[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:57

Paardennamen schreef:
poes schreef:
MAP kan je overal halen, heb je ook geen simkaart voor nodig of zo. Prijs ergens 10 euro.

Een simkaart? Mis ik iets? Haha!

denk dat ze verwijs kaart bedoeld Haha! je simkaart willen ze vast niet Haha!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:12

.
Laatst bijgewerkt door Ilona__ op 23-04-23 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:26

Ja gewoon 1 als reserve gebruiken heb ik ook voor nood gevallen Knipoog.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:46

Of een dag eerder stoppen met een van de strips...
Zo ernstig is dat niet hoor Knipoog.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:05

heeyy,
ik word erg onregelmatig ongesteld... soms na 5 week... soms na 4 ... en dan zot er weer 2 maand tussen.. nou las ik ergens dat de pil kan zorgen dat je regelmatig ongestelt wordt ..
is dit zo? want het is erg lastig dat het zo onregelmatig komt..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:07

Ik vroeg me af of het normaal is als je de pil slikt dat je heel wisselend elke keer veel en weinig bloed verliest, de ene keer als ik ongesteld word verga ik van de pijn en de andere keer is er niks aan de hand. Slik trouwens de Yasmin.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:31

Njen heb ik ook weleens last van Ja soms als ik 2 strips bijvoorbeeld door slik, maar soms lijkt het er niks mee te maken te hebben.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:43

Okee dan, ook blijf ik 2 dagen na mijn stopweek nog oud bloed verliezen, is dat normaal?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:04

Wat bedoel je met oud bloed? Gewoon nog wat restjes? Ik begin dinsdagavond weer met de volgende strip, en meestal blijf ik tot donderdag halverwege de dag nog wel wat verliezen..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:39

Dat bedoel ik idd, maar als ik het zo lees is het dus normaal:-)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:56

Paardennamen schreef:
poes schreef:
MAP kan je overal halen, heb je ook geen simkaart voor nodig of zo. Prijs ergens 10 euro.

Een simkaart? Mis ik iets? Haha!

Lol Haha! Ik bedoelde SIS kaart, geen idee of jullie dat hebben.

Laatst heb ik ook MAP gehaald en ik betaalde echt maar 9.85... (leuk geknapt condoom Boos! )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:53

Ik ben na 10 jaar pilslikken gestopt ermee. Eindelijk verlost van die hormonen! Haha!
Had een paar dagen na het stoppen al zoiets als menstruatiebloed en hoofdpijn,de dag erna was het alweer weg,nu enkele dagen later terug wat verlies etc..denk dat er wat gebeurt binnenin,mn lichaam neemt het zelf weer over hé Knipoog

Wij gebruiken nu ook enkel condooms..maar ik moet zeggen,mén,het is gewoon niet leuk! Huilen

En spiraaltje is geen oplossing,want ben net gestopt met de pil om mn lichaam even te zuiveren en binnen een paar maandjes aan kinderen te gaan denken.

Nog een paar maandjes aanmodderen dan maar..hopelijk scheurt hij ook eens,dan is onze kinderwens wat eerder vervuld(niet erg),en zijn we meteen van die lastige rubbertjes vanaf Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:07

Hehe ik moest een maand condooms gebruiken (antibiotica net als je aan een nieuwe strip begint Boos! ) en het duuuurde heeel erg lang Haha! Condooms zijn echt 3 keer niks voor mijn vriend, dus daar beginnen we echt niet meer aan...

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:45

Oslo_girl schreef:
heeyy,
ik word erg onregelmatig ongesteld... soms na 5 week... soms na 4 ... en dan zot er weer 2 maand tussen.. nou las ik ergens dat de pil kan zorgen dat je regelmatig ongestelt wordt ..
is dit zo? want het is erg lastig dat het zo onregelmatig komt..

hoelang ben je al ongesteld? bij de meeste meisjes die net ongesteld zijn geworden is de menstruatie cyclus nog niet goed op regel. bij elk meisje verschilt dit in de duur van het op regel komen van de cyclus. als je al wat langer ongesteld bent, kun je idd de pil gaan gebruik om je cyclus op regel te houden, hiervoor moet je even naar de huisarts gaan en je 'probleem' uit leggen, hij helpt je dan verder.

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:47

svenlOver15 schreef:
Oke, ik heb een ernstig probleem. Denk ik. Nagelbijten / Gniffelen

Gisteravond (donderdag) wou ik mn pil innemen, en ik denk nog '' Kijk uit, straks valt ie in de wasbak, en dan issie weg '' En ja hoor. 2 tellen later verdwijnt de pil in de wasbak Vork

Toen heb ik vanuit een andere strip de donderdagpil ingenomen zegmaar, die opdezelfde plek zit. Maarja, over een maandje moet ik die strip opmaken, en dan mist er een donderdag! Wat moet ik nu doen? Gewoon die strip als reserve gebruiken? Want ergens een dag overslaan lijkt me nou niet echt de oplossing.. Knipoog

je kunt ook een donderdag van je tweede week van de strip gewoon overslaan, je bent dan ook gewoon veilig. je mag zelfs in de 2e week twee keer je pil vergeten.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:57

poes schreef:
Hehe ik moest een maand condooms gebruiken (antibiotica net als je aan een nieuwe strip begint Boos! ) en het duuuurde heeel erg lang Haha! Condooms zijn echt 3 keer niks voor mijn vriend, dus daar beginnen we echt niet meer aan...

