chronische moeheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mimoso

Re: chronische moeheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:34

Een depressie kan er ook voor zorgem dat je heel moe bent....

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:52

Lijkt me dat je dan de hele tijd door moe bent, toch? En niet dan weer fit en dan weer zomaar moe zonder reden, zoals bij mij.

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:18

Dat is waar, lastig hoor.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:39

Mimoso schreef:
Een depressie kan er ook voor zorgem dat je heel moe bent....

Dat zijn andere klachten bij.
Als je zeer blij in het leven staat, dan kan dat het niet zijn.
Van cvs kun je wel een depressie krijgen. Je moet immers met je ziekte kunnen omgaan, wat niet makkelijk is.
Zeker omdat anderen het moeilijk kunnen begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:09

idd
je zou er gek van worden
Lekker van alles willen doen ,aar het steeds niet kunnen
Daarvan in een depressie raken is zo raar niet

Helaas dat sommige doktoren en sommige mensen dat graag omdraaien....

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:41

Tijd geleden dat ik gereageerd heb, omdat ik de laatste tijd vrijwel elke dag te moe was om op de pc te zitten.

Vandaag was me laatste keer in het AMC Lachen heb volgende week nog wel een evaluatiegesprek maar dat is een stuk korter en ook niet meer met de groep maar alleen met de trainster.

Ik heb er zeker wat aan gehad, want ook al kende ik me grenzen al, had toch erg de neiging erover heen te gaan want ik wou iets zo graag doen of ik had wat beloofd enz, en heb nu wel geleerd er meer rekening mee te houden en dat ook naar anderen toe goed duidelijk te kunnen maken.

De training is me wel erg zwaar gevallen, heb van de 9 weken 3 keer af moeten zeggen omdat ik echt niet meer kon, en de andere 6 keer heb ik me er met moeite heen gesleept en was ik de hele week kapot van t feit dat ik 1 ochtend naar training was geweest Slapen

Had nog een vraagje aan jullie, hoe vaak en hoe erg hebben jullie eigenlijk last van spierpijn etc?
De 1e 2 jaar had ik het wel regelmatig maar toch voornl op slechte dagen of als ik teveel gedaan had, het laatste jaar heb ik het eigenlijk elke dag, en het laatste halfjaar wordt het duidelijk erger en is het van alleen mijn benen ook naar mijn rug/nek/armen gegaan.
Heb inmiddels ook een aantal keer gehad dat mijn spieren er helemaal mee stopten wanneer ik toch iets ging doen terwijl het echt zeer deed en ik dus viel of iets uit me handen liet vallen. Sinds vrijdag heb ik ook vocht in allebei me knieen en me enkel, zonder dat ik ook maar iets gedaan had, t zit me toch niet helemaal lekker.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:44

Ik heb onwijs snel spierpijn.
Dat is me eigenlijk pas op gaan vallen.
Ik rij al jaren paard en nu al een paar weken alleen in het weekend. Na een staprit van een uur heb ik een week kromgelopen!
Nu heb ik afgelopen zondag een stukje gegaloppeerd en ik heb vreselijke spierpijn in mn rug en buik en benen.
Dat is volgens mij niet gezond..

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:40

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn bioresonantie tot nu toe nog geen effect heeft gehad. Het ging wel een paar dagen beter, maar nu ik heel erg verkouden ben en veel moet hoesten gaat het weer slechter.
Ben vandaag ook thuisgebleven, maar dan slaap ik uit en daar wordt je inderdaad erg lam van. Dus ja, we gaan maar door...
Ook al is blijven liggen verleidelijker.

Ik heb de laatste tijd ook wel vaker spierpijn als we bv gm gehd hebben, heb ik eigenlijk altijd pijn in mijn benen en de dg erna spierpijn, vroeger had ik dit niet. En met paardrijden krijg ik last van mijn rug/schouders.

En van moe zijn kun je idd wat depri worden, nu het wat minder gaat voel ik me ook al minder vrolijk en gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:13

Spierpijn valt wel mee vind ik
Maar mijn spieren zitten wel snel vast en dat doet wel zeer
Mijn rugspieren zitten vast, dan maakt de fysio die los en de week erop zitten ze een stuk hoger of aan de andere kant vast.

