Alcoholisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Re: Alcoholisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:53

Lieverd, hij zorgt niet voor je dat is duidelijk... zorg dus voor jezelf, van hem houden kan ook als je een LAT-relatie hebt. Als je ligt te slapen zou ik lekker de telefoon stil zetten. Zolang jij er bent om hem ' op te vangen ' de troep op te ruimen, de beesten eten te geven .. dan zal hij zich zeker niet geroepen voelen om ermee te kappen.

Het gedrag is ook zeker herkenbaar! Ik herken er dingen in van die ex. Die kwam vaak zo lam thuis dat hij zijn eigen schoenen niet uit kon trekken, zichzelf tegen de deur aan liet vallen en dronkemans tranen vielen over hoe het de schuld van zijn vader is dat ie dronk! Of met messen aan kwam zetten en wilde dat ik hem neer zou steken. Of midden in de nacht aan komen zetten en de dekens van het bed trekken... Dreigen met mijn dieren (ik had toen een grote kooi met 11 ratten) op straat zetten als ik niet thuis was.

En laat je ook vooral niks aan praten door de 'drinker'... want de "ja maar als jij dit en dit nou vaker/niet meer deed, dan zou ik minder/geen behoefte aan drank hebben"... pure onzin, smoesjes en verleggen van de verantwoordelijkheid. Geloof dus ook niet dat jij er schuld aan hebt dat hij drinkt omdat jij een weekend weg bent of 'hoofdpijn' hebt, hij zal alles gebruiken als excuus.

Ik heb toendertijd na 3 maanden zo snel mogelijk een andere stek voor mezelf gezocht!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:48

Miss_Petit schreef:
Mayo schreef:
Ik heb momenteel echt zoiets van klapt het? Nou dan klapt het. Ik heb het lang genoeg geprobeerd.

Volgens mij zit je gewoon te wachten totdat het klapt, want je durft zelf de keuze niet te maken.

Hij laat het niet klappen hoor, hij zit prima waar hij zit!

Heeeeeel herkenbaar Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:04

Hey Mayo; jeetje...wat een waslijst met problemen, echt het lijkt wel of hij geen greintje respect meer heeft voor jou......
Ik denk dat je stilletjes aan al afscheid aan het nemen bent....Dit houdt je niet vol!
Ik heb ook zuiplappen gekent in mn relatie's, maar dit gaat wel een tikkeltje verder......

Ik neem aan en hoop diep uit mn hart dat hij je niet.....lichamelijk mishandeld?
Hoe kan je nu nog houden van hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:37

Jee Mayo, wat moet je hier nou op zeggen Scheve mond Ik denk dat alle mogelijke oplossingen wel genoemd zijn en dat iedereen wel vindt dat je bij hem weg moet gaan...Maar dat kan een ander helemaal niet voor jou bepalen! Je merkt zelf wel wanneer het die tijd is en wanneer je daar klaar voor bent.

Misschien is het veranderen van stal al een goeie, dan krijg je er weer een nieuw stukje wereld bij en wie weet is er dan opeens die druppel..Wat je misschien wel kan doen is eens met iemand gaan praten Lachen Dat kan je er ook bij helpen Lachen

Heel veel sterkte!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 12:57

Jullie hebben ook gelijk, maar het is wel heel erg moeilijk...

Chiqa, nee hij mishandeld me niet lichamelijk. Hoe ik nog van hem kan houden? Tsja, ik denk door de momenten tussendoor dat ie normaal is en dat we het op zich best gezellig hebben. Of misschien van de oude hem.. Ik weet het niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:00

Mayo als ik zo je verhaal lees dan is dat een stuk ernstiger als dat ik dacht uit je eerste post Scheve mond.

Jeeminee.

Kun je het financieel alleen opbrengen om in het huisje te blijven? Ja? Dan eruit met die gast.

Nee? Dan kijken of je ergens iets kunt huren en vertrekken.

Dit is echt geen gezonde fijne relatie meer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:39

Citaat:
1x een trap gekregen omdat ik hem wekte toen hij weer lam in slaap was gevallen op de bank en niet wilde dat hij zich zou verslapen.

Bloos Ik zie dit toch echt als het begin van lichamelijke mishandeling.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 14:37

Apple, zal moeilijk worden, maar voorlopig kan ik het alleen trekken.

Need, hij deed het onbewust, kon zich er ook niks meer van herinneren. Maar de volgende dag de volle wind van voren heeft het hem flink afgeleerd Duivel Ook dat ik hem daardoor heb laten liggen en hij te laat wakker werd voor z'n voetbalwedstrijd heeft geholpen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:39

Maar lieverd. Dat is ook een kenmerk van huiselijk geweld. De volgende dag of t niet meer weten of meeeeega veel spijt. Maar uiteindelijk gebeurd t weer. En dan weer en zo steeds vaker.
Je moet jezelf beschermen!!!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 14:41

Weet ik, maar in dit geval echt niet, het is nu bijna een half jaar geleden en daarna is er niks meer voorgevallen op dat vlak. Dus ik durf haast zeker te zeggen dat dit niet het geval is. Gelukkig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:57

Gelukkig maar!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:00

Ik heb samen gewoond met een alcoholist die niet eens echt vervelend dronken werd, maar het leven draaide wel om de drank en het geld ging er ook heen. Daarbij liep hij ook te vreten als hij dronk en dat betekende dus geowon een kilo kaas op een avondje ofzo. Niet bij te slepen.
Hij maakte een persoonsverandering door (past bij verslaving) en het leven werd ondraaglijk.
Het heeft me mijn bedrijf en gezondheid gekost. Ik zit nu nog met de gebakken peren ervan, en ik ben al 8 jaar bij hem weg.

Het enige wat je kan doen is jezelf beschermen en zo iemand laten vallen als een baksteen, welke beloften ze ook doen.
Ze hebben geen hulp nodig, maar een schop onder de kont.

Als partners in staat waren om personen van de drank te helpen, bestonden er geen instituten voor.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:24

oh lievie!! ik was al geschrokken toen ik het hoorde, maar nu ik je topic gevonden heb en die voorbeelden las van hoe hij zich dan gedraagd.. schrik ik er alleen maar meer van.

hoe kan al die ellende zich zo hebben opgestapelt! ik vind het zo erg dat ik al die tijd niet door heb gehad hoe slecht het met je ging.

je weet hoe ik over de situatie denk.. en ik kan je alleen maar blijven steunen en je weet het, dat als je me hulp nodig hebt je me altijd mag bellen!!!

denk aan jezelf en wees sterk!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 23:50

Dank je wel lieverd Lovers

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:31

Meid het klinkt heel hard maar dit loopt absoluut dood. Kies voor jezelf, hij wil zijn verslaving in stand houden omdat dat makkelijker voor hem is. Hij zal niet voor jou stoppen. Hij moet voor zichzelf stoppen en dat wil hij niet, dat blijkt. Ik heb een moeder gehad die alcohol verslaafd was. Ik ze=weer je als ze niet willen is het einde zoek. Alsjeblieft hak die knoop door en leef.....