goed wil je echt echt niet zwanger worden dan kan je het beste een pil en een condoom gebruiken.
En tuurlijk dat doet niet iedereen Knipoog dat weet ik ook wel

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:48

Knoffer schreef:
Dat is die 0,0001 % dat ie niet betrouwbaar is. Maar ik denk wat Welshcobfan bedoelt, is dat de betrouwbaarheid naar beneden gaat bij dat soort dingen...

U gaat door voor de koelkast Haha!

Heel veel meiden vergeten gewoon dat de pil gewoon minder betrouwbaar is als je ziek bent (geldt ook voor griep, omdat je lichaam meer bezig is met vechten tegen de ziekte dan met het verwerken van de hormonen). Genoeg meiden om mij heen die vergeten een extra pil te nemen als ze aan de diarree zijn of hebben gespuugd binnen zoveel uur na de pil. Of ze nemen het niet zo nauw met 1 keer vergeten...
Zelfs 1 dacht dat als ze maar af en toe de pil slikte, dat wel voldoende zou zijn. Haar dochtertje wordt binnenkort 2 Clown

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:53

Ik ben nu 23 en heb sinds een half jaar verkering.
wij moeten er allebei nog niet aan denken aan een kindje van ons 2.
Meiden die zwanger raken en geen abortus willen kan ik best inkomen ma bewust zwanger raken op die leeftijd vind ik dom.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:55

Die laatste zin was een beetje droog. Haha!

Ik stelde me net zo ver dat ik een mama was en mijn dochter vijftien en dat ze de keuken binnenloopt en dan heel onschudlig zegt dat ze zwangr is.
Ben nog niet eens moeder, laat staan dat ik aan kinderen denk en ik sloeg al bijna stijl van mijn stoel af. *LOL*
Nee, dat doen we mam en pap maar nog niet aan. Haha!

Mam wil wel heel graag oma worden, omdat haar moeder al vroeg is gestorven en voor ons nooit oma heeft kunnen zijn. Zij wilt ook erg graag oppassen.
Mijn vader niet, die is van; zijn jouw kinderen en eerlijk gezegd denk ik er ook zo over. Haha!
Maargoed, neemt natuurlijk niet weg dat moeders later niet op mag passen. Haha! Ga ik wel leuke dingen doen met m'n paps. *LOL*

Maar nu zwanger worden met mijn 18 jaar? Nagelbijten / Gniffelen hemeltje nee, er zijn hier een antal bokkers die 18 en zwanger zijn, en dan denk ik bij mezelf; goh, die zijn even oud als ik, maar ik moet er echt niet aan denken nu zwanger te worden!
En dan niets nadeligs aan alle 18-jarige moeders, maar meer om het verschil aan te geven. Haha!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:57

Wij wisten zowiezo al dat we graag kindjes wouden alleen wouden we daar nog even mee wachten.
Nouja nu toch onverwacht zwanger maar ben wel super blij nou met ik natuurlijk geen 12 meer dus het ligt wel weer anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:09

Jij bent al volwassen en valt niet eens meer onder de norm tienermoeder Haha! (sterker nog: evolutionair gezien heb jij de perfecte baar leeftijd!)

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:11

Ik zou er nu ook echt niet aan moeten denken zwanger te worden (17). Maar je hoort de laatste tijd inderdaad wel meer verhalen van vrouwen/meisjes die door de pil heen zwanger worden. Maar ik vraag me af of dat echt zo vaak gebeurd? En al helemaal als je hem gewoon altijd regelmatig slikt..

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:12

Suprice schreef:
Ik zou er nu ook echt niet aan moeten denken zwanger te worden (17). Maar je hoort de laatste tijd inderdaad wel meer verhalen van vrouwen/meisjes die door de pil heen zwanger worden. Maar ik vraag me af of dat echt zo vaak gebeurd? En al helemaal als je hem gewoon altijd regelmatig slikt..

ik heb het ook veel meer gehoord meerdere vriendinnen van me die hetzelfde hebben meegemaakt.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:14

Ja, maar ik vraag me dan dus altijd af of ze de pil wel regelmatig hebben geslikt en niet een keertje hebben overgeslagen ofzo. Want anders kan het toch niet zo betrouwbaar zijn als dat altijd gezegd wordt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:15

Je kunt het nooit helemaal nagaan wat de waarheid is, mensen zijn gebouwd om te vergeten. Het kan zijn dat iemand een keer aan de diarree was, maar het gewoonweg vergeten is na een maand. Of dat je je 1 dag goed ziek voelde, maar daarbij niet weet dat de pil minder werkt (ondanks netjes slikken).

De pil is wel erg betrouwbaar, het zijn vaak de mensen die de fouten maken, of iets niet goed inschatten (1 dag griep, is toch niet erg bv?)

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:16

Ja, dat bedoel ik.. Want er zeggen veel mensen dat ze door de pil heen zwanger zijn geworden, maar ik dacht dat je dan vaak wel iets moet zijn vergeten.. Want anders wordt het (ook bijvoorbeeld door de huisarts) niet als heel betrouwbaar genoemd.. (soa's niet meegerekend)..

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:17

oudehinken schreef:
Ik ben nu 23 en heb sinds een half jaar verkering.
wij moeten er allebei nog niet aan denken aan een kindje van ons 2.
Meiden die zwanger raken en geen abortus willen kan ik best inkomen ma bewust zwanger raken op die leeftijd vind ik dom.

oke, dan ben ik dus dom. Ik heb bewust gekozen voor kinderen, was 1 jaar getrouwd en woonde 3 jaar samen. Maar was 23 toen ik zwanger werd en 24 toen onze oudste werd geboren. 3 jaar later volgde nummer 2. Ik heb er absoluut geen spijt van.

Er zijn al meer topics over dit onderwerp en ik vind niet dat je tienermoeders/ jonge moeders moet veroordelen als dom omdat ze bewust kiezen voor een kind!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:21

hoho het gaat over bewust zwanger worden! Beter lezen Knipoog Ik vind het ook niet snugger als iemand van 16 bewust zwanger word. Oudehinken snapt onbewust zwanger en kind houden, maar niet als je erg jong bent en bewust zwanger raakt.

en dDees: 23 valt niet onder erg jonge meisjes Tong uitsteken

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:37

Nee, dat vind ik zelf ook niet. Ik reageer alleen op wat oudehinken zegt.

Ik vind zelf inderdaad ook 16 erg jong, maar veroordelen vind ik niet dat je hun moet doen, het is hun keuze, bewust of onbewust.