Mijn haar...wat ik bijna niet heb.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Re: Mijn haar...wat ik bijna niet heb.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 12:08

Misschien heb je wel gelijk superpony, dat het aan de menstruatie ligt! Maar dan is het een kwestie van afwachten.

Stress zou het kunnen zijn (school, al mijn verzorgpaarden die laatst verkocht zijn) maar ik heb het toch wel mijn hele leven (haaruitval).
Ik ben nog niet naar een dermatoloog gegaa, dat moet ik toch wel een keertje doen. Lachen

Dat van katiavl klinkt wel erg goed zeg ! Lachen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 02:13

Het is een combinatie van dingen ook. Je hebt dun haar en als je je aan alle dingen houdt, kan het alleen maar beter gaan.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:20

Nouja, het enige "slechte"wat ik met mijn haar doe is verven (ik gebruik verder geen haarmiddeltjes, föhn het niet, of dat soort dingen) Maar ook met het verven ben ik een tijd gestopt. Ik wil alleen wanneer ik naar Noorwegen ga een spoelingkje in doen, een fijne felle uitwasbare verf Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:46

superpony schreef:
hb is ijzerwaarde, maar je hebt ook je ijzer voorraad, die moet ook genoeg zijn.
Ik heb ooit een hb van 4 gehad en dan heb je dus echt helemaal niks geen puf meer en 5 zakken bloed nodig om naar een hb van 6 te gaan. Daarna met tabletjes.
Die tabletjes zijn alleen niet zo best voor je tanden bijv.

5 zakken bloed ? of ijzeroplossing...

mijn ijzer is 2 mijn vitamine b12 1.8
ik heb regelmatig een dag aan het infuus gehangen dan was mijn hb 4 à 5
daags erna weer keurig rond de 2 Boos!

heb de zwaarste tabletten gehad (ja die lekkere zwarte Knipoog )
maar mocht er na 3 maanden weer mee stoppen want het hielp helemaal niets...

maar ik loop de hele dag te rennen hoor Knipoog oke als ik in bed plof om een uur of elf ben ik ook meteen knock out Knipoog maar verder lukt het me toch elke dag weer aardig om er rond 7 uur weer uit te springen en weer opnieuw te beginnen (heb 3 kids onder de 5 dus druk druk druk)

om weer even ontopic te schuiven, dat van kat klinkt inderdaad goed !
lijkt mij zelfs lekker voor m'n haar Knipoog

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:36

Jeetje kekaro, dat klinkt niet leuk, succes d'r mee!

Bij mij het probleem dat als ik thuiskom van huiswerkbegeleiding (ongeveer 6 uur) dat ik dan heel erg moe ben, maar rond 8 / 9 uur 's avonds wordt ik helemaal hyper, ik ben echt een avondmens. Ik doe er ook 1 tot 2 uur over (soms langer) om in slaap te komen. Zéér irriant.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:37

met een hb van 2 ben je dood volgens mij. Ik had 4 en kwam meteen aan een bloedtransfusie. Met 5 zakken zit je dan op 6 dat is de grens dat je naar huis mag en verder zelf ferro moet slikken. Ik kwam met hb 4 ook echt de trap niet meer op. Het kwam bij mij wel door een ontstekingsziekte.
Als red savage zich heeft laten prikken en wat extra's neemt consequent zal ze vanzelf beter moeten gaan. Maar zoals ik al zei ook, de menstruatie komt eraan, wat een grote verandering is. En het haar heeft te lijden gehad van de buitenkant. Voor het oog moet je dan even anders te werk gaan. En goeie producten zijn fijn, maar nooit teveel gaan doen. Het maakt je haar ook snel te zacht, futloos en vettig. Doe het in de punten en niet op de huid iig. En misschien zijn grote rollers wat voor je? Die geven volume, zijn niet duur. Niet voor krullen, maar volume dus.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 13:44

Ow, ik zal eens voor die rollers gaan kijken! Lachen
Bedankt!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:07

Kan je beter voor papilloten gaan denk ik. Moet je na het wassen indoen en de volgende morgen eruit halen. Kan je gewoon bij het kruidvat kopen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:38

Papillotten kan je gewoon zelf maken door katoenen stof in repen te knippen, stuk goedkoper Lachen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 00:12