Zo gaat dat ook in mijn schouders
Nu zit het tussen mijn schouderbladen, de keer erop is het daar wat minder, maar zit het weer net boven mijn schouderbladen.
En ik merk daardoor wel beperkingen in beweging.
Als ik aan die spieren kom doet het ook zeer, voel je knopen en schieten ze weg.
Maar ik kan niet zeggen dat het spierpijn is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:30

Ik wel. Vaak is er geen reden voor die spierpijn.
Maar na het rijden, aangezien ik dat niet veel meer doe, krijg ik ook spierpijn. Die lang blijft zitten helaas
Ook steken in m'n polsen (gewrichten)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:47

Dat heb ik ook in mijn polsen en ook vaak zomaar ineens in mijn knieën..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:49

ja, idd

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:30

maar hebben jullie het ook als jullie niks gedaan hebben?
ik wordt er nl 's ochtends mee wakker, en ga er 's avonds mee naar bed, en al doe ik 2 weken niks dan heb ik er nog steeds elke dag evenveel last van.

heb het sinds ik moe ben wel altijd flink na inspanning gehad, maar heb het nu dus elke dag, zonder aanwijsbare reden, en ik heb er flink last van, zelfs met 2 advil doet het nog te zeer om te kunnen slapen meestal, en ik merk dat ik ook slechter ga lopen de laatste paar weken omdat ik weinig kracht heb

t zit me toch niet helemaal lekker, want ook al weet ik dat het er wel bij hoort, begint het toch een beetje extreme vormen aan te nemen Verdrietig

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:53

Heb ik ook een periode gehad, niet lang geleden.
Ik vond het ook eng.

Nu ben ik weer bij zo'n natuurgenezer en die zei dat het afvalstoffen waren, die weer terug in m'n spieren gaan. Ze kunnen niet afgevoerd worden. Het hoopt zich op.
Ik gebruik nu 2 weken druppels en het gaat een stuk beter. Natuurlijk kun je nooit met zekerheid zeggen of het daardoor komt. Toch voel ik me wel weer een stuk beter dan 2 weken geleden, maar toen zat ik ook wel weer in een dipje. (qua gezondheid) Het zonnetje zal ook wel wat helpen, denk ik.....

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:15

Zou best kunnen hoor Superwoman, even stomme vergelijking Bloos
Als mijn paard gemasseerd wordt moet ik daarna minimaal half uur bewegen om de afvalstoffen uit de spieren af te voeren.

En doordat er misschien door moeiheid minder bewogen wordt hoopt zich het bij sommigen sneller op?

Ik heb niet echt spierpijn, meer pap benen, alsof er geen fut meer in zit. Dan zijn ze ook heel zwaar.
In het begin liet ik wel eens theekopje vallen oid bij het ontbijt omdat dat gewoon te zwaar was en ik de energie niet had om het op te tillen Verward

Ging later op de dag dan weer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:16

Dat heb ik idd ook vaak.
Ik noem het dan spaggeti benen Haha! Clown
Van die slappe dingen zonder kracht

Afwas is bij mij ook vaak onveilig.
Want zomaar ineens knijpt mijn hand niet meer genoeg en *pats*

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:25

Hey ik heb niet heel het topic gelezen (is een beetje veel) maar ik heb ook heel lang last gehad van vermoeidheidsklachten. Is bij mij in de zomer van 2004 begonnen. Ook een pfeifferinfectie vastgesteld, maar ik knapte maar niet op. Paar keer terug geweest naar de huisarts, maar die kon niets vinden en ik moest maar thuis gaan wachten tot ik me beter voelde. Tja dat deed ik al 2 jaar en het ging niet beter, eerder slechter. Me door laten verwijzen naar een internist die vervolgens ook niets kon vinden. Toen ben ik me wat meer gaan verdiepen in alternatieve geneeswijze en via een topic hier op bokt ben ik door een bokker gewezen op een biologisch arts hier in Nieuwegein. Zijn site sprak me meteen aan en ben sinds vorig jaar juni bij hem onder behandeling. Inmiddels gaat het steeds beter met me en heb ik eindelijk weer meer energie!! Heb niet meer de hele dag de behoefte om te slapen en ik ben ook weer lekker aan het sporten. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn: http://www.drpekelharing.nl

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:38

Gatver.. komt me allemaal zo akelig bekent voor..

Op een gegeven moment wordt het erop gegooid dat je depressief bent en daardoor zo moe bent, dat het komt doordat je in dat ritme bent gekomen ed.

Vroeger altijd vol energie, druk leven met studie werk paard etc. Ging allemaal prima, 6 uur slaap was ruim voldoende.

September 2004, keelonsteking.. sindsdien bergafwaarts maar gewoon doorgaan. Ruim een jaar later getest op Pfeiffer, had ik wel gehad maar wanneer valt niet te zeggen. Inmiddels bijna 2,5 jaar later, gelukkig is het wel iets verbeterd, ik kan inmiddels weer een boek lezen en redelijk wat informatie opnemen. Moe ben ik altijd, minstens 10 uur slaap nodig om wakker te zijn. Terwijl ik gewoon druk wil zijn en door wil werken, studeren en lekker nog met de paarden bezig. Ik heb gewoon de energie niet.
Maar ondertussen zit het tussen je oren Rolleyes

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:00

Als je wilt "bewijzen" dat het niet tussen je oren zit, moet je naar een psycholoog gaan.
Ik kreeg veel positieve reacties daardoor. Je laat zien dat je open staat voor hulp en als de psycholoog er achter is dat jij geen stress heb, of deprie bent, dan kan niemand meer anders beweren... (of denken)
Ik was na een keer of 4 a 5 al klaar bij de psycholoog. Bloos

Maar ben er ook wel bewust mee bezig dat ik mentaal gezond wil blijven.
Regelmatig leuke dingen doen en stress vermijden.

