nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 12:04

ma_rie_tje schreef:
sneller blauwe plekken, je bloedvaten lijken dichter onder je huid te zitten, sneller open als je krabbelt

euhhh dat is wat ik er aan merk, maar hoe je het officieel zou merken... geen idee

Die mooie witte vlekken heb ik ook Boos!
gaan ook gewoon nooit meer weg ...

dit herken ik ook, heb verder ook geen idee hoe je dat officieel moet merken. de witte vlekken krijg ik dus nooit meer weg Vork heb vanmorgen ook mn bed moeten verschonen, hoop bloed. bah. alles ligt weer open. smeer me nu weer regelmatig in met dermovate crème - hormoonzalf om het weer weg te krijgen. het is weer helemaal op komen zetten in 1 dag Boos!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:05

Bloos!
Iedereen die hormoonzalf gebruikt moet er echt meteen mee stoppen! Het is echt niet goed voor je, je huid wordt dunner en die witte vlekken verdwijnen soms pas na een paar jaar tot nooit! Ik heb het 1 x gebruikt héééééél dunnetjes, omdat ik weet hoe slecht het is en nog zie je in de zomer dat de huid daar anders kleurt .. Dokters weten zelf ook dat het niet goed is. Mijn huisarts raadde mij ook aan om het niet veel te smeren en niet te dik en ZEKER niet op je gezicht ...
Ik heb een Thaise kruidenzalf, maar die mag in Nederland niet meer verkocht worden, erg jammer want dat was mijn wondermiddel *LOL* http://www.bodyhealthlimmen.nl/ is de site waar ik het vandaan heb, maar de zalf die ik heb wordt volgens mij niet meer verkocht

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:16

Jup als ik dus 's avonds insmeer dan heb ik de volgende ochtend witte plekken, en dat is echt lelijk. ik wil ook echt niet dat dat permanent wordt..

Ook schijnt dat bij sommige mensen een bijwerking is dat je meer haargroei op smeerplekken krijgt, heeft iemand van jullie dat? daar heb ik gelukkig geen last van Lachen

Heeft er iemand van jullie ook last van kloofjes? ik wel, onder mijn neus. zolang ik het inzalf blijven ze dicht. maar zodra ik het niet insmeer scheurt daar alles open en doet het zoooo'n pijn. maar ik ben heel erg bang dat die huid daar ook te dun wordt Boos!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:07

@ laar: daar heb ik inderdaad last van - meer haargroei, maar dan alleen op mn ellebogen zeg maar. maar dit scheer ik regelmatig bij, zodat het weer een 'normale' lengte is Lachen en ik heb ook last van kloofjes, in mn voorhoofd. ik blijf maar smeren met vette crème, maar het lijkt helemaal niet te helpen Boos! vet stom!

@ xMarit: ik weet dat hormoonzalf heel erg slecht is voor je huid, maar op dit moment smeer ik het heel erg dun, want anders dan krijg ik het dus echt niet weg en krab ik het allemaal tot bloedens toe open. als ik het nu smeer, dan ben ik binnen 2 dagen weer helemaal schoon. ik weet dat ik er witte plekken van krijg, maar gelukkig trekken ze weer weg!

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:17

xMarit schreef:
Bloos!
Iedereen die hormoonzalf gebruikt moet er echt meteen mee stoppen! Het is echt niet goed voor je, je huid wordt dunner en die witte vlekken verdwijnen soms pas na een paar jaar tot nooit! Ik heb het 1 x gebruikt héééééél dunnetjes, omdat ik weet hoe slecht het is en nog zie je in de zomer dat de huid daar anders kleurt .. Dokters weten zelf ook dat het niet goed is. Mijn huisarts raadde mij ook aan om het niet veel te smeren en niet te dik en ZEKER niet op je gezicht ...
Ik heb een Thaise kruidenzalf, maar die mag in Nederland niet meer verkocht worden, erg jammer want dat was mijn wondermiddel *LOL* http://www.bodyhealthlimmen.nl/ is de site waar ik het vandaan heb, maar de zalf die ik heb wordt volgens mij niet meer verkocht

Helemaal mee eens! mijn huid is er ook dunner op geworden, En dus heb ik meer kans op eczeem. Ik heb het gelukkig niet op mijn gezicht. Maar ik heb geen Thaise kruiden zalf maar een chineese kruiden zalf. Ik weet niet precies waar je woont maar je kunt me altijd om het addres vragen. Het helpt wel vooral tegen het juiken.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:43

Mijn moeder moet ook hormonenzalf gebruiken als het heel erg wordt (vaak dus), want dat is het enigste die de pijn en jeuk wat wegneemt. Natuurlijk leg je zo ook je imuunsysteem plat en wordt je huid flinterdun...Dat merkt ze ook wel jammergenoeg...

