Hooikoorts. Duf en moe..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rijan_

Re: Hooikoorts. Duf en moe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:19

ik herken het ook !
vind het echt irri alls ik aan het rijden ben moet ik elke keer niesen Tong uitsteken
ik heb er nu van die kleine piltjes voor en een neussprij werkt wel wat maar
niet erig Knipoog

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:21

Rijan_ schreef:
ik herken het ook !
vind het echt irri alls ik aan het rijden ben moet ik elke keer niesen Tong uitsteken
ik heb er nu van die kleine piltjes voor en een neussprij werkt wel wat maar
niet erig Knipoog

Dat is idd irritant. Maar wees blij dat je nog kan rijden.
Rijden gaat bij mij gewoon niet meer met zulk weer, krijg het dan te benauwd. Scheve mond

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:24

S'nachts lig ik ook te hoesten dus aan me slaap kom ik ook niet.
Normaal als ik me verslaap en moet naar school kan ik het wel redden. Maar net vandaag, verslaap ik mij, moet 3 theorie examens maken en examen van longeren in Pesse. We gaan altijd met het busje mee van school, en wie dat mist heeft dikke pech.. Maar gelukkig heb ik een lieve vriend die zo rond 12 u met me mee gaat om examen longeren nog te kunnen doen Haha!
De rest maar inhalen Scheve mond.. stomme hooikoorts ook!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:30

Ik herken het ook wel. Ontzettend moe, branderige ogen, kriebel in m'n neus, continue niezen (waar ik ook weer moe van word). Tja, toch pilletjes en dan gewoon kijken naar wat voor jou werkt. Want wat voor de één werkt hoeft niet per se ook voor een ander te werken (helaas). Ik ben nu aan de pilletjes, neusspray en oogdruppels, de hele mikmak dus. Hooikoorts, duffe ellende...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:30

Moe ben ik de laatste tijd ook.
En keelpijn! Niet normaal!
Kriebels in mijn neus, keel, oren en als ik geen make-up op heb, jeukt mijn hele gezicht Scheve mond.

Ben het helemaal zat!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:36

Ik had er eergister en die nacht heel erg veel last van, gisterochtend ook nog even. Knallende koppijn die maar niet over leek te gaan met aspirine, en ik voelde me gewoon goed ziek. Slapen deed ik amper en ik had een enorme droge keel + loopneus. Het lijkt of ik nog steeds wel helemaal vol zit (praat door m'n neus). En natuurlijk constant niezen, jeuk in m'n gehemelte en neus, en in m'n gezicht. Echt een hel. 's Nachts word ik opeens benauwd en kan dan alleen maar door m'n mond ademen. Verdrietig Gelukkig werkt Aerius vrij goed bij mij dus de kriebels/jeuk zijn minder maar toch erg genoeg om er knettergestoord van te worden.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:39

Aerius helpt bij mij op het moment maar weinig Scheve mond.
Hoofdpijn heb ik sinds zondag, ik kan zoveel pijnstillers innemen maar het gaat gewoon niet weg..

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:42

urselin schreef:
Aerius helpt bij mij op het moment maar weinig Scheve mond.
Hoofdpijn heb ik sinds zondag, ik kan zoveel pijnstillers innemen maar het gaat gewoon niet weg..

Had ik dus ook, echt vreselijk. Heb twee dagen met hoofdpijn rond gelopen die maar niet over ging. Op een gegeven moment wist ik me gewoon geen houding te geven en heb gewoon thuis gezeten de hele dag, en heb bijna alleen maar op bed gelegen met het raam zoveel mogelijk dicht. (merk het meteen als er een raam open staat, krijg direct de kriebels in mn luchtwegen - vooral als ik nog geen Aerius heb gehad)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:45

Ja inderdaad. Mijn raam hou ik ook het liefst dicht en dan met een luchtzuiveringsdinges aan.

Ik had gisteren in de middag nog twee uur liggen slapen, maar dat hielp ook al niet Nagelbijten / Gniffelen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:46

Niks lijkt te helpen. Scheve mond

Ik heb ook nog eens migraine en in deze tijd met m'n hooikoorts heb ik daar veel meer last van. Bah.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:48

Dat is inderdaad balen Mandyy Scheve mond.

Ik heb het ontzettend benauwd, heb ook nog astma en die medicijnen doen hun werk ook niet meer zo best vrees ik..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:48

Wat ook goed zou moeten helpen is als je volgend jaar voor de zomer honing eet uit je eigen omgeving. Van bijen die dus dicht bij jou in de buurt wonen. Aangezien die honing gemaakt wordt van planten waar je dus hooikoorts van krijgt raak je er een klein beetje resistent door.
Misschien eens het proberen waard?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:50

Urselin, jeetje dat is ook niks met astma!

Als ik op vakantie ga is mn hooikoorts altijd binnen een dag over.
Ik ga dit weekend naar zeeland, hopen dat het dan ook overgaat door de zeelucht.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:50

Die tip had ik ook gekregen (jaja bij de kapper Clown ).

