Tienermoeders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Tienermoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:00

ach ja het is triest

ze is 15 en haar vriend is 22 volgens mij is hij verkeerd bezig je mag namelijk in Nederland geen seks hebben met personen onder de 16 jaar dat is verboden.

Maar doe wat je wilt maar ik verdenk je er wel van dat je een lui wezen bent lekker baby en niet hoeven te werken

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:01

Ow, nu ben je ineens al zwanger? En je vond het een "beter" verhaal om te zeggen dat je bewust gestopt bent met de pil? En je "durfde" niet te zeggen dat het een ongeluk was?!! Je verhaal rammelt nogal!
Jammer dat je buurvrouw ook hier zit... Ik zou jouw ouders even de link van dit topic geven. Zou het als moeder toch niet waarderen dat mijn KIND zulke onzin vertelt/uithaalt. Ik zou je de prikpil geven!
Nou maar hopen dat dit een hoop klets is, en dat er geen baby op komst is!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:01

Es79 schreef:
Ze zegt later dat ze het niet durfde te zeggen vandaar dat dit nu mijn vraag is.

Of het werd wel heel erg heet onder dr voeten. De waarheid weet ze alleen zelf, dat weten wij ook niet van achter de comp.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:03

brendalevita schreef:
Ik ben niet van plan het de hele buurt door te gooien!!,ik ga het gerust met haar doorspreken aangezien ik weet dat het niet makkelijk is,en ook ik het niet verstandig vindt.
Maar deze negatieve uitspraken daar wordt ze alleen maar opsternaat van!Ook al kan ik me de reacties voorstellen,met deze teksten kom je er niet,ik hoop dat ik haar kan helpen op wat voor manier dan ook!!

er is nieuws dat zal ze zelf wel melden

*is benieuwd naar het nieuws*

edit; Ik denk ook dat jij haar beter kunt helpen dan wij, maar dat is misschien de onmacht van alle felle reacties die willen toch op een bepaalde manier tot haar doordringen.
Laatst bijgewerkt door Lest op 04-06-07 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:03

horseyfries schreef:
Malibu_ schreef:
hmm... ze heeft dus nog maar een half jaar met die vriend?
Nou meid, ik zou zeggen.. denk er nog maar een jaar over of nog langer, want ik heb zo'n gevoel dat dit niet goed gaat komen.

Nee, ze zegt 2,5 jaar

Idd en ze praten al een half jaar over een kind dacht ik.

Ik ben het met de andere eens. Ik zou nog even wachten. Er valt nog zoveel te ontdekken en te doen als 16 jarige, dit kan bijna niet meer als je een kind hebt. Je krijgt er veel zorgen bij en het zal vast erg leuk zijn, maar ik ben van mening dat je die zorgen beter af kunt als je ouder bent.

Ik zou ook eerst gaan samenwonen, kijken of je vriend en jij dan nog bij elkaar blijven, want je hoort het best vaak dat mensen toch meer van elkaar verschillen en dat ze dat pas merkten toen ze dag en nacht bij elkaar waren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:05

Lest schreef:
Es79 schreef:
Ze zegt later dat ze het niet durfde te zeggen vandaar dat dit nu mijn vraag is.

Of het werd wel heel erg heet onder dr voeten. De waarheid weet ze alleen zelf, dat weten wij ook niet van achter de comp.

Dat is zo daarom dat ik deze vraag stel.

De mensen hier op Bokt vinden nu wel dat TS kinderachtige antwoorden geeft maar dat vind ik andersom ook.
Vaak worden er zaken bijgehaald die helemaal niet aan de orde zijn (geweest).
Het komt ook van 2 kanten denk ik.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:05

Lest schreef:
brendalevita schreef:
Ik ben niet van plan het de hele buurt door te gooien!!,ik ga het gerust met haar doorspreken aangezien ik weet dat het niet makkelijk is,en ook ik het niet verstandig vindt.
Maar deze negatieve uitspraken daar wordt ze alleen maar opsternaat van!Ook al kan ik me de reacties voorstellen,met deze teksten kom je er niet,ik hoop dat ik haar kan helpen op wat voor manier dan ook!!

er is nieuws dat zal ze zelf wel melden

*is benieuwd naar het nieuws*

edit; Ik denk ook dat jij haar beter kunt helpen dan wij, maar dat is misschien de onmacht van alle felle reacties die willen toch op een bepaalde manier tot haar doordringen.

ze zal wel zwanger zijn......

ik snap alleen niet dat er eerst de illusie gewekt wordt dat ze het zo graag wil, terwijl het in mijn ogen nu eerder overkomt als een ongelukje...

TS had méér sympathie gekregen als ze hierin eerlijk was geweest dan zoals ze nu doet de stoere meid aan het uithangen is door te zeggen dat ze het zo graag wil

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:08

Daarom vind ik het ook een raar verhaal. Je weet toch dat je meer sympathie krijgt als het fout is gegaan? Dan ga je toch niet verzinnen dat je graag een baby wilt?
Maargoed, ik ken TS niet dus ik vind het moeilijk om te doorzien wat klopt en wat niet.