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:57

Ja, het is ook eigenlijk een vicieuze cirkel... Maar zolang je de oorzaak(en) niet weet van je eczeem moet je het toch soms even in "toom" houden. Daar had ik ook die hormoonzalf voor gebruikt. Ik heb geen last van extra haargroei daar trouwens Knipoog
Ik had heel erg kloofjes onder m'n ogen .. en in mijn hals hele grote.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:02

Ja, dat zegt ze ook, die kloven die dan weer gaan jeuken, en die haargroei, tja, daar heeft ze toch soms last van hoor...
Het moet vooral frustrerend zijn als je de oorzaak niet kent, dan weet je ook niet waarvoor je moet opletten enzo.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:05

Homeopaat kan ik iedereen aanraden! Maar dan wel een goede en geen een of andere geldklopper Clown

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:06

dat is bij mij dus het geval, overal op getest en niets is eruit gekomen. helemaal niets. dus het is vaak een beetje uitproberen. zo kan ik niet veel chocolade of ei eten. en nu heb ik dus waarschijnlijk eczeem, omdat ik garnalen/gamba's heb gegeten vrijdagavond Boos! maarja, er is niets aan te doen. ik gebruik daarom altijd een dun laagje hormoonzalf om het in toom te houden, want anders dan is er helemaal geen einde in zicht Lachen

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:22

niemand die puva heeft gehad dus?
ook niemand van gehoord?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:25

LadyVal schreef:
niemand die puva heeft gehad dus?
ook niemand van gehoord?

nee, sorry. het komt me ook helemaal niet bekend voor. kan je er misschien iets meer over vertellen? Lachen

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:20

een pagina terug heb ik erover verteld maar dat schijnt niemand te hebben gezien
puva is een soort bestraling
ik heb het voor mijn handen gehad
ik moest in een bad met een soort vloeistof voor een kwartier ofzo
en daarna onder speciale lampen
dit gebeurde 2x per week in het ziekenhuis

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:14

Dat heb ik ook nog nooit gehoord... vreemd Lachen
Is het dan UV licht?

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:03

weet ik eigenlijk inet meer, lijkt er wel op.. ik moet thuis de beschrijving nog wel ergens hebben

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:27

Heb ik ook nog nooit van gehoord... de vrouw van mijn neef heeft ook heel erg eczeem. Zij heeft krabtherapie gehad, en volgens mij heeft dat wel geholpen. Dat je leert niet te krabben enzo. Ook gehoord dat iemand naar Israël is geweest, en dan zoveel uur per dag in de zon, en dan zwemmen (volgens mij in de Dode Zee) een soort kuur tegen eczeem. Weet alleen niet of het geholpen heeft Tong uitsteken

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 13:30

vorig jaar op vakantie heb ik wel hele volle dagen in de zon gezeten en daarna in de zee gezwommen. was binnen een paar dagen helemaal schoon en heb het weken niet meer gehad. we hebben vorige week samen weer een vakantie geboekt naar dezelfde plaats en hopen dat ik dan weer helemaal schoon wordt Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:45

Ja, zeezout is zeer goed voor het uitdrogen van eczeem en zon ook, op vakantie heeft mijn ma ook nergens last van...

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 13:49

we moeten gewoon met zn allen op vakantie gaan! Vork lekker naar een warm land waar continu het zonnetje schijnt en een mooie blauwe zee om in af te koelen als het te warm onder onze voeten wordt Lachen zie het bijna helemaal voor me Clown

hebben jullie ook dat het minder wordt in de zomer als de zon erop schijnt? als de zon erop schijnt is het bij mij vrij snel verdwenen. moet dan alleen uitkijken met shirtjes, ik moet dan namelijk niet gaan zweten op die plekken, want dan gaat het ontzettend irriteren Knipoog

nog een vraag Bloos kunnen jullie gewoon alle kleren aan met jullie eczeem? als namelijk mn gehele armen onderzitten, dan moet ik uitkijken met strakke kleding en nylon draag ik he-le-maal nooit! dat zweet en dan wil je niet weten hoe mn huid eruit ziet als ik mn shirtje uittrek Clown

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:49

Ik kan in principe alles wel dragen, maar ik moet uitkijken dat het beter eerst gewassen kan zijn Knipoog

Die vakantie vind ik wel een goed idee *LOL* betaal jij? Tong uitsteken

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:52

Ik draag eigenlijk nooit 100% nylon kleding o.i.d, heb er ook nog niet zo'n last bij ondervonden. wél zit ik een beetje te bedenken wat een goede oplossing is voor mijn rug, en het transpireren. ik moet eigenlijk een kledingstuk hebben (of iets voor eronder) wat het zweet meteen absorbeert, want dan irriteert/brand het niet zo in mijn eczeem..
Heeft iemand ervaring hiermee, of een tip?
[Katoen is niet voldoende..]

