Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

misty1

Re: Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:25

nou ik vind dat paddo's meer effect hebben dan wiet/hasj hoor. van wiet/hasj krijg je lach kick of een vreet kick en sommigen worden er zlefs slaperig van. en van paddo's heb je niet van zulke dingen. als je paddo's hebt gegeten dan zie je allemaal rare dingen zoals je bomen opeens ziet bewegen enzo, je bent gewoon echt in een bewegende leven, en dat heb je niet met een joint ofzo. dus ik vind dat paddoá niet onder de soft-drugs moet staan, het heeft een veel harder effect dan wiet/hasj.

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:05

Toen ik in de eerste klas zat, rookte ik al en drinkte ik al.
In de 2e ben ik gaan blowen en toen ik bleef zitten in de 2e blowde ik iedere dag.
Drinken doe ik nu nog maar heel soms en blowen ook.
Roken ben ik inmiddels 4 maanden mee gestopt ( na 4,5 jaar nonstop te roken)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:09

misty1 schreef:
nou ik vind dat paddo's meer effect hebben dan wiet/hasj hoor. van wiet/hasj krijg je lach kick of een vreet kick en sommigen worden er zlefs slaperig van. en van paddo's heb je niet van zulke dingen. als je paddo's hebt gegeten dan zie je allemaal rare dingen zoals je bomen opeens ziet bewegen enzo, je bent gewoon echt in een bewegende leven, en dat heb je niet met een joint ofzo. dus ik vind dat paddoá niet onder de soft-drugs moet staan, het heeft een veel harder effect dan wiet/hasj.

Ik denk dat het gewoon meer effect heeft op je gedrag. Je doen en laten.
I'm not sure..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:20

Paddo is softdrugs omdat het NIET lichamelijk verslavend is (en ook niet geestelijk)
Idem met hasj/wiet. Trouwens, ik heb ook wel eens gehallucineerd onder invloed van wiet Knipoog

Andere soorten drugs wel.

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:24

Ik kan iemand die paddo's heeft gebruikt die nog steeds in een trip zit. Van Wiet/Hasj kan dat dus niet.
Paddo's hoort wel degelijk bij harddrugs.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:44

wat bedoel je precies met 'in een trip zitten'?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:47

Ik moet er stiekem wel om lachen als ik van die bruggers met een sigaret zie lopen, maar je moet het wel serieus nemen: Op dit leeftijd vind ik het niet kunnen. Bij mij rookt er niemand uit de klas gelukkig.

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:48

Toen zij paddo's had gebruikt, zag ze geesten enzo. Ze sloot zich zelf op in de badkamer en werd helemaal gek.
Nu doet ze dat nog steeds, je kan niet normaal met haar over straat want ze ziet dingen die er niet zijn. NA 1,5 JAAR.
Van wiet krijg je dit dus niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:46

Onzin hoor, ik weet ook iemand die zoiets heeft door wiet Knipoog
(en nog eentje, ze blowt niet meer omdat ze serieus door blowen elke keer weer een bad trip had. Die hele lange nasleep had )

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:51

Bij mij in de klas gaan sommige ook wel blowen enzo in de pauzes.. naja, moeten zij weten..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:55

Van wiet krijg je dat ook. Je gaat uiteindelijk dingen zien. Soms beangstigend, soms niet. Het schijnt dat je er op lange termijn paranoid (hoe schrijf je het) van wordt.
Ik heb eens een Engels programma gezien. Dat was echt.. shokking.

Bij ons in de pauzes mogen alleen sigaretten gerookt worden.
Er zijn zogenaamde rookzones op ons schoolplein. Daar staat ook iedere pauze een leraar.
Wiet is echt niet toegestaan op onze school.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:56

MoonChloe schreef:
@ Kieffer, dat vind ik een beetje rare bedenksel.

In brugklas (6 personen) 3 met VMBO advies, 3 met HAVO advies. 5 rookten en blowden en dronken in de brugklas, 2e, 3e, 4e klas.
van 3 vmbo zijn 2 gewoon daarmee doorgegaan, eentje is van school afgetrapt.
van havo zijn alle 3 doorgegaan met havo. (oke, wij zijn allemaal blijven zitten vorig jaar Tong uitsteken maar daar zat er dus wel 1tje bij die serieus nooit heeft geblowd/gerookt/gedronken. Lag eigenlijk aan de klas in de algemeen)

Ik heb het ook niet over iedereen, maar bij mij was het duidelijk een bepaald segment wat dit soort dingen deed, ze hadden altijd een grote bek, niks lag aan hun en ze hebben de Havo niet gehaald, diegene die het wel gehaald hebben zijn gaan studeren en de helft daarvan is alweer gestopt, tuurlijk zijn er ook niet rokende, drinkende en blowende die gestopt zijn of de havo niet eens hebben gehaald, maar dat groepje die wel rookten, blowden, dronken en een grote bek hadden, daar is die hoeveelheid gewon een stuk groter.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:41

Ik ken er zat bij mij op school...
is heel grappig zo af en toe, vooral als je een schoolfeest hebt, de helft wordt gewoon niet binnengelaten omdat ze al zo stoned als wat zijn, of al enorm veel hebben ingedronken..
Het deel dat wel binnekomt, staat altijd te kotsen op de WC's (of in de zaal)...
heel geweldig ... niet dus...
Dat is ook een van de redenen waarom ik nooit zal beginnen...
En al helemaal niet om dingen te vergeten, wat ik hier ookal langs heb zien komen...
Want dat is iets waar ik echt boos om kan worden...
Maar sowiezo zou ik nooit beginnen...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:09

Vriendin van me blowt vaak en rookt soms, en dat laat ze merken ook.
Soms zit ze me over te halen dat ik ook een haaltje moet nemen, maar als er iets is wat ze mij nooit kunnen laten doen is roken of aan de drugs.