Maar dan gaat het misschien voor haar teveel krullen. Die hele grote rollers geven alleen volume. Goed vanaf de huid inzetten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:31

Valt me wel op dat je zegt dat je alles gaat proberen hier in het topic (de goedkope dingen) maar dat je alles wat iets duurder is laat liggen, maar tel nou eens op wat het kost, al die goedkope dingen = een duurder ding, wat misschien beter is Lachen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:22

Heeft er iemand een stap-voor-stap handleiding papillotten indraaien? Ik wil het ook weleens proberen voor ik mijn haar weer kort ga laten knippen, maar kan op internet niet echt vinden hoe je het makkelijk kunt doen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:45

superpony schreef:
met een hb van 2 ben je dood volgens mij. Ik had 4 en kwam meteen aan een bloedtransfusie. Met 5 zakken zit je dan op 6 dat is de grens dat je naar huis mag en verder zelf ferro moet slikken. Ik kwam met hb 4 ook echt de trap niet meer op. Het kwam bij mij wel door een ontstekingsziekte.
Als red savage zich heeft laten prikken en wat extra's neemt consequent zal ze vanzelf beter moeten gaan. Maar zoals ik al zei ook, de menstruatie komt eraan, wat een grote verandering is. En het haar heeft te lijden gehad van de buitenkant. Voor het oog moet je dan even anders te werk gaan. En goeie producten zijn fijn, maar nooit teveel gaan doen. Het maakt je haar ook snel te zacht, futloos en vettig. Doe het in de punten en niet op de huid iig. En misschien zijn grote rollers wat voor je? Die geven volume, zijn niet duur. Niet voor krullen, maar volume dus.

nee hoor, ik ben 27 heb drie kids en ben springlevend
overigens denk ik dat het bij jou dan aan iets anders ligt want wat moet je met 5 zakken bloed dan?
ik krijg ijzersulfaat via infuus dat lijkt me een stuk effectiever als het enkel om je hb gaat.

ik heb gewoon een chronisch ijzergebrek en als ze bij mij zouden toepassen dat ik enkel met een hb van 6 naar huis mocht gaan zou ik mijn hele leven al in het ziekenhuis moeten liggen, wat niet nodig is want ik mankeer verder niets
ben enkel wit en gauw moe.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:55

Het is ook niet goedkoper om thuis dingen te doen. Alleen als je het vergelijkt met de hele dure kappers. de dure kappers zijn niet beter. Bij de prijs zit alles inbegrepen. De tijd die ze voor je nemen, de dure inrichting, etc etc etc. Ik weet uit ervaring dat sommige mensen er wel gevoelig voor zijn. Een goeie kapper pakt zijn klant erg in en kan lekker kletsen en verkopen, maar knipt niet altijd beter! Natuurlijk kan je echt ontevreden zijn en gaan er dingen verkeerd, maar er zit zoveel in alles er omheen!

Als wij mensen kleuren en dus uitgroei behandelen is het niet duurder. Je hoeft dan niet alles erbij te doen, zoals knippen, fohnen etc.

Daarnaast zijn heel veel en hele dure produkten niet nodig! Ik ben een dief van mijn eigen portemonnee, maar neem alleen een lekkere shampoo mee en cremespoeling of andere produkten van de kapper als je het kan missen en zeker weet dat je die prettig vindt. Dus als het daar is gebruikt. En hou er rekening mee, sommige kappers verdienen als ze verkopen en pakken je als je op je zwakst bent, dat is gewoon zo. Aan de andere kant zijn sommige produkten wel goed en geconcentreerd. De meeste mensen die dat kopen wassen hun haar niet elke dag en zijn er zuinig mee.

Je kan het ook combineren. Iets wat je echt fijn vindt voor betalen en de andere dingen neutraal houden.

Thuis verven is meestal niet goedkoper. Je zit met de pakjes die soms teveel en soms te weinig zijn. Ze zijn niet goedkoop. Dus nogmaals bij een fijne kapper wordt voor dezelfde prijs de uitgroei bijgewerkt op de goeie manier, met goed spul.

