Het leed dat beugel heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Het leed dat beugel heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 22:36

nou ik wel Scheve mond

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:34

hoi!!!

ik heb sinds vanmorgen m'n slotjesbeugel... gelukkig doet het nu nog niet echt heel erg zeer, maar voel het al wel goed! zal waarsch wel erger worden, heb al wel een beetje ervaring ondertussen, met elastiekjes en toen zo'n gehemeltje ijzerdraadje toen buitenboord erbij, en nu weer elastiekjes, en vnmorgen dus slotjes... wordt dus weer leven op vloeibaar eten voorlopig!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 18:16

succes met wat komen gaat... Knipoog

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:24

Ik heb ook twee jaar lang een beugel gehad, vrijwillig!! Vorig jaar februari is deze eruit gegaan.
Moet eerlijk bekennen dat ik er nooit zo heel veel last van heb gehad. De eerste week dat ik de beugel had kon ik amper wat eten, maar dat kwam meer omdat ik moest wennen dat de beugel er zat, dan dat het zo'n pijn deed. In die twee jaar dat ik de beugel ergerde ik me er wel groen en geel aan, maar veel pijn had ik nooit. Het deed wel zeer, maar ik bleef stug altijd alles eten wat ik wilde haha. In die twee jaar is er ook maar 1 slotje los gegaan.
Eerlijk is eerlijk: zou ik het nog eens moeten, dan moet ik er toch wel goed over nadenken!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:29

Ik meld me ook,,
Ik heb er ook alleen maar problemen mee gehad.
Ik had achter te weinig ruimte maar toch moesten er van die ortho slotjes achter mijn hele mond was dus kapot.
Mijn beugel ging altijd kapot, had altijd heel me mond kapot enz. enz. enz.
Nu is ie er gelukkig uit en is het wel mooi Lachen
Ik had trouwens ook nog zon blokding vroeger maar die was ik een paar keer kwijt en toen kreeg ik maar een plaatjesbeugel Tong uitsteken

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:30

regina schreef:
hoi!!!

ik heb sinds vanmorgen m'n slotjesbeugel... gelukkig doet het nu nog niet echt heel erg zeer, maar voel het al wel goed! zal waarsch wel erger worden, heb al wel een beetje ervaring ondertussen, met elastiekjes en toen zo'n gehemeltje ijzerdraadje toen buitenboord erbij, en nu weer elastiekjes, en vnmorgen dus slotjes... wordt dus weer leven op vloeibaar eten voorlopig!

Mijn broer vond me zo zielig toen dat hij bijna alle breakers en yoghurts in de winkel voor me had gekocht 4 dagen lang Tong uitsteken

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:49

ik ben vandaag weer geweest, nu heb ik stiekjes, kon niet eten vanavond dus heb het maar in de blender gegooit en ze hebben er weer van alles aan veranderd, ben blij dat ik nu 2 maanden niet hoef i.v.m vakantie, elke x als ik er vandaan kom kan ik 4 dagen niet normaal eten Tong uitsteken

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:27

welmoedz schreef:
ik ben vandaag weer geweest, nu heb ik stiekjes, kon niet eten vanavond dus heb het maar in de blender gegooit en ze hebben er weer van alles aan veranderd, ben blij dat ik nu 2 maanden niet hoef i.v.m vakantie, elke x als ik er vandaan kom kan ik 4 dagen niet normaal eten Tong uitsteken

Die van mij mag er gelukkig uit over 3 weekjes Haha!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:30

Ik had een beugel, was wel pijnlijden, maar ben wel blij met het reseltaat!
Ik hbe nu alleen nog maar een beugels voor in de nackt, omdat ik mijn tanden naar voren pers, en mn tanden weer scheef begonnen te staan! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:57

Ik heb een beugel gehad, en elke keer zei de ortho 'Over een maandje kan hij eruit'...
En zo waren we 1.5/2 jaar later. Clown
En toen heb ik hem er gewoon uit laten halen Bloos
Was dat ding helemaal zat. Lachen

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:54

kinuh schreef:
welmoedz schreef:

Die van mij mag er gelukkig uit over 3 weekjes Haha!

lucky you Hamer Tong uitsteken

Jiill_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:23

Mijne volgende weeeekk *LOL* !! ik ga de hele dag glimlachen naar iedereen .. word echt een blije dag Haha! !