Wij hebben er ook net weer 1 gebruikt, vreselijk! Alleen dat omdoen al was een geklungel en mijn vriend voelde dus ook minder. Maar wat ik weer een groot voordeel vind, is dat je achteraf geen gesmeer hebt. Heerlijk! Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:47

Nja maar ik vind het zo'n gedoe... En mijn vriend vindt ze echt dubbel niks, hij wordt al nerveus bij het omdoen en vindt de seks niet half zo lekker, 2 zaken die ervoor zorgen dat hij niet eh even enthousiast blijft en dat zorgt er dan weer voor dat die krengen niet blijven zitten...
Nouja en dan ging het die ene keer wel goed, is het ding geknapt...
Omdoen is bij ons ook echt een geklungel, dan ben je 22 en lukt het nog niet in een handomdraai... :/

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:15

Vetboltsje schreef:
je kunt ook een donderdag van je tweede week van de strip gewoon overslaan, je bent dan ook gewoon veilig. je mag zelfs in de 2e week twee keer je pil vergeten.

Meen je dit serieus? Dan ben ik wel benieuwd hoe je daar aan komt! Als je je pil in week 2 vergeet staat er altijd nog in je bijsluiter dat je de pil alsnog in moet nemen op het moment dat je er aan denkt, niet dat je hem zomaar mag overslaan! Gewoon als reservestrip houden dus dat ding, bijvoorbeeld voor als je eens een weekje wil uitstellen of als er eens iets mis gaat. Dat is het minst verwarrend!
Misschien is wat jij zegt wel veilig hoor (al is dat niet wat in de bijsluiter staat), maar het lijkt mij niet handig om zo te 'stunten' met je pil, daar raak je alleen maar van in de war.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:26

Wat voor alternatieven gebruikt men hier i.p.v. de pil?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:49

spiraaltje (koper/hormoon)
ring
prikpil
en wat is e verder nog genoemd?
Blader anders het topic even door, het zijn maar 8 pagina's'...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:01

condooms dus Clown

Aah dat gesmodder heb je achteraf niet meer inderdaad,maar toch,ik heb niet het gevoel achteraf dat ik voldaan ben,en mijn vriend vind het ook minder. Huilen
Maarja,we kunnen niet anders nu..na de geboorte van ons kindje laat hij zich sterilliseren.

Dat aandoen..lukt hier ook niet altijd even proffesioneel Bloos

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:29

Hmm, wij hebben ze ook een hele tijd gebruikt (driekwart jaar), maar ik vond het eigenlijk wel meevallen, we waren er erg handig mee. Oké, nu we ze niet meer hoeven te gebruiken vinden we dat wel makkelijker en fijner (je hebt ze ook niet altijd bij de hand) maar echt gekloot ermee, neu. Alleen bijv. onder de douche is het zo lastig hè? Haha!

Citaat:
Maar wat ik weer een groot voordeel vind, is dat je achteraf geen gesmeer hebt. Heerlijk!

Echt een enorm voordeel ja! Sterker nog; de reden om ze nog héél af en toe eens te gebruiken, wanneer je geen tijd hebt voor die troep!

@Nienke: helemaal mee eens! Een pil vergeten in de 2e week is één ding (neem hem altijd in wanneer je er aan denkt!) maar om dat nou te gaan adviseren... Bewaar die strip dan inderdaad gewoon als reservestrip, dat is zóó handig!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:38

of maak de volgende periode een dagje korter (20 dagen ipv 21 dagen).

wat ik me afvraag, ik ben nu gestopt met de pil omdat ik hem zo vaak vergeten was, en ben vergeten opnieuw te beginnen. Nu dacht ik: zodra ik weer ongesteld ben begin ik weer met slikken *alsof je voor de eerste keer begint* maar dit? of kan ik ook met een nieuwe strip beginnen als ik niet ongesteld ben?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:40

Ja hoor, alleen ben je dan pas na 7 dagen achtereen slikken beschermd. Wanneer je begint op de eerste dag van je menstruatie ben je direct beschermd.

Edit: Oeps sorry, dit geldt als je op dag 2-5 begint van je menstruatie! Begin je daarna dan ben je de hele strip nog niet beschermd.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:43

Hallo! Ik heb een vraag..
Ik ben nou een paar dagen erg ziek geweest, overgeven enzo. Maar ik bleef toch de pil slikken ( ik heb Microginon 30 ofzoiets ) Maar ik gaf weer over, en de pil was er dus ook uit! Maar moet ik dan gewoon blijven slikken?

En nog iets.. op welk tijdstip slikken jullie de pil? S'ochtends/S'avonds? en waarom vind je dat tijdstip prettig?
Ben ik gewoon nieuwsgierig naar Lachen