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:08

@brendalevita: Nee, ik begrijp heus dat je niet zomaar naar haar ouders stapt... (al zou ik dit als moeder wel graag willen weten), het is jouw plek niet, dat moet ze zelf doen, zeker als haar verhaal waar is, en ze al zwanger is. Ze boft dat ze iemand heeft die serieus naar haar wil luisteren. Ik zou me als moeder echt wezenloos schrikken, als mijn dochter zich zo gedroeg. Maar goed.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:10

ik ga nu naar schooltje hoor ik lees vanmiddag wel weer bij.. Doei, doei

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:12

Ik wil hier nog even aan toevoegen (werkzaam binnen de Jeugdzorg) dat je onder de 18 jaar geeneens het gezag mag (en kan) dragen over een kind. Dat betekent dat dit gezag dus naar je vriend of je ouders zal gaan. Heb je erover nagedacht hoe je dat gaat doen. Stel dat je ruzie krijgt met je vriend (of je moet een jarenlange stabiele relatie hebben maar daar geef je helaas geen antwoord op). Dan heb je dus niets te zeggen over je kind.

Een erg onverstandig besluit. Gun jezelf nog een paar jaartjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:14

Dat is inderdaad waar Debski, onder de 18 krijg je niet eens het gezag over je eigen kind, en zullen je ouders waarschijnlijk het gezag gaan voeren.

Ooooh, wat afschuwelijk dit, je hebt echt geen idee waar je over praat, ik hoop dat niet zwanger bent

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:16

Het is een beetje jammer dat TS niet de antwoorden krijgt die ze wil krijgen, maar ook niet raar.
Ik ben het helemaal met de rest eens hoor, zoals TS de situatie uitlegt, zou ik haar absoluut afraden om nu al aan kinderen te beginnen. Zelf ben ik 29, woon al bijna 6 jaar op mezelf en dat is soms nog moeilijk. Laat staan met een kindje erbij.....
Waarschijnlijk denkt TS alleen aan de leuke kanten van een baby, maar ik zie juist ook de minder leuke kanten. Voor mij toch wel de grootste reden om nog even niet aan kinderen te denken....
Als je zelf de beslissing kan maken om zwanger te worden, dan zou ik TS aanraden om nog een heel aantal jaar te wachten. Niet dat het onmogelijk is om jong of alleenstaande moeder te worden, maar het is heel heel zwaar merk ik om me heen....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:17

Ik denk dat we gewoon even af moeten wachten naar wat de TS te zeggen heeft. Knipoog

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:18

Ik heb zelf 2 kindjes dus spreek uit ervaring......verwacht geen roze wolk! Een meisje van 16 is geestelijk nog niet klaar voor een baby. Als ik zie hoe snel je van dit topic afwilt omdat de reacties niet zo zijn zoals je had gedacht...een baby opvoeden gaat ook niet zoals je je nu voorstelt. Maar dan kan je niet een submod mailen van ik wil een slotje. Ik zou zeggen kom eerst lekker uit je pubertijd en geniet! Er is een grote kans dat je een nieuwe liefde ontmoet in je leven (gezien je leeftijd), maar of die ook staat te trappelen om een gezin te onderhouden? Denk het niet, de meest jongens (broekjes) van die leeftijd of over 5-10 jaar zitten nog lekker op school en wonen lekker bij hun mamma thuis en KUNNEN jullie niet eens onderhouden. Dan blijf je lekker bij je ouders zitten en ziet je baby jou als grote zus en je moeder als zijn of haar moeder. Lekkere basis voor zón ukje!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:25

Misschien een beter idee voor een topic en voor jou

Ik wil een broertje of een zusje zodat ik vader en moedertje kan spelen!

Tenzij het niet meer kan, mijn excuus.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:40

gewoon terug naar de kleuterklas, dan kan ze EN in de poppenhoek vader en moedertje spelen EN fatsoenlijk Nederlands leren

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:41

Nou nou dames komop zeg dit zijn gewoon ronduit kinderachtige reactie's van jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:42

Jeetje meis.. ik hoop toch écht niet dat je zwanger bent. En dat je buurvrouw je op andere gedachten kan brengen. En als je zwanger bent hoop ik toch echt (je wilt het niet, weet ik) dat je alsnog het wijze besluit neemt om het weg te laten halen.

Ik ben zelf 17, en ik zou nu écht nog niet aan kinderen moeten denken...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:43

ben toch wel heel erg benieuwd wat nou dat nieuws is...
ik hoop voor TS dat ze NIET zwanger is.. wat ik nu allemaal heb gelezen bewijst écht wel dat ze nog niet aan kinderen toe is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:44

Charos schreef:
Nou nou dames komop zeg dit zijn gewoon ronduit kinderachtige reactie's van jullie.

Ben ik het mee eens. Dit meisje heeft duidelijk een probleem. Hoe het zo gekomen is weten we allemaal niet, en of het waar is wat ze verteld ook niet. Maar laat haar even in haar waarde, ze komt echt niet verder met reacties als: ''terug naar de kleuterklas.''

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:46

Laten we eerlijk wezen dat deze reacties van haar niet echt getuigen van intelligentie

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:48

VeryWell schreef:
Laten we eerlijk wezen dat deze reacties van haar niet echt getuigen van intelligentie

Dat kan ik van jou reactie's nou ook niet direct zeggen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:48

Ze is tenslotte nog maar net 16, verwachten jullie een hele volwassen reactie van haar?

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:49

Charos schreef:
VeryWell schreef:

Dat kan ik van jou reactie's nou ook niet direct zeggen.

Ben blij dat jij daar over mag bepalen!! NOT!!
Ze heeft alleen zelf deze reacties uitgelokt met dit topic en haar "domme gelul"