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:09

ben net nog naar de ortho geweest..
ze hebben röntgenfoto gemaakt om te kijken of mijn wortels goed stonden, en die staan nu prima Haha! (ze stonden eerst niet goed ofzo .. ) en ze hadden een slotje geplakt (was er 1 af gevallen.. was iets te overenthousiast met een pepermuntje.. Tong uitsteken ) en nieuwe draden erin gedaan.. en op mijn boventanden een kettingelastiek Haha! Haha! kan eindelijk die spleet eruit Haha! Pling

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:53

in augustus krijg ik m'n plaatjes boven weer terug, die waren er tijdelijk uitgehaald voor een blokbeugel. Gelukkig krijg ik ze weer terug, eindelijk van dat rottige blokgeval af Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:56

ik heb ook een beugel, ik heb een blokbeugel gehad en een buitenboord...Scheve mond
Nu een slotjesbeugel, wat een flutding, elke keer gaan de slotjes los (ik heb de nieuwe, zonder stiekjes eromheen) het is nu al de 4e keer dat me slotje los is (oh oh, ik krijg weer een preek)
Donderdag naar de ortho Scheve mond

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:33

Ik heb geen last van m'n gewone blokjes beugel, maar die buitenboord vind ik niet echt prettig, maar het gekke is dat ik hem in m'n slaap uitdoe Clown
Daar kan ik dus niets aan doen, s'ochtends ligt hij altijd netjes op m'n nachtkastje Vork

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:42

MonicaG schreef:
Ik heb geen last van m'n gewone blokjes beugel, maar die buitenboord vind ik niet echt prettig, maar het gekke is dat ik hem in m'n slaap uitdoe Clown
Daar kan ik dus niets aan doen, s'ochtends ligt hij altijd netjes op m'n nachtkastje Vork

Haha, toen ik hem nog had lag die altijd ergens in m'n bed, moest 's sochtends altijd me hele bed doorzoeken... Vork

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:41

tinkerfan555 schreef:
MonicaG schreef:

Haha, toen ik hem nog had lag die altijd ergens in m'n bed, moest 's sochtends altijd me hele bed doorzoeken... Vork

daar ga ik denk ik ook last van krijgen als ik mijn nachtbeugel heb.. Nagelbijten / Gniffelen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 09:59

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:03

Tegen die pijnlijke zweertjes en blaartjes in je mond zou je een keer kunnen spoelen met Bocasan

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:34

jaa mag ik mee praten?? Haha!
ook al heb ik nu ruim ander half jaar een beugel en 3 juli (over 2 weken dus) ben ik eindelijk beugelloos Haha!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:47

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:55

lovekomeet schreef:
jaa mag ik mee praten?? Haha!
ook al heb ik nu ruim ander half jaar een beugel en 3 juli (over 2 weken dus) ben ik eindelijk beugelloos Haha!

nee je hoort er niet meer bij Tong uitsteken jij bent gemeen dat ie eruit mag haha

trouwens, mede-leusdenaar... bij wie zit je Tong uitsteken

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:58

ik heb nu nog een plaatje.. had daarvoor brackets.. heb er nooit echt last van gehad!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:46

ik moet morgen ook naar de Ortho. ook een slotje los.
maar een slotje los is gewoon je eigenschuld.
Ze plakken ze altijd goed vast. maar ik heb ooit op een Lolli gebeten. en pang. slotje los. verder mag je niet op harde dingen bijten. een appel snij ik in stukjes. Maar je moet meteen bellen. anders krijg je inderdaad een preek Clown
verder is het een aardige ortho die ik heb. nooit problemen.
wel al 11 x een slotje los Clown ook gewoon mijn eigenschuld.
te hard tanden gepoetst. kopstoot gehad van paard. en door die knal knapte er een slotje. en door lolli's. zuurtjes en een appel. Clown