Ben al twee jaar op zoek naar een imker die zijn korven hier in de buurt heeft staan Vork

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:52

Mandyy schreef:
Urselin, jeetje dat is ook niks met astma!

Als ik op vakantie ga is mn hooikoorts altijd binnen een dag over.
Ik ga dit weekend naar zeeland, hopen dat het dan ook overgaat door de zeelucht.

Ach ja, ik heb er mee leren leven.

Oh dat zou wel kunnen helpen, zeelucht.
Gelukkig ga ik in de zomervakantie ook naar Zeeland op vakantie.
Vorig jaar in Amerika (vakantie) had ik nog steeds last van hooikoorts.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:55

Kitty84 schreef:
Hier nog een die ontzettend allergisch is...
Ik gebruik het hele jaar door medicatie, in de zomer voor de pollen in de winter voor al die rottige kerststukken en mijn longen reageren dan weer op de vochtigheid, dus dan maar het hele jaar door.

Gebruik nu Aerius, Singulair (is voor astma patiënten), Livocab (oogdruppels), flixonase (neusspray), symbicort (inhalator)

Ik ben voor zoveel dingen allergisch (eten (groenten, fruit ed), planten, bomen...ga maar door) dat ik binnenkort een test krijg en dat ik dan immuniesatietherapie krijg, gewoon omdat het niet meer te doen is al die allergieën. Ik kan nog niet eens een rauwe wortel eten...of een stuk komkommer zonder last te krijgen.
tel daarbij een lactose-intolerantie en prikkelbare darm op (wat waarschijnlijk door de allergieën en intoleranties komt)...tel uit je winst Knipoog
Ik hoop dat ik mij beter ga voelen binnenkort!

Maar ach...er zijn altijd ergere dingen op de wereld...je gaat er gelukkig niet dood aan.

voor alle mensen die allerfre ed gebruiken, als dat niet werkt zou ik even langs de dokter gaan, dan kan je een receptje krijgen .... en dat hoef je dan ook niet te betalen (aerius en xyzal werken namelijk erg goed!)

Aerius werkt wel heel goed he?
Die gebruik ik ook namelijk Vork

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:56

Aerius werkt bij mij helemaal niet. Lips are sealed
Ik gebruik al 2 pilletjes op een dag (op advies van de dokter).

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:57

Aerius werkt bij mij idd erg goed Lachen hiervoor had ik iets anders (ben de naam alleen even kwijt Clown) en omdat dat niet hielp kreeg ik Aerius voorgeschreven. Zit een groot verschil tussen zeg Ja

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:59

xMendy schreef:
Aerius werkt bij mij idd erg goed Lachen hiervoor had ik iets anders (ben de naam alleen even kwijt Clown) en omdat dat niet hielp kreeg ik Aerius voorgeschreven. Zit een groot verschil tussen zeg Ja

Hoelang gebruik je het al?

Ik heb het idee dat ik steeds na een tijdje niet meer gevoelig voor de medicijnen ben.
Gebruik Aerius nu 2 of 3 jaar.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:01

Ik heb nu al een behoorlijke tijd last van hooikoorts, zeker zo'n 7 tot 8 jaar, als het al niet langer is. Ik gebruik Aerius nu ongeveer 3 jaar.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:02

Ik heb er nu ongeveer 10 jaar last van.

Op de basisschool mocht ik al nooit mee als we op een heel groot grasveld gingen spelen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:40

Mandyy schreef:
Aerius werkt bij mij helemaal niet. Lips are sealed
Ik gebruik al 2 pilletjes op een dag (op advies van de dokter).

Dat probeer ik nu dus zo lang mogelijk uit te stellen.
Anders heb ik in de zomervakantie niks om op terug te vallen Lips are sealed.

Dokter had ook Livocab en Livostin voorgeschreven, maar na een jaar kreeg ik alleen maar meer last als ik ze innam.
Aerius werkte in het begin ook beter. Ik slik ze nu ook zo'n drie jaar Ja.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:01

Ik heb toch maar eens gewaagd om de climat control in de auto aan te zetten (vorige keer was het op mijn longen aangeslagen en was ik twee weken zieke Sigaar ).
En het hielp! Gewoon geen jeuk of niezen in de auto!

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:15

ik heb nu previlin ofzo spray, nou net gebruikt maar moet natuurlijk nog ff inwerken. Tis nu zo uurtje later, maar het werkt al wel wat me neus is wel open dus ik kan weer normaal wat ademen. Nou het hoesten nog.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:23

Vriendjes zijn?

Zou vandaag naar de paardjes gaan maar ik ben te moe..
Gebruik ook aerius, na elke dag een pilletje begon het wat te werken. Was ik um vanochtend vergeten, dus volle neus, traanogen en niezen. JAK!

Ik heb ongeveer 5 jaar last van hooikoorts, ben nu bijna 21. Hoop dat het na een paar jaar ook weer wegtrekt, want het wordt elk jaar erger. Gebruik sinds dit jaar aerius, daarvoor reactine, allerfre en dat soort pilletjes van de drogist.