Bij mij in de klas (3e) roken zo'n 4 kinderen van de 31 (op atheneum) en op vmbo rookt op 6 na de hele klas. Heb 1 jongen in de klas die aan de drugs zit (van alles, we moesten in de tweede aanvinken wat voor een drugs je gebruikte en hij had zo'n beetje alles aangevinkt, want het was toch anoniem, ik weet nog steeds niet of dat nou echt waar is of niet, maar als ik die jongen zo ken zou het hartstikke goed kunnen).

Verder drink ik hooguit 3 keer per jaar 1 á 2 wijntjes.

Roken ed in de eerste (en meerdere klassen) is stoerdoenerij, gebeurt bij ons op school helaas ook, buiten roken laten ze ook gewoon toe, de leraren roken gezellig mee.

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:48

nou ik krijg niks als ik 2a3 jointjes rookt ja alleen een lach kick ofzo. ma k ga geen rare dingen zien.
een vriend van mij die neemt ook paddo's en die zagen gewoon alle bomen bijna omvallen en die zag dat de speeltuin door iets werd weg genomen.:s dus dat krijg je niet van 2a3 jointjes ofzo of meer

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:44

Opnieuw: de resultaten die je van een bepaalde drug krijgt hebben er niets mee te maken onder welke caterogie die drugs valt. Het heeft vooral te maken de mate van verslaving en de werkende stoffen (vandaar dat Wiet met 35 - 45% THC ook onder hard-drugs valt!).
Paddo's zijn natuurlijk empathogenen, daarmee vallen ze nog onder de caterogie soft-drugs. Zowel bij Wiet/Hasj en Paddo's kunnen er bij langdurig en veelvuldig gebruik psychoses ontstaan (permanente afwijking in het zicht zoals streepjes, irrationele angsten zoals achtervolgingsangsten).

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:47

Ojaaa heel normaal *LOL*
Niet dus! Al zie je het meer en meer, zit nu zelf in het tweede jaar en moest een van m'n vriendinnen aankomen met dit soort gedoe: Mij niet gezien!

@Misty: Dat hangt ook erg van persoon af, je hebt mensen die 10 pinten achter elkaar kunnen zuipen en nog niet aangeschoten zijn. En mensen die na 2 pintjes ladderzat zijn..

_Zoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:41

Nou ik blow nu al 3 jaar maar nog nooit gehad

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:49

Ik zit in de vierde en heb nog nooit een drug gezien/aangeraakt, en bij drank weet ik mij keurig rúim binnen de grenzen te houden. Vind het meestal alleen maar zielig als ze zo dronken of stoned zijn; alleen maar stoerdoenerij (als ze het openbaar tonen etc.)
Stoere klasgenoten heb je hoor. Scheve mond

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:51

@ Paula; Inderdaad dat was ook wat ik dacht, Stoer hoor.. Rolleyes

Off:Leuke ava en onderschrift heb je trouwens. Hebt je die zelfgemaakt? Lachen

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:00

hmm tsja, drugs/roken doe ik niet, maar bezopen ben ik maar al te vaak. wat ook niet altijd even leuk is.. laatst ben ik in een kraakpand terecht gekomen. Rolleyes
maargoed, blowen zal er voor mij ook nog wel een keer komen.. denk ik, verwacht ik, als ik té bezopen ben. maar cocaine enz dat doe ik dan wss weerniet.
ik zit trouwens in de 3e. maar in de 1e dronk ik ook al bier.. Rolleyes

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:16

@dudet, zometeen lig je de volgende morgen bij me toch een lelijke jongen in z'n bed?!! Haha!

ag tjah, ieder zijn plezier.

heb een keertje meegemaakt, een groep jongens hadden paddo's gegeten, en daarna kwam m'n vriendin en ik daar nartoe.
nou echt we hebben nog nooit zoveel gelachen..

maar ik denk dat bij iedereen het effect anders is, maar wat ik heb meegekregen is: wiet versterkt op dat moment jouw gevoel.

(dus maar niet saampjes gaan smoken met die leuke jongen, want dan bespring ik hem ofzo Vork )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:42

_Nicky schreef:
Ik moet er stiekem wel om lachen als ik van die bruggers met een sigaret zie lopen, maar je moet het wel serieus nemen.

Haha ja, ik vind het stiekemo ook best grappig. Van die vét kleine jongetjes met een heuse Marlboro die ze niet eens over hun longen roken Haha!

In de eerste was ik echt nog heilig "Roken oooh daar begin ik niet aan!" Halverwege de tweede dacht ik er al íets anders over [hijsje hier, hijsje daar].
En nu zit in de vierde en haha daar gaat mijn voornemen uit de eerste Vork

In de eerste klas was er bij ons trouwens ook niemand die rookte. In de 2e zat 1 meisje maar die was blijven zitten. In de derde was ik, samen met dat andere meisje de enigste die dan [af en toe] rookte en nu zit ik in de vierde en roken er veel meer uit mijn klas, stuk of 8?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:03

Op de school waar ik stage loop mogen ze pas roken vanaf de 3de klas

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:32

Hoe controleren ze dat dan?
Dat is gewoonweg onmogelijk. Als ze willen roken, roken ze toch wel, maar dan 10 meter buiten de school!