Naar de ortothontist (of hoe je het ook schrijft
) en die zei me ook dat mijn onderkaak niet voldoende was meegegroeid en dat ze een stuk uit mijn dij zouden nemen om ertussen te zetten.Ik werd meteen misselijk bij de gedachte alleen,ik ben wie ik ben , niet altijd even tevreden maar ik vond dit wel erg extreem klinken.
Mijn ondertanden zijn niet zichtbaar als ik glimlach maar het stoort me tot op de dag van vandaag helemaal niet:)
Ik heb gewoon een beugel gehad die ik kon uitdoen tijdens eten,tanden poetsen etc omdat ik een klein speeltje had tussen mijn bovenste tanden.Maar verder niets en happy now

idd ja.. vind het eigk niet heel fijn voelen of iig mijn boventanden niet, heb nog geen nachtbeugel die kan ik maandag ophalen en merk nu al dat ze gaan wandelen zeg maar.. ze kunnen alleen absoluut niet terug waar ze vandaan komen want dan past mijn onderkaak niet meer
nou dan wist jou ortho er weinig vanaf of hij zou meer dan een cm naar voren moeten, want tot een cm doen ze het doormiddel van slijten en dan uitschuiven..
volgens mij megan ook.. het ging mij niet om het 'cosmetisch'effect zeg maar
heb toch al verkering 
) en hij is boven helemaal klaar. Onder zit nu de sterkste draad er in, de veertjes zijn er af gehaald en ook dat gaat super. Goed nieuws dus! Hij vond dat het allemaal erg snel ging en mijn gebit zich vlot aanpast. Over mijn operatie kon hij nog niets zeggen, ik zou uiterlijk binnen 2 weken nieuws krijgen.
Ze zit vandaag op dag 20.
Ik had mijn hele zomervakantie vrijgehouden voor mijn operatie en nu moet ik dus 2x. Die andere operatie is wel een behoorlijke ingreep en ik ben dan wel min 3weken uit de roelatie, en het probleem is dat ik geen school meer kan en wil missen. Ik dacht anders plan ik dat zo rond de kerst, dan heb ik meestal ook wel 2 a 3 weken vakantie. Dus ik heb meteen het tentamen rooster bekeken en ik heb 18Dec, 7jan en 15Jan tentamen, per Feb begint mijn gewone onderwijs weer. Dit is dus allemaal lekker onmogelijk gepland en ik zal hoe dan ook school moeten missen. Ik wil het niet uitstellen tot volgend jaar zomer omdat ik dan A. mijn veulen heb lopen en B. ik dan bijna 2jaar aan mijn beugel vastzit terwijl dat eigenlijk niet nodig is!
er valt heus wel een mouw aan te passen ook in het ziekenhuis.. kan het bijvoorbeeld niet ook dichter achter elkaar gepland worden? dat je ze wel allebei van de zomer hebt met een maand ertussen ofzo?? zeg maar wat hoor weet het verder ook niet..
sterkte en hou ons op de hoogte