Ik was ook zo vol energie. tig stappen terug is niet leuk, maar ik wil beter worden en zal daar ook aan blijven werken (door o.a op tijd en voldoende rust te nemen, om te luisteren naar mijn lichaam en geen gekke energie-verslindende dingen te doen)
De straf die je krijgt,als je over je grens heen gaat is voor mij voldoende om daarvan te leren Verdrietig

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:53

runningkawa schreef:
Dat heb ik idd ook vaak.
Ik noem het dan spaggeti benen Haha! Clown
Van die slappe dingen zonder kracht

Afwas is bij mij ook vaak onveilig.
Want zomaar ineens knijpt mijn hand niet meer genoeg en *pats*

Ja inderdaad! Wel vervelend, gelukkig heb ik het niet meer zo extreem maar met pieken.
Goed excuus voor afwasmachine Knipoog

Keelpijn heb ik trouwens ook hele winterchronisch, zelfs nu ik niet meer rook. Maar is ook familie kwaaltje, dus misschien niet cvs gerelateerd.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:10

Werd door iemand geattandeerd op de ziekte van Lyme: ook met vage klachten en vermoeidheid. Lees maar op
http://www.lymenet.nl/

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:21

die kon ik al, dat heb ik niet Bloos

Die slappe "spaggeti"benen regelmatig wel Verdrietig

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:49

Ik ook, vanmiddag nog..

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:06

superwoman schreef:
Als je wilt "bewijzen" dat het niet tussen je oren zit, moet je naar een psycholoog gaan.
Ik kreeg veel positieve reacties daardoor. Je laat zien dat je open staat voor hulp en als de psycholoog er achter is dat jij geen stress heb, of deprie bent, dan kan niemand meer anders beweren... (of denken)
Ik was na een keer of 4 a 5 al klaar bij de psycholoog. Bloos

Maar ben er ook wel bewust mee bezig dat ik mentaal gezond wil blijven.
Regelmatig leuke dingen doen en stress vermijden.

Ik was ook zo vol energie. tig stappen terug is niet leuk, maar ik wil beter worden en zal daar ook aan blijven werken (door o.a op tijd en voldoende rust te nemen, om te luisteren naar mijn lichaam en geen gekke energie-verslindende dingen te doen)
De straf die je krijgt,als je over je grens heen gaat is voor mij voldoende om daarvan te leren Verdrietig

Met dat terug nemen probeer ik ook, maar het punt is dat het niet echtlukt. Nou ja, ik wil het wel, maar vaak zeggen vriendinnen, "Dan zet je je er toch overheen? Dat moet je echt een keer proberen."
Maar hun snappen niet dat ik me er niet overheen wil zetten omdat ik weet dat het dan toch wel erger wordt.

En ik huil snel en veel, maar dat komt denk ik mede doordat ik het niet leuk vind dat ik moe ben en daardoor toch wat depri word. Vandaag trouwens een raar gevoel in mijn benen, een beetje zo'n groeipijn, maar dan veel zachter. Niet dat ik er echt last van heb, maar kwam wel na de gym..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:38

Is bij jou echt cvs vastgesteld?
Anders zul je daar eerst voor moeten "vechten" helaas. Of laten onderzoeken of het iets anders is.
Wanneer je huisarts achter je staat, kan het al veel helpen, dan zeg je dat je van hem niet verder mag. Het risico als je steeds over je grens heen gaat, is dat het steeds erger wordt.(dat is mijn ervaring) Je wil toch niet dat het erger wordt?

Juist als je toch door gaat,omdat zij het zeggen, lijkt het meer op zeuren. Maar wij weten dat wanneer we thuis komen eerst een tijd op de bank liggen enzo.
Zeg dat je nu stopt ergens mee, omdat het teveel is. Dat jij niet in een rolstoel wilt komen, wat dat kán met cvs.
Dat is natuurlijk wel gelijk een heel heftig voorbeeld, maar voor jou kan het wel betekenen dat je op school blijft zitten, doordat je te moe bent en niet kunt concentreren....Het is wel een voorbeeld waardoor je vriendinnen zullen begrijpen dat je niet verder wil met bijv gym
Als je vriendinnen je dan laten vallen, zijn het geen echte vriendinnen....

Ik hoop je zo wat te kunnen helpen?