Te dun zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_

Re: Te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:16

C_hristel schreef:
Ilsje_: leuke grapjes :|

als ik alles sirieus op moet vatten wat mensen over mij zeggen. Kan ik beter thuisblijven. woorden raken mij niet echt.
Laatst bijgewerkt door Ilsje_ op 27-04-07 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:16

katiavl: ik denk dat je vriendin er idd niks meer aan kan gaan doen, misschien wordt ze nog wel wat dikker naarmate ze ouder wordt. Zelf zeg ik ook liever iets te dun dan te dik. Toen ik nog 58 kilo woog (ben 1.83 lang) kreeg k ook vaak de vraag of ik anorexia had, maar dat vroege wel altijd de wat dikkere mensen. Nu weeg ik ongeveer 63 kilo en ben ik niet echt meer te dun, krijg zelfs een beetje zwembandjes Tong uitsteken en nog zeggen mensen dat ik dikker moet gaan worden en dat ik te dun ben. (ik vraag me dan af, is het nooit goed?) Nu heb ik gwn een mooi lichaam al zou ik graag een gespierde buik hebben Haha!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:17

Ik hoor ook heel vaak "wat ben jij dun zeg". Ik vind mezelf ook zeker niet dik en zie zelf ook wel in dat ik nog best wat aan mag komen, ik ben 1.78 en weeg 53 kilo. Wel te licht dus, ik vind het zelf ook niet mooi maar blijkbaar heb ik gewoon een snelle stofwisseling.
Ik zeg heel vaak: "als ik een normale stofwisseling had was ik nu wel een enorme olifant". Ik eet echt veel en heb zowat de hele dag door honger.

Nu trek ik me er niet meer zoveel van aan over wat andere mensen van me zeggen, wat dat betreft denk ik altijd: liever te dun dan te dik. Vroeger was ik nog dunner en toen zat ik er toch echt wel mee, ik kan me nog herinneren dat ik een keer niet wilde schoolzwemmen omdat ik bang was dat iedereen ging zeuren over hoe dun ik wel niet was.
En over dat jongens je niet willen, ook ik -als dunnerd- heb een hartstikke lief vriendje.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:18

Ilsje_ schreef:
C_hristel schreef:

als ik alles sirieus op moet vatten wat mensen over mij zeggen. Kan ik beter thuisblijven. woorden raken mij niet echt.

Toch vind ik het heel stom dat zelfs je vriendinnen je Anorexiakind oid gaan noemen. Mijn vriendinnen staan juist achter mij en zouden zoiets nooit zeggen, en het slaat ook nergens op als je gewoon normaal eet.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:20

Ilsje_ schreef:
C_hristel schreef:

Ik vindt dat gwn geen leuke grapjes. Mensen die dat tegen mij zeiden, (ook wel eens vrienden) heb ik toch mooi eens gevraagd of ze een dagje mee gingen nr me stage en daar zouden zien hoe die meisjes eruit zien en dat je daar sowieso niet mee mag spotten.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:21

Denica: helemaal mee eens!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:33

Mijn vriendinnen zeggen dat ook niet, gewoon mensen uit mijn klas. Denk maar niet dat ik daar niks op terug zeg hoor. Gerust, Ik kan mensen goed dissen Tong uitsteken
Het raakt mij niet ofzo.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:40

Hallo allemaal,
Ik vind het jammer dat mensen elkaar beoordelen op het uiterlijk. Ik behoor tot het hokje "stevig" en ik heb zoiets van zolang ik gelukkig ben vind ik het wel best. Ik zal een ander nooit afvallen op zijn uiterlijk, zoals velen van jullie hier ook omschrijven kun je er vaak niks aan doen!

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:47

Voor mij geld hetzelfde, ik ben 1,75m lang en weeg inmiddels 51 kilo. Twee jaar terug was ik even lang en woog ik 45 kilo, aangekomen ben ik dus wel. Nu kan ik ook broeken kopen maat 25 of 26. Maar twee jaar terug was dat echt moeilijk. Toen paste ik alleen in maat 24 of 25. En die heb je vaak alleen in dure merken. Niet dat ik dat nou zo'n probleem vond maar voor mensen die er wat krapper bij zitten kunnen dat echt geen goed passende broek vinden!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:06

Tegenwoordig verkoopt de h&m ook broeken in maat 25, maar dat zijn er maar een paar en die zijn natuurlijk snel verkocht. Kwa dun-heid heb ik geen moeite met broeke kopen, ben inmiddels wel op normaal gewicht, maar ik heb dat probleem met mijn lengte, moet echt lengtemaat 34 hebben en net als bij h&m enz zijn altijd lengtemaat 32. Erg jammer, want ik zou graag wel eens een goedkoop broekje aantrekke Haha!

