Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Banjer schreef:ik ben ook donor, alleen mijn huid mogen ze niet "nemen"... ik wil nl. voor mijn nabestaanden wel toonbaar in mijn kist liggen...
Welshcobfan schreef:Enige probleem is dat als ze je huid nemen, dat je familie je niet meer zelf kan afleggen. Daarom blijven ze van mijn huid af
Banjer schreef:ik ben ook donor, alleen mijn huid mogen ze niet "nemen"... ik wil nl. voor mijn nabestaanden wel toonbaar in mijn kist liggen...
ik ben van mening dat als ikzelf iets nodig heb van een donor, dat ik dan blij ben als ik geholpen word... waarom zou ik een ander dan na mijn dood niet helpen...
Welshcobfan schreef:Wat je wat ik tegenstrijdig vind? als mensen wel gecremeerd willen worden, maar geen donor. Een oven en daarna door de vermaler en dan in een potje is waardiger dan iemand een tweede leven geven.
(begraven en geen donor is vaak om religieuze redenen)
Welshcobfan schreef:Ze moeten ook invoeren: je mag geen donor ontvangen tenzij je zelf ook donor bent.
(om religeuze redenen geen donor zijn, betekend vaak ook al: niets ontvangen)
Ze kunnen vaak altijd wel iets van je gebruiken (tenzij je al een 'wrak' bent)
Ann schreef:Hier in Nederland ben ik daar niet bang voor, gezien mijn eigen ervaringen (familieleden die een donor orgaan hebben afgestaan/ontvangen). Wat betreft de armere/minder ontwikkelde landen zou ik die angst wel hebben, denk ik.Citaat:Hoe bang zijn jullie dat de dokters misschien wat minder hun best doen om je te redden als je net van een bloedgroep etc bent waar ze slecht aan kunnen komen en ze zitten te springen om een orgaan daarvan, als ze weten dat je donor bent?
faye schreef:
Nou die angst heb ik hier ook. Als Bea of Wim Lex of een andere oranje een orgaan nodig zou hebben, ben je mooi het haasje als je aan de voorwaarden voldoet. Denk niet dat dergelijke dingen in Nederland niet gebeuren
faye schreef:Maar ze zouden gerust de proef op de som nemen als het iemand van het koninklijk huis betreft. Bovendien hoeven die sowieso niet op een wachtlijst, dat is ook al een reden om geen donor te willen zijn
Ann schreef:Misschien wel. Aangezien ik bewust heb gekozen voor het afstaan van organen zal ik minder moeite hebben met deze maatregel. Aan de andere kant is het wel zo dat mensen nu zelf kunnen bepalen wat er met hun eigen organen gebeurt na hun overlijden.Citaat:Dat is hier geen kwestie, omdat hier iedereen donor is tenzij je anders aangeeft. Is dat niet een veel betere oplossing?
Ik vind het dus prima zoals het nu is, iedereen heeft zelf de keuze hoe of wat.
Marl1tje schreef:faye schreef:Maar ze zouden gerust de proef op de som nemen als het iemand van het koninklijk huis betreft. Bovendien hoeven die sowieso niet op een wachtlijst, dat is ook al een reden om geen donor te willen zijn
Nou die proef op de som kan dan wel het leven kosten van degene die dat orgaan ontvangt...