De ts moet eigenlijk beginnen met het bloed en evt de beginnende menstruatie overleggen bij de ha. Vitamine b is echt het beste om te gaan gebruiken elke dag, langere tijd.
Dan een neutrale shampoo, niet duur.
Een lekkere cremespoeling voor alleen de punten, waar je dan dus erg lang mee doet. Omdat de punten erg slecht zijn van alle rotzooi. Niet op de huid, want dat maakt snel vettig.
Drogen aan de lucht of onderste boven lekker lauw blazen. Evt een mousse die beschermt tegen de hitte van de fohn en wat volume geeft. Ook niet teveel en hoeft niet duur. Voor evt wat volume zijn grote rollers erg prettig, ook niet duur of slecht en heb je altijd nog wat aan.
Verder geen vette spullen.
Het haar is zo verzadigd denk ik, dat kleuren best lastig is nu. Maar misschien toch een stukje eraf, dat er bijv nog wel een staartje in kan, zodat deze verf er wel sneller uit is. en beginnen met kleuren bij de kapper of netjes zoals het hoort.

Je kan zo bezuinigen. Minder produkten en niet onnodige spullen of onnodig duur. Dan kan je naar een leuke kapper die zijn vak verstaat en je eerlijk advies geeft en doet wat ie moet doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:03

kekaro, ik had een hb van 4 omdat bij mijn ontsteking ik bloed verloor en mijn dikke darm niet genoeg opnam meer.
Het was puur bloed en na 5 zakken zit je op een hb van 6. Daarna heb ik thuis ferro geslikt lange tijd totdat hb en ijzervoorraad goed was.
een hb van 4 is echt heel slecht. Ik zat laatst op 5 en kreeg een ab kuur voor een ontsteking, daarna trok hb ook weer wat bij, maar hb 4 is echt de grens waarbij ze opnemen.
Ik snap dat verhaal dan echt niet wat ze jou vertellen. Ik heb nu al heel vaak in het ziekenhuis gelegen en er wordt constant bloed geprikt.
Een kennis van mij had ook een hb van 5,5 en werd erg goed in de gaten gehouden dat het niet zakt.
Het is mij dus ook erg duidelijk verteld al meerdere malen dat onder de 4 een bloedtransfusie komt en je anders echt het loodje legt.
Nou, denk ik niet dat de atrsen die me dat vertellen dat verzinnen, omdat we nu al een hele tijd bezig zijn.
Het is overigens een wereld van verschil als je met hb4 het ziekenhuis in komt en met hb 6 het ziekenhuis uit loopt.
Op een zak ga je ong 0,5 punt omhoog en je kan daar een hele tijd mee voort. Zeker een half jaar en als je ferro gebruikt hoef je niet onder de waarde te komen. Bij mij wordt het nu gecontroleerd, dus kom ik daar niet snel meer.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:42

ah heel iets anders dus, niet zo moeilijk te begrijpen hoor.
ik heb geen ontstekingen geen bloedingen niks.
gewoon vanaf de geboorte al word er geen ijzer opgenomen, enkel afgestoten.
zoals ik al zei ik kan pillen slikken wat ik wil maar het gaat niet omhoog dus dat heeft geen enkele zin.

ik krijg elke 2 maanden een injectie vit.b12 en 1 keer in het half jaar ongeveer een infuus met ijzeroplossing.

maar mooi dat die pillen bij jou wel hun werk doen!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:42

superpony schreef:
Daarnaast zijn heel veel en hele dure produkten niet nodig! Ik ben een dief van mijn eigen portemonnee, maar neem alleen een lekkere shampoo mee en cremespoeling of andere produkten van de kapper als je het kan missen en zeker weet dat je die prettig vindt.

Ik ben blij dat er nog kappers zijn zoals jij en mijn kapper. Zij deed een prutje in mijn haar, en ik vroeg of ik dat kon kopen. Jawel, zei ze, maar het was wel 12 euro en de variant van 3 euro van de Kruidvat werkte net zo goed dus ik kon die beter nemen. Dat vind ik fijn, als mensen daar gewoon eerlijk over zijn.

Ik heb sowieso een fantastische kapper. Lachen Ze is aardig, knipt origineel, doet leuke dingen, neemt de tijd voor je en geeft goed advies. En je krijgt er zelfs een kopje koffie. Ik moet er nodig weer eens heen. Haha!