Ja, we gaan met zn allen op eczeem-vakantie Tong uitsteken Tong uitsteken
maareuhm.. hebben jullie dan allemaal geen last van zonneallergie.. want mijn eczeem ruil ik dan in voor de zonneuitslag Scheve mond

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:58

ik vind het erg kort doorde bocht om te zeggen meteen stoppen met de dermovate/emovate. Ik denk dat ieder die die zalf gebruikt wel weet wat de nadelen er van zijn.

Dun moet je het ALTIJD smeren, maar de bijwerkingen wegen niet op tegen het effect...
Na 2 weken smeren, is het bijna weg. Ik heb ook echt bijna alles geprobeerd. Zelf een soort stink sigaar aansteken in een kleine ruimte, ding brandde ruim een uur.
Ding aansteken (deed ik in het toilet... was toen nog geen afzuiging en kleine ruimte) 2 uur in de stank zitten. Bij mij werkt alles in het begin, dan ben ik helemaal blij, maar binnen een week is het weer terug en werkt het neit meer...

De hormoonzalf (en licht therapie) zijn het enige dat werkt bij mij.

Heb sinds kort ook weer last van plekken op mn rug Boos!

Vroeger had ik een pijama met handen en voeten (zo'n all over ding) Kon ik niet krabben, en ik kon me niet uitkleden in mn slaap (om te krabben). Handen en voeten ingepakt, opzich wel ideaal. Helaas zijn ze niet te koop in mijn maat (38, ze gaan tot 140 Boos! ).
Denk dat ik binnekort maar weer is achter mn naaimachine kruip en er zelf eentje ga maken !

edit: trouwens, eczeem onder je oksels (door transpireren) is goed te verhelpen met die nieuwe inlegkruisjes voor onder je oksels!
vind het een utikomst, hoef ik niet meer zo te klooien om gewone inlegkruisjes onder mn oksels te plakken als ik het daar weer heb

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:09

140 is een kindermaat als ik me niet vergis? (ik ben niet zo goed in maten Clown)
Het klinkt idd als een uitkomst!

Hoe plak je in hemelsnaam inlegkruisjes (gewone) onder je oksels Scheve mond

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 11:34

betalen voor iedereen wordt dan een probleempje... Tong uitsteken maar overal zijn toch oplossingen voor te bedenken? Clown

ik gebruik zelf altijd katoenen hempjes en dit helpt voor mij wel, maar wel balen dat het voor jou weer niet werkt, laar. ik zal er over nadenken wat je misschien eventueel wél zou kunnen gebruiken! ga wel een beetje rondsnuffelen op internet. trouwens, dat is ook stom, dat je dan je eczeem verwisselt voor zonneallergie. dat zijn toch rode bultjes en een hoop jeuk? Boos!

@ ma_rie_tje: heb ook sinds het weekend weer grote plekken op mn heupen en op mn rug. zal het in de lucht zitten? wordt er echt helemaal gek van, durf niet eens meer in de spigel te kijken. heb het grotendeels helemaal open gekrabt. bah!

heb gelukkig geen eczeem onder mn oksels *afkloppen* maar dat lijkt me vooral ook heel zeer doen - irritatie/branden. handig hoe je dan inlegkruisjes voor andere doeleinden kan gebruiken. als het helpt, gewoon doen Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:58

die inleg kruisjes speciaal voor onder je oksels zijn nieuw, maar het werkt wel super, dus mocht 1 van jullie er last van hebben, echt super dingen.

Nou euhh, gewoon 2 ouderwetse (van die rechte) naast elkaar houden, en dubbel vouwen.
Ene helft plak je dus aan de kant van je romp, en de andere helft aan de kant van je mouw. Werkt best goed Knipoog

En ja 140 is een kidsmaat, maar wel handig om te hebben a;ls voorbeeldje als ik er zelf eentje ga maken