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:26

je kan ook op voedingscentrum.nl je eigen gewicht testen of die in orde is. misschien een tip ofzo. en nee je moet het niet aanvallend zien

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:44

Hallo!!

meld me ook even bij dit topic.
Ben 15 jaar, 1.70 m lang en weeg 48 kilo.
Ik ben echt ontzettend mager, en wordt er ook veel door gewpest ed.
Ik eet ontzettend veel, s'ochtends 2 boterhammen,'s middags 8 , veel avondeten en s'avonds een (of twee) grote bakken kwark en nog een mars/koek/ iets dergelijks.
Ik beweeg ook wel erg veel: 10 km naar school (heen en weer 20) fietsen, elke dag een en soms 2 paarden rijden, zaterdag en zondag de hele dag op een handelsstal werken (uitmesten, rijden, etc.) en ik loop ook heel graag hard.

heb echt alles geprobeerd, ben op het moment bezig met een slagroomdieet.
Dit houd in dat je 3x daags 2 tot 3 eetlepels (vloeibare) room in je drinken (melk, fristie, yoghurt, vla, chocolademelk) doet.
Ik hoop dat het helpt.
iemand ervaring mee?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:31

Ik heb ervaring met gewoon slagroom dieet heb het een maand vol gehouden maar werd er niet dikker op

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:40

lijkt me ook niet lekker,een slagroom dieet!

en iemand pesten om het uiterlijk vind ik wel het laagste wat je kan doen........dun of dik

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 00:46

ja inderdaad. Bij die dingen van tell sell zijn er alleen maar dingen om af te vallen. Ze zouden eens een aankom-apparaat moeten verzinnen Clown

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:45

Die aparaten van tell sell werken sowieso niet Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:11

Gaan jullie, bij dun zijn, ook naar de huisarts als je afvalt?

Inmiddels ben ik redelijk wat afgevallen door stress en is mijn eetlust ook niet echt heel goed waardoor ik wel het nodige binnen krijg, maar wel aan het afvallen ben. De broekriem kan inmiddels twee gaatjes strakker, wat me eigenlijk toch wel zorgen maakt.

Ik ben van een kleine 60 kg naar een 54 kg gegaan, ben 1.73m en 21 jaar.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:19

Nou op 12 jarige leeftijd ben ik geopereerd, ik had een tumor. Toen was ik zo onwijs veel afgevallen. (ik was al aan de dunne kant dusja dan heb je weinig reserve) dat mijn moeder gwn allemaal dikmaakers-tips kreeg van de arts waar ik toen onder behandeling was. Toen heb ik na een lange tijd toch weer op gewicht gekomen en nu heb ik gwn een normaal gewicht, nog steeds aan de dunne kant, mr ik ben er tevreden mee.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:26

jeetje jullie zijn allemaal echt dun,
ik ben 176 cm en weeg altijd tussen de 59 en 60 kilo (ben 30 jaar)
en veel mensen vinden mij dun en vinden dat ik moet aankomen, maar dat was ik niet van plan Haha!
vind ik ook totaal onnodig, ik zit onderaan het goede gewicht qua bmi, en een kilo erbij zou voor mijn gevoel te veel zijn.
ik denk dat het ook best wel uitmaakt wat voor lichaamsbouw je hebt.
als ik 70 zou wegen, mijn ideale gewicht volgens bmi Koe
dan moet ik a hééél veel eten, en b dan zou ik voor mijn doen dik zijn!

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:15

Ik ben 1.78 en ik weeg 60. Vroeger was het veel erger, toen was ik echt heel erg dun. Nu vind ik dit prima hoor. En ik heb er echt geen problemen mee dat ik te licht ben. Ik ben blij met mijn figuur, en liever te dun dan te dik! Ik kan alles eten wat ik wil, maar het komt er bij mij ook niet aan. Ik krijg ook wel is opmerkingen... maar dat vind ik niet erg. Ook ik wordt wel is strijkplank genoemd voor de grap, en ik kan daar zelf ook wel om lachen hoor Knipoog
Maar als ik bij mensen ben die zichzelf te dik vinden, meer willen sporten, minder willen eten etc.. dan voel ik me soms niet op mn gemak, want dan zeggen ze altijd... jij bent zo dun! * blablabla*
maarja, ik kan dr ook niks aan doen!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:19

Weetje wat wel een handige tip is voor strijkplanken Tong uitsteken
Van replay hebben ze van die broeken met laage zaken, nou als je die koopt lijkt je kont gelijk een stuk voller. Of skinny broeken

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:28

Lage zakken maken je billen alleen langer, niet voller Knipoog.
Om je billen voller te laten lijken, kun je het beste een broek kiezen met achterzakken met 'flapje' (met een knoopje erop ofzo, dat maak het meer 3D).

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:34

JA idd dat helpt ook goed. Maar die lage zaken bij mij is gwn echt een uitkomst Haha!

liesz53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:45

vriendin van mij is 17 jaar en 1.76 cm en 51 kilo..
Ik vind haar echt heel dun..
ze eet ook echt niet veel.. miss 2 broodjes op een dag.. en avondeten.
ik denk dat ze zo weinig eet.. omdat ze wel veel last heeft van acne.. en ze denk dat dat komt door chocola en vet eten..
maar dat is helemaal niet zo!!
ik heb het er met me ouders over gehad dat ik het te erg vind worden.. en dat ik er wat van moet zeggen..
maar ik weet niet hoe ik er over moet beginnen..
weet iemand misschien iets..

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:46

Ik eet ook heeeeel veeel Clown
Maar ik kom ook bijna niks aan, maar ikzelf ben niet mager ofzo.